Sök:

Sökresultat:

2785 Uppsatser om Volvo Construction equipment - Sida 3 av 186

Utvärdering av metoder och modeller för att simulera växlingskomfort i entreprenadfordon

Good comfort for the driver of a construction machine is crucial. Gearshift comfort is an important part of the total comfort. Volvo Construction equipment Components has a simulation environment of the powertrain, SimPow, which is implemented in Matlab/Simulink. SimPow is mostly used for simulation of control strategies and performance. In order to be able to study gearshifting comfort, Volvo has an interest in developing new models for SimPow.

En analys av Volvo CE:s instruktionsböcker : Läsvärde, läslighet och läsbarhet

Vi har gjort en analys av Volvo Construction equipment AB: s (Volvo CE) instruktionsböcker på avdelningen Customer Support Division (CST) i Eskilstuna. CST är det bolag som stödjer Volvo CE med bland annat reservdelar, marknadsinformation och teknisk dokumentation. I analysen ingår en undersökning om hur instruktionsböckerna uppfattas av användarna. I uppsatsen undersöker vi om instruktionsböckerna har god kommunikations- och informationsdesign. Vår fokus har legat på användarperspektivet där vi har undersökt hur användarna uppfattar informationen samt på hur utformningen av Volvo CE: s instruktionsböcker fungerar.


Arbetsmiljö och säkerhet : På mindre företag inom byggindustrin

The accident frequency in the construction industry has shown a downward trend every year but this trend was broken 2010th. It is often lack of precautionary measures within work environment and safety that is the cause of accidents. The big construction companies understand the importance of precautionary measures within work environment and safety, as they spend a lot of money and time on that matter. By examining the work environment and the safety of the small construction companies you can see how they work. The report will presents how these small companies work with work environment and safety, and also how they follow the safety instructions that are available and how they make use of safety equipment.

Prognostisering av utrustningar på Volvo Wheel Loaders

Volvo in Arvika produces wheel loaders, and the production is based on forecasts. When a machine is ordered, the customer can choose what type of equipment he or she wants, and these equipments are also made forecasts on. This is made by giving each equipment an estimated procentual usage that shows how many of the machines that will use this option. Today two people are working with the forecasts, planer A in Eskilstuna and planer B in Arvika. Planer A makes a forecast based on the historical outcome and planer B then makes adjustments of this based on how many options that are ordered.

Mätning av överföringsfel : - Anpassning av växellåda och utveckling av provmetod

Det här examensarbetet behandlar överföringsfelet mellan cylindriska kugghjul och har gjorts på Volvo Construction equipment AB Component Division i Eskilstuna. Överföringsfelet är det drivna kugghjulets läge i förhållande till det läge som det skulle ha om överföringen vore perfekt, antingen som vinkelavvikelse eller tangentiell avvikelse på delningsdiametern. Överföringsfelet anses vara en viktig excitationsmekanism för ljud från kugghjul. Examensarbetet behandlar fyra delar:- Litteraturstudie avseende mätning av överföringsfel.- Utveckling av provmetod för mätning av överföringsfel i befintlig kuggprovrigg.- Mätning av ljud, vibrationer och överföringsfel med utvecklad provmetod.- Undersökning av mätrepeterbarheten.Volvo CE konstruerar anläggnings maskiner. De som arbetar med sådana maskiner använder ofta maskinen under hela sin arbetsdag vilket gör att det ställs höga krav på förarmiljön.

Production system mapping for product design

Detta examensarbete är resultatet av en utredning av produktionsbegränsningar och produktutveckling på Volvo Construction Equipment AB Component Division i Eskilstuna. Produktionssystemet på Volvo CE genomgår en stor förändring då det går från att fungera som en funktionell verkstad till att bli flödesinriktat. Detta gör att helt nya krav ställs på produkternas konstruktion och utformning. Det är nu inte möjligt att anpassa maskinerna eller operationsföljderna efter artikeln i samma utsträckning som tidigare, man kommer att vara tvungen att anpassa artiklarna efter produktionslinan. Därav har en litteraturstudie inom Concurrent Engineering gjorts som belyser hur man bör jobba som organisation och vilka verktyg man har till sitt förfogande, för att utveckla produktionsvänliga produkter.

Eftermarknadsaffären för komponenter: en fallstudie vid
Volvo CE Components

Uppdraget har handlat om att kartlägga en ekonomisk modell för nyutvecklings- och uppgraderingsinvesteringar. Modellen är en investeringskalkyl baserat på olika tidsperioder vilka är projekt, produktion och eftermarknad. Lönsamhetsmodellen, som den kallas i examensarbetet, jämför egentillverkade och inköpta komponenter (ex växellåda). I modellen finns några viktiga parametrar som behöver verifieras. Reservdelsförsäljning är en sådan.

Provning av parallellkopplade hydraulpumpar i hjullastare

Volvo Construction equipment is a world leading company in construction machinery. Tomaintain the best products, development is prioritized. The master thesis regards sound reductionof the hydraulic system on a wheel loader. The background to the master thesis is asimulation made on the hydraulic system, performed autumn 2005. The result of the simulationshows that the energy of the pressure ripple is reduced when the paralleled hydraulicpumps are phase shifted and reduces each others pump pulsations.

Utformning av webbportal för tjänstlediga medarbetare vid Volvo Cars Engine och utexaminerade elever från Volvogymnasiet

This report describes the development of a web site for co-workers on leave of absence at Volvo Cars Engine AB and graduated students at Volvo Upper Secondary School in Skövde. The aim of the web site is to be a complement to existing communication channels in the promotion of the contact between the target group and the company. The work was divided into two parts; the first consisting of a preliminary study used to identify the information which the target group finds absent in their absence from their place of work/school, and the second part consisting of the development of a proposition of content layout and web site design. The finished proposition was presented along with a couple of alternatives for the technical implementation. The information department at Volvo Cars Engine AB in consultation with Volvo Cars IT will carry on the implementation, administration and further development of the proposed solutions..


Alternativ motorinkapsling

The problems caused by the current engine casing in aluminum for Volvo Buses Corp. are the mainfoundation for this degree project. Lack of maintenance combined with a construction poorlyadjusted for assembly has resulted in the fact that the engine casings rarely get reassembled whenthe service is completed.The degree project has mainly been following ?Olssons. F, Principkonstruktion, Compendium, Lund?and ?Olssons.

Modell för arbete med duglighet : Utformad vid Volvo CE Component Division

Examensarbetets uppdrag är att skapa en bild av dagens situation gällande duglighet vid de två bearbetande verkstäderna TMA och TMG. Vidare ska en analys av duglighetsarbete i dagsläget utföras och en modell för hur arbetet kan ske i framtiden tas fram.Syftet med examensarbetet är att erbjuda berörd personal vid Volvo Construction equipment AB Component Division i Eskilstuna en modell för arbete med duglighetsstudier och uppföljning så att dugligare processer kan uppnås. Det primära syftet är att skapa rutiner så att man fortsätter arbetet efter ett duglighetsindex beräknats och inte endast konstaterar att resultatet är bra eller dåligt. I efterarbetet ska man försöka koppla bidragande faktorer från ett otillfredsställande utfall till de 4M:en (Maskin, Människa, Metod och Material).På CMP sker självklart ett kontinuerligt kvalitetsarbete då ett av Volvos starka kärnvärden är kvalitet, men trots det ständiga arbetet når man inte alltid de uppsatta kvalitetsmålen. Ett steg i att förändra situationen är införandet av ?The CMP Zero Tolerance Program? som är ett led till att förbättra kvaliteten och sänka antalet defekter till 600 PPM.

Automatisk viktkontroll av glascontainer

This degree project has been carried out in cooperation with Gedevelop in Helsingborg.Gedevelop has developed a camera that can calculate the weight of a liquid glass mass.Because of the density and viscosity changes in the glass, the weight information issometimes incorrect given. Glass industry is today addressing the problem by an operatorperforming a manual weighing of a few bottles which, in turn, calibrates the camera system.The project aimed to develop an automated system to control the weighing of glass bottles forglass industries. This system must be so flexible that it can be easily mounted on plants withdifferent production equipment around the world.The project includes design and construction of equipment that meets the requirementsformulated together with Gedevelop. Work has been done both in Halmstad and Helsingborgand has included both calculations and review of the theory to understand the forces thatinfluence the design of different construction parts. A prototype was produced that meets theoperating requirements for the design and can be used in testing features.

Implementering av ARINC429 testutrustning med 16 kanals kommunikationskort och dataSIMS

This bachelor thesis includes two different manuals and design of an interface box between a test object and a general test station (computer) with ARINC429 communication.There are three different purposes with this project:The first is to setup a general test station with ARINC429 communication using a communications card from DDC (DD-42916i3-300) and software from Ampol Technologies (dataSIMS).The second is to design a new interface between the test computer and the test object. As well as implementing two components in the equipment.The third is to write two separate manuals to guide the users of this equipment. There are two different kinds of users of this equipment, technicians and system engineers. Technicians use the equipment to test and repair flight components. System engineers will implement new components in the equipment.The result of this project is a working test station with a new interface and two manuals..

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->