
Sökresultat:
1827 Uppsatser om Image - Sida 56 av 122
En ny kvinna eller en dubbel slavinna : En studie om arbetarkvinnan under mellankrigstiden ur ett kommunistiskt perspektiv
This essay is about the Swedish working woman in the early 1930s. The empirical data consists mainly of Arbetarkvinnornas Tidning (AKT), a Swedish Communist magazine which was launched in December 1929. A qualitative discourse method has been used. Texts, articles, letters to the editor and reports about social conditions in Sweden and Soviet during the years 1929-1932 has been examined. Soviet women models and ideal types are compared with the Image of the Swedish working woman.
"Har vi råd att ta emot dem?" : En studie om Smålandspostens inställning till och framställning av invandrare och flyktingar under 1980-1993.
The past years in Sweden has been infected by a discussion about immigration and immigrants, both spoken in politics and media. The aim of this essay is to study the attitude about immigrants in the third period of immigration in Sweden found in the local press. And also what Image the press gave of immigrants. The study looks at Smålandsposten, which is a large local press in the Växjö area. During the period for this study was the attitude in the local press very negative. The studied articles in Smålandsposten shows a profound idea of a ?we? and ?them?.
Kultur och kvinnlighet. Myndighetsutövares reflektioner kring invandrade kvinnor.
The aim of this study is to discuss how public officials, who are implementing integration policies, describe and relate to ?immigrant women?. The analysis is based on interviews with eight public officials. Drawing on perspectives from discourse theory, multiculturalism, western feminism and postcolonialism, the diskussion tries to place the interview statements within a theoretical debate concerning the concepts of culture/ethnicity and sex/gender. The picture of the ?immigrant woman? seems to be somewhat revised.
Tuna Park : -Hur uppfattas varumärket av studenter på Mälardalens högskola?
Titel: TUNA PARK Allt annat än en park- Hur uppfattas varumärket av studenter på Mälardalens högskola?Datum: Den 4:e juni 2008Kurs: Magisteruppsats i företagsekonomi: 15hpFörfattare: Youssef Nasser El- Awad & Samiya Mohamed DirirHandledare: Finn Wiedersheim- PaulAkademi: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingDenna magisteruppsats behandlar handelsområdet Tuna Parks varumärke som ligger Eskilstuna. Vi fann ämnet intressant då vi båda är intresserade av marknadsföring av varumärken. Tuna Park är ett nyetablerat företag som består av tre delar en galleria, en storhandel och volymhandel centrumledaren Berentsen har även varit samarbetsvillig från början då vi tillsammans kom överens om undersökningsområdet, för att sedan kunna hjälpa företaget att kommunicera ut sitt varumärke på ett effektivt sätt. Det har gjorts två undersökningar en enkät- och en fokusgruppundersökning.
Damned if you do, damned if you don´t
The purpose of this paper is to explore the social worker?s perspective on working for the government as a professional in care of children, in relation to the family's right to self determination. The essay's empirical material is gathered from qualitative, semi-structured interviews with social workers who work with children and youth in communities and districts in Skåne and Stockholm City, Sweden. The analysis was conducted in line with theories of social constructivism. The results and analysis show that the interviewed social workers did not believe that the state has too much power over the citizen.
Give me five - till bilderbokens försvar : En kvalitativ utvärdering av litteratururvalet till ett bok- och berättarprojekt för förskolebarn
The purpose of this this thesis is to evaluate the books that the Library Project "Give me five" uses accoring to their own project objective. Starting in the discussion of censorship that took place in Swedish media, the goal of the project is to defend picture books that portray child's inner and outer worlds. Some of the books are selected by librarians and some preschool teachers themselves have chosen. I have a in a thematic analysis examined if the books' themes meet the requirements of the project goals and if there is any difference on the books that preschool teachers chosen and the ones that the librarians have selected. I have in a Image analysis investigated whether they have used books that challenge children's Imagery, and if the books portray children's outer world.
Kommunicera mera?! : NyhlénsHugosons - charkuteriföretaget bakom en välporträtteradidentititet eller en otydlig image?
SammanfattningNyhlénsHugosons är ett norrländskt charkuteriföretag med säte i Luleå. Det bildades under2005 och ägs till lika delar av VD Mikael Hugoson och Scan AB. De är aktörer på dennorrländska marknaden och kundområdet sträcker sig från nordligaste Lappland till söder omGävle. Denna uppsats syftar till att kartlägga hur väl företaget NyhlénsHugosonskommunicerar ut sin varumärkesidentitet för att försöka skapa en rättvisandevarumärkesImage hos konsumenterna. Varumärkesidentitet förklaras med den bild företagetönskar förmedla av sig själva till sina kunder.
Övervakningssystem för inomhusmiljöer
Övervakningssystem har haft en viktig roll i samhället under en lång period. Syftet med dessa
systemen har inte ändrats, det är alltid säkerhetsaspekten som har varit huvudpunkten.
Effektiviteten på ett övervakningssystem beror oftast på den mänskliga faktorn, någon måste
bearbeta bildflödet som spelas in för att dra definitiva slutsatser. Under senare år har dessa
övervakningssystem, i takt med teknologins utveckling, blivit mer intelligenta. Metoder som
tillämpar automatisk analysering av en given bild har introducerats, vissa av dessa tekniker
har redan hunnit bli en standard. Denna studie ska utveckla en prototyp som använder sig av
tekniken och stresstesta för att identifiera eventuella brister.
Effekten av ett probiotikum i en besättning med hög incidens spädgrisdiarré
Magnetic resonance imaging (MRI) has the potential to be used for the diagnosis and study of osteoarthrosis in the equine tarsal region. In the development of new diagnostic MRI techniques cadaver specimens are often used. To allow the use of cadaver legs for these types of studies it is important to know the effect of time after death on the MRI Image. Since the relaxation times are temperature dependent, it is interesting to examine whether the time after death and the temperature of the cadaver may play a role in the Image appearance and quality. The radio pulse sequences that show the different types of tissues are also important to know when pathological evaluation with MRI is used.
Bilden av mannen i svensk kriminallitteratur
The aim of this Master?s thesis is to examine the Image of the man in Swedish crime fiction. Gender theory based uponRobert W. Connell theoretical framework which discusses masculinities in plural is used. The method used is idea analysis and my supply for analyse is constructed on thebasis of Connell?s four ideal types regarding masculinity.The material in the investigation comprises of five novels published in Sweden 2007.The investigation reveals the complexity in forming masculinities; traditional male values remain mostly intact, but at the same time men must deal with emotions andrelations with women in a world where the male norm often is questioned.
Unga mäns upplevelse av psykisk hälsa
Investigations concerning adolescent mental health shows a negative development. Many pre-vious studies have focused on young women's mental health. Therefore, the aim of this study was to investigate young men's (17-19 years) experience of their mental health. Qualitative interviews were used as a method. The participants were six young men who all go to high school in a major municipality in the county of Gävleborg.
Den kreativa staden: en fallstudie om en stads kreativa näringar
The purpose with this thesis was to describe the importance of the creative industries for a town. We thought that towns could design a strategy to attract creative industries and creative people to establish their business in the town. During the study some important topics, such as a town brand, a town Image and a town identity has been identified as factors that can influence and attract people and creative industries. Towns can use these topics in their marketing of the town. The method that we used was a case study: we conducted interviews to collect information about the chosen case study, the town of Skellefteå.
Sekt eller ny religiös rörelse? : Bilden av nya religiösa rörelser i fyra läroböcker för religionskunskap på gymnasiet
Denna uppsats analyserar och diskutera läroboksbilden av nya religiösa rörelser i fya läroböcker för religionskunskap på gymnasiet. De generella frågorna som ställs är hur läroboksbilden ser ut och vad man kan säga om den i jömförelse med nu gällande läro- och kursplan.Analysen görs i två steg. Först analyseras texten enligt innehållsanalysen som den presenteras av Hellspong och Ledin. Sedan analyseras resultatet utifrån tidigare forskning.Slutsatserna av undersökningen är att läroböckerna skulle limma beskriva de nya religiösa rörelserna mer ingående och använda sig mindre av begreppet sekt eftersom det är negativt laddat. Man skulle också kunna lägga mer fokus på individen, för att få en mer nyanserad bild..
Integreras eller assimileras? : Socialarbetare och arbetsförmedlares syn på möjligheter och begränsningar för flyktingar att uppnå egen försörjning.
In this study we have investigated how care users in a nursing home experience their possibilities for influence and treatment from the staff. The study was conducted through focus group interviews with six participants who we met on four occasions. Questions the study departs from are: How do users experience their opportunity to influence? How do the users experience the treatment from the staff? The study has a qualitative approach and has been analyzed by means of symbolic interactionism, with an emphasis on the Self. Our results demonstrate that in situations of good treatment there is also a good influence.
Sveriges turismmarknadsföring : En fallstudie om bilden av Sverige internationellt
It today's global world we live in the media have started to examine businesses more and more. In addition consumers are expecting more from products, because they are well informed. This means that companies need to market themselves effectively, to convince and get across their message to their customers. Marketing is an extensive process in which different factors must be taken into account. A company must know what the coustomer needs in order to get through to them.