Sökresultat:
4110 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 50 av 274
GRÖNYTEFAKTOR I ETT NYTT PERSPEKTIV - Går ekosystemtjänster att mäta med fjärranalys?
Due to an increased population in cities the need of densification of cities increases. This means that the amount of ecological elements in the city is at risk of decreasing. Ecological services contribute to the city?s climate by softening the negative impacts that densification of cities means. Thus increases the will and ambition in city planning in to preserve greenery.This is an interdisciplinary thesis within the subject of geography that studies Biotope Area Factor (BAF), a planning tool that is used in city planning with the purpose of compensating for lost ecological services associated with new housing estate.
There is no there, there : om platslöshet i fysisk planering
The vizualisation and creating of places is an essential part of physical planning. The notion of places as placeless, is likewise of importance for the creating of places. Some tendencies concerning architecture like modernism, as well as constructions whome don´t fit in their landscape, have contributed to the benaming and experience of places as placeless. Phenomenon as globalization and post-industrialism have in some cases conduced to the withering of the sense of place. With starting-point in litteraturestudies, observations of places and interviews, this is a lucubration concerning the means of placelessness in physical planning.
Den Urbana Trädgården - Ett självorganiserat stadsrum
Grönstruktur och parker har betydelse för livsmiljön i en stad. Urbana
trädgårdar och informell påverkan på grönstrukturen är en allt mer vanlig syn i
städer. Ofta tar dessa verksamheter mark i anspråk utan att ägandeskap
föreligger men rätten till marken kan med tiden förändras. Uppsatsen undersöker
vilka motiv som ligger bakom initiativ till urbana trädgårdar genom fyra
fallstudier i Berlin. Intervjuer med initiativtagare och deltagare undersöker
om de urbana trädgårdarna är mötesplatser, hur de upplevs påverka sin omgivning
och varför informanterna väljer att tillbringa tid i trädgårdarna.
LAND(et)S KRONA - Nu eller aldrig! Place Marketing
Syfte: Syftet är att öka förståelsen för hur attraktiviteten i regioner på olika sätt kan påverkas. Avsikten är att klargöra vilket tillvägagångssätt som kan användas när syftet är att skapa utveckling och förnyelse på en plats och vilka faktorer som påverkar en regions attraktivitet och image. Metod: Undersökningen bygger på en kvalitativ ansats där empirin har insamlats via seminarier, intervjuer och telefonintervju. Vidare utgår undersökningen från en deduktiv ansats och en intensiv utformning då den bygger på teorier och har för avsikt att belysa djup och nyanser.Teoretiska perspektiv: Undersökningen utgår från modellen Levels of Place Marketing av Kotler et al. (1993).
Kulturkrock - en studie om den estetiskt tilltalande utformningen av byggnader som konstverk och kulturell planering
Bakgrunden till denna uppsats grundas i ett egenintresse i förvandlingen av
stationshuset i Vara. Sedan jag genom mina föräldrar som bor kvar i orten,
på tidig vår 2010 fick reda på att huset skulle bli korallrött har detta numer
blåa konstverk retat mig. Detta kandidatarbete har gett mig möjligheten att
på ett vetenskaplig sätt utröna bakomliggande orsaker till stationshusets
förvandling till det Vara kallar, Sveriges största konstverk.
Syftet med denna uppsats är att utreda hur den estetiskt tilltalande
utformningen av byggnader vilka klassas som konstverk bör regleras enligt Plan-
och Bygglagen och vilken roll kulturell planering spelar i den estetiskt
tilltalande utformningen av den offentliga miljön.
Genom två olika typer av fallstudier har tre olika konstverksprojekt studerats
och analyserats utifrån
inventeringar, observationer, intervjuer och innehållsanalys om bland annat
begreppen byggnad, estetik och konstverk. Problematiken i lagtextens definition
av vad som är estetiskt tilltalande beror mestadels på att det är ett mycket
svårdefinierat begrepp till skillnad från vad en byggnad
och ett konstverk är.
Effekter av ny infrastruktur
Arbetets utgångspunkt är att ta reda på vilka effekter en ny infrastruktur kan
få på en
kommun och på ett samhälle i kommunen samt vilka fysiska åtgärder berörda
aktörer avser vidtaga på
grund av satsningen. Jag har använt mig av Ale kommun som exempel när jag
studerat. Jag har gjort en
fallstudie över två liknande områden, som också påverkats av ny infrastruktur.
Därefter har jag
analyserat och diskuterat om man kan se några samband kommunerna emellan. Det
jag har kommit
fram till är lite olika.
En ny sångfågel i marknadsföringsdjungeln: En kvantitativ studie om Twitters potential som marknadsföringsmedium
Advertisers of today are facing a great challenge in a landscape where it becomes even more difficult to break through the clutter and convince consumers to buy their products. In order to succeed, they need to come up with new ways of communicating with their customers. The purpose of this paper is to investigate if micro-blogging could be considered an effective media choice in order to enhance the perception of brand associations and traditional communication effects. The subject is of interest as brands are putting increasingly more resources into this communication channel. However, at the current date the marketing effects of micro-blogging is unexplored in academic research.
Trygghet i urban miljö - En fallstudie om Stockholms stads syn på trygghet i den fysiska miljön
Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka vad forskningen säger om
trygghet i den fysiska miljön. Vidare är syftet att undersöka hur Stockholms
stad förhåller sig till denna forskning genom sina två ansökningar till
Boverket om stöd för trygghetsprojekt. Arbetet har utgått från två teoretiska
perspektiv - social brottsprevention och situationell brottsprevention.
Undersökningen har skett genom metoden kvalitativ innehållsanalys, som använts
för att analysera de två ansökningarna ?Trygg i Trekantsparken? och ?Trygga
samband över Järvafältet?.
Resultatet visar att forskningen om trygghet i den fysiska miljön är nyanserad.
Ägarlägenheter : En möjlighet till införandet av en ny affärsmodell?
This thesis will explore how swedish Talang 2010 used their strategic communication in Kalmar and Stockholm and how the effect of this work was shown in the two cities. With a focus on how the sender was working with the external communication in the two cities, the heart of the research was studying Talang 2010?s communication strategy in these two contexts. The research was made with surveys during two audition days in Kalmar and two days in Stockholm. The competitors, the audience and the general public were answering different surveys but with the same base to study the effect.
Sveriges bebyggelsestrukturer
För att förstå den fysiska planeringen krävs förståelse för de sammanhang i
vilket planerandet utförs. Bebyggelsen består av många olika delar, byggnader,
vägar med mera, som tillsammans utgör vidare strukturer.
Det krävs insikt i hur bebyggelsen har vuxit fram för att förstå hur nya
strukturer ska utformas efter som de är sammanlänkade och påverkar varandra.
Den här uppsatsen är ett försök att identifiera begrepp för att bättre förstå
dessa strukturer.
En viktig insikt är den om att urbanisering är en komplex process och uppsatsen
grundar sig på en indelning av Nils Lewan i tre olika synsätt på hur
urbanisering kan ses: arkitektens, geografens och sociologens perspektiv.
Beroende på synsätt varierar graden av hur stor del av Sveriges befolkning som
kan sägas vara urban ifrån 70 till nära 100 procent.
Kreativ produktexponering inom e-handeln
This study investigates whether creative online product exposure within the clothing industry has a positive effect on the behaviour and attitude of today's consumers. Product exposure is the most important stimulus in the online marketing universe, yet few studies exist on this topic. Thus, this study pioneers in this specific research field. Through empirical analysis this study reveals that product exposure has a significant and direct effect on the perceived corporate ability and consumer involvement. Moreover creative product exposure indirectly increases the perceived product quality, intention to buy and the overall attitude towards the brand.
PReklam? : En kvantitativ studie som undersöker vad gymnasieelever i årskurs 3 förknippar med begreppet PR
Background and aim: Media development and digitalization has expanded the PR industry's working area. More participants are on the media market and it is becoming more and more difficult to define what PR really is and what the PR agencies/departments really do. Is PR marketing, information, event marketing or maybe propaganda? We believe that the complexity to define the term PR can lead to a loss of critical approach to the business, especially among young people. Has the PR industry managed to eliminate their negative image among students in upper secondary school and what do they associate with PR today? The aim of this essay is to examine what a selection of students associate with the term PR and if they are critical to the PR industry or not.Method/Material: The method is a quantitative survey.
Sveriges turismmarknadsföring : En fallstudie om bilden av Sverige internationellt
It today's global world we live in the media have started to examine businesses more and more. In addition consumers are expecting more from products, because they are well informed. This means that companies need to market themselves effectively, to convince and get across their message to their customers. Marketing is an extensive process in which different factors must be taken into account. A company must know what the coustomer needs in order to get through to them.
AD/HD - hur kan det påverka mig? : Narrativ studie av 28 levnadsberättelser
A film can attract all kinds of emotions and moods of the audience through its audiovisual communications and cinematic expression, in which music plays a significant role in both understanding and interpretation of film content.It is interesting to explore the musical significance and the emotional aspect of the film out of a media and communications perspective and visual communications perspective because it?s a subject that belongs to the communications of scientific discipline as film is a media text which is working both as communicative and as audio-visual medium with its expressive aspects.The purpose of this bachelor?s paper is to increase and deepen the understanding of music's function and significant role in context with its reinforcing sense of visual expression in film. More specifically, it aims to explore the musical value of the expressive aspect of the media text in form of film musical Les Misérables (2012), which has been transmedialised from the novel of the same name, referring to the sound, music and song in relation to the film's visual expression.The research questions are at the core of the essay study: "how is music used to reinforce the cinematic visual expression?" and "how can music signify the narrative and highlight the emotional aspect of the film?" The theoretical framework is based on some of the key scholars assumptions such as Michel Chion (1994) and Claudia Gorbman (1987), who share the same theoretical views that the soundtrack seems powerful when it expresses its participation in a scene?s emotional moods as the music follows the scene?s rhythm, the image?s flow and contributes emotional and musical codes of emotions and expressions. According to Chion sound and image interact together to tell a story where sound enrich the image with expressive and informative values.
Hur riskmedvetenhet påverkar finansiell rådgivning
A film can attract all kinds of emotions and moods of the audience through its audiovisual communications and cinematic expression, in which music plays a significant role in both understanding and interpretation of film content.It is interesting to explore the musical significance and the emotional aspect of the film out of a media and communications perspective and visual communications perspective because it?s a subject that belongs to the communications of scientific discipline as film is a media text which is working both as communicative and as audio-visual medium with its expressive aspects.The purpose of this bachelor?s paper is to increase and deepen the understanding of music's function and significant role in context with its reinforcing sense of visual expression in film. More specifically, it aims to explore the musical value of the expressive aspect of the media text in form of film musical Les Misérables (2012), which has been transmedialised from the novel of the same name, referring to the sound, music and song in relation to the film's visual expression.The research questions are at the core of the essay study: "how is music used to reinforce the cinematic visual expression?" and "how can music signify the narrative and highlight the emotional aspect of the film?" The theoretical framework is based on some of the key scholars assumptions such as Michel Chion (1994) and Claudia Gorbman (1987), who share the same theoretical views that the soundtrack seems powerful when it expresses its participation in a scene?s emotional moods as the music follows the scene?s rhythm, the image?s flow and contributes emotional and musical codes of emotions and expressions. According to Chion sound and image interact together to tell a story where sound enrich the image with expressive and informative values.