Sök:

Sökresultat:

174 Uppsatser om Leverans - Sida 1 av 12

Videoproduktion : En rapport om produktionsprocessen av beställningsfilm

Denna rapport beskriver produktionsprocessen för framtagandet av två filmer till ett svensktupplevelseföretag. Filmernas syfte är att informera potentiella kunder vad de kan förvänta sig. Dessa filmer ska efter Leverans implementeras på upplevelseföretagets hemsida. Rapporten visar olika steg i processen från beställning till Leverans samt de metoder somanvänds för att nå det resultat beställaren önskar. Projektet resulterade i två filmer, från två olika upplevelser, som efter Leverans implementerades på upplevelseföretagets hemsida..

Kontinuerlig leverans till molntjänst

Många företag som utvecklar en webb-applikation försäkrar regelbundet med olika testmetoder att de har en fungerande produkt. Ändå dröjer ofta Leverans till kund och slutanvändare. Här beskrivs en lyckad implementation av hur Leverans regelbundet kan ske till en molntjänst med ett så kallat blue green pattern som gör att applikationen kan uppdateras med minimal påverkan för slutanvändaren. Lösningen består i att webb-applikationenkan driftsättas i två olika miljöer och att användare alltid, via en html-sida som fungerar som en trafikriktare, skickas till den miljö som har den senaste versionen av applikationen. Genom ett script driftsätts den nya applikationen på den miljö som för tillfället inte har några besökare.

Värmeleverans från pappers- och massabruk till sågverk

Stenvalls Trä äger ett sågverk på Lövholmen i centrala Piteå. De har ett effektbehov på ca 10 MW värme för att torka virke i virkestorkar. Smurfit Kappa Kraftliner är ett integrerat pappers- och massabruk och även Piteås största producent av fjärrvärme. Fjärrvärme produceras främst med sekundärvärme, som är betraktat som spillvärme. Om fjärrvärmebehovet är stort används även primärvärme i form av ånga.

Studentguiden Västerås : En rapport om hur en studentguide produceras - från uppdrag till leverans

Vårt examensarbete har varit att producera en studentguide om Västerås tillföretaget Västerås & Company. Västerås & Company har i uppdrag attmarknadsföra Västerås Mälarstaden till externa kunder som en attraktiv stad förföretagsetablering, boende, konferenser/kongresser, högskolestudier ochfritidsturism. Västerås & Company har producerat ett antal broschyrer som ärriktade till olika målgrupper.Syftet med vår studentguide är att den ska locka presumtiva studenter till Västeråsstad men även innehålla nyttiga fakta för nyinflyttade studenter.För att uppnå bästa resultat med vår studentguide har riktlinjerna iinformationsdesign använts. Vi har under arbetets gång använt oss av RunePetterssons modell ?2001, sid.51-55Från uppdrag till Leverans ? en kreativ process? (Pettersson).Vid insamling av material och vid utformning av broschyren har vi vänt oss tillvår målgrupp.

Molnet: Leverans och användning.

MolnetärIT-­?världensmestomtaladefenomen.MolnetharmöjlighetattrevolutioneraanvändningenavITpåenmängdområden.Ävenommolnetärensynonymförinternetsåärdetmycketsomskiljersig.Mångaartiklarfokuserarpåhurföretagskavågasigutimolnet,medanidennauppsatssåharviundersökthurenleverantöravmolntjänsterserpåmolnetsmöjligheterochbegränsningar,samthurdennekanövertygaföretagatttastegetutimolnet.Vibörjademedattstuderarelevantanyheterförattsedanformuleraenenkätundersökning.Medhjälpavdesvarvifickienkätenutformadeviintervjufrågorförleverantöreravmolntjänster.Vigenomfördesedantreintervjuermedkvalitativutgångspunktmedorganisationersompåettellerannatsättlevererarmolntjänster.Ettsyftevaratttaredapåomanvändningenavmolntjänsterskiljersigmellanprivataochoffentligaorganisationer.Viundersökteävenomdestorahaveriersomnyligenägtrumhaftnågonpåverkanpåföretagssynpåmolntjänster.Detresultatvifickframvarattdetvarväldigtviktigtattkunnagaranteraenbraupptid,samthaenbetalningsmodellsomvarienlighetmeddetjänstersommolnetmöjliggör.Dåmolnetfortfarandeärettnågotdiffustbegreppsåärdetocksåavstorviktattdefinierademolntjänstermantillhandahålleriformavvadexaktdeinnebär.Viktigtärattmansomleverantörkanerbjudanischadeprodukter.Detärocksåviktigtatthadefinitionerpåtjänstermanlevererarochanvänder.Offentligaorganisationerharandraförutsättningaränprivatadåmanmåsteföljalagarsomregleraroffentligupphandling..

Produktions- och leveransanpassning av bergtransportvagn

Kiruna Wagon är en relativt nystartad verkstadsindustri med affärside att tillverka och underhålla malmvagnar för ovan- och underjordstrafik. Examensarbetet går ut på att hitta ett effektivt och lönsamt sätt att exportera produktionsanpassade byggsatser av bergtransportvagnen. Projektet har utgått från en befintlig 3D-modell av vagnen, och tyngdpunkten har legat på att produktionsanpassa vagnen så att förhandstillverkade komponenter enkelt och utrymmeseffektivt går att leverera på ett lämpligt sätt. Studien bygger på Leverans av 10 stycken, bergtransportvagnar. För att skapa sig en bild av vagnens funktion inleds arbetet med ett platsbesök vid LKAB:s anläggning underjord på huvudnivå 1045 meter där vagnen transporterar råmalm från tappning till krossanläggning.

Förbättrade transporter från Liko AB till kunder

Detta examensarbete har utförts hos Liko AB i Alvik, Luleå. De säljer främst personlyftar för rörelsehindrade människor, och deras kunder finns i Sverige och i ett 20-tal länder till. Logistikavdelningen på Liko AB har insett att transporter från dem till deras kunder är en viktig del i deras arbete. I dagsläget anlitar de till största del Schenker AB för transport och de har liten insyn i, och dålig kunskap om, den delen. Syftet med detta arbete är att kartlägga hur transport från Liko AB till kund fungerar i dagsläget.

Förbättring av försäljningsprocessen vid leverans av kundanpassade system genom processanpassning: En fallstudie av försäljningsprocessen hos Aptilo Networks AB

Detta examensarbete har studerat försäljningsprocessen vid Leverans av kundanpassade system. Examensarbetet undersökte försäljning ur perspektivet nöjda kunder. Vid Leverans av kundanpassade system beror kundens upplevda kvalitet inte bara på den direkta produktkvaliteten utan också på hur väl säljarna identifierat kundens önskemål på anpassningar och sedan kommunicerat dessa anpassningar till Leveransavdelningen. Försäljning har setts ur ett holistiskt perspektiv, det vill säga, som en process som startar i de inledande kundkontakterna och avslutas med idrifttagande av leverad produkt. Under arbetet antogs, och motiverades, att Leveranskvaliteten påverkas av att alla säljares arbete följer en etablerad och genomarbetad process.

Kartläggning och förbättring av processer hos Aero Materiel.

Aero Materiel är ett grossistföretag beläget i Jönköping med inriktning på låselement och har 20 anställda. Syftet med examensarbetet var att beskriva och förbättra processerna på Aero Materiel.En benchmarking genomfördes på barnkliniken på länssjukhuset i Jönköping som 2009 fick utmärkelse Svensk Kvalitet. För mer underlag till analysen har även en litteraturstudie gjorts där flera olika teorier om processorientering har studerats.Problemen vi identifierade var att företaget hade för många processer och de var inte strukturerade att dra nytta av processorienteringsfördelar. Aero Materiel har tio huvudprocesser definierade där endast ett fåtal är kundorienterade. Processerna är även uppdelade efter respektive avdelning och inte en enda går igenom två eller fler avdelningar.Vår slutsats är att företaget bör ha två huvudprocesser för att göra det mer hanterbart.

Kylda matlådor inom äldreomsorgen : En studie om kundernas upplevelse kring beställning, leverans och mat

SammanfattningBakgrund ?Mat är mer än bukfylla? löd rubriken på en artikel i Skånska tidningen från januari 2014. Artikeln kom av kritiken som riktats mot de kylda matlådorna som på flera ställen serveras inom äldreomsorgen. Artikelns huvudsakliga syfte var att belysa de brister som finns med maten som serveras till de äldre. Att inte få i sig tillräckligt med näring och energi kan leda till komplikationer som exempelvis nedsatt immunförsvar, svårläkta sår, orkeslöshet samt depressioner.

Förbättringsarbete från order till leverans: End-2-end studie i en icke repetitiv MTO-baserad tillverkningsmiljö enligt VSM

I dagens konkurrensmässiga och bitvis turbulenta och komplexa miljö som företag befinner sig i är behovet av ständiga förbättringar inte bara i produkter och tjänster utan även processer centralt. Vikten av att arbeta med förbättringsarbete inom alla delar av ett företag är idag stor samtidigt som förändringstakten förmodligen aldrig har varit större. Lean tillverkning som först implementerades av Toyota har en mängd värdefulla verktyg i verktygslådan och ett av dessa verktyg är VSM. VSM har använts som ett ovärderligt verktyg för att identifiera förbättringsmöjligheter i form av slöseri, kvalitetsbrister och för att reducera ledtider med stor framgång främst inom repetitiv icke MTO-baserad tillverkningsmiljö. ABB Metallurgi är en ledande leverantör av systemlösningar för omrörning av metallurgisk smälta och stabiliseringsutrustning för valsverk.

Flödessimulering av förrådsupplägg: En jämförande studie av olika materialplocksmetoder vid varierad produktmix och produktionstakt

En hårdnande konkurrens inom försvarsindustrin medför att BAE Systems Hägglunds AB står under ett effektiviseringsprojekt, Vehicles Production System. Projektet innebär att verksamheten ska samlas för att skapa ett störningsfritt flöde och syftet med projektet är; ? minskade ytor, ? ökad produktion med mindre resurser, ? ökad flexibilitet vid varierad orderingång, ? minskade ledtider, ? ökad lönsamheten för att kunna satsa mer på egenutveckling. För att uppnå detta ska verksamhet samlas vilket bland annat innebär att tre tidigare förråd för eftermarknad och produktion skall slås samman och nya produktions-linjer skall tas i bruk. Syftet med examensarbetet är att analysera tänkt upplägg för detta nya förråd samt rekommendera materialförsörjningsmetod till slutmontage bandvagn vid varie-rad produktmix och produktionstakt.

Laseria ? hair and tattoo removal : Att skapa en hemsida med anva?ndbarhet i fokus

Denna rapport syftar till att beskriva utvecklingsprocessen fo?r skapandet av salong Laserias nya hemsida. Hemsidans design a?r skapad med anva?ndbarhet i fokus vilket uppna?ddes genom studerande av relevant litteratur samt en fokusgruppsintervju med na?gra av salongens kunder. Hemsidan utvecklades med hja?lp av Wordpress fo?r att uppdragsgivarna pa? egen hand ska kunna administrera hemsidan efter Leverans..

I sanningens ögonblick : berättelser om hur frontlinepersonal levererar service

 Titel: I sanningens ögonblick: berättelser om hur frontlinepersonal levererar service. Bakgrund: Service definieras som något som levereras men resulterar inte i ägande av något. Service levereras av frontlinepersonal till turister. Frontlinepersonalen har betydelse för hur servicen levereras. Jag har inte funnit någon detaljerad inventering vad serviceLeveranser innehåller. Däremot finns det teorier som berättar hur företagsledningar ska leda personalen som levererar service.

Bedömningar av krav på interna informationsflödet inom supply chain på DeLaval (Shanghai)

DeLaval distribuerar fullständiga mjölkningssystem vilka säljs på drygt 100 olika marknader över helavärlden. Det finns alltid en strävan efter att leverera beställningar till kund i tid. Direktören förInköp ochLogistik Asienpå DeLaval i Shanghai har uttryckt ett behov av att undersöka hur informationen böranpassas så att ett stöd för supply chain uppstår med syftet att förbättra tiden för Leverans till kund.Detta resulterade i en utredning att kartlägga behoven i informationsflödet och vilka system sombehöver stöd för att möjliggöra Leverans i tid till kund. Det finns ett mått vilket kallason time in full(OTIF) som används av DeLaval för att mäta Leveransprecision för slutkund. Detta var grunden för attföljande frågeställning kunde formulerades:Hur kan informationsflödet inom supply chain anpassas föratt förbättra OTIF?För att kunna svara på denna fråga kom författarna fram till att en fallstudie var den mest lämpademetoden att gå tillväga.

1 Nästa sida ->