Sök:

Sökresultat:

338 Uppsatser om Ögats främre segment - Sida 13 av 23

Att fÄnga & förmedla en livsstil med ett varumÀrke & en affÀrside : en fallstudie av Proud

The purpose of this essay was to find conceivable marketing- and business strategies that can be combined with a company?s lifestyle.This essay is dependent on a number of interviews with the owner of a maternity clothing trademark, PROUD. PROUD is a new company that has many different options concerning expansion, trademark and its existing and future products and also the knowledge regarding the client?s attitude towards PROUD.The authors of this essay believe that the trademark should represent a lifestyle. For a company to be able to deliver, it has to understand what the future clients want and need.

En studie av Lek & LÀr:s resa frÄn BRIO till Procuritas, -Ett riskkapitalbolags förvÀrv av en traditionell verksamhet-

Syftet med denna uppsats Àr att beskriva fallet dÄ ett riskkapitalbolag förvÀrvar en traditionell verksamhet. Vidare analyseras hur riskkapitalbolaget skapar tillvÀxt i det förvÀrvade bolaget och hur de strategiska förÀndringarna implementeras i organisationen. Vi har valt att utgÄ frÄn en kvalitativ fallstudie av abduktiv karaktÀr som metod dÄ vi ville göra en djupstudie och dÀrmed fÄ en djupare förstÄelse för förvÀrvet. Efter att ha genomfört vÄr studie kan vi inledningsvis konstatera att utgÄngslÀget vid förvÀrvstillfÀllet Àr av betydelse. I vÄrt fall var bÄda företagen positivt instÀllda till förvÀrvet vilket vi tror bidrar till en gynnsam utveckling dÀr bÄda parter upplever en stark framtidstro.

Ungdomlig Älderdom - hur modeföretag marknadsför sig bÀttre hos Àldre kvinnor

When the competition is getting stronger and companies must work harder to find new markets, new products and create new needs to reach growth, it appears strange that they overlook an obvious target segment right in front of their eyes. For some years ago, marketers of fashion brands feared that older women would wear their clothes, because it gave bad promotion for the young economically viable target group. Today, older women have difficulties finding clothes with right fit, style and personal taste. They would gratefully accept a brand, they felt were aimed for them. The purpose of this study is to give new ideas to companies in the fashion industry, how to reach this target group, but also be a contributing reason for older women to see the market opening for them.

Sjuksköterskors erfarenheter av att samtala kring existentiella frÄgor med patienter med svÄr hjÀrtsvikt

Syfte: Syftet med den hÀr studien var att undersöka smink pÄverkar kontaktlinsen och ögast frÀmre segment vid bÀrande av mjuka korttidsslinser.Metod: De medverkande fick anvÀnda smink en vecka och vara utan smink en vecka. Efter varje testperiod noterades eventuella belÀggningar och skador pÄ linserna och vanliga ögonkomplikationer graderades. Inför varje testperiod fick deltagarna vara utan linser frÄn och med kvÀllen innan och de fick ett nytt par linser och ett nytt linsetui.Resultat: Det fanns ingen statistisk signifikant skillnad mellan testperioderna gÀllande ögonkomplikationerna, förutom vid palpebral konjunktival ojÀmnhet som visade sig ha ett högre medelvÀrde efter sminkperioden jÀmfört med  den sminkfria perioden.  En lins hade skador efter den osminkade perioden och en lins hade skador efter sminkperioden. BelÀggningar Äterfanns i större utstrÀckning efter smink-veckan, men skillnaden var inte statistisk signifikant.  Slutsats:Studien visar pÄ att smink inte pÄverkar kontaktlinsen eller ögat, förutom palpebrala konjunktiva, negativt efter en vecka sminkanvÀndning..

Att effektivisera en rekryteringsprocess för nyutexaminerade studenter

Problem PÄ arbetsmarknaden finns kravet att den arbetssökande bör ha arbetslivserfarenhet inom ramarna för den sökta tjÀnsten. Saknas sÄdan erfarenhet finns risken att arbetsgivaren anstÀller en mer erfaren person. Syfte Syftet med föreliggande uppsats Àr att effektivisera rekryteringsprocessen för nyutexaminerade studenter för att öka deras möjligheter till integrering i arbetslivet. Antagandet Àr att en effektivisering av rekryteringsprocessen ska skapa ett större vÀrde för uppdragsgivaren till en sÄ lÄg kostnad som möjligt. Metod Undersökningen Àr av kvalitativ karaktÀr dÀr vi med hjÀlp av olika modeller analyserar resultatet frÄn intervjuerna, som vi genomförde med Proffice och sex företag i SkÄne och Blekinge som tidigare har anlitat bemanningsföretag i rekryteringssyfte.

Development of Liquid Cooling for PCs

In recent years, existing solutions for cooling personal computer CPUs have been supplemented by a new product category, factory sealed water cooling loops. These systems, consisting of a water block with an integrated pump, a fan and a radiator, perform well compared to the air cooling solutions but are less effective than larger, custom-built water cooling systems.This project aims to explore the most important aspects of a factory sealed system and to identify possible cost-effective enhancements of the performance.The most significant differences between the different groups of water cooling loops are the block design and the pumping power. The performance of both categories is also largely dependent on the fan power, but increasing fan power has a large negative impact on the noise level.Both radiator size and fan model choice appear, in tests, to be relatively unimportant, presuming that the noise level is kept constant. The position and direction of the fan, however, has significant impact on both the temperature and the sound level.Water blocks can be designed in several different ways, both regarding the heatsink design and the flow direction. In simulation, flow with the inlet centered above the heatsink result in considerably lower pressure drop and slightly higher temperatures than flow through the block, for heatsinks with fin arrays.Creating a competitive product in this product segment certainly seems possible, as there are performance-increasing changes to be made that seemingly has little impact on the production cost.

Sverige - guldstjÀrnan pÄ polska turistens himmel : En studie i svenska turistnÀringens arbete för att nÄ polsk marknad

This essay started with a describing of Vision2020 that aims to get incoming tourism doubled and to make global travellers choose Sweden as their destination at the first place. Furthermore, we discuss those 12 priority markets that a Swedish leading communications company in the tourism Visit Sweden puts effort and promotes. Poland was not on the list of the selected countries. With our research we aim to show that the Polish market has potential. Compelling factors point to that Sweden and Poland are neighbour countries with good transport connections and, not least, that the countries have long historical relationships with each other.

Utveckling av en datamodell för lagring av meddelandedefinitioner pÄ ett pappersbruk

Uppsatsen redovisar resultatet av en kartlÀggning och datamodellering av definitioner för de meddelanden som sÀnds mellan olika stödjande informationssystem pÄ Kvarnsvedens pappersbruk. DÀrtill redovisas Àven en analys av systemarkitekturens pÄverkan pÄ problem vid felsökning av meddelandetrafiken mellan olika system. MÄlet var att ta fram en datamodell för en metadatabas innehÄllande definitioner för samtliga meddelanden som sÀnds mellan informationssystemen pÄ Kvarnsveden. Tanken med databasen Àr att den ska kunna kopplas till ett system för felsökning av meddelandetrafiken mellan informationssystemen. För att nÄ mÄlet samlades dokumentation om meddelanden in och en datamodellering med stöd av tredje normalformen genomfördes.

Vem köper KlimatEl och varför? : Kvantitativ undersökning av Kalmar Energis elhandelskunder

Private individuals can voluntarily buy EU Allowances (EUA) in order to remove them from the European Union Greenhouse Gas Emission Trading System (EU ETS). It leads to progressive reduction of total carbon dioxide emissions in Europe. Kalmar Energi offers customers to obtain one EUA (equivalent to one ton of CO2) per year by paying 25 SEK a month as a KlimatEl-supplement. The purpose of this research is to examine the customers? attitudes in the issue of climate compensation and trying to define the reasons behind their choices.The results of the quantitative questionnaire were analyzed by using descriptive and analytical statistical methods and have shown some correlation between customers? ages and decisions to accept or not the offer of KlimatEl.

Banka in engagemanget för att försÀkra sig om lönsamhet : - En studie av Dalarnas FörsÀkringsbolags helkunder

Uppsatsens syfte var att utreda huruvida Dalarnas FörsÀkringsbolags helkunder har det fulla bank- och försÀkringsengagemang som bolaget efterstrÀvar. Vidare Àmnade vi att utifrÄn vÄra resultat föra en diskussion kring helkundernas lönsamhet dÄ det Àr av stort intresse för företaget. För att uppnÄ syftet anvÀnde vi oss utav Dalarnas FörsÀkringsbolags kunddatabas dÀr vi samlade in information om 300 helkunder. Stickprovet var ett resultat av ett obundet slumpmÀssigt urval frÄn populationen helkunder som var aktuell i oktober 2010. Flera oberoende t-test genomfördes mellan olika grupper som vi skapat utifrÄn helkundernas grad av engagemang.

Utomhuspedagogik som metod vid undervisning om allemansrÀtten i grundskolans tidigare Är

Syftet med examensarbetet var att utforma en lektionsplanering om allemansrÀtten utifrÄn ett utomhuspedagogiskt perspektiv. Designen bestÄr av en lektionsplanering pÄ fyra lektioner som har handlat om allemansrÀtten och vad den innebÀr. Samtliga lektioner har utförts i utomhusmiljö. Lektionerna kombinerades med utomhus- pedagogik för att se om det fungerade i praktiken. Som metod har litteraturstudier anvÀnds för att författarna skulle fÄ fördjupade kunskaper inom Àmnet.

Var kommer din attityd ifrÄn? : En undersökning om varumÀrkesattityder hos ungdomar pÄ glesbygden och i storstaden

I denna uppsats har jag fÄtt möjligheten att gÄ vidare och undersöka ett Àmne som jag anser vara oerhört intressant och inte minst viktigt inom marknadsföring. Uppsatsen hanterar vikten av kulturskillnader Àven inom ett litet land som Sverige och hur dessa pÄverkar utvecklingen av attityder.Jag valde att undersöka segmentet tonÄringar dÄ de anses vara ett viktigt segment inom dagens varumÀrkesindustri. Intresset lÄg i att utreda huruvida deras varumÀrkesattityder pÄverkades beroende pÄ miljön de lever i. Jag valde dÀrför att utreda syftet: Undersöka vad det finns för paralleller mellan den lokala kulturen som tonÄringar lever i och deras attityder till varumÀrken. Till min hjÀlp anvÀnde jag mig av teorier inom konsument beteende sÄsom kultur och dess pÄverkan pÄ mÀnniskor, attitydteorier och tonÄringars beteende och identifikation.Jag utförde fyra fokusgrupper pÄ tvÄ olika gymnasieskolor.

Stadsparken i Trelleborg - en resa i historien

This thesis was performed as assignment from Fazer Food Services. The aim was to survey which food additives that were present in the products in the quotation list of one of their suppliers to the Education and Nursing segment. The aim also was to perform a theoretical analysis of these food additives and to make recommendations which food additives are acceptable and which should be excluded from the products in the future. The recommendations are not published in this report, for more information Fazer Food Services can be contacted. Food additives which have already been approved are regarded as safe according to the safety evaluation methods available at the time of approval.

Lojalitetsprogrammets betydelse : En undersökning kring ett företags lojalitetsarbete

DÄ konsumenterna fÄr allt högre inverkan pÄ marknaden mÄste företagen kÀmpa hÄrdare för att hitta unika delar för att kunna fÄ lojala kunder, dÄ det kostar mer att skapa nya kundrelat-ioner Àn att behÄlla sina nuvarande. Eftersom konkurrensen hÄrdnar och det blir allt fler aktö-rer pÄ marknaden mÄste företagen strida om kundernas lojalitet, hÀr kommer lojalitetsprogram och dess betydelse in. MÄlet med uppsatsen Àr att se hur viktigt ett lojalitetsprogram kan vara för ett företag samt jÀmföra kundernas uppfattning med företagets egen uppfattning. Vi har valt att göra en kvali-tativ undersökning i form utav en intervju med kundklubbsansvarig pÄ företaget, samt en kvantitativ undersökning i form utav en enkÀtundersökning till kundklubbsmedlemmar, detta för att fÄ bÀsta resultat samt kunna jÀmföra men ocksÄ sÀtta dessa tvÄ emot varandra. DÄ svarsfrekvensen pÄ enkÀtundersökningen var vÀldigt lÄg ger detta undersökningen en lÄg till-förlitlighet och dÀrmed bör man Àven ifrÄgasÀtta medlemmarnas engagemang till klubben.

BeteendemÀssig fokus: LÄga bytesbarriÀrers pÄverkan pÄ lojalitetsskapande CRM-arbete

CRM Àr idag en viktig faktor för företag i frÄga om att skapa kundlojalitet. För att skapa kundlojalitet mÄste företagen erbjuda kunderna vÀrde som Àr specifikt för en enskild kund eller ett segment, CRM kan hjÀlpa företag med detta. NÀr företag flyttar eller startar upp sina verksamheter genom att endast göra affÀrer pÄ Internet sÄ kan kunder köpa produkter frÄn företaget 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Det leder inte alltid bara till mer tillgÀnglighet utan kan Àven betyda en förÀndring av konkurrenssituationen.En bra utformad webbplats krÀver inte mÄnga steg för att köpa en produkt eller eventuellt registrera sig som kund hos ett företag, vilket leder till att ett byte mellan olika företag kan gÄ vÀldigt enkelt och snabbt för en kund att göra. Vi har i uppsatsen undersökt hur lÀtta byten mellan leverantörer pÄverkar företagens arbete med lojalitetsskapande CRM.

<- FöregÄende sida 13 NÀsta sida ->