Sök:

Sökresultat:

2673 Uppsatser om Kunder - Sida 1 av 179

Den lojala kunden

Syftet med den här undersökningen var att undersöka om så kallade lojalitetsprogram kan skapa lojala Kunder. Lojalitetsprogrammet förser ICA med information om Kundernas köpvanor, vilket kan användas i marknadsföringen. Samtidigt byggs en mur upp som hindrar Kunderna från att byta leverantör, vilket i sin tur förhoppningsvis leder till ökad vinst för företaget.Vi valde en induktiv ansats där vi först intervjuade personal på ICA, sedan jämförde med relevant litteratur och slutligen följde upp med en enkätundersökning bland ICAs Kunder. Resultatet av undersökningen visar att Kunder med ICA-kort är klart mer lojala än icke-medlemmar, men det är oklart om detta beror på Kundernas inställning från början. Klarlagt är dock att lojalitetsprogrammet gör lojala Kunder mer lojala, varför det är rimligt att anta att liknande effekter även uppstår då Kunder skaffar kortet från början.

Vad är det som gör en bankkund värd att satsa på?

Denna uppsats behandlar vad som gör en kund värd att satsa på för ett lokalt bankkontor. Syftet med uppsatsen är att undersöka i vilken mån banker på ett rättvisande sätt kan avgöra lönsamheten hos sina Kunder. Studien syftar även till att fastställa vilka typer av Kunder banken har, och i vilken utsträckning man har en relation till dem. För att få en större förståelse för ämnet inleds uppsatsen med en teoretisk genomgång av olika modeller om värdeskapande. Den teoretiska genomgången följs upp av en empirisk del.

Servicemedarbetares upplevelser i mo?tet med dysfunktionella kunder

Syftet med studien är att undersöka servicemedarbetares upplevelser och effekterna av mötet med dysfunktionella Kunder. I dess förlängning är också ett intresse riktat mot hur ett förebyggande arbete såväl organisatoriskt som arbetsmiljömässigt kan ske. Vi har använt oss av en kvalitativ ansats i studien och samlat in data via Facebook genom en variant av vinjettmetoden. Vi har tagit del av sex berättelser från medarbetare. Insamlad data har analyserats med utgångspunkt från Directed Content Analysis.

ISO 9001 - Vägen mot nöjda kunder? : En studie i hur företag bör tillämpa kvalitetsledningssystemet ISO 9001

Syftet med undersökning är att studera på vilket sätt tillämpningen av ISO 9001 påverkar kundnöjdheten samt om det innebär, eller om det krävs mer, för att erhålla nöjda samt lojala Kunder.Denna studie är utav kvalitativ karaktär och består av intervjuer. Intervjuobjekten var servicemarknadschefer samt Kunder hos sex bilverkstäder i Stockholms län. Studien utgörs av en deduktiv ansats.Studiens empiri består av intervjuer med servicemarknadschefen samt fem Kunder på respektive verkstad.Slutsatser som kan härledas ur undersökningen är att för att nå hög kundnöjdhet samt erhålla lojala Kunder, bör ISO 9001 ses som en standard, vilken kräver utveckling samt anpassning utifrån företagets egen verklighet. Utöver detta är personlighet i form av ett genuint engagemang för den individuella kunden av stor betydelse..

Bankkontor som upplevelserum : Hur bankkontoret pa?verkar kunder

Vanligtvis har de flesta vuxna svenskar na?gon typ av relation till en bank. De svenska storbankerna erbjuder alla likartade tja?nster och produkter. Ett av bankernas stora konkurrensmedel a?r ra?ntorna, dock a?r det inte stora skillnader mellan ra?nteniva?erna.

Könsneutralt bemötande? : En studie av kommunala inspektörers kundbemötande, ur ett genusperspektiv

Forskning har visat att det förekommer skillnader i bemötandet av kvinnor och män, men att det ofta sker omedvetet. Syftet med denna studie var att undersöka kommunala inspektörers genusmedvetenhet och könsdifferentiering i bemötandet av sina Kunder. Genom intervjuer med fem inspektörer fann vi att deras allmänna kunskap och medvetenhet om genus var begränsad. Vi använde även observationer för att undersöka skillnader i inspektörernas bemötande av sina Kunder beroende på kön. Resultatet visade att manliga Kunder fick större uppmärksamhet, fler öppna frågor och mer beröm från inspektörerna än kvinnliga Kunder.

Customer delight genom informationsspridning av juridiska kunskaper : En fallstudie av en hemelektronikbutik

Denna kandidatuppsats är skriven i syfte att analysera hur väl företaget ONOFF i Södertälje informerar sina Kunder om deras konsumentköprättigheter och hur missnöje vid okunskap kan förebyggas. Uppsatsens problemformulering är därmed hur väl informerar företag sina Kunder och hur de kan klara av diskussionen med Kunder om deras rättigheter enligt konsumentköplagen.Genom enkätundersökning mättes Kundernas kunskaper om konsumentköplagen samtidigt som ONOFFs chef intervjuades för att få information om hur ONOFF informerar sina Kunder om deras rättigheter. Dessutom undersöktes informationskällor från ONOFF som broschyrer och deras hemsida.Genom undersökningen har det framkommit att Kunder inte alls är speciellt medvetna om vilka rättigheter de har. Personalen utbildas för att kunna informera korrekt men informationskällorna är inte fullständiga och Kunder verkar inte angelägna att vilja ta emot juridiska kunskaper. Genom bland annat använda sig av teorier om Word of mouth och Customer delight kan ONOFF eventuellt minska missnöje..

Kundklubben som marknadsföringsstrategi : en studie om Statoil och Stadiums kundklubb/lojalitetsprogram har bidragit

Denna uppsats är skriven i syfte att undersöka om Statoil och Stadiumskundklubb/lojalitetsprogram har lett till lojalare Kunder. Uppsatsens problemformulering är därmed, leder en kundklubb/lojalitetsprogram till lojalare Kunder?Genom intervjuer av ansvariga för Statoils och Stadiums kundklubb och lojalitetsprogram, och en enkätundersökning genomförd på Statoils och Stadiums Kunder och informationsinsamling av relevant litteratur har studiens syfte och problemfrågeställning besvarats. Genom forskningen har det framkommit att kundklubbar/lojalitetsprogram i viss mån bidrartill lojalare Kunder, en kortmedlem har en tendens att besöka butiken oftare och handla för större summor. Om företagen utnyttjar kundklubbens fördelar och möjligheter på rätt sätt, kan en kundklubb vara ett bra sätt att identifiera sina kärnKunder och förbättra relationen med dem, vilket kan leda till kundlojalitet.

Kunden har inte alltid rätt, men berätta det inte för dem: en kvalitativ studie av supportteknikers upplevelse av kundaggression

För att nå ut till Kunder och upprätthålla en god kundrelation är kund- och supporttjänster en viktig arbetskraft, vilken över telefon, representerar sina företag genom att hjälpa, sälja och erbjuda förbättringar till Kunder. Denna kvalitativa studie är genomförd på ett internationellt företag i Sverige som har en stor avdelning för kundtjänst och support. Bland de ungefär 20 000 samtal i månaden som kommer in till supportavdelningen finns flertalet arga, missnöjda och frustrerade Kunder. I studien undersöktes hur supporttekniker hanterar aggressiva Kunder och hur de reglerar sina emotioner inför kunden så att uppträdanderegler följs och samtalen inte förvärras samt identifierades de vanligaste copingstrategierna. Halvstrukturerade intervjuer genomfördes med elva män och nio kvinnor.

Utveckling av dokumentbaserad fakturahantering för ett småföretag

Jag har utvecklat ett dokumentbaserat fakturahanteringssystem åt Sundborgs svets o rep på Väddö. Ett företag som tidigare skött all sin fakturering och kundhantering i pappersformat.Systemet är utvecklat och implementerat efter den uppställda kravspecifikationen som skapades i samarbete med Sundborgs svets & rep och är därmed anpassat efter ett företag i den mindre skalan och användarvänligt med avseende på begränsad datorvana inom företaget.Systemet är uppbyggt av fönster som användaren kan navigera sig till genom knapptryckningar från en huvudmeny.Funktionaliteten i systemet är kundhantering där möjlighet finns att lägga till nya Kunder, ta bort gamla Kunder, uppdatera Kunder och visa kundregister. En annan funktionalitet är fakturahantering som innebär att kunna skapa nya fakturor och se bilder på skickade fakturor.För lagring av företagets Kunder och fakturor har Oracles databas kopplats in. Systemet är utvecklat i programmeringsspråket C# och plattformen .NET..

Informerar bredbandsleverantörer sina kunder om det ökade behovet av säkerhet?

Problemområde: Fler och fler privatpersoner kopplar upp sig mot Internet via bredband. En anledning till detta är att fastighetsbolagen allt oftare erbjuder sina hyresgäster fast uppkoppling. Vad hyresgästerna kanske inte tänker på när de är uppkopplade flera timmar i sträck, är att det är lättare för någon utomstående att göra intrång i deras datorer. Frågeställning: 1. Informerar bredbandsleverantörer sina Kunder om risker för intrång? 2.

FÖRÄNDRAS KÖPMÖNSTRET PÅINTERNET JÄMFÖRT MED BUTIK? : en studie av resebyrån Ticket

Denna uppsats undersöker köpmönster och lojalitetsnivåer hos Tickets Kunder på Internetjämfört med butik och hur det har förändrats över tid. Resor är en av de mest frekventa produktersom säljs på Internet i Sverige, därför har vi valt att studera ett företag i resebranschen.I vår studie har vi delat upp befintliga aktiva Kunder i Tickets kunddatabas i en egen modellför att kunna mäta lojalitetsnivån samt se köpmönster. Vårt resultat visar att det skett storaförändringar bara de tre senaste åren. Fler Kunder väljer oftare att köpa resor på Internet ochInternet har den största lojalitetsnivån i dagsläget. ButiksKunderna däremot minskar i antaloch även Tickets totala kundstock, något som vi tycker visar en problematik hos Ticket.

Försvinner med ett klick? : En studie om vad kunder efterfrågar för att de ska bli lojala online.

Andelen svenskar som handlar online växer vilket skapar en stor potential för företag att öka sina intäkter på internet. Konkurrensen är dock hård vilket innebär att webbutiker måste arbeta med att få konsumenter att handla från just sin butik. Syftet med denna studie är att förklara vad Kunder i Sverige efterfrågar för att de ska bli lojala gentemot webbutiker. Studien utgår från ett konsumentperspektiv och en enkätstudie har använts för att tillfråga konsumenter med varierande bakgrunder. För att besvara syftet har olika faktorer inom de fyra lojalitetsattributen, e-upplevt värde, e-kvalitet, e-tillfredsställelse samt e-förtroende använts.

Informerar bredbandsleverantörer sina kunder om det ökade behovet av säkerhet?

Problemområde: Fler och fler privatpersoner kopplar upp sig mot Internet via bredband. En anledning till detta är att fastighetsbolagen allt oftare erbjuder sina hyresgäster fast uppkoppling. Vad hyresgästerna kanske inte tänker på när de är uppkopplade flera timmar i sträck, är att det är lättare för någon utomstående att göra intrång i deras datorer. Frågeställning: 1. Informerar bredbandsleverantörer sina Kunder om risker för intrång? 2.

Bland sociala medier : en uppsats om mobiloperatörers kommunikation i sociala medier för att skapa lojala kunder.

Den här uppsatsen handlar om sociala medier som konkurrensmedel i telekombranschen för att skapa lojala Kunder. Telekombranschen har under det senaste decenniet utvecklats snabbt i takt med mobiltelefonins genomslag. Kommunikationen via mobiltelefon har blivit en del av det vardagliga livet. Internetanvändningen har fått en större betydelse. Fler människor är aktiva inom internet och att googla, blogga, skicka snabbmeddelande, använda Twitter/Facebook har blivit en vardagssyssla för många.

1 Nästa sida ->