Sök:

Sökresultat:

2430 Uppsatser om EOL-produkter - Sida 3 av 162

Vad påverkar kundens behov och vilja att köpa funktioner istället för produkter?

I en allt mer konkurrenskraftig marknad blir det allt viktigare för tillverkande företag av högkvalitativa produkter att erbjuda kunden kompletterande tjänster till produkter för att differentiera sig från sina konkurrenter. Genom att kombinera produkter och tjänster kan kunden erbjudas en funktion. Genom att endast köpa funktionen kan kunden fokusera på kärnverksamheten och uppnå bland annat högre utnyttjandegrad samt minskad risk då ägandet av produkten inte övergår till kunden. Litteraturen kring erbjudandet av funktioner har tidigare fokuserat på fördelar och nackdelar samt hur ett sådant system kan designas. Dock har litteraturen på senare tid börjat ifrågasätta kundens behov av att köpa funktioner och visat att det inte alltid är uppenbart att kunden värdesätter en funktion högre än produkten.

Med kundens värde i fokus : Hur kundupplevda värden kan användas i marknadsföring av produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster

Branscherna mobila företagstjänster och webbteknik har svårt att utnyttja det kundupplevda värdet i sin marknadsföring, då de tillhandahåller produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster. I dagsläget finns det inga marknadsföringsteorier som behandlar dessa produkter. Syftet med detta kandidatarbete är att föreslå en modell för marknadsföring av produkter i gränslandet mellan varor och tjänster. Modellen kommer att fokusera kring kundupplevt värde. Empiriinsamlingen har skett genom kvalitativa intervjuer.

En innovations utveckling: en fallstudie av Memoteknik AB

Att nya produkter är en betydande faktor för tillväxt i företagen och därmed även för tillväxt i länder och regioner kan idag betraktas som en vedertagen teori. Det är också många som menar att de små och medelstora företagen har ett övertag mot de stora när det gäller att utveckla idéer till säljbara produkter. Kanske beror det på de små företagens relativt goda flexibilitet, som kommer sig av deras enkla organisation, eller beror det på ntreprenörens nyfikenhet och vilja till förändring? Att en entreprenör behöver personliga kontakter som kan ge stöd, främst moraliskt men också ekonomiskt, är något som jag kommit fram till i det här arbetet. Ett litet företag som genomgår en innovationsverksamhet har större möjligheter att överleva än ett företag som inte vill satsa på nya produkter, enligt min undersökning.

Utvärdering av produkter som minskarsmittspridning i vårdlokaler : En studie om handhygien

Centrum för Teknik i Medicin och Hälsa deltar i ett projekt som heter Innovation mot Infektionsom arbetar med att hitta nya lösningar för att minska vårdrelaterade infektioner (VRI). Omkringtio procent av inlagda patienter drabbas av VRI i Sverige. Studier hävdar att bristfällig handhygienär en av de vanligaste orsakerna till smittspridning. Hur väl produkterna på sjukhus fungerar förvårdpersonalen påverkar hur väl handhygienen sköts. Genom att utvärdera de produkter somanvänds idag kan det underlätta för vårdpersonalen att hålla en god handhygien.

Förstudie till flödesackumulering på Astra Tech

Syftet med arbetet var att undersöka möjligheten för optimering av produktflödet. Företagets produkter transporteras på ett transportband till en gemensam process. Det nuvarande flödet till processen är inte optimerat vilket resulterar i att processen körs ineffektivt. Ackumulering av produkter innan processen ska därför undersökas som en lösning till problemet.Fyra olika ackumuleringsförslag har analyserats och jämförts: hängande bansystem, palleteringssystem, depalleteringssystem och kombination av bansystem och palleteringssystem.Förslagen har blivit bedömda och jämförda utifrån följande parametrar: yta, investeringskostnad, flexibilitet, arbetsbelastning, arbetsmiljö och tid. Hängande bansystem fick det högsta snittvärdet och valdes därför för fortsatt analys med stöd av simulering.

Syntetpolymerbaserade Produkter Inom Svensk Målerikonservering

Titel in original language: Syntetpolymerbaserade produkter inom svensk målerikonserveringLanguage of text: SwedishNumber of pages: 103Keywords: Painting conservation, Synthetic Polymers, synthetic products.

Ställtidsreduktion i montering av kopplingar

VBG Produkter AB is a process-orientated company that develops, manufactures and markets trailer couplings with belonging coupling equipment, protection equipment against skidding and stands for wagon-bridge for heavy vehicles. The company feels that their set-up time in production for couplings is not at an acceptable level. Due to high demands of customer oriented production the intermediate stock level of included products within the assembly of couplings has gradually increased which has resulted in high inventory holding costs. VBG Produkter applies Kanban in their production, therefore it is important to produce exactly the necessary amount and avoid overproduction. The objective of this project is to suggest appropriate solutions so that VBG Produkter is able to reduce their set-up time in assembly of couplings, by identifying internal and external set-up time for the chosen process bushing cell.

Inpackning av giveaway-produkter

We performed our thesis at SCA Hygiene Products in Falkenberg. Our task has been to present a suggestion for a solution of the packing of giveaways that the company uses.In the current situation the work is performed manually, and the company wants to automate the process. In the following report, we present the different solutions that we have developed in our definite model. It includes a picking solution, a shaking table and trays. The product choices we have made are based on existing solutions.To help, we have used Fredy Olsson's books in principle and primary structure.

Analys av svinn: en tillämpning av DMAIC-metodiken vid Lantmännen Axa

Detta examensarbete är utfört hos Lantmännen Axa. De tillverkar matbröd och kaffebröd på tre olika produktionslinjer. De har problem med för mycket svinn på kaffebrödslinjen där de tillverkar stora och små kaffebröd. Syftet med detta examensarbete är att kartlägga var svinnet uppstår, orsakerna till detta samt ge förslag på förbättringsåtgärder. Examensarbetet har genomförts som ett sex sigma projekt och följt DMAIC-cykeln.

Marknadsföring av miljövänliga produkter på internet

Individer i samhället bär ansvaret för att bevara en hållbar konsumtion och göra bättre val som främjar naturens resurser. Detta kan fördelaktigt nås genom köp av produkter som är bättre för miljön. Det är dock viktigt att företagen som säljer dessa, tydliggör de miljömässiga budskapen till kunderna. Att marknadsföra varor på internet kan anses vara effektivt för att nå ut till en stor mängd. En låg reklameffektivitet kan dock påverka verksamhetens försäljningsintäkter och företaget bör därför beakta hur digital marknadsföring kan användas på ett effektivt sätt. Utifrån tidigare forskning har brister identifierats, gällande avgörande aspekter i samband med marknadsföring av miljövänliga produkter på internet.

Med kundens värde i fokus - Hur kundupplevda värden kan användas i marknadsföring av produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster

Branscherna mobila företagstjänster och webbteknik har svårt att utnyttja det kundupplevda värdet i sin marknadsföring, då de tillhandahåller produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster. I dagsläget finns det inga marknadsföringsteorier som behandlar dessa produkter. Syftet med detta kandidatarbete är att föreslå en modell för marknadsföring av produkter i gränslandet mellan varor och tjänster. Modellen kommer att fokusera kring kundupplevt värde. Empiriinsamlingen har skett genom kvalitativa intervjuer. Vi har valt kvalitativa intervjuer för att få fram ett resultat som är användbart vid analys och vidare för att kunna dra relevanta slutsatser.

Framställning av tryckta produkter. Följdändring av kundernas beskattning granskat ur ett rättssäkerhetsperspektiv

Uppsatsen behandlar rättsläget på mervärdesskatteområdet efter EU-domen C-88/09 Graphic Procédé. I målet fastslog domstolen att framställning av tryckta produkter skulle betraktas som leverans av varor och inte tillhandahållanden av tjänster enligt mervärdesskattedirektivet 2006/112/EG. I svensk skatterätt är följden av domen att framställning av tryckta produkter inte ska betraktas som tjänster som beskattas med en normalskattesats om 25 procent enligt 7:1 st. 1 ML, utan att dessa ska betraktas som framställning av varor. Vissa tryckta produkter som exempelvis böcker, tidningar och broschyrer ska således beskattas med en skattesats om 6 procent enligt 7:1 st.

Strukturerade produkter : En granskning av strukturerade produkters avkastning och risk ur ett aktuellt perspektiv

Bakgrund: Strukturerade produkter har kommit att bli ett av Sveriges populärasteplaceringsalternativ och enligt Euroclear är den utestående emitterade volymen cirka160 miljarder kronor. Utan att använda sig av komplexa modeller är det mycket svårt attbilda sig en uppfattning om hur många av dessa produkter kommer att prestera underolika marknadsförhållanden.Relevans: Studien utgör ett underlag för potentiella investerare i struktureradeprodukter. Den erbjuder även ett informationsbidrag till de företag som arbetar medfinansiell rådgivning. Vår uppdragsgivare, Finansinspektionen, har även de ett intresseav studien då de anser att det är svårt för en konsument att bedöma en struktureradprodukts villkor och egenskaper samt bedöma sannolikheten för ett visst utfall.Syfte: Syftet är att utvärdera strukturerade produkters egenskaper ur ett risk- ochavkastningsperspektiv och utifrån det erbjuda potentiella investerare ett underlag införinvesteringsbeslutet.Genomförande: Studien bygger i huvudsak på att ett urval av aktuella struktureradeprodukter simulerats mot historiska data för att ge en bild av dess avkastningspotentialoch risk. Vi har även genomfört en dokumentstudie på relevanta finansiella teorier ochkompletterat med empiriska undersökningar.Slutsats: Genomförda simuleringar ger en informativ bild av sannolikheten för olikaavkastningar i strukturerade produkter.

Effekten på tränande individer vid användning av prestationshöjande kosttillskott

BakgrundAnvändandet av kosttillskott ökar i Sverige bland motionärer. Ämnen med prestationshöjande egenskaper såsom koffein och kreatin är populärt bland tränande på gym och omsätter flera miljarder på marknaden. Pre workout-produkter (PWO) innehåller en blandning av flera olika prestationshöjande substanser som intas innan träningen för ökad styrka och ork. Säkerheten för användaren beträffande vissa ingredienser är emellertid oklart. Tidigare populära ingredienser som 1,3-Dimetylamylamin (DMAA) är numera läkemedelsklassade.

ICA : Hur kan ICA förstärka sitt varumärke genom deras Egna Märkesvaror och Lokal producerade produkter?

Uppsatsen behandlar ICA:s egna märkesvaror (EMV) och dess senaste satsning på lokalproducerat: ?Smak på lokalt?. I uppsatsen undersöks hur ICA kan förstärka sitt varumärke genom just EMV och lokalproducerat.Kvalitativa intervjuer har genomförts med olika personer inom ICA-koncernen, dessa personer har valts ut utifrån deras expertisområden; EMV, Sortiment & Inköp, Kategori och ?Smak på lokalt?.Resultatet visar på att ICA arbetar aktivt med att stärka lojaliteten till företaget, dess varumärke samt att öka kundlojaliteten. Detta sker genom kontinuerlig lansering av nya produkter, unika produktlinjer samt satsningen ?Smak på lokalt? som har visat sig vara mycket framgångsrik.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->