Sök:

Sökresultat:

112 Uppsatser om Intranet - Sida 5 av 8

Strategier för mobila intranät : Identifiering av framgångsfaktorer för mobila intranätlösningar

Interna privata nätverk har länge använts av företag för att främja kommunikation och informationsspridning genom lokala accesspunkter till intranätet. Då teknologiutvecklingen fortsätter mot en högre grad av mobilitet genom inte bara WiFi, utan även 3G och 4G, har behovet av att utvärdera extern tillgång till företagets intranät blivit allt större. För att uppskatta värdet av extern tillgång av intranät via mobila enheter är det av intresse att identifiera de förutsättningar som skapar ett lyckat mobilt intranät. Det är även viktigt att identifiera potentiella möjligheter till optimering av företagsprocesser som mobil tillgång till intranät kan skapa inom organisationer. Mobil tillgång till kritisk data, dokument eller verktyg kan hjälpa anställda ute på fält.

Intranät uppifrån och nedifrån : Skillnader i åsikter mellan ledning och personal ? en fallstudie

Our society has become more and more digitalized and we have access to more information than ever before, which has had an effect on both our personal and professional lives. This change has naturally also changed the way in which organizations are structured and how they communicate ? both internally and externally. Intranets, e-mail and other technical channels are an important part of most organizations in-house communication today.The aim of this study is to examine how the internal communication in a medium-sized firm, CranabSlagkraft in the north of Sweden, works. The focus in the study is on the existing Intranet, and if there are any differences in the opinions between the firms leaders and the employees that works in the production.

Distribution av kalenderdata från Exchange på HTML-sidor

Uppsatsen handlar om det arbete vi utfört åt Prevas AB i Karlstad. Uppdraget gick ut på att synkronisera tre olika systems kalenderfunktioner så att det som skrivs i en kalender syns i alla. För att klara det behövde vi först undersöka hur de tre systemen fungerade vilket delade upp arbetet i en utredningsfas och en konstruktionsfas. Utredningsfasen ledde till att vi begränsade arbetet till att endast omfatta en envägskommunikation mellan två av systemen i konstruktionsfasen. Detta arbete beskrivs i detalj i uppsatsen..

Användbarhet en nödvändighet : en studie av Trollhättan kommuns intranät

Allt större och större andel företag väljer att presentera och förmedla varor och tjänster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel är att kunden känner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt användande. En undersökning har genomförts med hjälp av en kooperativ utvärdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehåller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt på förtroendet för e-handelsapplikationer. Däremot finns indikationer på att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt på förtroendet för e-handelsapplikationer..

Hantering av systemdokument

All systemdokumentation som finns på Flextronics är dokumenterad på en mall i Word. Utvecklingen inom Flextronics WE, Karlskrona är stor. Många datasystem används på företaget inom olika avdelningar lokalt men även i Europa, och ingen gemensam ruin för hanteringen av systemdokument finns. Helpdesken på Flextronics servar hela Karlskrona och västra Europa på deras datasystem och nätverk. Vår uppgift är att ta fram en kravspecifikation för hantering av systemdokumentationen.

Hantering av systemdokument

All systemdokumentation som finns på Flextronics är dokumenterad på en mall i Word. Utvecklingen inom Flextronics WE, Karlskrona är stor. Många datasystem används på företaget inom olika avdelningar lokalt men även i Europa, och ingen gemensam ruin för hanteringen av systemdokument finns. Helpdesken på Flextronics servar hela Karlskrona och västra Europa på deras datasystem och nätverk. Vår uppgift är att ta fram en kravspecifikation för hantering av systemdokumentationen. För att helpdesken skall kunna utnyttja denna information krävs att informationen lagras på ett enkelt och överskådligt sätt där man lätt kan söka uppgifter. Lösningen skall vara Web-baserad så att alla användare skall kunna utnyttja informationen både internt och externt via företagets Intranet..

Att inreda ett intranät : En rapport över framtagandet av en ny design för ett intranät

Denna uppsats beskriver utvecklingen inom projektet att skapa en redesign av en intranätmall till företaget Circuit i Stockholm. Denna intranätmall representerar de intranät som företaget producerar och används för att sälja in intranät till nya kunder. På grund av att många uppdateringar och nya funktioner tillkommit i de senaste intranäten som levererats vill företaget uppdatera sin intranätmall och som en del i arbetet skapa en ny design till den. Det som levererades inom projektet var slutgiltiga Photoshopskisser med syftet att beskriva designen i detalj, samt påbörjad kodmässig implementering i front-end med hjälp av ramverk för responsiv design..

Cherry Casino : - en kommunikationsgranskning

AbstractPurpose/Aim: The purpose of this paper was to identify the communication process at the company Cherry casino and see what opinions the employees had about it. Moreover, an evaluation of the used strategies was done and an analysis about what perhaps could be done to improve the attitude, communication and in the end the result for the company.Material/Method: The empirical material was gathered through qualitative interviews and theory application.Main results: The transmission of information regarding the regular work related information works just fine and the channels used are well chosen. But more large-scale information that deals with the company?s plans, strategies and targets is not handled in the right way. Neither is the respond.

Konvertering av webbapplikationer från ASP till ASP.NET

This dissertation is carried out on behalf of Two i Sverige AB. Two is a consulting agency which primarily works with the development of homepages. The company has several of its complete applications written in ASP e.g. the development of homepages. At the agency they have seen benefit migrating these applications from ASP to the more flexible environment ASP.NET.

Minimering av saldodifferenser och ledtidsvariationer genom processförbättring : En fallstudie på Kockums lager i Karlskrona

Inventory management is a key part of a company?s logistics function and is of great importance to companies as it is a substantial cost. It is of high importance for a company to make sure that the warehouse is efficient as possible. In this thesis two factors that hurt a warehouse?s efficiency are introduced; inventory inaccuracies and lead-time variations.This thesis has been dedicated to analyze how inventory inaccuracies and lead-time variations arise and how to eliminate them.To be able to solve this question we have used a qualitative research method.

Att skapa kunskap i informationshavet : Om hur text kan struktureras för att skapa lärande i intranät

Creating instructions is not just about words, but also about text structure. A company creates many instructions to document their management systems, which often are presented through an Intranet. This study examines how the text can be presented to make content understandable and give employees the knowledge to take action. An interview survey was made at Skanska Sweden and their management system "Vårt sätt att arbeta". The results show that it is mainly about creating an overview of the system and creating separations between different text sections.

Internutbildning via Intranät: en studie av tre Volvoåterförsäljare

Kompetensutveckling av personalen och internutbildningar har varit ett hett debattämne de senaste åren. Numera är Internet/intranät och interaktiva självstudiekurser ofta ett alternativ till traditionell lärarledd utbildning. Vi ville därför undersöka hur lärande via intranät sker, hur sådana internutbildningar upplevs av deltagarna och att försöka ge förslag på hur dessa kan utvecklas ytterligare. För att uppfylla våra syften har vi valt att utföra studier hos tre av Volvos återförsäljare. Volvo har sedan en tid tillbaka en internutbildning som kombinerar lärarledda lektioner med självstudiekurser via intranät.

Att skapa kunskap i informationshavet - Om hur text kan struktureras för att skapa lärande i intranät

Creating instructions is not just about words, but also about text structure. A company creates many instructions to document their management systems, which often are presented through an Intranet. This study examines how the text can be presented to make content understandable and give employees the knowledge to take action. An interview survey was made at Skanska Sweden and their management system "Vårt sätt att arbeta". The results show that it is mainly about creating an overview of the system and creating separations between different text sections.

Analys och implementation av EPIServer

This report describes how we, with support from SYSteam Datakonsult AB Värnamobuilds a dynamic website for a fictional company. The purpose of this work is to tietogether our studies with the businesses in the region, and expand our knowledge.Together with Peter Bäckrud from SYSteam we worked out the goals to achieve thispurpose. The goals are to create a polished Intranet to a company with the webpagepublishing tool EPIserverThis report begins with describing the goals and visions that were set up. Then follows athorough theoretical background that describes the areas we have touched, to give thereader an idea about the work. The report then moves into the creation phase that talksabout the problem that occurred during development.The creation phase is split up into two parts where the first part gives a good descriptionabout how we designed a usability friendly website that would fulfill the goals we had setup.

Kunskapshantering inom växande IT-bolag. En kvalitativ fallstudie på ett mindre IT-bolag

This paper intends to examine the knowledge challenges in small IT companies which is going through rapid growth. The movement of information and knowledge is a social and very complex process. The challenge for technology is the social as information and knowledge requires. To believe blindly that technology will solve the problem is what many people think. In order to understand how technology can support information and knowledge management one needs to understand what information and knowledge is.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->