Sökresultat:
12600 Uppsatser om Business administration - management control - Sida 4 av 840
Individuell lön som motivationsfaktor
Den lärdom vi har fått är att det finns svårigheter att använda lönekriterierna
för individuell lön som motivationsfaktor som de är utformade idag. Vi anser
att studien har medfört till en ökad förståelse för de svårigheter som finns i
samband med individuell lön inom offentlig verksamhet.
Ekonomisk styrning och kostnadskontroll vid IT-outsourcing
Background: Many companies have outsourced their IT-operations and their expectations of what this IT-outsourcing will contribute to the business are high. Cost cuts are not always a natural outcome of IT-outsourcing. Many companies that have outsourced their IT-operations consider it to be problematic and complex to exercise management control and reach cost control which was the purpose of the IT-outsourcing. Purpose: To describe and analyze what affect IT-outsourcing has on a company?s management control system and a company?s possibility to exercise cost control.
Företagens syfte att hyra personal (En kartläggning över Sveriges företag)
Slutsatsen i vår studie är att syftena för inhyrning av personal är likvärdiga
mot tidigare studier som utförts. Vi har i studien klargjort att flexibilitet
är fortfarande ett centralt syfte att hyra personal istället för att anställa.
Vi konstaterar även att motivet ?undvika LAS? inte är ett vanligt syfte att
hyra personal, även fast undvikandet av LAS är en omdiskuterad faktor i den
teoretiska referensramen. Tidigare studier visar att den största anledningen
till att hyra personal från ett bemanningsföretag, är som ett alternativ för
vikariat.
Personalpolitiken ? en dynamisk process
En studie av personalpolitiken hos ett mellanstort
tjänsteföretag; dess syften, effekter och utveckling
Syftet med denna uppsats är undersöka personalpolitiken hos Sparbanken i
Karlshamn som är ett medelstort, enskilt tjänsteföretag. Vår avsikt är att
utreda dess syften, effekter och utveckling. I uppsatsen har vi använt
kvalitativ metodteori och utifrån denna intervjuat tre personer från
fallföretaget.
Respondenterna har noga utvalts och det empiriska materialet har baserats på
personliga och fokuserade frågor. Vidare har vi använt oss av andra
observationer och kontakter med personer väl insatta i området samt
sekundärdata.
Genom vår studie framkommer det att medarbetarna är företagets viktigaste
resurs.
Skapa och leverera kundvärde i ett teknikkonsultföretag /
The increased specialisation and complexity in products and services has
created the need for Swedish companies to focus more on their core businesses.
This has resulted in them opting to buy services and products that lie outside
of their core business from consultancy businesses or other types of suppliers.
When companies describe their offers in internal and external marketing it is
done often in terms of company or service attributes that are not based on
customer value or offered value for the customer. The reason for this is that
companies have not adapted their services to the different needs of their
customers. As a result of this, they run the risk of offering the same services
as their competitors and communicate values that the customers either do not
understand or experience as value adding.
By using the theory on the data collection from the case company we have an
understanding and shown how the customer values can be developed from a service
company?s internal and external prerequisites and competitive advantages.
Kassaflödesanalyser - En undersökning av kassaflödesanalysens användning i förhållande till det tidsperspektiv som styr företagens agerande.
Purpose: The purpose of this thesis is to investigate potential associations
between usage of the cash flow statement report and time perspective in which
companies? acts and set goals.
Method: Our approach is quantitative, using empirical data summarized in a
statistical procedure. The result is thereafter analysed through the developed
analysis model from which conclusion is drawn.
Results: We have in the investigation stated that the usage of the cash flow
statement report varies depending on the time perspective in which companies?
acts.
EKONOMISTYRNING AV BUTIKSVERKSAMHET: ? en fallstudie av modeföretaget ?Alfa?
The aim of this thesis is to examine how salesperson control can be exercised in a retail store environment. A case study has been performed on a Swedish fashion company emphasizing the relationship between the company?s upper level management and their retail store operations in order to describe, analyze and classify the prevailing management control mechanisms. The paper presents an agency theoretical approach to the relationship applying behavior- and outcome based control theory, performance measurement theory and incentives theory in order to give a comprehensive image of the control system. The main finding is that the company?s management control system as applied to the sales force in its retail stores can be categorized as mainly behavior-based despite several explicit outcome-based features..
Svensk affärskultur kontra brasiliansk affärskultur - våra förväntningar och vår självbild
We want to identify the gap that consists of the expectations we have of
Brazilian / Swedish culture with the self-image of these individuals included
in the culture of question. This gap, we believe, creates a problem for
business across borders. The reader is therefore made aware of the issues that
affect our expectations and our self-image, and how this can be used to explain
cultural
differences..
Hur myndigheter definierar sina prestationer i förhållande till sina mål och hur dessa följs upp
SAMMANFATTNING/SUMMARY
Titel/Title: Hur myndigheter definierar sina prestationer i förhållande till
sina mål och hur dessa följs upp./ How government authorities define their
performance indicators and measure them up in relationship to the goals.
Författare/Author Almaliki, Rayya; Hulaj, Anita; Nepola, Fisnik
Handledare/Supervisor: Gyllberg, Henrick
Sektion/Section: Sektionen för Management, Blekinge Tekniska Högskola./ The
Section of Management, Blekinge Institute of Technology.
Kurs/Course: Kandidatarbete i företagsekonomi (FEC007), 10 poäng./Bachelor?s
thesis in Business Administration (FEC007), 10 credits.
Syfte/Purpose: Syftet med denna uppsats är att studera hur statliga myndigheter
definierar och följer upp sina prestationer, i förhållande till uppsatta mål
för verksamheten./ The main purpose with this thesis is to research how
government agencies define their performance indicators and measure them up in
relationship to the goals.
Metod/Method: Vi har genomfört en kvalitativ fallstudie, där vi har utfört sex
semistandardiserade intervjuer på Blekinge Tekniska Högskola och Boverket. Det
material som vi har fått från intervjuerna samt annat sekundärt material, utgör
grunden för vår analys och slutsats./ We have done a qualitative case study,
where we did six semi standard interviews at Blekinge Institute of Technology
and Boverket. The material we got from the interviews and other secondary
material make up the ground, for our analysis and conclusion.
Effektiv prestationsmätning : en studie av prestationsmätning i kund-leverantörsrelationer
Background: Performance measurement as a management control tool has received considerable academic attention. As the number of inter-organisational relationships, such as customer-supplier relationships, increases, there is a new scope for performance measurement as a management control tool. In order for a company to assess the effectiveness of its supplier relationships it has to define, measure and evaluate variables that are critical for the success of the relationship. The role of management control, and thereby of performance measurement, has increasingly been discussed in theory. However, empirical research in this area is still somewhat limited.
Ett samspelt Samhall? En studie av ett avkastningskravs inverkan på en organisations interna styrning: A synchronized Samhall? A study of the impact of an imposed return-on-equity requirement on the management control mechanisms of an organization
The aim of this study is to examine and analyze how management control mechanisms evolve within an organization when a requirement of return on equity is imposed, as well as why the mechanisms evolve the way they do. A case study was performed on Samhall, a Swedish state-owned company, which has the aim to help people with disabilities develop by providing meaningful work. The framework provided by Samuelsson, defining five means of control in organizations was used to structure the study. Further, theories within New Public Management have been used to provide the reader with a proper background to the research area. Theories from the institutional field of organizational research have also been used to provide further depth to our analysis.
Individuell lönesättning som styrmedel - en jämförelse mellan praktiken och några teoretiskt fastställda faktorer.
Syfte: Syftet är att se om de verksamheter som säger att de tillämpar
individuell lönesättning, verkligen gör det?
Metod: Vi har valt att göra en uppsats med både kvantitativ och kvalitativ
inriktning. Underlaget för undersökningen har varit intervjuer med 19
respondenter i fyra olika verksamheter.
Slutsatser: I tre av de fyra fall vi undersökt kan vi konstatera att den
individuella lönesättningen inte fungerar.
Sociala medier ? Sociala mediers betydelse för avkastning
Slutsatserna är att investeringar i sociala medier ger abstrakta för- delaren
som kan påverka en organisations kassaflöde. Dessa förde- lar kan vara svåra
att mäta ur ett ekonomiskt perspektiv. Det är viktigt för organisationerna är
att de tar reda på vilka fördelar som påverkar kassaflödet och när dem påverkar
och hur mycket de kan påverka. Detta behöver göras för att kunna beräkna
investeringar i sociala medier..
Telecom City - Co-Opetition and Communication within a regional growth cluster
Vår uppsats undersöker, om hur möjligheterna för utbyte av information samt
samarbete mellan Telecom Citymedlemmarna kan förbättras, med ändamålet att
stärka deras konkurrenskraft gentemot externa konkurrenter..
Chef över Erik men inte över Anna : påverkas företags styrning då inhyrd personal ingår i personalstyrkan?
The use of temporary workers gives companies the opportunity to be flexible, by avoiding hiring and dismissing workers because of economic conditions and trends in demand. The management control in use at the company has the purpose of influencing employees? behaviour to act in the company?s best interest and towards its goals. The management control should also influence the behaviour of the temporary worker. The companies have to create motivation and commitment among the temporary workers although they are employed by a staffing agency.