Sök:

Jakten efter den röda tråden

- En studie om hur mobiltelefonen kan integreras i marknadsföringen


Forskningsfra?ga? Hur kan mobiltelefonen integreras i detaljhandelsfo?retags marknadsfo?ring?SyfteSyftet med va?r uppsats a?r att urskilja och analysera likheter och olikheter mellan fo?retag och konsumenter ga?llande marknadsfo?ring med sto?d av mobiltelefonen. Detta go?r vi genom att klarla?gga:Konsumenters upplevda va?rde via mobiltelefonenFo?retags anva?ndning av mobiltelefonen som marknadsfo?ringsresurs  MetodUppsatsen har baserats pa? en kvalitativ studie som kommit att anta en deduktiv ansats med inslag av induktion. Vi har gjort den empiriska insamlingen genom semistrukturerade intervjuer da?r vi valt att intervjua tre va?lka?nda fo?retag inom detaljhandelsbranschen samt fokusgrupper.SlutsatsVa?r analys visar att mobiltelefonen kan integreras i detaljhandelsfo?retags marknadsfo?ring pa? olika sa?tt. Det framkommer att mobila applikationer, den mobila hemsidan och SMS-utskick a?r de fra?msta marknadsfo?ringsresurserna. Vidare framha?lls enkelhet, tydligt syfte och struktur som betydande faktorer. Fo?r att fo?retag ska lyckas integrera mobiltelefonen i sin marknadsfo?ring, pa? ett bra sa?tt, visar va?r studie att de ma?ste erha?lla en ro?d tra?d genom samtliga marknadsfo?ringskanaler.

Författare

Johanna Altergren Linn Obitz

Lärosäte och institution

Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..