Sök:

Sökresultat:

1182 Uppsatser om Obeställd elektronisk reklam - Sida 46 av 79

 E-freight Effektivisering av fraktflygbranschen genom elektronisk dokumenthantering

Titel: Val av revisor - Vad revisionsbyrÄer kan tÀnka pÄ vid marknadsföring av sina tjÀnster till mindre aktiebolagBakgrund: Revisionsmarknaden Àr under förÀndring i dag, framförallt hos de mindre aktiebolagen. I och med förÀndringen kommer troligtvis konkurrensen öka bland revisionsbyrÄerna och klienterna fÄr ett högre vÀrde. UtifrÄn det hÀr Àr det av intresse att ta reda pÄ vad mindre aktiebolag har för preferenser vid val av revisor och hur revisionsbyrÄer kan tilltala och behÄlla klienter.Syfte: Syftet med studien Àr att fÄ en bild av hur revisionsbyrÄer kan marknadsföra sig för att tilltala de mindre klienterna. För att kunna gör det kommer vi presentera resultatet av undersökningen om varför mindre aktiebolag vÀljer den revisor de gör. Vi kommer Àven undersöka hur mindre aktiebolag ser pÄ en revisors arbetsuppgifter i framtiden.AvgrÀnsningar: Studien riktar sig mot aktiebolag i EskilstunaomrÄdet med en omsÀttning pÄ mellan 10-25 miljoner.Metod: Metoden som anvÀnts Àr en kvalitativ metod dÀr fem personliga intervjuer har genomförts.Slutsatser: Det revisionsbyrÄer bör tÀnka pÄ vid marknadsföring Àr att fokusera pÄ en bra image och relation genom word of mouth.

Att socialisera unga kriminella som lever med ett neuropsykiatriskt funktionshinder

Den hĂ€r uppsatsen har undersökt hur tre relevanta myndigheter socialiserar unga kriminella som lever med ett Npf ? neuropsykiatriskt funktionshinder. Tre frĂ„gestĂ€llningar anvĂ€ndes: Samverkan mellan myndigheterna vid socialisationen till samhĂ€llet för unga kriminella med ett Npf? Erfarenheter som myndigheterna har av unga kriminellas socialisation till samhĂ€llet? Är IÖV ? intensivövervakning med elektronisk fotboja en möjlighet i socialisationsarbetet av unga kriminella med Npf? Kvalitativ ansats dĂ€r intervjuer har gjorts med tre personer/myndighet. Intervjuerna spelades in.

Open access i forskningspolitiken : en undersökning av de politiska argumenten i debatten kring vetenskaplig publicering

This Master's thesis aims at pinpointing the political arguments that appear in the recent debate on scientific publication. There is a widely spread opinion that prices on digital resources are far too high, thus taking up a major part of the University libraries budget, while publishing companies make high profits. It is also a common opinion that the current publishing method does not take full advantage of the possibilities of electronic publishing. Lately a number of alternative ways of publishing have been initiated and discussed, generally referred to as open access. Open access published material is available free of charge and free of most copyright and licensing restrictions on the public internet.In this thesis the minutes from four hearings held by the UK House of Commons in the spring of 2004 are examined.

24-timmars myndigheten, sÀkerhet, design och definition

Via Internet kan vi sköta mĂ„nga av vĂ„ra dagliga rutiner. Vi kan handla, betala rĂ€kningar, bestĂ€lla biljetter till diverse evenemang, resor med mera. Även den offentliga sektorn erbjuder alltfler av sina tjĂ€nster elektroniskt. Det största hindret för utvecklingen av elektroniska tjĂ€nster Ă€r den höga sĂ€kerhet som mĂ„ste stĂ€llas pĂ„ exempelvis identifiering och signering. För denna sĂ€kerhet kan med fördel PKI, Public Key Infrastructure, anvĂ€ndas.

Fuskbank för hantering av e-fakturaflöden

Internet som Àr nÄgot som de flesta anvÀnder sig av, blir allt mer populÀrt att kombinera internetanvÀndning nÀr det gÀller att betala rÀkningar. Elektronisk faktura Àr ett sÀtt att presentera faktura elektroniskt. Syftet med detta projekt har varit att skapa en fuskbank som kan interagera med e-fakturaflöden och motsvara en certifierad teknisk distributör samt presentatörsbank. Fuskbanken tar emot filer av filformatet EFB som bland annat innehÄller betalrader med tillhörande lÀnkar till fakturaspecifikation. EFB-filen innehÄller information som visas i en internetbank för en privatpersons e-faktura.

EDI ? en lösning Àven för smÄ och medelstora företag

Electronic Data Interchange (EDI) utvecklades under 1960-talet eftersom det fanns ett behov av att snabba upp överföringen av dokument i samband med transporter. Men det dröjde Ànda till 1980-talet innan EDI började anvÀndas inom de större industrierna. Att anvÀnda sig av EDI innebÀr att affÀrssystem kan utbyta information direkt, med minimal eller ingen mÀnsklig inblandning. Genom att anvÀnda sig av EDI-teknik inom eller mellan organisationer kan man dra nytta av ett antal fördelar, dÀribland sÀnkta kostnader, höjd datakvalitet och höjd konkurrenskraft. Trots dessa fördelar har EDI haft sÀrskilt svÄrt att fÄ fotfÀste hos den stora majoriteten av de mindre och medelstora företagen.

eWOM-kommunikation pÄ Facebook & Prisjakt : En studie av skillnader i konsumenters uppfattning om eWOM

Purpose ? The purpose of this study is to identify and describe how consumer perceptions regarding information quality, sender credibility and effect of eWOM-communication differ between Facebook and Prisjakt.Approach ? Based on previous research an analytical model was designed. The parts in the model were the aspects of the problem which the present study aimed to examine. An experimental design was applied in which ten students at Örebro University were exposed to a scenario where they took part of eWOM-communication concerning a specific product on Facebook and Prisjakt and then had to answer questions in an interview. The analytical model formed the base of the interview guide used in the interview and the specific product was chosen with help from a focus group.Implication ? The study illustrates that consumers may perceive the quality higher on Prisjakt while the sender credibility can be perceived higher on Facebook.

NÀr kameran inte rÀcker till

Image editing software offers unlimited possibilities to alter an image. Provided that digitalinnovation is not altogether positive, it is important to develop knowledge of its negative sides. Thispaper examines the use of digital image processing from a critical IS perspective. Throughqualitative interviews with professional retouchers, the study provides a picture of their ethicalrelation to the software they use for retouching images in advertising. Though, it turns out that thecustomers who order the retouching holds responsibility for what is altered.

Tack, men nej tack : En undersökning om Online Behavioral Advertising och dess förhÄllande till blockeringstjÀnster

Online Behavioral Advertising betyder att man spÄrar anvÀndares beteende över Internet för att kunna skapa skrÀddarsydda annonser till anvÀndare baserat pÄ deras internetaktiviteter. Det Àr kostnadseffektivt och ger möjlighet för företag att skapa relevanta annonser för internetanvÀndare. Online Behavioral Advertising möts ofta av motstÄnd eftersom att företag inkrÀktar pÄ den personliga integriteten nÀr man samlar in information om mÀnniskor för att skapa annonser. Samtidigt har anvÀndandet av sÄ kallade blockeringstjÀnster ökat, det vill sÀga tjÀnster som gör att internetanvÀndare kan ta bort annonser frÄn hemsidor. I denna uppsats undersöks hur unga mÀnniskor i Sverige stÀller sig till Online Behavioral Advertising och blockeringstjÀnster samt vilka samband som finns mellan dem.I denna studie har vi anvÀnt oss av bÄde en enkÀtundersökning och av intervjuer för att se hur mÀnniskor resonerar kring Online Behavioral Advertising och blockeringstjÀnster.

Modebloggars inflytande över konsumtionen inom den textila detaljhandeln

Modebloggar Àr ett fenomen som har fÄtt bÄde ris och ros. Medans en del avfÀrdar det sÄ har mÄnga företag insett fördelarna med att anvÀnda sig utav bloggar. De kan pÄ ett billigt sÀtt fÄ reklam som trÀffar exakt rÀtt mÄlgrupp. Att bloggare Àven skriver om företag av egen vilja kan ge företag extra marknadsföring, om det Àr en positiv text. NÀr en stor bloggare rekommenderar ett plagg i sin blogg tar det inte lÄng tid innan det Àr slut i butik.

Vad sÀljs mellan raderna? : Journalisters syn pÄ textreklam och om hur kommersialiseringen pÄverkar deras vardag

Denna uppsats undersöker den etiska vardagen pÄ Svenska Dagbladets och Dagens Nyheters fasta bilagor. Hur arbetar journalisterna med pressmeddelanden och liknande och hur funderar de kring textreklam? Medlemmar av Svenska Journalistförbundet förbinder sig att följa de för branschen upprÀttade gemensamma spelreglerna för press, radio och tv. Det innebÀr bland annat att undvika textreklam, sponsring och ?otillbörligt gynnande av enskilt företag?.

Fysisk trÀning som verktyg för stresslindring och identitetsskapande? : En kvalitativ studie om högskolestudenternas upplevelser av stress och fysisk trÀning utifrÄn ett socialpsykologiskt perspektiv pÄ identitetsskapande i ett senmodernt samhÀlle.

Stress och trÀning Àr ett omdiskuterat fenomen bland mÀnniskor, i media och i reklam i dagens samhÀlle. Allt fler mÀnniskor studerar ocksÄ pÄ universitet och högskolenivÄ för att lyckas ta sig in pÄ arbetsmarknaden. PÄ högskolenivÄ krÀvs det stor ambition av individen för att klara av de krav som finns. VÄr studie vill öka förstÄelsen för hur unga högskolestudenter upplever stress samt hur deras fysiska trÀning kan vara ett verktyg för stresslindringen och identitetsskapandet. Socialpsykologiska teorier om identitetsskapande i ett senmodernt samhÀlle var utgÄngspunkten för att belysa fenomenet.

Meningsskapande kring varumÀrken :  en fallstudie

Konsumenter anvÀnder varumÀrken dagligen och exponering av varumÀrken sker överallt: i reklam, böcker, filmer, mÀnniskor och sÄ vidare. Tidigare forskning visar att konsumenter anvÀnder varumÀrken för att bygga upp sin sjÀlvbild och skapa sin identitet, samt att konsumenter kan ha mer eller mindre starka relationer till varumÀrken. VarumÀrken i sig Àr bara materiella markörer, de blir meningsfulla för konsumenterna först dÄ de sÀtts in i ett sammanhang och fÄr en individuell historia uppbyggt kring sig. Studiens syfte Àr att utifrÄn ett konsumentperspektiv visa hur meningsskapande i en relation mellan ett varumÀrke och en konsument kan se ut. Detta genom att reda ut frÄgestÀllningen: ?Hur kan en konsument skapa mening i sin relation till ett varumÀrke??.

Hur förhÄller sig barn till reklam pÄ Internet?

Ho?sten 2011 fa?lldes den flera hundra a?r gamla skyddsva?rdesklassade ek, kallad TV-eken, som stod pa? Oxenstiernsgatan pa? O?stermalm i Stockholm. I samband med fa?llningsbeslutet ? ett pa? papperet tekniskt beslut om att fa?lla ett risktra?d, men som av protesterande ma?nniskor tolkades som ett helt annat beslut ? uppstod en konflikt mellan ansvariga beslutsfattare och personer som ville bevara eken. Syftet med denna studie a?r att fo?rsta? vilka ha?ndelser och processer som ledde fram till den konflikt som uppstod i samband med beslutet om fa?llningen av TV-eken.

HÀlsofrÀmjande insatser för att förebygga psykisk ohÀlsa och suicid inom skolor i Region Halland : ? en kvantitativ studie

Hos barn och ungdomar Àr psykisk ohÀlsa ett stort folkhÀlsoproblem och de senaste 20 Ären har de psykiska problemen ökat. Suicid har minskat de senaste decennierna i Sverige men ÀndÄ Àr suicid den vanligaste dödsorsaken bland mÀn i Äldersgruppen 15-44 Är och bland kvinnor i denna Äldersgrupp Àr det den nÀst vanligaste dödsorsaken. Fyra flickor, i Äldern 1-14 Är, begick suicid i Sverige Är 2008. a aSyftet med studien var att undersöka vilka insatser som görs under skoltid för att förebygga psykisk ohÀlsa och suicid hos elever. Ett annat syfte var att undersöka sambandet mellan antalet insatser och skolpersonalens instÀllning och kunskap om psykisk hÀlsa och suicid.

<- FöregÄende sida 46 NÀsta sida ->