
Sökresultat:
339 Uppsatser om Ögats främre segment - Sida 14 av 23
Beteendemässig fokus: Låga bytesbarriärers påverkan på lojalitetsskapande CRM-arbete
CRM är idag en viktig faktor för företag i fråga om att skapa kundlojalitet. För att skapa kundlojalitet måste företagen erbjuda kunderna värde som är specifikt för en enskild kund eller ett segment, CRM kan hjälpa företag med detta. När företag flyttar eller startar upp sina verksamheter genom att endast göra affärer på Internet så kan kunder köpa produkter från företaget 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Det leder inte alltid bara till mer tillgänglighet utan kan även betyda en förändring av konkurrenssituationen.En bra utformad webbplats kräver inte många steg för att köpa en produkt eller eventuellt registrera sig som kund hos ett företag, vilket leder till att ett byte mellan olika företag kan gå väldigt enkelt och snabbt för en kund att göra. Vi har i uppsatsen undersökt hur lätta byten mellan leverantörer påverkar företagens arbete med lojalitetsskapande CRM.
Att effektivisera en rekryteringsprocess för nyutexaminerade studenter
Problem
På arbetsmarknaden finns kravet att den arbetssökande bör ha
arbetslivserfarenhet inom ramarna för den sökta tjänsten. Saknas sådan
erfarenhet finns risken att arbetsgivaren anställer en mer erfaren person.
Syfte
Syftet med föreliggande uppsats är att effektivisera rekryteringsprocessen för
nyutexaminerade studenter för att öka deras möjligheter till integrering i
arbetslivet. Antagandet är att en effektivisering av rekryteringsprocessen ska
skapa ett större värde för uppdragsgivaren till en så låg kostnad som möjligt.
Metod
Undersökningen är av kvalitativ karaktär där vi med hjälp av olika modeller
analyserar resultatet från intervjuerna, som vi genomförde med Proffice och sex
företag i Skåne och Blekinge som tidigare har anlitat bemanningsföretag i
rekryteringssyfte.
Slutsatser
Vid rekrytering av en nyutexaminerad student visar det sig att en kontinuerlig
kommunikation mellan uppdragsgivare och bemanningsföretag bidrar till att
resultatet av tjänsten bättre uppfyller uppdragsgivarens önskemål.
Bokcirklar och samhället : Bokcirklar belysta av Jürgen Habermas teorier
The purpose of this work has been to understand the reading group from the perspective of the society. The studyhas taken place in the city of Västerås and the results can thus not be used in a more generalized sence. Byfocusstudies conducted with members from four different reading groups connected in different ways to the libraryin Västerås I have reached the following conclusions.According to Jürgen Habermas theories the reading groups, with their ideals regarding education and meetingswhere everybody are equals, belong in the part of the public sphere that he calls literary. There are someconnections to the political sphere, for exempel the down to earth quality of the literature that is the choice ofthe groups and their way of discussing it.One problem that occures when one tries to apply Habermas idéas regarding the public sphere on readinggroups is that the criteria Habermas considers as vital to sphere for it to work properly does not seem to workon the reading groups. Inclusion, eqality and freedom of subjects are necessary to create a public sphere.
Den rebelliske aktivisten : En fallstudie av WeAretheSuperlativeConspiracys användning av Weactivists i varumärkesbyggande syfte
This study has a focus on brand building and brand identity. The overall idea of the study is to examine the Swedish clothing company WeAretheSuperlativeConspiracys brand building tactics and activities. WeAretheSuperlativeConspiracys, or WeSC, is a company that produces and sells streetfashion in over 20 countries and has over 1600 distributors. The company has in the recent years grown to become one of the largest in its segment. The interesting factor in WeSC´s brand building activities is the use of Weactivists.
Livsmedelstillsatser i Fazer Food Services inköpsprodukter : kartläggning och analys
This thesis was performed as assignment from Fazer Food Services. The aim was to survey which food additives that were present in the products in the quotation list of one of their suppliers to the Education and Nursing segment. The aim also was to perform a theoretical analysis of these food additives and to make recommendations which food additives are acceptable and which should be excluded from the products in the future. The recommendations are not published in this report, for more information Fazer Food Services can be contacted. Food additives which have already been approved are regarded as safe according to the safety evaluation methods available at the time of approval.
Bilföretagens reklam till segmentet 50+ - En studie om reklam bör vara anpassad till segmentet 50+ eller om detta är en överskattad strategi
Syftet med denna uppsats är att, med bakgrund av vad som redan studerats inom ämnet marknadsföring till segmentet 50+ samt nyförvärvad kunskap, ta reda på om det verkligen är värt för de utvalda bilföretagen att satsa på anpassad reklam mot segmentet 50+ och om konsumenterna inom detta segment uppskattar att de får reklamen direkt riktad till sig. Vi valde att utgå från en abduktiv ansats med kvalitativ forskningsmetod. Vi har valt att göra telefon- samt fokusgruppsintervjuer som ligger till grund för vår insamling av empiri. För att ta reda på information intervjuade vi marknadschefer eller personer med liknande ansvar för att få bilföretagens synvinkel på reklam till segmentet 50+. Därefter valde vi att ha fokusgruppsintervjuer, i Malmö och Stockholm, med kunder till samtliga utvalda bilföretag för att ta reda på om deras åsikter och tankar är i överensstämmelse med bilföretagens, eller inte.
Systembolaget på en avmonopoliserad marknad
SammanfattningI dagsläget debatteras det frekvent kring Systembolagets ?vara eller inte vara?. Konsumtionen i landet stiger i högre grad än vad Systembolagets försäljning gör. I Skåne län har Systembolaget försäljningssiffror minskat trots att konsumtionen stigit. Inom en snar framtid kan staten tvingas fatta beslut om en eventuell sänkning av alkoholskatten och en avmonopolisering av alkoholmarknaden för att bevara folkhälsan.
How can we help you? - en studie om hur kunder viktar distanstjänster utifrån en köns- och ålderssegmentering
SYFTESyftet är att beskriva och analysera distanstjänster's betydelse för kunder inom olika kön's ? och åldersegment. FRÅGESTÄLLNINGHur viktar kunder distanstjänster utifrån en kön's ? och ålderssegmentering? METODFör att uppfylla syftet och frågeställningen genomförde vi en litteraturundersökning tillsamman's med en empirisk studie. Litteraturen som består av teorier om distanstjänster, demografisk segmentering utifrån kön och ålder, samt om vad som kännetecknar de olika segmenten då det kommer till dera's användande av distanstjänsterna kopplade's till den empiriska studien som är en kvantitativ enkätundersökning utförd på 200 kunder.
Integrationens betydelse i en värld av brus
Det kommersiella bruset har trappats upp på den svenska ölmarknaden och ett ökat antal aktörer har medfört en ökad konkurrens och tävlan om konsumenternas uppmärksamhet. Minimala skillnader i produktrelaterade attribut gör det svårt för ölbryggerierna att framhäva och differentiera sina varumärken från konkurrenternas. Den ökade gränshandeln har medfört svårigheter för de svenska företagen att konkurrera prismässigt med de nya utländska ölsorterna, något som pressar företagen att prestera inom marknadsföringssammanhang i syfte att motivera konsumtion av det egna varumärket. Skapandet av starka varumärken har därför blivit det moderna kommunikationsverktyget i strävan efter att ta sig igenom det detta brus. Spendrups Bryggerier och Carlsberg AB är två av de främsta företagen inom den svenska ölindustrin och har genom sin marknadsföring etablerat konkurrenskraftiga varumärken som har skapat en hög kännedom på marknaden.
Barns förmåga till fonemdiskrimination i åldern tre till fem år
Tal- och språkutvecklingen är beroende av kunskapen om vad som är språkligt relevant i en talström. Detta innebär förmågan att skilja mellan såväl fonem och segment som ord. Vid undersökning av språkförmågan hos ett barn är det viktigt att bedöma både språkperception och språkproduktion. Behovet av ökad kunskap om fonemdiskrimination hos barn i åldern tre till fem år samt behovet av ett småbarnsanpassat, auditivt diskriminationstest motiverar föreliggande studie.Syftet med studien var att undersöka tre- till femåringars förmåga till fonemdiskrimination av minimala par, utifrån de vanligaste paradigmatiska fonologiska förenklingsprocesserna hos barn. Totalt deltog 34 barn i åldrarna 3;2 ? 4;10 år.
Partners upplevelse av att leva med en person som har kort tarm syndrom: En kvalitativ intervjustudie
Short bowel syndrome (SBS) är ett tillstånd som uppkommer hos personer som har förlorat stora segment av tarmen vilket resulterar i malnutrition och de som har mindre än 2 meter tarm är mycket utsatta. Forskningen visar att det är många aspekter av livet som berörs för de personer som drabbats av SBS och det medför en förändrad livssituation för den sjuke personen. Förändringarna påverkar inte bara den som är drabbad utan även familjen, så som en partner. För att öka vårdarens förståelse för dessa partners situation är det viktigt att uppmärksamma och belysa deras upplevelse. Syftet med studien är att belysa partners upplevelse av att leva med någon som har SBS.
Affärsplanering i små företag: en studie om segmentering och
positionering
Lots of choices are to be made by a company who enters a new market with a new businessidea. Common questions that show up when a company is making it´s businessplan are how to target the market and how to use marketing as a tool to reach a specific customer or segment. It is difficult to know wether to target the market in different ways and what processes that can be used in the choice how to select the most potential and profitable customer. Another important question is how a company can positioning themself in a way so the customer will get a positive understanding of the company and what different positive abilities to mention in a possible businessproposal. This study is made on a small company in Sweden called AYEN Technology.
Manlighet på burk - En kvalitativ studie om relationer och konsumentbarriärer inom kategorin manlig hudvård
The beauty industry has experienced a turnover increase of 220 % the last 20 years (Jones, 2010). At the moment the market for men's skin care is seeing the fastest growth rate in the cosmetic industry and multinational companies such as Procter and Gamble and L'Oréal have identified a "multibillion-dollar potential" within the segment. BUT - fresh research from the category leading company L'Oréal, shows that only 48 % of the male consumers use a skin care product specially adapted for men. It further shows that as many as 28 % of these do not even know how that skin care product got into their bathroom cabinet. The purpose of this paper is to get a deeper insight into men's relationship with skin care products and grooming.
Digitala kläder? : En studie om traditionella klädföretags it-strategierÂ
This paper focuses on traditional clothing enterprise IT strategies. The purpose was to investigate the correlation between traditional clothing companies IT strategies and their brand. In a market where the competition is high it has become more important that the company targets a customer segment. To reach their targeted customers the company builds their brand with different corporate strategies. This segmentation is necessary because of the high exposure to competition, and a well-established brand could be a prerequisite for profitability.  In today?s market, IT has a major impact on the clothing business.
Förändring av varumärken
This thesis aims to study brand change, which can be of interest since a brand during its lifetime can be expected to meet a lifecycle consisting of five phases; innovation, introduction, growth, maturity and recession. In order to avoid the recession phase and the sales decline that follows there is a need for a change of the brand.In order to study brand change, theoretical framework is compared to two real world cases that have gone through an active change.The conceptions of positioning, repositioning and revitalization are clarified. Positioning deals with how brands are located in customer?s minds as well as on the real market. Repositioning implies a change of the current position and is also often a move towards a new market segment.