Sök:

Sökresultat:

2051 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 44 av 137

Att fly sin kropp. En studie om grÀnsöverskridning i Sara Stridsbergs prosa

Sara Stridsberg?s novels Happy Sally, Drömfakulteten and Darling River are all brimming withliterary images of movement and becoming. The physical aspects of being a female subject inbecoming highlights the enfleshed body as important. Themes such as sexuality, power andviolence can be traced in the beautiful but most disturbing narratives of Stridsberg.The purpose of this study is to show the reader how the literary female characters aretranscending the physical borders of their bodies in order to become something more than what thehuman form allows them to be. Heteronormative sexuality, sickness, closeness to water andanimaling are bound together by the way they enact the female characters to stretch beyond thesurfaces of their skins.

"NÀr jag fÄr Ängest och kÀnner att nu behöver jag skÀra mig, dÄ kan jag gÄ till hÀsten? : En studie om hÀstunderstödd terapi som behandlingsmetod för flickor med sjÀlvskadebeteende

In this study we have examined in which way the horse is used in Equine Assisted Therapy, and what effects the treatment staff experience and describes that the interaction with horses has on girls who self-harms. Our Empirical data was collected through qualitative methods such as interviews, participant observation and informal interviews with a total of six different informants, from five different activities with Equine Assisted Therapy for girls who self-harms. In the analysis we have assumed symbolic interactionism, a theory focusing on the human as a social being, where the self-image alters in the social interaction with other human beings. We interwove this theory with the Biophilia hypothesis, an explanatory model concerning human?s relationship to animals and nature.The conclusions we have found in the results are:Equine Assisted Therapy is a complementary treatment comprises both horseback riding and exercises which is not based on the horsebackEquine Assisted Therapy almost always involves three parts, the therapist, the client and the horse.

Förebilder inom mode : En studie om maktfördelningen mellan konsument och media

Dagens stilikoner har en odiskutabel maktposition inom modebranschen. Media bidrar till utvecklingen genom att förmedla budskap till konsumenten. Avsikten med den hĂ€r uppsatsen Ă€r att belysa medias roll i kommunikationen av stilikoner samtidigt som konsumentens förhĂ„llande till stilikoner ska granskas. Hur ser bilden av en stilikon ut frĂ„n mediernas respektive konsumentens synvinkel? Är det medierna som styr vad konsumenterna anser vara stilfullt, eller Ă€r det i sjĂ€lva verket konsumenterna som har makten? Uppsatsen Ă€r av kvalitativ karaktĂ€r och baseras pĂ„ djupintervjuer med konsumenter och modeÂŹexperter.

Bilföretagens reklam till segmentet 50+ - En studie om reklam bör vara anpassad till segmentet 50+ eller om detta Àr en överskattad strategi

Syftet med denna uppsats Àr att, med bakgrund av vad som redan studerats inom Àmnet marknadsföring till segmentet 50+ samt nyförvÀrvad kunskap, ta reda pÄ om det verkligen Àr vÀrt för de utvalda bilföretagen att satsa pÄ anpassad reklam mot segmentet 50+ och om konsumenterna inom detta segment uppskattar att de fÄr reklamen direkt riktad till sig. Vi valde att utgÄ frÄn en abduktiv ansats med kvalitativ forskningsmetod. Vi har valt att göra telefon- samt fokusgruppsintervjuer som ligger till grund för vÄr insamling av empiri. För att ta reda pÄ information intervjuade vi marknadschefer eller personer med liknande ansvar för att fÄ bilföretagens synvinkel pÄ reklam till segmentet 50+. DÀrefter valde vi att ha fokusgruppsintervjuer, i Malmö och Stockholm, med kunder till samtliga utvalda bilföretag för att ta reda pÄ om deras Äsikter och tankar Àr i överensstÀmmelse med bilföretagens, eller inte.

Att bygga för att synas - city branding i stadsplaneringen :

Spectacular buildings and categorized districts are becoming more common elements in cities. In many cases, they are the result of city branding, which means choosing a city image and dealing with it like a brand to profile and compete against other cities. This essay study what impact on and roll in urban planning the trend might have. The first part relies on literary studies and describes what has been written about city branding. The globalization, the experience economy, urban management, urbanization and the theory of the creative class are pointed out as driving forces of the popularity and the spread of city branding.

Kallbad som turistattraktion : En studie om destinationsutveckling av Stockholms stad

Stockholm is considered as a tourist destination which has a lot of offers to attract tourists and if it utilizes it water better it can give a wonderful and unique experiences and cold baths may become an image to it.The aim of this study is to shed light on the open-air swimming-baths and shores of Stockholm. Also how to use this advantage as it?s a city based on many islands, the purest water in Europe and this makes Stockholm as a destination a very attractive place for tourism. For a better understanding of our study, we have studied the quality and quantity to see how people began to exploit open-air swimming-baths throughout history everywhere in Europe and specifically of Stockholm city sea shore. We did a study on the history traditions of open-air swimming-baths and how it can be a tourist attraction through books and interviews, scientific articles and our personal observation, so that we can analyze how to develop sustainable tourism in the future and how Stockholm city can make development of opportunities for the future.

Kunskap - En kritisk resurs : Om förhÄllandet mellan kunskapsmakt och kunskapsöverföring

Syftet med denna kandidatuppsats Àr att undersöka vilka förutsÀttningar som finns för kunskapsöverföring i ett specifikt kunskapsintensivt företag. I en organisation vars lönsamhet Àr beroende av att kunskap överförs, finns det hinder som beror pÄ individens egenintressen att utöva makt inom organisationen? En analysmodell, som utarbetats efter den teoretiska referensramen, anvÀnds för att avgöra hur kunskapsmakten pÄverkar överföringen av kunskap genom att studera förutsÀttningar för kunskapsöverföring. Ur modellen kan eventuella hinder för överföringen analyseras och dÀrigenom kan resonemang föras kring om det finns en ovilja eller oförmÄga att dela med sig av kunskap. En kvalitativ studie har utförts genom intervjuer med utvalda representanter frÄn ett kunskapsintensivt företag.

Strategisk VarumÀrkeskommunikation : Hantering av gapet mellan identitet och image

Bakgrund: Ett problem vid varumÀrkeshantering Àr att det vanligen finns ett gap mellan varumÀrkesidentiteten och varumÀrkesimagen. Gapet förklaras, i den traditionella litteraturen, av bristen pÄ tid, kunskap och resurser. Vi anser dock att detta inte tillrÀckligt förklarar denna ?mismatch?, varför vi sÄledes vill nyansera förklaringen till varför detta gap uppstÄr. Syfte: Syftet med denna uppsats Àr att utveckla teoribildningen kring varumÀrkeskommunikation.

RoDent : Robotic Dentistry : Computer aided dental implant positioning system

A study was carried in conjunction with the Orthodontic department at Halmstad General Hospital in Sweden to investigate the possibility of reducing cost and manufacture time of dental implant drill guides. The current system involves sending a digital image in STL format to the Materialise factory in Belgium where information of the position of dental implants is translated onto a moulded mouthpiece. Drill guides are placed in the mouth piece which is then returned to the surgeon. The mouthpiece complete with drill guides is then placed in the patients mouth and used as a guide for the implant drill holes. The cost of 10000 sek and a turnaround time of 2 weeks gave rise to the need for a faster and cheaper solution.

Apoteket AB:s ethos 2002 och 2011 : En komparativ studie av sex texter

2009 genomgick den svenska apoteksmarknaden en stor förÀndring. Marknaden Àndrades frÄn statligt monopol till konkurrerande marknad. Den hÀr uppsatsen undersöker hur det statligt Àgda Apoteket AB förÀndrade sitt ethos nÀr de tvingades att anpassa sig till de nya förutsÀttningar som omregleringen innebar.Denna uppsats undersöker hur ethos uttrycks i sex olika texter, tre frÄn 2002, innan omregleringen, och tre frÄn 2011. Analyserna görs i par, dÄ analysmetoden Àr delvis jÀmförande. Jag kommer att titta pÄ teman, röster, ordklasser och dygder.

Adaptiv bildladdning i en kontextmedveten webbtjÀnst

Information pÄ webben konsumeras idag via en mÀngd heterogena enheter. Faktorer som nÀtverksunderlag och skÀrmupplösning pÄverkar vilken bild som Àr lÀmplig att leverera till klienten, dÄ en bild i sitt originaltillstÄnd pÄ en tekniskt begrÀnsad enhet tar lÄng tid att hÀmta samt krÀver en stor datamÀngd. Eftersom surfandet pÄ mobila enheter via mobila nÀtverk förvÀntas att öka Àr en lösning för adaptiv bildladdning relevant. Syftet Àr att undersöka huruvida en webbtjÀnst, bestÄende av en klient och en server, kan avgöra bÀst lÀmpad bildkvalitet att leverera till klienten, baserat pÄ dennes aktuella nÀtverksprestanda och skÀrmupplösning. En enhet med lÀgre skÀrmupplösning och ett lÄngsammare nÀtverk berÀttigar en bild i sÀmre kvalitet och lÀgre bildupplösning.

MÄlgruppens betydelse för feedbackeffekten: En studie om hur en riktad varumÀrkesutvidgning pÄverkar feedbackeffekten i ett EMVs olika mÄlgrupper

THE ROLE OF TARGET GROUPS IN FEEDBACK EFFECTSBrand extension is one of the most commonly used brand strategies since it reduces some of the risks involved in introducing a completely new brand. There are, however, several challenges associated with brand extensions. One of these challenges is the impact of a new brand extension on the parent brand image, which is known as feedback effect. Feedback effects are the changes in parent brand associations that are caused by a new brand extension, these effects can be both negative and positive. Several previous studies have investigated feedback effects and the antecedents of these effects.

I Gripdjurets grepp : om skandinavisk djurornamentik, bildtolknings metodik och djurhuvudformiga spÀnnen

Animal art is one of the more mystical aspects of Scandinavian Iron Age culture. It has foremost been regarded in the light of art and style history. Interpretation has also ? mainly from the 1990s and onwards ? been made through iconographic analysis. But the problem here is that iconography requires textual analogy, something that the Scandinavian Iron Age lacks.The purpose of this paper is to lift some of the ?mystical fog? that engulfs the scandinavian animal art, by developing a method for interpretation of pre-historic images that evades the flaws in the iconographic method.

Nonvisual Society

The exclusion of visually impaired from the information flow presented to us through signs was what led me into this project. With a growing amount of information being presented to us on signs and digital information surface the need of communicating this information in a way that could be read by visually impaired is evident. Looking into different ways of communication, my goal was to create something that filled the need of the visually impaired without branding them as disabled. Having a close relative with bad eyesight is became evident on how much it limited her in her everyday life, not being able to navigate herself without the support of her husband. Through interviews with her and others with varying diagnoses I reached an insight in their situation. To my surprise they still favored a visual form of communication before an auditory or tactile form, because it?s easy to survey and quick to interpret.

Carema Care? : En retorisk argumentations- och kriskommunikationsanalys av vÄrdföretaget Carema Care

Uppsatsen behandlar vÄrdföretaget Carema Cares tvÄ bloggar som skapades i och med krisen som uppstod kring företaget Är 2011. Detta görs genom en granskning av argumentationen Carema Care för pÄ bloggarna utifrÄn kriskommunikationsstrategier och retoriska strategier..

<- FöregÄende sida 44 NÀsta sida ->