Sök:

Sökresultat:

2051 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 43 av 137

VarumÀrkes uppbyggnad : En fallstudie : WeSC

Vid uppbyggnad av varumÀrken finns det sex viktiga begrepp som behandlas vid uppbyggnad av varumÀrken. Vi har genom att behandla teorier belyst empirin. Under arbetets gÄng har vi funnit ytterligare en variabel som inte har behandlats i den omfattning som den borde, nÀmligen begreppet nÀtverk. Kontakter och nÀtverket har framkommit som en av de frÀmsta anledningarna som bidragit till att företaget lyckats med sitt varumÀrke..

Mekanisk sÄrrengöringsapparatur för vÄrden : En studie i sköljningsoptimering

?Mechanical debridment ? A studie in irrigation optimization? is a final thesis which was executed by Fredrick Ekman, in close collaboration with the other group member Mikael Johansson, during the spring 2012. The thesis was carried out through Karlstad University Faculty of Technology and Science in the study program of Innovation and Design Engineering (180 ECTS credits). The client of the project was Medilink AB located in Lindesberg, and the contact person was Nils-Erik Söderström, Chief Executive Officer. The project was supervised by lecturer, Lennart Wihk, and examined by lecturer and professor Fredrik Thuvander at Karlstad University.

FrÄn miljöarbete till hÄllbar utveckling - en studie av fem företag

During the 90s most companies organized and adopted routines for their environmental work. This work included for example eco-efficiency improvements and the introduction of environmental managing systems. At the UN conference in Rio in 1992 the concept Sustainable development was defined, but it was not until about the year of 2000 that companies in Sweden shifted their work from environmental management to sustainable management. A consequence of this is that they now have to focus on environmental aspect in conjunction with social and economic aspects.The purpose of this study is to gain understanding of what a change of focus to sustainable development means for companies. Has the environmental work suffered in the competition with social/economical aspects under the new sustainable focus? How will the new way of working affect the balance between environmental and social aspects? Changes were studied in five companies by analysing their annual-, environmental- and sustainability reports and through interviews of sustainable managers.

Bilden av Tanum - En destinations resa frÄn identitet till image

Under den senare delen av 1900-talet intrÀffade ett antal företagsskandaler, sÄsom Enron och Worldcom, vilket föranledde ett bristande förtroendet för sÄvÀl styrelsers som revisorers arbete. För att ÄterfÄ förtroende pÄ den svenska marknaden introducerades Koden och en uppdatering av Aktiebolagslagen gjordes. En av de förtroendehöjande ÄtgÀrderna innebar att revisionsutskotten introducerades. Revisionsutskottens införande innebar ett tydliggörande av styrelseledamöternas arbetsuppgifter, men medförde samtidigt att huvudmannaskapsproblematiken i styrelsen aktualiserades. Vilket leder till vÄr problemformulering: Hur har revisionsutskottens införande pÄverkat ansvarsfördelning i styrelsen?För att kunna besvara vÄr frÄgestÀllning har vi genomfört kvalitativa intervjuer utifrÄn ett expertperspektiv.

LÀrande om idrottsevenemang vid ideellt arbete : - om överföring och utveckling av kunskaper mellan förÀldrar i ett föreningssammanhang

Idrotten engagerar och bero?r ma?nniskor. La?gg da?rtill att ideellt arbete sysselsa?tter ma?nga fo?ra?ldrar. Detta a?r bakgrunden till uppsatsen.

Dockor, bilar och rutschkanor : Leksakers genusbetydelse i bilderböcker

This essay will focus on the significance of gender in toysÂŽ portrayed in children books for the age 3-5years. The aim for the essay, partly, is to highlight how gender stereotypes can come forth and affect children through the way toys are illustrated within children?s books. The essay will address books from two different time periods, the first period being the 40-50- 60's and the other being the 00ÂŽs. The questions to be addressed in this essay is; what type of toys? children play with in the books used in the analysis, and if a change can be detected between the different time periods in terms of gender awareness in what type of toys are presented in the books.The main method used in this essay is an iconological image analysis in which the first step is mapping, other methods used is analysis and interpretation.

Rebranding in the service sector

Thesis purpose: This thesis will through a case study of a recently rebranded bank ?Jyske Bank?, seek to research deeper within the field of service sector rebranding. The internal communication used in connection to the rebranding, will be analyzed in order to investigate what initiatives Jyske Bank?s organizational leaders launched to implement the rebranding and furthermore whether the initiatives have worked. The research questions are: - What are the critical initiatives behind the re-branding process, and have these initiatives been successful?- Furthermore, to determine the success: To what extend does the intended image, created by the organizational leaders of Jyske bank, in relation to the rebranding, correlate with the identity held by the organizational members? Methodology: This thesis employs a mix of quantitative questionnaires and qualitative semi structured interviews.Theoretical perspectives: Corporate rebranding framework (Daly & Moloney, 2004) and a conceptualization of the employee branding process (Miles & Mangold, 2005)Empirical data: The empirical data was collected from in depth interviews with management and questionnaires from employees.

Den etiska konsumenten inom klÀdesindustrin : En myt eller den framtida trenden?

Uppsatsens titel: Den etiska konsumenten inom klĂ€dindustrin: En myt eller den framtid trenden?Ämne/kurs: FEK C Kandidatuppsats, 10 PoĂ€ngFörfattare: Roosbeh OzlatiHandledare: Olivia KangFem nyckelord: CSR, Konsumentbeteende, Etiskt producerad, Etiskt mode, Etiskt konsument medvetenhet.Syfte: FörstĂ„ den etiska mode konsumtionen och om mode branschens arbete med CSR har en pĂ„verkan pĂ„ kundens köpbeteende.Problemformulering: Om konsumenten Ă€r redo att ger upp sin egen nytta för att handla etniskt accepterade produkter.Metod: Författaren har utgĂ„tt ifrĂ„n konsumentens perspektiv för att pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt kunna besvara pĂ„ uppsatsens problemformulering. En kvantitativt metod har anvĂ€nds för att undersöka den valda populationen.Slutsats: För att sammanfatta det hela kort sĂ„ tycker respondenterna att det Ă€r svĂ„rt att göra ett etiskt val nĂ€r det kommer till val av klĂ€der. VarumĂ€rken har en mindre betydelse och dĂ„ de vĂ€rderar etiskt producerade klĂ€der framför detta. Men pris och kvalitet var alla inte lika intresserade att ge upp för etiska förhĂ„llanden/etiskt producerade klĂ€der.

?Det Àr sÄ det ska vara!? : - en studie av nÄgra lÀrares syn pÄ och genomförande av individualisering i matematikundervisningen

Syftet med denna studie Àr att studera nÄgra utvalda lÀrares syn pÄ individualise­ring i matematikundervisningen för Ärskurs 4-6. Denna studie belyser och analyserar hur lÀrarna i studien ser pÄ individualisering och vilka möjligheter och begrÀnsningar de upplever, vad lÀrare grundar sin individuali­sering pÄ och hur de sedan planerar och anpassar den i sin matematikunder­visning. Med hjÀlp av en urvalsenkÀt, dÀr lÀrare svarade kortfattat pÄ ett fÄtal frÄgor angÄende deras individualisering i matematikundervisning, valdes lÀrare ut till sex olika kvalitativa intervjuer. De kvalitativa intervjuerna genomfördes för att fÄ en djupare förstÄelse för lÀrares syn, förhÄllningssÀtt, mÄlsÀttningar och planeringar med individualisering. De intervjuade lÀrarna har alla en god medvetenhet om individualisering och genomför den framförallt genom olika arbetsmoment och arbetsmaterial i sin undervisning.

Att tÀnja ett varumÀrke - en studie av varumÀrkesutvidgning i bilbranschen

Titel: Att tÀnja ett varumÀrke ? en studie av varumÀrkesutvidgning i bilbranschen. Författare: Johan Hasselblad & Martin Nilsson Problem: Inom bilbranschen har man lÀnge anvÀnt sig av varumÀrkesutvidgningar som en strategi för affÀrsutveckling. Det Àr inom denna bransch nÀstan uteslutande vertikala utvidgningar som anvÀnds, det vill sÀga att varumÀrket anvÀnds ocksÄ pÄ de billigare/mindre eller dyrare/större bilmodeller som företaget vÀljer att introducera pÄ marknaden. Strategin att utvidga ett befintligt varumÀrke anses av mÄnga ha större framgÄngspotential Àn att introducera den nya modellen under ett eget mÀrke.

Fashion Thinking : En studie om hur design kan berika varumÀrken inom modebranschen

Det finns mycket forskning om hur design bygger starka varumÀrken, men den Àr inte branschspecifik.  Modebranschen Àr en komplex företagsmiljö med stÀndigt förÀndrade marknadsvillkor. Detta krÀver att modeföretag arbetar med effektiva strategier för att kunna differentiera sig mot konkurrenterna, dÀr varumÀrket ses som ett verktyg.Avsikten med denna uppsats Àr att studera tre modeföretags designprocess och hur man, med hjÀlp av design som verktyg, kan förmedla sin varumÀrkesidentitet till konsumenterna i form av en varumÀrkesupplevelse.Denna studie Àr av kvalitativ karaktÀr och bestÄr av tre individuella intervjuer med centrala personer frÄn valda företag (Mayla, Minna Palmqvist och Whyred), samt individuella intervjuer och gruppintervjuer med konsumenter. Insamlad data har analyserats med hjÀlp av en modifierad modell av The Corporate Branding Model och The Brand Design Management Model. Med hjÀlp av modellen identifierades modeföretagens varumÀrkesidentitet och deras designprocess kartlades.

UNGDOMAR OCH DERAS UPPFATTNINGAR AV MODEVARUMÄRKEN : En studie av varumĂ€rkena Gucci, H&M och Canada Goose bland gymnasieelever i Stockholm.

ABSTRACTTitle: Teenagers and their perception of fashion brands (Ungdomar och deras uppfattningar om modevarumÀrken)Number of pages: 42Author: Louise KindblomTutor: Göran SvenssonCourse: Media and communication studies CPeriod: Autumn term 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala universityPurpose/Aim: To achieve a deeper level of knowledge and a better understanding of high school teenager`s perception of the three fashion brands Gucci. H&M and Canada Goose and too distinguish potential gender related differences in their perceptions.Material/Method: A questionnaire about fashion brands delivered to three schools in the Stockholm area.Main results: Teenagers perceptions of the three fashion brands Gucci, H&M and Canada Goose are more different than similar. This differences in teenagers perceptions are discernible in a comparison between the most usual and unusual associations that are related to each of the brands. Gucci is associated with success, wealth, excitement and uniqueness. H&M is for example seen as earth-bound and has in a comparison with the other brands reached the highest level of positive associations.

VarumÀrkesindelning - en uppsats om klÀdföretags varumÀrken

With this essay we want to enlighten the problems to match the brand image an enterprise has with their determination of prices. The purpose with this study is to examine how customers apprehend when cloth enterprises extend their brand in the same category. Further we want do identify how this kind of brand extension can affect the position on the market the enterprise has. Thereby we want from incumbent relevant theories develop factors which enterprises ought to take into consideration at the time of a brand extension in the same category..

Proteintillskott och trÀning- En studie av mÀns och kvinnors motiv till trÀning och konsumtion av proteintillskott

SjÀlvkoncept, och dÄ i synnerhet individens kroppsuppfattning, kan styra individens motiv till trÀning samt instÀllning till proteintillskott. Vidare forskning krÀvs för att verkligen pÄvisa skillnader mellan könen Àven om tendenser kunde urskiljas..

Automatisk genreklassifikation : en experimentell studie

This thesis aims at examining to what extent a few, algorithmically very easily extractable document features can be used to classify electronic documents according to genre. A set of experiments is therefore carried out, using only 11 such simple features in an attempt to classify 84 documents belonging to electronic academic journals into three manually identified genres: table of contents, article, and review. The 11 features are also divided into three sets, containing metrics of words and sentences; punctuation marks; and URL links, respectively. The performance when using these sets of features is then measured with regard to classification accuracy, using a k-NN classifier, four different values of k (1, 3, 5, 7), and both leave-one-out and 10-fold cross-validation. Best results are achieved when using all three feature sets (i.e.

<- FöregÄende sida 43 NÀsta sida ->