Sökresultat:
4110 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 49 av 274
Kundfokuserad miljökommunikation med CRM-system : En Fallstudie hos Green Cargo
BackgroundToday a common approach to solve a complicated problem is to assemble a temporary workforce in order to solve the problem by working together within a project. One of the difficulties with working in projects is to maintain the planned budget. Working hours and costs are often exceeded. Many companies presume that any certain project will succeed, a presumption that leads companies not to anticipate risks involved in a project. In companies today there is seldom time for evaluation or moderation of a project, in order to have time for evaluation there is a great need for an adequate planning of the project.IntentThe intention with this study is to create a model for planning, budgeting and evaluation of projects within consultancy companies.MethodWith the help of interviews and discussions within the group Hamnar och Byggkonstruktioner at Sweco has evidence to present a proposal on planning, budgeting and monitoring been developed.ResultsA model has been developed to ease for consultancy companies to plan, budget, monitor and evaluate projects.
Bebyggelsestrukturens betydelse för trafikarbetet och val av trafikslag - En jämförande studie av persontransporter i Kristianstad och Växjö kommun
Sammanfattning
Kristianstad och Växjö har lika stor befolkning fördelad över respektive kommun
men med olik geografisk struktur. Detta påverkar resor i vardera kommunen med
ett transportmönster som skiljer sig åt.
Denna studie vill påvisa den skillnad som olik bebyggelsestruktur ger med
avseende på persontransporter. Detta i syfte att i framtiden bättre planera för
ett hållbart samhälle med minimalt antal miljöbelastande trafik.
Som tjänsteman inom planeringsområdet är det viktigt ha kunskaper om skillnader
och speciellt valsituationer i en kommun eller i en region om dess framtida
långsiktiga utveckling. Det är också viktigt att ej ha en övertro på det arbete
som planerare kan åstadkomma då samhället i övrigt har gott om aktörer som vill
påverka den fysiska strukturen.
Sans Souci - utan bekymmer
Studieobjektet för detta kandidatarbete är Stortorget vilket är beläget mitt på
Trossö i centrala Karlskrona. Staden är sedan 1600-talet starkt färgad av en
omfattande militär aktivitet, något som påverkat stadsbilden påtagligt. Detta
är en grundfaktor som gjort att Karlskrona sedan 1988 finns upptagen på
UNESCO:s världsarvslista.
Huvudsyftet för detta kandidatarbetets är att ge ett gestaltningsförslag för
Stortorget utifrån platsens roll som offentligt rum i staden. Avgränsningen
sträcker sig till att omfatta Stortorget med dess närmaste omnejd, dock sätts
Stortorget in i en vidare kontext som utgörs av hela Trossö för att ge en bild
av torgets relation till den övriga centrala staden.
Gestaltningsförslaget i detta kandidatarbete utgår från renässansens syn på
form, individ och stadsrum. Några av de teorier som använts för att underbygga
denna strävan är Vitruvius tankar om form och proportion, Camillo Sittes
stadsrumsteorier och Gordon Cullens Serial Vision för att nämna några.
Från önskemål till bedömda behov inom äldreomsorgen
AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.
Färjestadens grönområden - inventering och förslag till utveckling
Flertalet kommuner har arbetat fram grönstrukturplaner för att se över
grönområdenas bevarande och utvecklingsmöjligheter. Grönstrukturplanen fungerar
även som ett planeringsunderlag för att hantera förfrågningar om exploatering
på grönområden.
Färjestaden är en attraktiv ort i Mörbylånga kommun där inflyttningen ökar
stadigt. Behovet av nya bostadsområden är stort. Mörbylånga kommun ser gärna en
förtätning i Färjestadens centrala delar samtidigt som ett behov av att bevara
grönområden aktualiseras i pågående planprocesser. Kommunen har idag flera
pågående planprojekt som tar grönområden i centrala delarna av Färjestaden i
anspråk, men saknar samtidigt en grönstrukturplan för Färjestaden.
Ett grönområde kan värderas på flera olika sätt.
Kommunikativ planering i den kommunala planeringen
I uppsatsen studeras den kommunikativa planeringsteorin utifrån en utgångspunkt
om att den inbegriper en inbyggd konflikt i att å ena sidan syfta till att
skapa ett mer rättvist och demokratiskt samhälle, samtidigt som flera
problemområden identifierats vilka hindrar deltagandeprocesser att uppnå detta
mål. Genom att studera en detaljplaneprocess i Biskopsgården i Göteborg där
stadsbyggnadskontoret själva valt att engagera en medborgargrupp, syftar
uppsatsen till att skapa en djupare förståelse för hur den kommunala
planprocessen kan arbeta med frågor om inkludering, konsensus, lokal demokrati
och legitimitet.
Den för studien aktuella medborgargruppen har fått ett relativt gott genomslag
för sina förslag i planprocessen. Uppsatsen menar dock att detta inte främst
beror på den detaljplaneprocess som dialogarbetet genomfördes i, utan snarare
för att även andra planeringsnivåer varit förmögna att införliva gruppens
förslag i sina respektive processer. Grunden till detta är att vidden av
deltagandegruppens perspektiv på stadsdelens utveckling övergår
detaljplaneprocessens möjlighet till utvecklingsarbete.
Vad gäller undersökningen av uppsatsens värdeladdade begrepp, kan den aktuella
medborgardeltagandeprocessen anses ha uppnått en relativt hög grad av
inkludering i sina praktiker.
Efterfrågan på musik har aldrig varit större : Hur nya förutsättningar har påverkat svenska musikförlag
We have been able to draw some conclusions based on our research. First we haveconsidered that the publisher is dependent on a large network and to work closelywith their customers. We can see that the competition in the music industry hasgenerally increased, the technological progress has created new opportunities, and asa result of this, new players have joined the music industry. We have been able todraw conclusions in the fact that more companies and songwriters start up their ownpublishing company, resulting in an increased competition for the individualpublisher.We can also see as a final result that music is used in lots of different contexts andthat the publishers thereby are offered a wide range of business opportunities, but thatthe solvency of the customers has become lower. With this knowledge, we canconclude that the publisher?s power and revenues will increase, and that the publisheras an actor has been given a more important role in the industry.
Förslag till Omgestaltning av Stortorget i Karlskrona
Kandidatarbetet är utfört inom kursen Att gestalta Offentliga Rum. Syftet med
projektet har varit att bidra till en djupare förståelse för begreppen
offentlighet och offentliga rum samt att ta fram och presentera ett förslag som
kan förväntas förstärka Stortorgets funktion som ett offentligt rum i
Karlskrona.
Gemensamt för olika teoretikers definition av begreppet offentlighet är att det
består av två delar. För att ett stadsrum ska kunna kallas för offentligt ska
det vara allmänt ? det vill säga öppet och tillgängligt för alla ? samt
gemensamt i motsats till privat.
Studie av tillgänglighet vid Ronneby flygplats
Ronneby flygplats är en flottiljflygplats som ägs och drivs av försvarsmakten
och som är öppen för civil trafik. Flygplatsen är lokaliserad i Kallinge strax
norr om Ronneby tätort i Blekinge län. Flygplatsens tillgänglighet med allmänna
kommunikationer är idag begränsade. Syftet med studien har varit att analysera
och karaktärisera Ronneby flygstationsområde samt bidra med förbättringsförslag
till hur flygplatsens tillgänglighet kan öka. Analyser har genomförts för att
försöka ge en god helhetsbild av planområdet och dess omgivning samt de olika
faktorer som spelar in.
Posthuset blir hotell En studie av Centralposthuset i Göteborg och dess omvandling
This essay in Art History treats the former Central Post Office in Gothenburg, Sweden, and its recent transformation into a luxury hotel. The magnificent original building in neo-classical style, inaugurated in 1925, has been supplemented by a twelve stories high tower in postmodern style containing hotel rooms and suites, creating a complex architecture. The approach of this essay is that of ?lived architecture?, that is, how people experience and act in relation to the building. It is argued that the history of the building is rewritten in the marketing of the hotel and the management?s concept of creating a comfortable ?mini-world?for its guests.
AP7 och fyra storbankers Sverige- och Östeuropafonder : En riskjusterad utvärdering 2003-2009
AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.
Friluftsplaner - en hjälp för friluftslivet
Friluftsplanen är ett frivilligt dokument som enbart beskriver friluftslivets
intresse i kommunen. Detta för att dokumenten är frivillig och att det inte
finns några bestämmelser om vad ett friluftsdokument ska innehålla.
Detta arbete är en fallstudie som syftar till att undersöka om
friluftsdokumenten innehåll. Friluftsplanen visade sig ofta vara del i annan
plan eller program vilket innebar att arbetet breddades och kom att undersöka
flera friluftsdokument med olika namn. Innehållet i friluftsdokumenten
analyserades och jämfördes sinsemellan.
Customer Relationship Management : En studie om hur företag arbetar med CRM och orsaker till misslyckade implementeringsförsök
In relation to the paradigm shift that took place between the marketing mix and relationship marketing, and the emergence of information technology in the 90:s, the Customer Relationship Management (CRM) has become a frequently used concept in marketing. Most definitions and approaches have been generated from previous studies, but the concept is still criticized for the number of failed implementation attempts. Along a discussion of the area has an elaborate theoretical foundation remained as the foundation for the study development and utilized in all the sections of the study. The study, with help from Gartner's eight building blocks of CRM, focus on how Swedish medium and large companies work with CRM, and if this is an indicator of the number of failed implementation attempts. The survey consists of two approaches, qualitative and quantitative, to provide both depth and generalizability of the study.
Säkert arbete
A film can attract all kinds of emotions and moods of the audience through its audiovisual communications and cinematic expression, in which music plays a significant role in both understanding and interpretation of film content.It is interesting to explore the musical significance and the emotional aspect of the film out of a media and communications perspective and visual communications perspective because it?s a subject that belongs to the communications of scientific discipline as film is a media text which is working both as communicative and as audio-visual medium with its expressive aspects.The purpose of this bachelor?s paper is to increase and deepen the understanding of music's function and significant role in context with its reinforcing sense of visual expression in film. More specifically, it aims to explore the musical value of the expressive aspect of the media text in form of film musical Les Misérables (2012), which has been transmedialised from the novel of the same name, referring to the sound, music and song in relation to the film's visual expression.The research questions are at the core of the essay study: "how is music used to reinforce the cinematic visual expression?" and "how can music signify the narrative and highlight the emotional aspect of the film?" The theoretical framework is based on some of the key scholars assumptions such as Michel Chion (1994) and Claudia Gorbman (1987), who share the same theoretical views that the soundtrack seems powerful when it expresses its participation in a scene?s emotional moods as the music follows the scene?s rhythm, the image?s flow and contributes emotional and musical codes of emotions and expressions. According to Chion sound and image interact together to tell a story where sound enrich the image with expressive and informative values.
LHC - Strävan efter att öka den totala kundupplevelsen
In today's society there are a lot of offers towards consumers, where they actively have to choose the most appealing offer. In order for an offer to be attractive it must add value in line with the customers demand. Also, it requires that the offer provides a sufficient level of attraction so that the customer selects the particular product/service over another. Furthermore, each offer must exceed the expectations of the visitors to an event, so they feel that the event is something "extraordinary". We have chosen to study how LHC (Linkoping Hockey Club) works with marketing in order to improve the overall customer experience.