
Sökresultat:
1827 Uppsatser om Image - Sida 55 av 122
En social uppsats : En studie i kampanjskapande på Facebook utifrån projektledare och publik.
Studien undersöker tre strategiskt valda Facebook-kampanjer där projektledarna blivit intervjuade om deras uppfattningar av kampanjerna. Fyra grupper undersöktes sedan med fyra deltagare i varje för att se hur denna publik uppfattade kampanjerna. Därefter jämfördes skillnader och likheter i uppfattningarna mellan projektledarna och den utvalda publiken. I studien undersöks även vad båda parter anser karaktärisera en lyckad Facebook-kampanj.Teorierna som används är technology-Image expectancy gap teorin som uppmärksammar hur publikens förväntningar kan mötas upp av organisationen och virtuellt kampanjskapande samt marknadsföring i sociala medier. Kvalitativa analyser av projektledarna och den valda publiken har genomförts för att undersöka skillnader och likheter i deras uppfattningar av de utvalda kampanjerna och vad de anser karaktäriserar en lyckad Facebook-kampanj.I analysen av resultatet kunde vi utifrån teorierna hitta skillnader och likheter i projektledarnas och publikens uppfattning av de kampanjer vi undersökte.
Det medeltida Visby : en kritisk studie av disskusionen om stadens etablering
Visby is a city that at first glance is of medieval origins. The popular Image of scientists today is that the city was formed in the Middle Ages. According to some of the researchers Visby was formed during the Viking Age, it is based on the basis that the area has been used for a long period. Urban development in the Nordic countries is complex and there are different opinions as to why the Nordic cities emerge. It is important to shed light on the underlying process on why cities are emerging to provide clarity as to why Visby city is emerging.
Frontlinjen, Persson & Madonna : En uppsats om personer som bärare av varumärken
The purpose of this essay is to analyze and understand how people in different ways can take on the role as carriers of brands and understand what part they play in today?s society. Brands are everywhere today and the competitions are becoming harder and harder for the customers? attention and consumption, which is why I am curious of how an individual in a company?s frontline or a celebrity can help the success of a brand. The essay is based on a qualitative method where six interviews have been performed.
En smak av svensk manlighet : Ideal och värden i sportdrycksreklam
The society of consumption exposes us to a lot of information, where advertisement constitutes an extensive part. Due to its expanding, advertisement receives a natural and obvious space in our everyday life. This study aims to investigate how social and cultural values can be mediated in advertisement. The focus has been put to ideas related to health and fitness in the advertisement of power drinks. The thesis takes social constructionism as a starting point, and combines Image- and critical discourse analysis in purpose to analyze the pictures.Sociology of consumption, construction of identity, lifestyle and everyday life all constitute an essential part of my analysis.
Specialpedagogik i förskolan : Pedagogers syn på behovet av specialpedagogik
The purpose with my investigation is that create an Image how pedagogues perceive the need of special education in the preschool. My framing of a question is: How perceive pedagogues the need of special education in the preschool? The study is written from a qualitative model and the study has been carried out with help of interviews. It is five interviews made. Three of them are made by preschool pedagogues and the other two with special education pedagogues.
Stämning - Gemenskap - Image : Vad motiverar en fotbollssupporters resande?
Uppsatsen behandlar supportrars motivationsfaktorer när de väljer att resa till ett fotbollsmästerskap såsom fotbolls-VM och fotbolls-EM. Supportrar har i alla tider besökt sportevenemang för att uppleva och ta del av evenemanget på plats. Frågan är vad som motiverar supportrar att resa många timmar och spendera pengar för att uppleva mästerskapen på en destination istället för att sitta bekvämt hemma och följa matcherna på tv. Efter en prövning av fyra möjliga motivationsfaktorer till supportrars resande har ytterligare faktorer identifierats. Med hjälp av analyser av svaren har sedan slutsatser dragits att supportrar har olika motivationer vilka lockar dem, det är därefter möjligt att sortera in motivationerna i tydliga primära och sekundära faktorer.
Hinder och möjligheter med att nå en bred målgrupp ? hos Fast Fashion-företag
Detaljhandeln är idag präglad av hög konkurrens och många aktörer som slåss om sammasegment. Fast Fashion med sina snabba produktlivscykler och låga prissegment trots en högmodegrad, har lett till att konsumtionsmönstret förändrat konsumenternas beteende genomderas krav på ständiga uppdateringar av sortimentet. Dagens kunder kräver mer än enbart ettlågt pris för att attraheras, vilket kräver att även Fast Fashion-företagen adderar ytterligarevärden. Imagen och känslan för varumärket spelar därför en stor roll även för Fast Fashionföretagoch inte enbart för märken som agerar inom en högre prisklass. För att kunnatillfredställa det kunden efterfrågar krävs av företaget att de tydligt identifierat sin målgruppför att kunna anpassa erbjudandet efter just dem.
Positioneringsbeslutsmodellen : För ett litet B2B företag
The purpose of this essay is to analyze theories about positioning that will create an Image of the positioning process, which we later on shall benchmark with other companies way to position their brand. By this, we want to obtain a well-documented work on how Luma Metall AB should work with the positioning on its brand in the future. This essay is based on a qualitative method that is characterized by an abductive approach. The empirical materials we have gathered through interviews with 5 selected persons that are well experienced on the subject have given us important information. We have come to a conclusion how a small company in a B2B market can position itself.
Möjligheter, behov och strategi för företagsetableringar inom High Voltage Valley
The structure of the thesis is based on opportunities to attract businesses to the region, the need of establishments in the region and benchmarking with establishment strategies of other cluster initiatives. The identified opportunities are the local business relationship with ABB, the prerequisites of life quality in the region and the availability of financial support. Further on has a number of opportunities to be developed been identified; diversification of the existing businesses, an expansion of the cooperation with universities and to simplify the contact with local authorities. Challenges that HVV is facing is: creating a more dynamic labor market, secure long-term labor supply, spread the Image of the brand HVV and finally putting HVVs geographic scope. Two of the identified needs of establishments are strategically important: to establish a third-party logistician and commercializing systems for distributed generation and energy storage.
Sociala medier och integrerad marknadskommunikation : En fallstudie av Facebook-kampanjen Sambotestet
The evolution of the media landscape and the introduction of social media have increased thenumber of communication channels tremendously during the last decade. These new channels have also made an impact on the information control, which has shifted focus from organisations to consumers. In order to communicate one coherent Image in the numerous existing channels, organisations need to create strategies that take this into account and makes sure the same messages are communicated through all channels. One way to do this is to use integrated marketing communication (IMC). Since the social media is a relatively new phenomenon, there is no clear way of how to include social media into an IMC strategy.
Samhällets kropp
The foundation for this thesis lies in whether or not, and how, the body representation in printed commercials, specific products directed to the body (shampoo, body lotion etc.), has changed during the last fifty years. Four years have been chosen because of the changes in society that we believe might have had an impact. The commercials that have been picked out are the ones that best represent the general view of the body. We have found that the changes when it comes to body presentation has followed the social development to a certain degree, but it is difficult to say how much the society has had an affect on the body ideal in advertising. Representations of the male body is something that has escalated since the early 70?s, fifteen years earlier few commercials was made with male models, and the few there were, never showed more than the face.
Förhållningssätt till plagiat inom bildämnet
The purpose of this study is to gain insight on how art teacher?s reason about what is ?plagiarism? in the subject of art. This study focus on how different art teacher´s reason on the boundaries of plagiarism. What are the rules of duplicating an Image before it is looked upon as plagiarism? The five interviewed teachers refer in its reasoning to the main curriculum and the rules of copyright; they also support the negative view of the plagiarism in the world of art.
The theory of originality is a theory that deals with the vision of the originality in contemporary time.
Ungdomars ätbeteende och kroppsuppfattning : En jämförelse mellan storstad och tätort
I större städer är det vanligare med stress, oro och ångest. Av den anledningen fanns det skäl att tro att individer i storstäder skiljde sig från individer på landsbygden även gällande annan psykisk ohälsa. Studiens syfte var att undersöka om det fanns någon skillnad i ungdomars självrapporterade ätbeteende respektive kroppsuppfattning beroende på urbanisationsgrad, kön och BMI. Deltagarna i undersökningen var 140 gymnasieelever indelade i två grupper, storstad och tätort, utifrån urbanisationsgrad. Undersökningsmaterialet bestod främst av The Eating Attitudes Test (EAT-26), några frågor från Eating Disorder Inventory-2 samt Figure Rating Scale.
Vem tar du på dig idag? : - En studie i ungdomars syn på kläder som kommunikationsmedel
This essay aims to investigate young people's vision of clothes as a means of communication. Focus lies on what message the clothing we have on sends out and how they are interpreted by our surroundings. Do other people interpret us the way we intend to through our clothes? The theoretical frame of reference that applies is Thomas Ziehe?s theories about Clothing and Identity, Anthony Giddens? Reflexive Identity Processes and the Uses and Gratification?s theory. The researches were carried out with a comprehensive questionnaire survey among high school students, at Lars Kaggskolan in Kalmar, with an associated Image, and two personal interviews.
Corporate Social Responsibility. Varför företagen tar ett ökat ansvar i samhället
Företagens sociala ansvarstagande, det vill säga Corporate Social Responsibility (CSR), är ett aktuellt ämne som ofta diskuteras och uppmärksammas i såväl medier som också hos företagsledare. Det kan finnas flera förklaringar till att företag väljer att ta ett frivilligt ansvar. För att kunna få en fördjupad förståelse för företagens samhällsengagemang är det därför angeläget att identifiera vilka drivkrafter som ligger bakom ett CSR-arbete.Syftet är att beskriva varför de undersökta företagen arbetar med CSR samt att identifiera de främsta drivkrafterna bakom de undersökta företagens CSR-arbete.Studien baseras på en kvalitativ insamlingsmetod i form av telefonintervjuer. Det för att erhålla djupare förståelse för varför företag arbetar med CSR. Intervjuerna hade en semistrukturerad karaktär och genomfördes med respondenter från sex företag, vilka samtliga bedriver ett aktivt CSR-arbete.