Sök:

Sökresultat:

1587 Uppsatser om Kunden - Sida 1 av 106

Klädkunden på Internet - En kvantitativ studie i vad som är viktigt för kunden vid handel av kläder på Internet

Syftet med studien är att undersöka Kunden och vilka faktorer som är viktiga när den handlar kläder på Internet. Företag och övriga intresserade kan med hjälp av denna studie få en ökad förståelse av Kunden och vilka faktorer som är viktiga vid handel av kläder på Internet. Vi har valt att göra en kvantitativ undersökning, där slumpmässigt valda respondenter fått fylla i en enkät. Vi har främst tittat på teorier kring faktorer som påverkar Kunden vid köp på Internet. Empirin består av en sammanställning av 100 besvarade enkäter.

Interaktiv marknadsföring i tjänsteföretag: en fallstudie av SAS och Luftfartsverket

Inom tjänstemarknadsföringen är det viktigt att företaget har bra relationer till sina kunder som gör att kunderna vill köpa tjänsten av företaget igen. För att tjänsteföretaget ska få långsiktiga relationer med sina kunder är det viktigt att Kunden upplevde mötena mellan företaget och Kunden som positiva under det att tjänsten utfördes. Mötena mellan Kunden och företaget benämndes även som företagets interaktiva marknadsföring. Syftet som vi hade med den här uppsatsen var därför att se på hur tjänsteföretag arbetar med de olika möten som uppstår när Kunden upplevde tjänsten. För att kunna undersöka hur Kunden uppfattar de möten som Kunden har med företaget valde vi att göra fallstudier på två företag på Umeå flygplats.

Kundbemötande : Ur kundens perspektiv

Vi ville ta reda på hur Kunden vill bli bemött av personalen i en klädbutik. Vi har fokuserat på det personliga mötet mellan personalen och Kunden. Vår rapport fokuserar därmed inte på fysiska produkter utan på personlens beteende och agerande gentemot Kunden, utifrån vad den vill. Teorin vi har använt oss av speglar till stor del hur personalen ska bemöta, men inte hur Kunden vill bli bemött. Vi valde att ta reda på Kundens åsikter genom en enkätundersökning.

Butiksmiljön : En uppsats om hur man i inredning- och möbelbutiker arbetar för att påverka kunden

Den här uppsatsen tar upp en studie om hur den exteriöra, interiöra och psykosociala butiksmiljön används av personalen för att påverka kunderana beteende. Den tar upp områden som till exempel entré, exponering, färgsättning, ljud och personalens bemötande mot Kunden..

Sanningens ögonblick - fastighetsmäklaren skapar förtroende i kundmötet

Problemformulering: Hur använder fastighetsmäklaren relationsmarknadsföring för att bygga relationer till kunder?Syfte: Vi vill skapa förståelse för hur fastighetsmäklaren använder kundmötet för att skapa förtroende till Kunden.Slutsats: Fastighetsmäklaren bör lägga mest vikt vid att skapa förtroende till Kunden genom sin personlighet. Det beror på att majoriteten av våra respondenter anser att förtroende för dem som personer är mer betydelsefullt än förtroendet för deras tjänster. För att skapa förtroende gäller det för mäklaren att kunna infria Kundens förväntningar vilket underlättas av att Kundens förväntningar är realistiska. Realistiska förväntningar kan skapas genom att fastighetsmäklaren har en aktiv kommunikation med Kunden.

Gör kunden ingen björntjänst : Hur kunder och deras upplevelse kan stödjas i användandet av tjänster i mobilenheter

Studien har som syfte att besvara hur en kund använder sig av kundservice som stöd och hur en självservicetjänst i en mobilenhet kan utformas för att ge en positiv kundupplevelse. Nya kunder tenderar att lämna tjänster de inte förstår och motivationen att använda sig av kundtjänst skiljer sig mellan kundgrupper. Som fallstudie har vi undersökt Svenska Spels tjänst Stryktipset. En kvalitativ studie har genomförts där nya ovana kunder i åldern 18-29 deltagit i användartest, observationer har genomförts på traditionell kundtjänst och intervjuer med ombud. Detta har resulterat i en förståelse för problemsituationer i kundupplevelsen, mobilenheten och vilket stöd de olika servicekanalerna ger.

Värdeskapande genom rätt säljerbjudande

De viktigaste egenskaperna för Kunden i ett säljerbjudande var: pris, materialkvalité och leveranssäkerhet. Även relationen visade sig vara viktigt då kunderna ansåg att unika produktlösningar som åstadkoms gemensamt med leverantören skapade ett högt värde. De faktorer som genererade dessa egenskaper var: anskaffning, teknisk utveckling, utförande och utgående logistik. Dessa aktiviteter måste alla stödja varandra och organiseras så att de gemensamt skapar högsta möjliga värde för Kunden. Vi kom också fram till att leverantörens säljerbjudande kan delas in i två olika kunderbjudande beroende på hur Kunden avser använda förpackningen.

Recovery Processen : En studie av frontpersonalens upplevelser vid recovery processen och de faktorer som påverkar frontpersonalens upplevelser och förmåga att rädda kunden

Recovery processen är en viktig del av företagets holistiska marknadsföring och denna del kan vara starkt avgörande i hur Kunden väljer att fortsätta sin relation till företaget. Vikten av att kunna hantera en kritisk situation då Kunden upplever ett problem är fördelaktig ur ett konkurrensmässigt och företagsekonomiskt perspektiv. Studien undersöker det komplexa för frontpersonalen att kunna hantera olika typer av negativa kundkänslor, för att återfå en nöjd och lojal kund, samtidigt som de i sin roll i företaget är begränsade i sitt handlingsutrymme och hur detta påverkar deras upplevelser av situationen..

Intern och extern butiksmiljö : En studie om hur butikschefen kan forma sin butiksmiljö för att uppmärksamma konsumenterna

För en butik är det viktigt att framställa sig på ett inspirerande sett för att locka in kunder i butiken. Det börjar redan med att bygga upp en bra exteriör bestående av bland annat fasad, skyltfönster och skyltar. Butiken måste få Kunden intresserad redan utanför för att den ska känna en vilja att handla. Kunden bygger snabbt upp en attityd mot butiken och det är viktigt att den blir positiv för att Kunden ska vilja besöka butiken. Väl inne så är det interiören som påverkar Kunden ifall den vill stanna kvar och göra sina köp.

"Vill inte visa mig i badkläder längre..."

Att gå runt och shoppa är lika mycket en fysisk aktivitet som det är en upplevelse. Det är en upplevelse där Kunden använder sina sinnen som hjälpmedel för att guida sig till att genomföra de önskade köpen. På en marknad där konkurrensen hårdnar är det viktigt för en klädbutik att ständigt förnya sig och hitta ett sätt att differentiera sig från mängden. En butik har som mål att utveckla en strategi som gör att kunderna väljer just den butiken före andra. Om Kunden väljer butiken är det viktigt att erbjuda en bra helhetsupplevelse för att göra Kunden till en återkommande besökare.För denna uppsats har en fallstudie valts där syftet är att beskriva hur en butik ska vara utformad för att maximera sin försäljning.

Webbsida och ett bokningssystem

Hair Trend är en liten frisörsalong i centrala Sandviken och har i dagsläget två frisörer. Frisörsalongen var i stort behov av en webbsida där man bland annat får information om deras öppettider, prisinformation, produktinformation osv. Den skulle vara användarvänlig och lätt att hitta önskad information. Ett annat mål var att den skulle vara snyggt designad, vilket överlåtits till mig att bestämma men att Kunden hade sista ordet. Webbsidan hade högsta prioritet men Kunden önskade också ett bokningssystem som man kunde köpa och jag undersökte vilket bokningssystem som passade Kunden bäst.

Maximering av försäljning i en klädbutik: En fallstudie på Carlings i Luleå

Att gå runt och shoppa är lika mycket en fysisk aktivitet som det är en upplevelse. Det är en upplevelse där Kunden använder sina sinnen som hjälpmedel för att guida sig till att genomföra de önskade köpen. På en marknad där konkurrensen hårdnar är det viktigt för en klädbutik att ständigt förnya sig och hitta ett sätt att differentiera sig från mängden. En butik har som mål att utveckla en strategi som gör att kunderna väljer just den butiken före andra. Om Kunden väljer butiken är det viktigt att erbjuda en bra helhetsupplevelse för att göra Kunden till en återkommande besökare.För denna uppsats har en fallstudie valts där syftet är att beskriva hur en butik ska vara utformad för att maximera sin försäljning.

Värdeskapande genom rätt säljerbjudande

De viktigaste egenskaperna för Kunden i ett säljerbjudande var: pris, materialkvalité och leveranssäkerhet. Även relationen visade sig vara viktigt då kunderna ansåg att unika produktlösningar som åstadkoms gemensamt med leverantören skapade ett högt värde. De faktorer som genererade dessa egenskaper var: anskaffning, teknisk utveckling, utförande och utgående logistik. Dessa aktiviteter måste alla stödja varandra och organiseras så att de gemensamt skapar högsta möjliga värde för Kunden. Vi kom också fram till att leverantörens säljerbjudande kan delas in i två olika kunderbjudande beroende på hur Kunden avser använda förpackningen..

Shopping som nöje - en studie om butikers förutsättningar att göra shopping till ett nöje

Shopping kan vara ett nöje oavsett om Kunden har en uppgift eller inte. Målet för de flesta butiker är att göra shoppingupplevelsen till ett nöje. Detta kan butikerna i fallstudien göra genom att först och främst erbjuda ett unikt och trendigt sortiment. Sedan gäller det för butikerna att erbjuda hög service i en miljö där Kunden känner sig bekväm. Det är också viktigt att butikerna erbjuder produkter som är prisvärda.

Undvik kö - Ta gräddfilen : En studie om hur kundupplevelsen ser ut vid användning av självscanning.

Detaljhandeln präglas allt mer av självbetjäning, inte minst genom införandet av självscanning i dagligvaruhandeln som innebär att Kunden sköter hela inköpsprocessen på egen hand. Samtidigt som tjänster används för att leverera högre värden till Kunden finns även ett stort fokus på de upplevelser som Kunden erhåller. Upplevelsen ska, utöver sin underhållning, knyta an till Kunden genom att skapa minnen samt även här leverera ett högre värde. Det intressanta är att föra ihop begreppen självbetjäning, i detta fall självscanning, och upplevelser för att se hur de samspelar ur ett kundperspektiv. Syftet med denna uppsats är att undersöka den situation i vilken kunder använder självscanning för att sedan analysera hur kunderna upplever detta samt att ge vidare rekommendationer inom ämnet.

1 Nästa sida ->