Sök:

Sökresultat:

390 Uppsatser om Lćngsiktiga kundrelationer - Sida 18 av 26

Samarbete pÄ bolÄnemarknaden - Ett vinnade koncept?

Att en ma?klare samarbetar med en bank a?r idag mer regel a?n undantag. A?r 2011 tra?dde den nya fastighetsma?klarlagen i kraft som mo?jliggjorde fo?r ma?klare att fa? ersa?ttning fo?r fo?rmedlandet av bola?nekunder med villkoret att ersa?ttningen skall vara av en obetydlig summa. Vi har underso?kt ett samarbete mellan en bank och en bola?nefo?rmedling.

Motivationsskapande ledarskap : TillÀmpning av ledarskap inom hemelektronikbranschen

De senaste Ärtiondenas globala expansion har lett till förÀndringar av det moderna ledarskapet. Konkurrensen har ökat mellan olika organisationer vilket medfört nya utmaningar som ledarskapet mÄste förhÄlla sig till. En ökad mÄngfald, teknologins utveckling, och förÀndrade kundrelationer Àr nÄgra av de faktorer som pÄtvingat förÀndringar av det ledarskapet som bedrivs. Idag mÄste ledarskapet individanpassas mer istÀllet för det kontrollerande och monitorerande funktion den haft tidigare.Studien har undersökt ledarskapet i tvÄ av Elgigantens hemelektronikbutiker med avseende pÄ ledarskapets pÄverkan pÄ sÀljarnas arbetsmotivation. Tonvikten har legat pÄ att analysera medarbetarnas syn pÄ hur man som ledare kan skapa en ökad arbetsmotivation.

Femminutersskottet : en förutsÀttning för etablering

Segling Àr en stor sport i Sverige. Var sjÀtte svensk Àger en bÄt vilket innebÀr att det finns över en miljon fritidsbÄtar landet. 15000 personer arbetar inom bÄtbranschen. I Uppsala finns det tre stora bÄtklubbar samt flera mindre. Flera SM vinnare och VÀrldsmÀstare har genom Ären fostrats pÄ Ekolns vatten.

Hantering och anvÀndning av kundinformation

The ability to tackle NP-hard problems has been greatly extended by the introduction of Metaheuristics (see Blum & Roli (2003)) for a summary of most Metaheuristics, general problem-independent optimisation algorithms extending the hill-climbing local search approach to escape local minima. One of these algorithms is Iterated Local Search (ILS) (Lourenco et al., 2002; StĂŒtzle, 1999a, p. 25ff), a recent easy to implement but powerful algorithm with results comparable or superior to other state-of-the-art methods for many combinatorial optimisation problems, among them the Traveling Salesman (TSP) and Quadratic Assignment Problem (QAP). ILS iteratively samples local minima by modifying the current local minimum and restartinga local search porcedure on this modified solution. This thesis will show how ILS can be implemented for MSA.

Kundlojalitetsprogrammens faktiska effekt pÄ kundens lojalitet gentemot företaget: En jÀmförelse av önskade kontra upplevda effekter av medlemskap i kundlojalitetsprogram

I och med globaliseringen ökar konkurrensen mellan företagen och utifrÄn detta har vÀrdet av att bevara goda kundrelationer under senare tid hamnat i fokus. Det har skett ett skift frÄn den traditionella transaktionsmarknadsföringen, med produkten i centrum, till relationsmarknadsföringen. Tack vare den informationsteknologiska utvecklingen under de senaste Ären har relationsmarknadsföringen fÄtt hjÀlp framÄt. FörbÀttrade datasystem möjliggör för företag att lagra och anvÀnda relevant information gÀllande sin kundbas. Ett populÀrt sÀtt att tillgodose sig information i syfte att stÀrka relationen till kunden, och pÄ sÄ sÀtt öka lönsamheten, Àr att investera i ett kundlojalitetsprogram.

Återkoppling till kunden - steget mĂ„nga företag glömmer

Sammanfattning Titel: Återkoppling till kunden ? steget mĂ„nga företag glömmer Författare: Johanna Labraaten och Fanny MurĂ©n Bakgrund: Att vĂ€rna om kundrelationer Ă€r viktigt inom de flesta branscher. UtifrĂ„n ett fastighetsföretags perspektiv strĂ€var man alltid efter lojala hyresgĂ€ster och en lĂ„ngsiktig relation. Genom god service och kontinuerlig kommunikation skapas bra förutsĂ€ttningar. Företagets hantering och kommunikation vid felanmĂ€lningar bidrar till hur hyresgĂ€sten upplever företaget.

"VÀxer du inte sÄ dör du": AffÀrsmodeller och tillvÀxt i revisionsbyrÄer

TillvÀxt Àr ett sÀtt för företag att överleva pÄ marknaden genom att antingen öka eller behÄlla sina marknadsandelar. För att fortsÀtta vÀxa pÄ en konkurrensutsatt marknad Àr det viktigt att företag utvecklar sina tjÀnster och hittar nya sÀtt att skapa vÀrde för kunderna. Revisionsbranschen har lÀnge kunnat sitta pÄ sin kammare med övertygelsen om att affÀrerna rullar in, nÄgot som förÀndrades i samband med avskaffandet av revisionsplikten. Studien avser att besvara hur affÀrsmodellen som koncept kan anvÀndas för att förstÄ varför tillvÀxten skiljer sig Ät mellan olika revisionsbyrÄer. Syftet med studien Àr att utifrÄn resursbaserad teori öka förstÄelsen för konkurrenskraften i revisionsbyrÄers affÀrsmodeller.

Slopandet av revisionsplikten : ur revisorernas synvinkel

Vi har med hjÀlp av en kvalitativ metod undersökt vÄr problemformulering och vÄrt syfte, om revisorernas syn pÄ slopandet av revisionsplikten.  UtifrÄn problemformuleringen har frÄgestÀllningar till undersökningen bildats och dessa försöker vi att besvara i uppsatsen. Revisionen tillkom för första gÄngen i 1895 Ärs lag om aktiebolag, men revisionsplikten kom inte till förrÀn Är 1988. Utvecklingen av revisionen har fortsatt till att bli mer omfattande. Revisionsplikten har medfört administrativa kostnader för de smÄ företagen och EU vill minska bördan för dem. I Sverige har en utredning gjorts angÄende huruvida revisionsplikten ska slopas eller inte.

Sponsringen av Gefle IF fotboll- ur ett företagspartnerperspektiv

Syfte: Syftet var att undersöka vad som krÀvs för att Gefle IF fotbolls företagspartners ska satsa en större del av sin marknadsföringsbudget pÄ sponsring av Gefle IF fotboll och pÄ sÄ sÀtt avancera uppÄt i sponsortrappan samt vad företagens syfte med sponsringen av Gefle IF fotboll Àr.? Vad krÀvs för att Gefle IF fotbolls företagspartners ska satsa en större del av sin marknadsföringsbudget pÄ sponsring av Gefle IF fotboll och pÄ sÄ sÀtt avancera uppÄt i sponsortrappan?? Vad Àr Gefle IF fotbolls företagspartners syfte med sponsring till föreningen?Metod: Vi har i denna uppsats anvÀnt oss av en kvalitativ metod för att samla in information. Vi har gjort intervjuer med den sponsoransvarige pÄ respektive företag samt med Magnus Lindmark, marknadschef för Gefle IF fotboll. Vi har sedan jÀmfört den insamlade datan med teorin i ett analysavsnitt.Resultat & slutsats: Uppsatsen visar att de flesta företag skulle vara intresserade av att avancera i sponsortrappan pÄ ett eller annat sÀtt, antingen i rena pengar eller genom andra ÄtgÀrder som ger ett mervÀrde till Gefle IF fotboll. Syftet med sponsring varierar hos företagen.Förslag till fortsatt forskning: Vi valde att fokusera pÄ Gefle IF fotbolls företagspartners, det vore intressant att fÄ en bild av hur företag ur andra sponsorgrupper ser pÄ sin sponsring av föreningen.

Vad genererar pressutrymme för retailföretag?

Dagens konkurrenskraftiga samhÀlle medför större rivalitet om kunderna vilket omöjliggör för företag att endast vara passiva och vÀnta pÄ kundernas infinnande. IstÀllet krÀvs differentiering för att utmÀrka sig bland ett stort antal existerande företag. Ett sÀtt Àr att forma speciella band till kunderna som gör dessa lojala till det egna företaget. Men frÄgan Àr om det verkligen finns förutsÀttningar för att detta ska kunna ske inom dagens detaljhandel? Vad Àr det som behöver förbÀttras för att större kundlojalitet ska kunna uppnÄs?Syftet med vÄr uppsats Àr att studera hur företag inom retailbranschen arbetar med att skapa lÄngsiktiga kundrelationer.

FrÄn tropisk hetta till arktisk kyla : En kvalitativ studie av Parken Zoos kriskommunikation pÄ Facebook

Syftet med studien var att undersöka hur Parken Zoo anvÀnde sig av Facebook för att kommunicera med sina intressenter under en kris som drabbade organisationen hösten 2012. Med hjÀlp av en kvalitativ textanalys studerade vi de FacebookinlÀgg som Parken Zoo hade publicerat under krisen. DÀrefter genomförde vi en kvalitativ intervju med marknadschefen pÄ Parken Zoo, som var ansvarig för kommunikationen pÄ Facebook under krisen.Med hjÀlp av ett analysverktyg baserat pÄ situational crisis communication theory och image restoration theory kunde vi avgöra vilka försvarsstrategier Parken Zoo hade anvÀnt i FacebookinlÀggen.Resultatet visade att Parken Zoo omedvetet hade anvÀnt mÄnga olika försvarsstrategier, men att tre tydliga budskap förmedlades i FacebookinlÀggen. Resultatet visade ocksÄ att Parken Zoos syfte var att anvÀnda Facebook som ett dialogverktyg, men att de i sjÀlva verket anvÀnde Facebook för att sprida enkelriktad kommunikation.En slutsats vi kunde dra frÄn studen var att det Àr viktigt för organisationer att vÄrda sina kundrelationer genom att bemöta intressenternas frÄgor och kommentarer pÄ sin Facebooksida under en kris. En annan slutsats var att det Àr viktigt för organisationer att ha en god krisberedskap och att inkludera Facebook i den..

Att bibehÄlla bestÄende kundrelationer : Hur kan inre och yttre faktorer pÄverka dessa?

This thesis treats how accountancy companies works to maintain customer relations. This is getting more important in the accounting business because there are several inner and outer factors available that may affect customer relations in this business area. The main question with the thesis is: How works accountancy companies with keeping customers?The purpose with the research was to investigate and identify which inner and outer factors that may be important from a company perspective to keep customers. Another purpose was to investigate if there existed any differences between the companies in how they are handling different factors like for example a law change and how it could affect customer relations.

CRM implementering ? Vilka förutsÀttningar krÀvs för att lyckas

I modern tid Àr den sÄ kallade transaktionsmarknadsföringen det paradigm som till största del prÀglat marknadsföringen. Utvecklingen och globaliseringen har bidragit till att marknaden blivit mer transparant, kunderna stÀller högre krav och det rÀcker inte lÀngre med att endast erbjuda en produkt/tjÀnst. Företagen mÄste för att kunna konkurrera, bygga relationer och erbjuda bÀsta möjliga service, sÀtta kunden i fokus. Ett sÀtt för att lyckas Àr enligt forskningen att implementera Customer Relationship Management (CRM) i organisationen, nÄgot som visat sig vara problematiskt och svÄrt. Ett av problemen Àr att CRM ofta likstÀlls med teknologi och dÀrför utelÀmnas flera viktiga delar i implementeringsprocessen.

Hur pÄverkar kontantlösa banker relationen till kunderna?

Titel: Hur pĂ„verkar kontantlösa banker relationen till kunderna?NivĂ„: C-uppsats i Ă€mnet företagsekonomiFörfattare: Sofia Ågren och Nanette BrorĂ©nHandledare: Per-Arne WikströmDatum: Juni 2013 Syfte: Syftet Ă€r att belysa hur förĂ€ndringen med bankernas kontanthantering i Sverige pĂ„verkar relationen med deras kunder med anseende pĂ„ kundernas syn till de nya bankkanalerna. Metod: Denna uppsats har genomförts med en kvalitativ metodansats, detta pĂ„ grund av att vi ville fĂ„ en djupare förklaring och förstĂ„else till det fenomen som vi studerade. Vi valde att utföra sju intervjuer med personer pĂ„ sju olika bankkontor. För att samla information till empirin anvĂ€nde vi oss i denna studie av semi-strukturerade intervjuer, dĂ€r frĂ„gorna som vi stĂ€llde till respondenterna var ganska öppna. Detta valde vi eftersom att vi ville att respondenterna skulle fĂ„ mer rum för att fritt kunna framföra det som de ville ha sagt, att vi dĂ„ inte skulle styra dem sĂ€rskilt mycket i deras svar.

Individuella förmÄner : En möjighet till ett mer ÄtrÄvÀrt lojalitetsprogram i hotellbranschen

SammanfattningKandidatuppsats, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Företagsekonomi III ? Ekonomistyrning (2FE40E), VT-12  Författare:Marlena Glans och Anna Scheler Handledare:Petter Boye Titel:"Individuella förmÄner ? en möjlighet till ett mer ÄtrÄvÀrt lojalitetsprogram i hotellbranschen" Bakgrund och problemdiskussion:Lojalitetsprogram anvÀnds av mÄnga företag för att bygga kundrelationer genom att belöna frekvent Äterkommande kunder med förmÄner. Inom hotellbranschen erbjuds gÀster i dagslÀget standardiserade förmÄner som baseras pÄ gÀstens grad av medlemsnivÄ. Individuella förmÄner som anpassas till varje enskild gÀst gÄr inte att identifiera, och det Àr denna aspekt vi valt att utforska i vÄr uppsats. Syfte:Syftet med vÄr uppsats Àr att uppmÀrksamma samt undersöka viktiga faktorer som kan uppstÄ i arbetet med individuella förmÄner hos hotellkedjor. Vi vill ta fram underlag som kan vara intressant att beakta vid ett sÄdant arbete. Metod:Vi har i vÄr uppsats anvÀnt oss av en kvantitativ studie i syfte att ta reda pÄ hotellgÀsters behov av individuella förmÄner och dÀrigenom fÄ empiriskt underlag för att besvara vÄra forskningsfrÄgor. Analys och slutsats:Vi har utifrÄn vÄrt teoretiska och empiriska material skapat en modell i analysen som förbinder teori och empiri.

<- FöregÄende sida 18 NÀsta sida ->