Sökresultat:
54 Uppsatser om Kundkontakt - Sida 1 av 4
Kunden har alltid rätt : En uppsats om hur företag inom detaljhandeln kan mäta och följa resultatet av sin interna marknadsföring mot personal med kundkontakt
Syftet med uppsatsen är att utifrån ett chefperspektiv beskriva ochförklara hur företag inom detaljhandeln på taktisk nivå kan arbetaför att mäta och följa upp resultaten av sin interna marknadsföringmot personal med Kundkontakt. Studien har en kvalitativ ansats där vi har genomfört sexsemistrukturerande intervjuer med chefer på taktisk nivå hosStadium, Bilia Väst, Affärsverken Karlskrona AB samt enkompletterande intervju med Scandinfo..
Kommunicera rätt! : En studie om kommunikation mellan systemutvecklare med kundkontakt och kund
Titel: Kommunicera rätt! ? En studie om kommunikation mellan systemutvecklare med Kundkontakt och kund. Författare: Peter Johansson Oskar Hanson Handledare: Johanna Törnquist Examinator: Guohua Bai Problemområde: Anledningen till detta examensarbete är att problem som kan uppstå vid systemutvecklingsprojekt vanligtvis har sin grund i kommunikationen mellan systemutvecklare med Kundkontakt och dess kunder. Exempelvis hör en systemutvecklingsgrupp och ett bageri till två vitt skilda yrkesområden och därmed pratar de ?olika språk?, vidare kan det skapas semantiskt brus i kommunikationskanalen som i slutändan kan leda till en felaktig kravspecifikation och de verkliga förändringsbehoven förblir oupptäckta.
Kommunicera rätt! - En studie om kommunikation mellan systemutvecklare med kundkontakt och kund
Titel:
Kommunicera rätt! ? En studie om kommunikation mellan systemutvecklare med
Kundkontakt och kund.
Författare:
Peter Johansson
Oskar Hanson
Handledare:
Johanna Törnquist
Examinator:
Guohua Bai
Problemområde:
Anledningen till detta examensarbete är att problem som kan uppstå vid
systemutvecklingsprojekt vanligtvis har sin grund i kommunikationen mellan
systemutvecklare med Kundkontakt och dess kunder. Exempelvis hör en
systemutvecklingsgrupp och ett bageri till två vitt skilda yrkesområden och
därmed pratar de ?olika språk?, vidare kan det skapas semantiskt brus i
kommunikationskanalen som i slutändan kan leda till en felaktig
kravspecifikation och de verkliga förändringsbehoven förblir oupptäckta.
Hypotes:
Examensarbetet baseras på hypotesen: ?Semantiskt brus[1] i
kommunikationskanalen[2], otillräcklig negativ feedback[3] från sändare[4] och
mottagare[5] och svårighet att hitta rätt nivå på samtalet med hjälp av
kodning[6] och avkodning[7] ger upphov till en felaktig bild av kundens
verkliga förändringsbehov[8] .?
Slutsats:
Alla delar ur Shannons kommunikationsmodell tillsammans med cybernetikens
negativa feedback påverkar resultatet vid framtagande av kravspecifikation.
Delar som både teori och respondenter tar upp är att som konsult måste denne
?kunna tala kundens språk?, hitta rätt nivå på samtalet, ge och ta negativ
feedback samt undvika semantiskt brus i kommunikationskanalen.
Optimering av distributionsflöden. : En fallstudie av ett handelsföretag
Syftet med uppsatsen är att utifrån ett chefperspektiv beskriva ochförklara hur företag inom detaljhandeln på taktisk nivå kan arbetaför att mäta och följa upp resultaten av sin interna marknadsföringmot personal med Kundkontakt. Studien har en kvalitativ ansats där vi har genomfört sexsemistrukturerande intervjuer med chefer på taktisk nivå hosStadium, Bilia Väst, Affärsverken Karlskrona AB samt enkompletterande intervju med Scandinfo..
Varför företag tackar nej till SLA:s tjänster : En studie om kundkontakt, relationer och motstånd till förändring
AbstractProblem: This thesis was made by a commission from Svensk Logistikanalys AB (SLA). SLA is a relatively new firm who is working as a freight broker for firms that wants to lower their freight costs. SLA contacted Jönköpings international business school because they experienced a problem with too many firms, that had SLA?s concept introduced to them, but turned down their services. On the basis of this, following purpose of the report has been stated.Purpose: In this thesis we will study companies that have said no to the services of SLA.
Receptinterventioner på Distansapoteket i Boden : en observationsstudie under tre veckor
Att recept som expedieras från apoteken är korrekta och att patienten får
rätt läkemedel med rätt dosering är av största vikt. Det har i tidigare
studier framkommit att fel och brister som skulle kunna äventyra patientens
säkerhet förekommer i en betydande omfattning. Att rätta till dessa fel och
brister tar både tid och resurser. Dessa studier är emellertid utförda till
största delen på vanliga apotek, där en direkt Kundkontakt kan minska
kontakterna med förskrivare.
Syftet med det här arbetet har varit att kartlägga hur vanligt det är med
sådana fel och brister som kräver kontakt med förskrivaren innan receptet
kan expedieras på Distansapoteket i Boden.
Receptinterventioner på Distansapoteket i Boden: en
observationsstudie under tre veckor
Att recept som expedieras från apoteken är korrekta och att patienten får rätt läkemedel med rätt dosering är av största vikt. Det har i tidigare studier framkommit att fel och brister som skulle kunna äventyra patientens säkerhet förekommer i en betydande omfattning. Att rätta till dessa fel och brister tar både tid och resurser. Dessa studier är emellertid utförda till största delen på vanliga apotek, där en direkt Kundkontakt kan minska kontakterna med förskrivare. Syftet med det här arbetet har varit att kartlägga hur vanligt det är med sådana fel och brister som kräver kontakt med förskrivaren innan receptet kan expedieras på Distansapoteket i Boden.
e-handel : vilka faktorer kan göra ett e-handelsföretag framgångsrikt
Att besvara - vilka faktorer kan göra ett e-handelsföretag framgångsrikt? Metod: Kvalitativ enkätundersökning med öppna svar. Undersökningen visade att framgångsfaktorerna finns i ett sammanhang. De faktorer som vi ser som kritiska i ett e-handelsföretag är logistik, speciell produkt, bra ledning, Kundkontakt och en viss del av teknisk utveckling..
"Följ oss på Facebook" : - En kvantitativ studie om företags erfarenheter av närvaron på Facebook
Företags närvaro på Facebook har under de senaste åren ökat kraftigt. En uppfattning är attföretag, stora som små, har etablerat sig på Facebook för att vara ?rätt i tiden?. Detta skapar funderingar kring vilka anledningar som ligger till grund för närvaron och om företagen upplever den gynnsam. Denna studie syftar till att undersöka vilka erfarenheter företag har fått av närvaron på Facebook.
Miljökassens betydelse och påverkan på Strömpilens image : En kvantitativ kundundersökning för handelsområdet Strömpilen
Syftet med uppsatsen är att utifrån ett chefperspektiv beskriva ochförklara hur företag inom detaljhandeln på taktisk nivå kan arbetaför att mäta och följa upp resultaten av sin interna marknadsföringmot personal med Kundkontakt. Studien har en kvalitativ ansats där vi har genomfört sexsemistrukturerande intervjuer med chefer på taktisk nivå hosStadium, Bilia Väst, Affärsverken Karlskrona AB samt enkompletterande intervju med Scandinfo..
Faktorer för framgångsrika byggprojekt
I det inledande skedet identifierades 6 problemområden som de intervjuade ansåg hade stor inverkan på projekteffektiviteten. Sedan identifierades tänkbara lösningar till problemen. Detta gjordes med hjälp av sju tjänstemän från Skanska Väg och anläggning Norr där öppna intervjuer användes som metodval. Detta examensarbete har visat på sex faktorer som är viktiga för att få framgångsrika projekt. Dessa faktorer är kalkyl, tidigt insatt i projektet, tydlig information, Kundkontakt, engagerade medarbetare och resurser.
Att sälja fluorescerande dextraner - var, hur och varför?
Syftet med detta projekt var att ge företaget TdB Consultancy AB en djupare förståelse för hur och inom vilka forskningsområden fluorescerande dextraner används och även ge dem information som hjälper dem marknadsföra sig och sina produkter.För detta gjordes en litteraturundersökning där 87 artiklar lästes om fluorescerande dextraner och deras biotekniska applikationer. Fortsättningsvis gjordes en marknadsföringsstudie och en enkätstudie. Enkäter skickades ut till 160 av TdB Consultancy AB?s kunder och 17 av deras konkurrenter. De personer som svarade på enkäterna var spridda över hela världen och arbetade inom olika områden.
e-handel - vilka faktorer kan göra ett e-handelsföretag framgångsrikt
Att besvara - vilka faktorer kan göra ett e-handelsföretag framgångsrikt?
Metod: Kvalitativ enkätundersökning med öppna svar.
Undersökningen visade att framgångsfaktorerna finns i ett sammanhang. De
faktorer som vi ser som kritiska i ett e-handelsföretag är logistik, speciell
produkt, bra ledning, Kundkontakt och en viss del av teknisk utveckling.
"Jag vill göra det och jag vill göra det bra" : En kvalitativ studie om arbetsmotivation hos anställda med kundrelaterat yrke
Vare sig det handlar om kundservice eller försäljning är Kundkontakten ett servicemöte som är centralt för en affärsdrivande verksamhet. Arbetsuppgifter som innefattar Kundkontakt är av avsevärd betydelse för företaget då den anställde är företagets ansikte utåt och spelar en avgörande roll när det gäller att influera kundens uppfattning. För att de anställda ska kunna bidra till ett bra servicemöte är det viktigt att de känner sig motiverade. Hur anställda med kundrelaterade yrken ser på sin arbetsmotivation och vilka faktorer de uppfattar som motiverande var i fokus för denna studie. I studien deltog fem anställda med kundrelaterade arbetsuppgifter.
Effektivisering av fastighets- och serviceföretag med modern mobil teknik
IsMobile har utvecklat ett Internetbaserat verksamhetsstöd för företag med mobil personal inom fältservice (produktlinje Blå CoordinatorTM). Blå CoordinatorTM kombinerar, stöd för uppdragshantering, avancerad optimeringsteknik och den senaste mobila teknologin. Syftet har varit att studera hur mobil teknologi och mobilt verksamhetsstöd som Blå CoordinatorTM kan effektivisera uppdragshanteringen i drifts och serviceorganisationer/företag. Totalt har fem företag/organisationer granskats: ? Piteå Kommun ? Hellmans Rör/NVS AB ? Rikspolisstyrelsen ? Riksbyggen ? Skellefteå Kraft Slutsatser angående hur ett sådant system skulle kunna förbättra verksamheten är baserat på litteraturstudier, kvalitativa bedömningar, intervjuer och analys av verksamheten.