Sök:

Sökresultat:

596 Uppsatser om Marknadsföring i bloggar - Sida 2 av 40

Relationsskapande event - Inte alltid en dans pÄ rosor

Studiens syfte a?r att belysa och fo?rklara de brister som relationsmarknadsfo?ring genom relationsskapande event kan inneba?ra. Detta fo?r att komplettera teorin och ge o?kad fo?rsta?else. Teorin inleds med relationsmarknadsfo?ring, dess bakgrund, nyckelbegrepp och motiv.

?Allt jag har Àr en dröm jag inte klarar? : Maskulinitet i Ken Rings och HÄkan Hellströms musiktexter

Denna uppsats handlar om hur artisterna HÄkan Hellström och Ken Ring konstruerar diskurser kring maskuliniteten i sina musiktexter. UtifrÄn poststrukturalistiskt influerad teori kring feminism och maskulinitet görs en komparativ nÀrlÀsning som bildar en tematiskt uppbyggd studie. UtifrÄn det för artisterna gemensamma temat utanförskap visar studien att utanförskapet hos Ken Ring Àr relaterat till en kÀnsla av maktlöshet. Denna kompenserar Ken genom att konstruera maskulina diskurser med ett överdrivet ansprÄk pÄ det som den europeiska kulturen förknippar med maskulinitet och genus. Detta kan kontrasteras mot HÄkan Hellström som i sitt utanförskap konstruerar maskulina diskurser dÀr ?omanlighet? och ett kÀrleks- och sexualitetsbegrepp dÀr ?jaget? blir könsmÀssigt tvetydligt, stÄr i fokus.

"Det blir som en kompis" - en kvalitativ studie om unga tjejers blogglÀsande

Denna underso?kning bygger pa? en kvalitativ metod och fokuserar pa? unga tjejer som la?ser bloggar och deras uppfattning och tolkning av dem. Vi vill underso?ka varfo?r unga tjejer la?ser bloggar, om la?sarna ser upp till bloggare och om la?sarna a?r kritiska till na?gon blogg eller en del av en blogg. Fo?ljande fra?gor intresserar oss da? bloggar a?r ett fenomen som har o?kat enormt de senaste a?ren.

Word-of-blog : Hur WOM pÄ bloggar pÄverkar ett företags försÀljning

Företag har lÀnge anvÀnt sig av samtal mellan mÀnniskor för att sprida budskap om produkter, tjÀnster och varumÀrken. Forskare visade redan pÄ 1950-talet att denna typ av informella konversationer, Àven kallad word-of-mouth (WOM), pÄverkar konsumenters köpbeteende och företags försÀljning. I och med utvecklandet av Internet har WOM fÄtt ytterligare uppmÀrksamhet och idag ser vi att fler och fler företag anvÀnder sig av kanaler sÄsom internetforum och bloggar som del av sin marknadsföring. Trots detta finns inte mycket forskning pÄ hur WOM genom kanaler sÄsom dessa pÄverkar ett företags försÀljning. Denna uppsats syftar till att undersöka om, och i sÄ fall hur, WOM via bloggar pÄverkar ett företags försÀljning, dÀr vi i uppsatsen studerar företaget L8 Nyberg.

Hur pa?verkar Gerillamarknadsfo?ring Generation Y? : En studie av Gerillamarknadsfo?ringens pa?verkan pa? Generation Y.

SammanfattningTitel: Hur pa?verkar Gerillamarknadsfo?ring Generation Y? A?mne/Kurs:  Fo?retagsekonomi - KandidatuppsatsHandledare:  Lars HaglundNyckelord: Marknadsfo?ring, Gerillamarknadsfo?ring, Generation Y, Annonsering, Word-of-mouth, Buzz- marknadsfo?ring, varuma?rkesattityd, varuma?rkesengagemang, engagemang online, kommunikation.Bakgrund: Marknadsfo?ring handlar om att skapa och utveckla lo?nsamma kundrelationer. I dagens samha?lle sa? sker marknadsfo?ring runtom omkring oss hela tiden. Pa? grund av detta har Generation Y utvecklat strategier som automatiskt sorterar bort o?verflo?dig och ono?dig information.

Blogg i skolan ? en studie av gymnasieelevers och lÀrares bloggvanor och uppfattningar om bloggar

Den hÀr studien handlar om bloggar samt elevers och lÀrares bloggvanor pÄ en gymnasieskola.Syftet med uppsatsen Àr att undersöka bloggvanor och uppfattningar om bloggar hos gymnasieelever och lÀrare i en gymnasieskola. Mina frÄgestÀllningar Àr:*Hur definierar elever och lÀrare bloggen som text och genre?*Vilka bloggvanor har elever och lÀrare?*Vad har elever och lÀrare för uppfattningar om bloggar?*Anser lÀrare att bloggar kan locka till lÀsning och skrivande?*Vad har lÀrare för instÀllning till bloggar i undervisningen?Den teoretiska anknytning som anvÀnds Àr teorier om blogg som fenomen, bloggens historia, blogg i Sverige samt motiv för att blogga.Studien genomfördes genom tvÄ kvantitativa enkÀtundersökningar, med kvalitativa inslag i form av öppna frÄgor, i tvÄ klasser samt bland lÀrare pÄ en gymnasieskola i VÀstra Götalandsregionen. Resultatet som framkom av studien Àr att bÄde elever och lÀrare definierar bloggar som personliga, subjektiva, ofta uppdaterade, aktuella och kortfattade. TvÄ kvinnliga elever och tvÄ manliga lÀrare skriver blogg och anledningar till att de skriver Àr för att det Àr kul, för att informera/uppdatera andra om nÄgot samt för att fÄ respons.

FörÀldrarskap i bloggar;en kritisk diskursanalys

ABSTRACTIdag Àr bloggar som fenomen stort i Sverige, och mÄnga mÀnniskor bÄde lÀser och skriver egna bloggar. Detta har lett till att Àven mÄnga svenska förÀldrar bloggar. Den hÀr studien undersökte hur den rÄdande genusordningen tog sig i diskursiva uttryck i blogginlÀggen som studerades. NÄgot som undersöktes genom att se hur det rÄdande synsÀttet i samhÀllet kring manligt, kvinnligt och förÀldraskap framstÀlldes i texterna. För att undersöka det genomfördes en kritisk diskursanalys av blogginlÀgg frÄn en mamma- och en pappablogg, analysen baserades pÄ genusteori.

Kulturell inverkan pa? kunskapso?verfo?ring o?ver nationsgra?nser

I denna studie underso?ks vilken inverkan kulturskillnader har pa? kunskapso?verfo?ringsprocessen o?ver nationsgra?nser i mindre svenska fo?retag. Detta go?rs genom en fallstudie av det svenska elektronikfo?retaget CrossControl, som nyligen startat en fabrik i Malaysia. Efter att ha observerat att det finns viss problematik med att bli ett multinationellt fo?retag sa? sa?g vi ett behov av att underso?ka om na?gra av de ma?nga hinder som finns vad ga?ller kunskapso?verfo?ring kan kopplas till kulturella skillnader.

Hur formas informationen? : En diskursanalytisk studie av institutionella medier och bloggar

Uppsatsen behandlar Ă€mnet information och undersöker hur texten formas och skapas av aktörerna. Fokus ligger pĂ„ hur informationen skiljer sig mellan bloggar och institutionell media, vilket innebĂ€r sĂ„vĂ€l tryckta tidningar som webbtidningar. Norman Faircloughs kritiska diskursanalys samt JĂŒrgen Habermas teori om det privata och det offentliga sĂ€tter ramen för uppsatsen dĂ€r morgontidningen DN, kvĂ€llstidningen Expressen och olika blogginlĂ€gg analyseras. Vi ska utifrĂ„n en hĂ€ndelse se hur informationen formas av den som berĂ€ttar historien. Analysen görs till en början pĂ„ mikronivĂ„ genom en textanalys, för att sedan övergĂ„ till en strukturanalys dĂ€r maktstrukturerna i samhĂ€llet synliggörs.

Jakten efter den röda trÄden : - En studie om hur mobiltelefonen kan integreras i marknadsföringen

Forskningsfra?ga? Hur kan mobiltelefonen integreras i detaljhandelsfo?retags marknadsfo?ring?SyfteSyftet med va?r uppsats a?r att urskilja och analysera likheter och olikheter mellan fo?retag och konsumenter ga?llande marknadsfo?ring med sto?d av mobiltelefonen. Detta go?r vi genom att klarla?gga:Konsumenters upplevda va?rde via mobiltelefonenFo?retags anva?ndning av mobiltelefonen som marknadsfo?ringsresurs  MetodUppsatsen har baserats pa? en kvalitativ studie som kommit att anta en deduktiv ansats med inslag av induktion. Vi har gjort den empiriska insamlingen genom semistrukturerade intervjuer da?r vi valt att intervjua tre va?lka?nda fo?retag inom detaljhandelsbranschen samt fokusgrupper.SlutsatsVa?r analys visar att mobiltelefonen kan integreras i detaljhandelsfo?retags marknadsfo?ring pa? olika sa?tt.

Ledarskap 2.0

Den hÀr uppsatsen tar sin utgÄngspunkt i att utvecklingen inom IT gÄtt otroligt fort det senaste decenniet. Sociala medier har blivit ett av de frÀmsta anvÀndningsomrÄdena för Internet och de populÀraste idag Àr Facebook, Twitter och bloggar.Uppsatsen vill titta nÀrmare pÄ just bloggar och hur dessa anvÀnds utav chefer för att utöva ledarskap. Lite mer precist handlar det om hur chefer pÄverkar och influerar sina medarbetare genom vad de publicerar i sina bloggar. Omkring detta presenteras sedan ett antal teorier som utgör ett ramverk för att förstÄ Àmnet men Àven för analys. I analysen anvÀnds sedan LMX-teorin, som handlar om utbyten mellan chef och underordnad, för att tolka de blogginlÀgg som valts ut.Den metod som tillÀmpas i denna uppsats bestÄr utav en innehÄllsanalys dÀr 10 olika chefs bloggar studerats.

Megafoner och cocktailpartyn - en granskning av riksdagsledamöters bloggar

Sociala medier handlar om interaktivitet och tvÄvÀgskommunikation. BÄde experter och riksdagspartierna sjÀlva hÄller med om att detta Àr ett gyllene tillfÀlle för politiker att ta direktkontakt med vÀljarna. Men min undersökning visar att majoriteten av riksdagsledamöternas bloggar Àr ingenting annat Àn digitala megafoner. En knapp femtedel följer partiernas riktlinjer för sociala medier. De skriver utifrÄn sitt personliga engagemang för politiken och uppmuntrar reaktioner frÄn lÀsarna..

Blogg - Ett medium pÄ frammarsch

Abstract Författare: Erik Bard och Michael Natanaelsson Handledare: Matts Halmerius Titel: Blogg ? ett medium pĂ„ frammarsch Ämne: Medie? och kommunikationsvetenskap År: 2008 Definition: HĂ€r kommer vi att diskutera vad en blogg egentligen Ă€r, ramverket för att det skall vara en blogg samt hur de anvĂ€nds, samt vilka genrer som finns inom bloggning, exempelvis politiska bloggar och modebloggar. Syfte: Att med hjĂ€lp av litteratur, tidningsartiklar och nĂ„gra utvalda bloggar ta reda pĂ„ hur bloggar kan pĂ„verka politik, kommersiella syften, dagsagendan och ifall det kan bidra till en bĂ€ttre demokrati. Vi ska undersöka vilken roll bloggen har gentemot de traditionella medierna och hur bloggen prĂ€glar vĂ„r Ă„siktsbildning och sjĂ€lvbild i offentligheten. Diskussion: Hur kan bloggen sĂ€tta dagsagendan.

Fem myror Àr fler Àn fyra elefanter. I FRA-debatten gick bloggare samman och utmanade dagspressen.

Titel: Fem myror Àr fler Àn fyra elefanterFörfattare: Lina Hultén och Yanni UmelandHandledare: Annika BergströmExaminator: Oscar WestlundUtbildning: Göteborgs UniversitetInstitutionen för journalistik ochmasskommunikationKurs: Examensarbete i Medie- ochkommunikationsvetenskap 15hpTermin: Höstterminen 2008Sidantal: 48 sidorUppdragsgivare: DagspresskollegietSyfte: Syftet med studien Àr att beskriva hurdagspressen förhÄller sig till bloggar inyhetsrapporteringen.Metod och material: Kvalitativ innehÄllsanalys av 122 tidningsartiklar och 34 bloggar. Materialet har analyserats med hjÀlp av ECA-modellen och tematiska frÄgescheman som utifrÄn denna utformats.Huvudresultat: Undersökningen beskriver hur dagspressen förhÄller sig till bloggar i frÄga omnyhetsrapporteringen kring FRA-debatten.Resultatet visar att dagspressen oftaomskriver bloggen som fenomen samt hurtidningar frekvent anvÀnder bloggen somkÀlla bÄde för att hÀmta citat, för att skapadebatt och till en viss del för att hÀmta fakta.De bloggare som ges utrymme i dagspressenÀr framförallt elitpersoner och en blogg somförekommer i stor utstrÀckning ÀrPolitikerbloggen som Àgs av TV4..

Optimering av driftlÀggningar i Fortums nÀt

Future emission legislation puts great emphasis on increasing the efficiency of the engine, thereby reducing fuel consumption. The tribological contact between cylinder liner and piston ring is where an great amount of energy is lost due to friction, and by reducing these losses an reduction in fuel consumption can be achieved.The aim of this thesis was to evaluate the tested piston ring coatings against a plasma sprayed cylinder liner and rank these combinations of materials for friction and wear resistance. The coatings that were tested was Cr + Al2O3, (Al,Cr)N, two types of CrN and WC / C.The experimental tests were performed with a so-called pin-plate, where used oil with addition of an acidic mixture of sulfuric and nitric acid to mimic the acidic condensate formed when exhausts recirculate, were added with a continuous flow. The results were then analyzed by weighing, studies by optical microscopy and scanning electron microscopy (SEM) and profile measurements.The results from each material combination were that the plasma coated cylinder liner wears too aggressively in order to yield a ranking of the piston ring coatings based on the parameters of friction and wear resistance. It is therefore proposed that an alternative coating on the cylinder liner should be developed, lacking the large abrasive wear on piston rings and that can withstand the corrosive environment resulting in engines equipped with EGR.

<- FöregÄende sida 2 NÀsta sida ->