Sök:

Sökresultat:

4754 Uppsatser om Rörlig media - Sida 66 av 317

Kommunikation vid produktlansering pÄ en ny marknad : Sociala media som kommunikationskanal inom paintballbranschen

SjÀlvkÀnsla har befunnits ha en relation med de olika personlighetsdimensionerna i Big Five. Dock har olika sjÀlvaspekters roll inte belysts i tidigare studier. Syftet med denna studie Àr att undersöka relationen mellan inre och yttre aspekter av sjÀlvkÀnsla och personlighet. Studien baseras pÄ en enkÀtundersökning dÀr 74 psykologistudenter pÄ Stockholms universitet deltog. En multivariat variansanalys visade att en signifikant effekt av bassjÀlvkÀnsla och förvÀrvad sjÀlvkÀnsla pÄ Big Five dimensionerna fanns.

NÀr myndigheter twittrar : Att ta fram en stil för det offentliga sprÄket pÄ Twitter

In November 2010, The Swedish Association of Local Authorities and Regions (Sveriges Kommuner och Landsting) distributed a survey where 53 % of the responding municipalities declared that they use Twitter. Out of the municipalities that declared they did not use social media, 49 % answered that they were planning on using it but that they had not gotten started. The purpose with social media was primarily declared to be maintaining dialogue with citizens and a channel for information.The informal ?twittersphere? is a new environment for the conventionally formal government communication, and with it comes an entirely new set of demands on the style and content of texts, compared to other media. The purpose of my work was to present a style proposal for the public sector?s communication on Twitter, with the help of theory and empirical data.My methods consisted of text analysis and qualitative interviews.

Alternate Reality Games : Framtidens Marknadsföringsform

An alternate reality game, often abbreviated as ARG, is a mix between a game and a crossmedia interactive story using mainly the Internet as a platform. The game is built around the idea of teamwork among its participants. The players cooperate to solve puzzles allowing them to go forward in the story of the game. The marketing element is in different ways included in the story.A few Alternate Reality Games such as The Beast, The Art of the H3ist and The Lost Ring have previously been launched as marketing campaigns. This bachelor thesis aims to examine the possibilities of Alternate Reality Games as an alternative marketing tool for profit-driven companies.

Det papperslösa frukostbordet - En undersökning om den tryckta dagstidningens framtid

As revenues from newspaper advertising plummet and their readers loyalty erode, the need to understand newspapers' changing environment and the actors involved in this change is growing in importance. Evidence is the entire industry is entering into a restructuring phase and that this restructuring is driven by the rapid consumer adaption of internet media.In this thesis I elaborate on "how the Internet is affecting the conditions for value creation in printed newspapers" and "how the Internet is affecting the conditions for other actors involved in the printed newspaper's value creation". These two questions land us in the bigger question of "Does the Internet act as a compliment or a substitute to the printed newspaper ".To answer these questions the printed newspaper is represented as the actor in the middle of content producers, advertisers and consumers. It is in its role as a means of distribution and as a co-ordinating force that we study the value creation of the printed newspaper. The empirical base of this thesis is a qualitative participant observation where the author during a period of time interacted and collected data from the open discussion in blogs by several of the industry's top influentials combined with material from seminars and reports on the current state of media.

Ett klick ifrÄn ett varumÀrke? : En studie kring hur svenska mikroföretag bygger upp sina varumÀrken pÄ Internet.

Nya möjligheter leder till nya utmaningar. I takt med att privatpersoners anvÀndande av Internet ökat explosionsartat, har Àven företagens nÀrvaro ökat markant. Företagen ser möjligheter dÄ kostnaden för marknadsföring och varumÀrkesbyggande on-line ofta Àr lÀgre Àn att gÄ via de mer traditionella media kanaler. Internets natur gÀllande kommunikation ger företagen en möjlighet till att nÀrma sig konsumenterna och bygga en relation till dem.Studien Àmnar skapa förstÄelse för hur svenska mikroföretag inom mode anvÀnder nya mediekanaler för att bygga upp sina respektive varumÀrken. SÄledes utfördes ett förstÄelseinriktat arbete dÀr den empiriska basen bestÄr av fyra stycken semistrukturerade intervjuer med tre mikroföretag samt en med en PR- konsult.

Kan hon - sÄ kan du!? : En diskursanalytisk studie av tidningen Amelias bild av kvinnan.

Syftet med studien Àr att genom diskursanalys lyfta fram exempel pÄ medias bild av kvinnan. Materialet för analysen bestÄr av artiklar som berör skönhet, kropp och hÀlsa i tre nummer av tidningen Amelia samt bilder pÄ tidningens omslag. Samtliga omslags bilder visar stylade, leende kvinnor som visar hur en kvinna kan, lÀs ska se ut, vilket följs upp inne i tidningarna dÀr vi fÄr förslag pÄ val av handlingar för att uppnÄ samma (sjÀlv)bild. De funna resultaten kopplas till socialpedagogikens; det sociala arbetets arena, som handlar om mÀnsklig tillvÀxt, relationer, kommunikation samt tilltro till individen som kapabel att vÀlja och förhÄlla sig till rÄdande explicita och implicita normer i den samhÀlleliga kontexten. Normerna bygger pÄ mönster av makt, som kan relateras till uppfattning och attityder gentemot individers delaktighet i samhÀllet utifrÄn hur avvikande val kring skönhet, kropp och hÀlsa bestraffas.

Berlins fastighetsmarknad igÄr, idag och imorgon - Historik och aktuella mediabilder av prisutveckling, attraktivitet och gentrifiering

Denna uppsats undersöker vilka utvecklingstendenser som kan urskiljas för Berlins fastighetsmarknad utifrÄn ett urval av artiklar frÄn tryck-media bÄde i Tyskland och utomlands. De frÄgor som stÀllts Àr: Vilka kategorier köpare kan man se investera i Berlin idag? Vilka stadsdelar anses vara attraktiva och av vilka skÀl? Hur har dessa utvecklats genom tiden frÄn Berlinmurens fall? Hur framstÀlls Berlins fastighetsmarknad i media och vilka utvecklingstendenser kan urskiljas för framtiden? En tematisk innehÄllsanalys av artiklarna har gjorts, och under studiens gÄng upptÀcktes ofta förekommande teman: Stigande priser, Gentrifiering, Bubbla pÄ fastighetsmarknaden? och Omdefiniering av lyxboende. Diskussionen relaterar de funna temana med Berlins historiska utveckling; hur uppdelningen och Äterföreningen har pÄverkat fastighetsmarknaden, och vad det i media pÄ senare tid talas om för utveckling av marknaden. Det diskuteras vilka likheter och skillnader som upptÀckts i innehÄllet mellan de tyska och de utlÀndska artiklarna.

Upplysningar om socialt ansvar - Vad pÄverkar vilka upplysningar som lÀmnas och hur dessa kommuniceras?

Corporate Social Responsibility has been defined as the responsibility towards stakeholders and the society in whole and the expression was founded in the 1950ÂŽs. Reporting in corporate social responsibility has been termed corporate social disclosure and has been divided into three areas: environment, ethics and human resources. The aim of this study is to explain variations in corporate social disclosure and the different media used by corporations to communicate these disclosures. A survey was conducted, which included all Swedish corporations listed on the Stockholm Stock Exchange, and all public-owned corporations. The results show that corporate characteristics such as size, industry and profitability can explain some of the variation in social disclosures and also have an effect on the extent and variation of the media used.

Ditt Andra Jag

Detta kandidatarbete fokuserar pÄ att undersöka aspekter som kan förstÀrka en anvÀndares upplevelse inom digitala spel. De aspekter som vi valt att fokusera pÄ Àr anvÀndandet av Oculus Rift och Motion Capture dÄ de tar upp viktiga punkter som Virtual Reality, nÀrvaro och inlevelse i spel. Vi valde Àven att fokusera vÄr produktion mot skrÀckgenren dÄ detta Àr ett omrÄde vi bÄda har stor passion för i diverse media. I vÄrt arbete har vi fÄtt fram en hypotes om att spel som fokuserar pÄ att lÀmna karaktÀren i ett tomt skal (ingen personlighet), lÀmnar en större chans för inlevelse hos spelaren dÄ anvÀndarens egna kÀnslor speglas pÄ karaktÀren. AnvÀndandet av Oculus Rift och realistiska röresler via Motion Capture har en tendens att Àven stÀrka detta..

Diskursen kring "ungdomsrÄn" : En studie av Dagens Nyheters och Aftonbladets framstÀllning av unga rÄnare

The aim of this study was to examine the existing discourse of youth robberies from year 2003 to year 2013 in DN and Aftonbladet. By using discourseanalysis as theory and method I have studied newsartikles from these two newspapers.The study shows that the portrayal of youth robberies is focused on the young muggers as a group and not as individuals. The groups that are mentioned are young men and women, children and muggers with another ethnical background than swedish. Girls, children and ethnical background are given more attention in the articles, and are portrayed as more problematic. The youth robberies are described as brutal and are focused on the young muggers as unrestrained, evil individuals with no future.The analysis also shows that a change in the discourse is taking place during the studied period.

Hur kunde det ske? : en studie av myndigheter och medias berÀttelser om ?fallet Louise?

2007, Swedish television, ?Uppdrag granskning,? aired their story about ?Louise? from Vetlanda. A drug dependent father had gotten custody of his daughter and sexually abused her from the age of 10 to 15. The local social services got several notifications about Louise suffering of negligence, and did investigate the family several times without taking any actions to protect her. At one time, father and daughter were living in his trailer placed in a gravel pit, and the police worried about her and called social services, because it was below cero degrees outside.

Kunden som varumÀrkesskapare

The purpose of this study has been to examine how customers, by interacting with each other, can communicate and create the image of a brand. We find this topic to be relevant since there are no previous studies conducted concerning the customers influence on the brand image. Our ambition has been to describe in what ways and to what extent the customer can affect and influence the brand image by communicating with other customers. To fulfill our purposed we have targeted three important questions which are:? In which ways can the customer affect the communicated image of a brand?? To what extent can the customer influence the brand image and the perceived value?? Who has control over the brand, the customer or the company?For this study we have used a qualitative approach in which we have conducted eight personal interviews with brand consultants and the editor of the magazine Dagens Media which has given us the foundation for our analysis.

Makt och mening : Valfilmens kommunikativa funktion

Syftet med denna uppsats Àr att svara pÄ frÄgan hur lÀsare och media reagerade pÄ bloggen Black Ascot i egenskap av en litterÀr bluff, Àven kallad en litterÀr fabrikation. MÄlet Àr Àven att komma fram till hur mottagare av textbaserad kommunikation reagerar pÄ att bli lurade. För att uppnÄ syftet undersöks lÀsarnas och medias reception av Black Ascot. Uppsatsen diskuterar Àven om det finns förklaringar till receptionen i bloggens litterÀra utformning. I analyserna framkommer det att diskussioner gÀllande framförallt autenticitet och moral uppstod sÄvÀl i media som bland lÀsarkommentarerna. Trots att negativa reaktioner förekommer i bÄda undersökningsgrupperna tyder resultatet pÄ att en majoritet av blogglÀsarna uppskattade bloggen Àven som en litterÀr fabrikation.

Det goda livet och den goda skolan: om nyckelpersoners
uppdragsutövande

Syftet med undersökningen var att beskriva omstÀndigheter som uppstÄr vid tolkning och verkstÀllighet av skolans uppdrag mellan stat (regering och riksdag), huvudman (kommunen), skolledare (rektor) och personal (pedagoger). I undersökningen har vi huvudsakligen anvÀnt oss av arbetsrelevanta frÄgestÀllningar hÀmtade frÄn BRUK, ett nationellt kvalitetsindikatorsystem för barnomsorg och skola utvecklat av Skolverket. I undersökningen har vi Àven hos respondenterna sökt förslag pÄ förÀndringar i syfte att förbÀttra arbetsförutsÀttningar och resultat. Vi granskade ocksÄ respondenternas instÀllning i frÄgor som berör förÀndringar i resurstilldelning, lagar och styrdokument, arbetsuppgifter och arbetssÀtt samt i elevernas förhÄllande till informationsteknologi och media. Undersökningen visar att respondenterna överlag Àr tillfreds med hur verksamheten fungerar men att det finns omrÄden som kan utvecklas och förbÀttras.

?Jag hatar poliserna? : Polisens förtroendeskapande arbete i Stockholms lÀn & VÀstra Götalands lÀn

Den 5 februari 2009 kablade media ut den video som i en handvÀndning kom att pÄverka hela den svenska poliskÄren. Under det rÀttsliga efterspelet efter höstens kravaller i RosengÄrd framkom en videosekvens i vilken tvÄ polismÀn uttrycker sÄvÀl krÀnkande som rasistiska kommentarer om aktivisterna. Detta avslöjande ledde till att media började ifrÄgasÀtta hur allmÀnhetens tilltro till polisen ser ut, och hur det har pÄverkats av hÀndelserna i RosengÄrd.I denna rapport presenteras hur man inom polismyndigheterna i Stockholms lÀn och VÀstra Götalands lÀn valt att angripa problematiken kring allmÀnhetens förtroende för polisen.Den mest uppenbara skillnaden som vi kunnat konstatera Àr att man i Stockholms lÀn satsar pÄ en utbyggnad av sÄ kallade lokala postkontor, medan man i VÀstra Götalands lÀn valt att fokusera pÄ den enskilde polismannens synbarhet och nÀrvaro. BÄda arbetssÀtten har dock samma mÄlsÀttning, att synas och integreras i övriga samhÀllet för att dÀrigenom öka förtroendet bland medborgarna..

<- FöregÄende sida 66 NÀsta sida ->