
Sökresultat:
8404 Uppsatser om Business administration - organization - Sida 4 av 561
Huddinge kommun ur ett genusperspektiv : Bild- och textanalys av Huddinge kommuns personaltidning
The aim of this paper is to critically examine and analyze how the informal performance about masculinities and femininity are being expressed and produced by the text and pictures in Huddinge kommuns internal magazine for the staff working within the public administration. The concrete questions are:By which patterns constructs the performance of gender in Huddinge kommuns internal magazine for the staff working within the public administration?Are the femininity and masculinities being expressed in a static way or have it changed in Huddinge kommuns internal magazine for the staff working within the public administration throw the examined years 1985, 1995 and 2006?A quantitative and qualitative method is used. The point of departure is organization theory in a gender perspective. With the gender organization theory we examine the structures, leadership, symbolics and changes through the examined years.
Sjukhusets driftsform - ekonomistyrning ur fotfolkets perspektiv
En jämförelse mellan bolagiserade sjukhus och förvaltningssjukhus angående
arbetets innehåll, arbetsglädje, möjlighet att ta ansvar och uttrycka sin
kreativitet. Även om delaktigheten i arbetet påverkas och om stoltheten
förändras vid byte av driftsform eller sammanslagning av sjukhus..
Normskapande processer i rekryteringsförfarandet
Genom att diskutera anställningsprocessen, ämnar studien att belysa och skapa
förståelse för hur normer skapas och återskapas.
Normer skapas och återskapas i ett interagerande människor emellan. Författarna
fann att stereotypa föreställningar,homosocialitet, makt och socialisation är
aspekter som påverkar hur normer konstrueras och rekonstrueras i
rekryteringsprocessen..
Hur utformar företagen sina belöningssystem?
Syftet med vår undersökning av nybilsförsäljarna i Blekinge är att klargöra hur
deras belöningssystem är uppbyggda. Sett ur ett ledningsperspektiv vill vi
också veta hur de uppfattar sitt belöningssystem, och om de skulle vilja att
det utvecklades vidare. Vi vill också ta reda på huruvida deras belöningssystem
resulterar i de effekter som de eftersöker, och om systemet resulterar i ett
positivt ekonomiskt resultat..
Motivation & Prestation - En fallstudie hos kunskapsföretaget Ernst & Yound
Vi har studerat hur företagsledningen i ett professionellt tjänsteföretag
motiverar sina anställda till högre arbetsprestationer. Motiverar ledningen de
anställda i förhållande till den arbetsgrupp de tillhör på företaget? Studien
genomfördes genom en fallstudie hos ett kunskapsintensivt företag med hjälp av
en kvalitativ metod..
"Challenges when implementing standardized and processes within a customer service unit"
Abstract Interest in Lean grows and spreads to the public from industrial and service sectors. Lean is currently used in administrative processes and it is called Administration but can administration be Lean? The aim of our study is to develop a useful model for a successful implementation of Lean Administration by using various scientific articles, books and information from the case study.The part of the purpose is to: ? Identify critical success factors that arise? Identify the challenges arising from the implementation of Lean Administration.We have studied a Division within Distribution at GE Healthcare in Uppsala. The model that we have developed provides challenges and success factors for a successful implementation.In order to succeed in implementation, a culture that promotes continuous improvement must exist in the organization. A key success factor is to understand Lean Administrations structure and principles.
Processorienterad arkivredovisning : Ny arkivredovisningsmodell tilla?mpad i fem svenska la?rosa?ten
The investigation analyzed the implementation and application of the Swedish National Archives' new Process-Oriented Archives Description Model to activities of the hierarchical, function-oriented and decentralized university organizations.The basic reason why a new archive description has evolved is because documents are becoming more and more digital. It requires a new interpretation of how evidence is secured for their reliability and authenticity, and a new way of looking at provenance, for the purpose of describing and searching electronic documents. The new archive description model's logical structure is based on business processes.The relationship between the new archive description and a function-oriented organization's activities can be seen from the different outlooks of processes between archive activities and activities of the organization. It is also reflected in the modification that all universities have made ??of the new archive description model to be more flexible and pragmatic to fit a function-oriented organization.The relationship between provenance and process-oriented archive description is mainly the link between documents and business processes that produce them.
HANDELSHÖGSKOLAN VID ÖREBRO UNIVERSITET : En fallstudie av relationen mellan lärare och studenter
Title: The Swedish Business School at Örebro University ? A case-study of the relationship between teachers and studentsDate of seminar: 2009-06-04Course: Bachelor thesis in Business and Administration within Organization, 15 ECTSAuthors: Malin Blomqvist, Lisa Skoglund, Charlotte WallinAdvisor: Gabriella WennblomPurpose: The purpose of this thesis is to enhance the understanding about the relationship between teachers and students at the Swedish Business School at Örebro University. The purpose is also to describe the relationship with organizational theory.Research methodology: This thesis is based on a qualitative method. Semi structured interviews have been implemented with both teachers and students. Literature in the organizational area has been searched through to give a base for the study.Theoretical framework: This thesis uses the theory of stakeholders and the theory of resource dependence.Conclusions: Teachers and students are different stakeholders towards the Swedish Business School at Örebro University, where teachers is an intern stakeholder and students an extern stakeholder.
Chefsarbete i en organisationsförändring: Ett kulturperspektiv på struktur, system och arbetsklimat
Syfte: Syftet med studien är att utifrån ett kulturellt perspektiv studera hur
den verkställande chefens inställning till parametrarna system, struktur och
arbetsklimat formar hens chefsarbete i en organisationsförändring och att genom
ett kulturperspektiv bidra till en förståelse för hur de tre parametrarna kan
påverka ledarens handlingar i process, mål och resultat av förändringen.
Metod: Empiri har samlats in genom personliga intervjuer med öppna
svarsalternativ, genom fyra respondenter som samtliga har positionen chef
närmast de anställda och samtliga har genomfört en organisationsförändring.
Slutsats: I studien har vi kommit fram till att den verkställande chefens
inställning till parametrarna påverkar hens chefsarbete vid en
organisationsförändring genom att hen formar sitt chefsarbete beroende på
vilken parameter som är mest betydelsefull för individen. Vad den verkställande
chefen värderar högst i sitt ledarskap skapas genom tidigare erfarenheter,
inställning och auktoritet..
Organisation på ridskola
Organizations are about people in interaction. Human itself is complex, and the complexity increases when people are grouped. When creating groups there is a need for a structure, an order between the people in the group. Companies have an organization - riding school is also a company and should have an organization. Many studies have been done related to the riding school but there is no documentation about organizations at riding schools, and a research is needed.
The aim of the study was to clarify if riding schools in Sweden has a well considered organization.
Outsourcing och dess påverkan på individen i arbetslivet
Outsourcing påverkar individen i arbetslivet. Jag har med min uppsats försökt
visa att det det finns mycket i företagens agerande som medför att individens
kompetens inte alltid nyttjas fullt ut efter outsourcingen. Samt att det även
på andra sätt påverkar individen i arbetslivet..
Upplevelser av bannerreklam på en nischad hemsida
Title: Experiences of Banner advertisement on a specialized homepage
Author: Marcus Westerberg
Supervisor: Marie Hemming
Department: Department of Business Administration, IEM
Course: Bachelor thesis in Business Administration, FEC 007
Purpose: Create a understanding for how the users on Internet pages experience
the occurrence and the shape of the banners.
Method: Methods used are quantitative and qualitative, and the facts and
figures are based on a pop up inquiry and some telephoneinterviews. I elected
pop up inquiry and telephoneinterview as my data collection. My inquiry had a
high grade of standardization and the interviews had a low grade of
standardization.
Result: On the basis of the question of issue I have drawn the conclusion that
the users feels that it is important with information in all advertising. It is
also important for the users to create a value around the product. The users do
not have the time to figure out the message behind advertising, the want simple
and massive information about the product/service.
Ett företags kommunikationsstrategi ? hur påverkas ledningens externa och interna kommunikationsstrategier vid en börsintroduktion?
Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera hur en börsintroduktion påverkar
ledningens kommunikationsstrategi i ett företag.
Metod: Hela studien utfördes på företaget Waterjet i Ronneby med hjälp av
kvalitativa intervjuer med anställda på ledande positioner i organisationen.
Slutsatser: Både internt och externt ser vi skillnader jämfört med hur det var
före introduktionen. Den största förändringen är i den externa kommunikationen,
där företaget nu måste hantera fler ägare, analytiker och investerare. Internt
har ledningen utformat nya riktlinjer och policys för hur kommunikationen ska
hanteras på bästa vis. Som en del av den interna kommunikationsstrategin har
formella möten fått mer betydelse än tidigare, då anställda får diskutera vad
börsintroduktionen innebär för deras arbete.
Effektiv ekonomistyrning inom den offentliga sjukvården - en studie av Habiliterings- och rehabiliteringskliniken på Blekingesjukhuset
The purpose with our study is to investigate in which way a public field of
action has succeeded to make the economic management more effective and also
find out which factors/activities that have contributed to get the result of
the budget in balance. We also want to find out in which degree the balanced
scorecard (BSC) has contributed to the positive result of the budget.
Method: We had started out from the qualitative method theory which is based on
the hermeneutic theory, because we will interpret and understand. With this
starting point we have chosen to use a case study with semi-standardised
interviews supplemented with information from different documents, and to get
the theoretic connection we have studied literature in the subject field. The
analyse and even the theoretic connection have then started from, for this
study, a special analyse model.
Results: Througt systematic and target-concentrated management and through
cooperated factors, with stress on a leadership that is both professional,
visionary and un-combined, and there the staff´s is seen as a important
resource, and there it is a clear strategy and objective to keep the cost of
the activity within assigned budgetframe, has a public field of action, as the
clinic of hab./rehab.
Organisationskultur samt avvikelse- och förslagshantering för ständiga förbättringar i tjänsteverksamheter : Fallstudie Vägverket
Because of an increasing demand from customers and changing external environment, there is a need for continuous improvements, for both manufacturing and service organizations, to meet these demands. Manufacturing organizations have been working systematically with quality improvements for a long time, but it has not been as common for service organizations. Because of that the methods to use for implementation of the systematic improvements have not been designed to fit service organizations, and not either for public organizations. The purpose of this thesis is to explain if and why the Swedish Road Administration?s organizational culture and handling of ideas and deviation support an implementation of continuous improvement management.