Sök:

Sökresultat:

175 Uppsatser om Humanities - Sida 6 av 12

Ord och verbala uttrycks effekt på emotioner och minne

Studien har undersökt gradadverbs effekt för emotion och minneslagring vid läsning och lyssning. Undersökningen har vidare sökt svara på huruvida verbala emotionella uttryck har någon effekt för emotion och minneslagring. Deltagarna har lyssnat till- och läst berättelser och därefter skattat sin egen grad av emotionell beröring. Deltagarna har också svarat på detaljfrågor efter varje berättelse i syfte att studera och möjligen bekräfta sambandet mellan emotioner och minneslagring. Antal deltagare (N=50) var fördelat på 15 män i åldern 27-67 (M=43.5) och 35 kvinnor i åldern 17-57 (M=38.0).

Skillnader i bemötandet på en institution - lärande genom reflektion och interaktion

Syftet med denna studie var att få en ökad förståelse för hur och varför personalen på en institution som drivs av Statens institutionsstyrelse, bemöter ungdomar olika utifrån kön och vilka faktorer som spelar in i dessa skillnader. Vidare så ville jag även fördjupa mig i hur reflektion som verktyg kan användas till ett ökat lärande och utveckling hos personalen. Kvalitativa semistrukturerade intervjuer med åtta anställda har genomförts samt ett observationstillfälle på vardera avdelningen. För att tolka resultaten har en hermeneutisk ansats använts. Resultatet visar på att personalen bemöter ungdomarna olika beroende på kön och vilken avdelning personalen arbetar på.

Studenters användning av referenstjänster: en användarundersökning vid Lunds universitetsbibliotek UB1, ht 1996

The main purpose of this study was to establish to what extent undergraduate students use reference services, what knowledge they have about those services and what their views of them are.The survey took place at Lund University Library, UB1, the main library responsible for collections in social sciences, Humanities, theology and law. A total of 476 undergraduate students were asked to fill in a questionnaire, 273 accepted. The study is quantitative and was carried out during the autumn semester, 1996.The results show that the service used most frequently by undergraduate students is the reference collection. The least used service is the Internet, more than 50 percent of the students never use Internet at the University Library. In general, students are very pleased with the service given by the reference librarians, and with the collection of reference books.

Kungliga bibliotekets klassifikationssystem över den svenska samlingen år 1887

We have carried out a study of a classification system for the Swedish collection at The Royal Library in Stockholm from 1887. It was printed in 50 copies. The constructor, Bernhard Lundstedt, and his colleagues used it as guidance in lack of a catalogue. We regard it a local classification system. Little research has been done on old classification systems, but Francis Miksa points out the importance of examining them.

PROKRASTINERING - gapet mellan avsikt och handling Studenter på högre utbildningar

The definition of procrastination can be described as a behavior with deliberate postponement of tasks or commitments despite expected negative consequences for the individual and his or her environment. This study examined how widespread this behavior is among students in higher education in Sweden. Using a web-based survey, data was collected for analysis. A statistical program, SPSS, was used for evaluation of the collected data. The purpose of this study was to examine whether there are differences in the degree of procrastination between students located on campus versus students who do their education at distance.

Eudaimonia! : Martha Nussbaums aristoteliska försvar för en reformering av högre utbildning

This essay aims to examine Martha Nussbaum's proposal for a classical defense of reform in liberal education and her critique of utility thinking in higher education. I want to explore how Nussbaum uses history to create an ethical alternative that cultivates both moral and intellectual virtues, which she considers to be crucial for the survival of democracy. In examining Nussbaum's use of Aristotle, I focus on her work as a proposal for institutional implementation of an Aristotelian epistemology and the cultivation of the individual as an ethical political subject. This study highlights the epistemological, educational and political ideas that form the basis of Nussbaum's ideals. I intend, however, to go beyond a contextualizing reading and thus establish a dialogue with a radical intersubjectivity to respond to Nussbaum's ambitions to recognize human vulnerabilities as assets for reason.

Ämnesordsindexering av ryttmästare John Andréns specialsamling : Utveckling av en indexeringsmodell utifrån teoretiska och praktiska perspektiv

This is an explorative study about subject indexing of a special collection of books, administered by the John Andrén Foundation at the library of Ystad. The study summarises a number of theoretical perspectives as well as some practical instructions on how to carry out the task. Theories have been placed into five different groups according to their various approaches to subject indexing. These have been analysed in regard to their usefulness to the Andrén collection. The authors have tested and evaluated six practical models on a selection of books from the Andrén collection.

Medsittning, ett verktyg i en lärande organisation

Att vara en lärande organisation är inget man blir klar med, det är istället ett förhållningssätt och arbete man ständigt jobbar med. Migrationsverket är en organisation som strävar efter att vara en lärande organisation, ett av verktygen som används är den så kallade medsittningen. I denna studie sökte jag efter medarbetares upplevelser av detta verktyg. Syftet var att öka kunskapen om faktorer som har betydelse för kontinuitet i lärande inom en organisation som strävar efter att vara en lärande organisation. Jag har utgått från Peter Senges teori om fem discipliner för en lärande organisation.

Mindfulness - att tillämpa medveten närvaro

In this multistudy the aim was to measure the effect of mindfulness and yoga in negative stress. Is it possible for yoga and mindfulness to increase awareness and acceptance to inner and outher circumstances? Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR) has shown good results in how to cope with negative stress and how to stay calm in a stressful envirorment. The qualitative study where Visby Yoga Center and Stockholm Yoga Shakti attended in a survey. Correlation showed no relationship between stress and mindfulness and no significant value, n=20, Cohens d=0,16.

Kurslitteraturdilemmat. En undersökning av hur universitetsstudenter söker sig fram till och får tag på sin kurslitteratur.

This master?s thesis investigates in which ways students seek out and access their textbooks and how they use their university?s library in this process. Data is collected through interviews from six students several semesters into their studies at the University of Stockholm. For the interviews two students each were selected from the fields of law, economics and Humanities. The empirical findings were analyzed using T.D Wilson?s model of information behavior (1997).

Rör inte mitt bibliotek! Om nedläggningshotade filialbibliotek i den lokala dagstidningsdebatten.

The aim with this Master's thesis is to study the debate that takes place in the local community when a public library branch is threatened by closedown through the local newspapers. Through this it is our aim to understand why the debate takes place, and why so many people gets concerned with it. By relating this debate to contemporary research of library- and information science, and the discussion in three major Swedish library journals, we have found the answers to these questions. By studying the debate, we found six subjects that where essential for this study. These were Politics and economics, Urban and rural districts, Democracy and accessibility, The service of the library, The meeting place and To replace a closed down library.

Delat Ledarskap - dubbelt så bra, hälften så svårt?

Det kan många gånger vara ett ensamt arbete att vara en ledare eller en chef. Att vara ensam i att fatta beslut och i bedömningar kan i längden vara påfrestande. Men den finns en form av ledarskap som, när den fungerar väl, verkar ha möjlighet att hindra de baksidor som en chef eller ledare kan utsättas för. Svaret på det är så enkelt som att vara två. I denna kvalitativa studie har syftet varit att undersöka vad som främjar eller hindrar ett framgångsrikt delat ledarskap i arbetslivet.

Media and the priming of stereotypes: Direct effect of news articles racial stereotypes on individuals judgements of people of foreign extraction.

The present research examined both automatic and controlled processes in newpapers ability of priming racial stereotypes via the portrayals of people of foreign extraction. The automatic process were examined through articles which; a) involved an illegal act or b) the act was not illegal but morally questionable. Swedish-born subject?s explicit opinions against foreign people were also measured through ?The Modern Racial Prejudice Scale?. In the experiment participants read four different articles which included; Swedish person/noncrime, foreign person/noncrime, Swedish person/crime and foreign person/crime.

Hedersrelaterat våld och förtryck - En kartläggning hos Värmlands läns berörda verksamheter och ideella organisationer

Kartläggningen var från början en del av ett uppdrag från regeringen till länsstyrelsen. Uppdraget innebar att Länsstyrelserna på regional nivå ska ansvara för kompetensstöd när det gäller våldsutsatta kvinnor, barn som har bevittnat våld och våldsutövare, däribland hedersrelaterat våld. Det fastställdes att länsstyrelserna ska lämna in en samlad redovisning av insatserna som vidtagits i varje län. En samlad bild av länet ska kunna redovisas september 2012. Syftet med denna undersökning var att se över vilken kunskap och vilket stöd verksamheter och ideella organisationer erbjuder personer som utsätts för hedersrelaterat våld och förtryck.

Interaktionsfrämjande faktorer i IT-stödd distansutbildning

This thesis focuses on interaction in netbased education. The purpose being to increase awareness about what promotes interaction in netbased education through understanding and categorizing the students? opinions . My method is qualitative with a phenomenographic approach. I have conducted a netbased survey with 21 respondents who have completed a netbased course. Further I have followed up and chatted with 7 of the respondents in the survey.

<- Föregående sida 6 Nästa sida ->