Sök:

Sökresultat:

2060 Uppsatser om Imageöverföring - Sida 43 av 138

So?kmotoroptimering och internetmarknadsfo?ring

So?kmotoroptimering eller SEO (Search Engine Optimization), har blivit enmycket viktig del na?r det ga?ller att profilera sig online. Det som avses medso?kmotoroptimering a?r att go?ra fo?ra?ndringar pa? en webbsida sa? att denplaceras ho?gre upp bland resultaten hos so?kmotorerna, och pa? ett sa?dant sa?ttfa?r en sto?rre exponering. Na?r man fo?rso?ker go?ra fo?ra?ndringar pa? en sida sa?kan man dela in fo?ra?ndringar i ?pa?? och ?utanfo?r? webbsidan, on och off-site.Fo?ra?ndringar ?on-site? betyder dels att man go?r fo?ra?ndringar i html koden ochdels att man fo?rso?ker go?ra sidan sa? anva?ndarva?nlig som mo?jligt.

Att marknadsföra en plats : En studie hur mindre kommuner kan arbeta med marknadsföring

Kranskommunerna till Karlstad anvÀnder sig av en begrÀnsad marknadsföring. Arbetet de genomför finner en inskrÀnkt förankring i de teorier som Àr skrivna kring Àmnet. Deras arbete baseras pÄ olika stor budget samt olika förutsÀttningar. En genomgÄende röd trÄd i undersökningen Àr att imagen av en kommun speglas av ÄskÄdarens erfarenheter. Beroende pÄ vilka upplevelser och andra minnen betraktaren bÀr med sig förÀndras bilden sÀndaren kommuniceras ut.

Turismens inverkan pÄ inflyttning till en ort : En studie av orten Kisa, Kinda kommun

Today, the tourism sector is the fastest growing industry in the world and also includes one of the foremost for instance in the number of work and added tax. The sector entails a lot of positive factors but also negative consequences, such as overexploitation and wear on natural areas. However, even the visitor industry contributes to smaller localities boost by creating new jobs where depopulation occurs. This study focuses on the town Kisa in Kinda Municipality. The purpose of the study is to highlight the importance of tourism for migration to a town and to show the importance of developing sustainable destinations.In the results of this study it emerges that more job opportunities are requested by respondents for increasing Kisas attractiveness.

Om superpedagoger och vanliga lÀrare : en analys av hur media konstruerar lÀraryrket

School and education are topics that are frequent in Swedish media. The intention of this essay has therefore been to investigate the image of teachers and their profession in Swedish daily press. The overall aim has been to analyze how teachers are portrayed in the debate that followed the TV-show Klass 9A, and by that find how the debate defines the concept of a good teacher. The representation that was found was then compared to earlier studies. The series was shown on Swedish television between January and March 2011.26 articles were chosen and the ambition was to have various perspectives represented, such as different voices and also papers from different areas of the country.

Mobilapplikationer - Framtidens vÀg till kundlojalitet?

Utvecklingen pÄ den teknologiska marknaden har kommit att pÄverka företag i en allt större utstrÀckning dÄ marknadsföring pÄ Internet blivit allt viktigare. Den ökade anvÀnd-ningen av smartphones har bidragit till att fler och fler mÀnniskor stÀndigt Àr uppkopp-lade vilket i sin tur har öppnat upp för nya sÀtt för företag att skapa relationer och att inte-ragera med sina kunder. En bidragande faktor Àr sociala medier som har öppnat upp för interaktion dÀr företag och kunder kan kommunicera med varandra. De har Àven öppnat upp för kommunikation kunder emellan, vilket bÄde skapar positiv och negativ word of mouth. I takt med utvecklingen av den nya telefonin, har mobilapplikationer kommit att fÄ en allt större betydelse som marknadsföringskanal.

Miljökassens betydelse och pÄverkan pÄ Strömpilens image : En kvantitativ kundundersökning för handelsomrÄdet Strömpilen

Syftet med uppsatsen Àr att utifrÄn ett chefperspektiv beskriva ochförklara hur företag inom detaljhandeln pÄ taktisk nivÄ kan arbetaför att mÀta och följa upp resultaten av sin interna marknadsföringmot personal med kundkontakt. Studien har en kvalitativ ansats dÀr vi har genomfört sexsemistrukturerande intervjuer med chefer pÄ taktisk nivÄ hosStadium, Bilia VÀst, AffÀrsverken Karlskrona AB samt enkompletterande intervju med Scandinfo..

VarumÀrkes uppbyggnad : En fallstudie : WeSC

Vid uppbyggnad av varumÀrken finns det sex viktiga begrepp som behandlas vid uppbyggnad av varumÀrken. Vi har genom att behandla teorier belyst empirin. Under arbetets gÄng har vi funnit ytterligare en variabel som inte har behandlats i den omfattning som den borde, nÀmligen begreppet nÀtverk. Kontakter och nÀtverket har framkommit som en av de frÀmsta anledningarna som bidragit till att företaget lyckats med sitt varumÀrke..

Mekanisk sÄrrengöringsapparatur för vÄrden : En studie i sköljningsoptimering

?Mechanical debridment ? A studie in irrigation optimization? is a final thesis which was executed by Fredrick Ekman, in close collaboration with the other group member Mikael Johansson, during the spring 2012. The thesis was carried out through Karlstad University Faculty of Technology and Science in the study program of Innovation and Design Engineering (180 ECTS credits). The client of the project was Medilink AB located in Lindesberg, and the contact person was Nils-Erik Söderström, Chief Executive Officer. The project was supervised by lecturer, Lennart Wihk, and examined by lecturer and professor Fredrik Thuvander at Karlstad University.

FrÄn miljöarbete till hÄllbar utveckling - en studie av fem företag

During the 90s most companies organized and adopted routines for their environmental work. This work included for example eco-efficiency improvements and the introduction of environmental managing systems. At the UN conference in Rio in 1992 the concept Sustainable development was defined, but it was not until about the year of 2000 that companies in Sweden shifted their work from environmental management to sustainable management. A consequence of this is that they now have to focus on environmental aspect in conjunction with social and economic aspects.The purpose of this study is to gain understanding of what a change of focus to sustainable development means for companies. Has the environmental work suffered in the competition with social/economical aspects under the new sustainable focus? How will the new way of working affect the balance between environmental and social aspects? Changes were studied in five companies by analysing their annual-, environmental- and sustainability reports and through interviews of sustainable managers.

Bilden av Tanum - En destinations resa frÄn identitet till image

Under den senare delen av 1900-talet intrÀffade ett antal företagsskandaler, sÄsom Enron och Worldcom, vilket föranledde ett bristande förtroendet för sÄvÀl styrelsers som revisorers arbete. För att ÄterfÄ förtroende pÄ den svenska marknaden introducerades Koden och en uppdatering av Aktiebolagslagen gjordes. En av de förtroendehöjande ÄtgÀrderna innebar att revisionsutskotten introducerades. Revisionsutskottens införande innebar ett tydliggörande av styrelseledamöternas arbetsuppgifter, men medförde samtidigt att huvudmannaskapsproblematiken i styrelsen aktualiserades. Vilket leder till vÄr problemformulering: Hur har revisionsutskottens införande pÄverkat ansvarsfördelning i styrelsen?För att kunna besvara vÄr frÄgestÀllning har vi genomfört kvalitativa intervjuer utifrÄn ett expertperspektiv.

Dockor, bilar och rutschkanor : Leksakers genusbetydelse i bilderböcker

This essay will focus on the significance of gender in toysÂŽ portrayed in children books for the age 3-5years. The aim for the essay, partly, is to highlight how gender stereotypes can come forth and affect children through the way toys are illustrated within children?s books. The essay will address books from two different time periods, the first period being the 40-50- 60's and the other being the 00ÂŽs. The questions to be addressed in this essay is; what type of toys? children play with in the books used in the analysis, and if a change can be detected between the different time periods in terms of gender awareness in what type of toys are presented in the books.The main method used in this essay is an iconological image analysis in which the first step is mapping, other methods used is analysis and interpretation.

Rebranding in the service sector

Thesis purpose: This thesis will through a case study of a recently rebranded bank ?Jyske Bank?, seek to research deeper within the field of service sector rebranding. The internal communication used in connection to the rebranding, will be analyzed in order to investigate what initiatives Jyske Bank?s organizational leaders launched to implement the rebranding and furthermore whether the initiatives have worked. The research questions are: - What are the critical initiatives behind the re-branding process, and have these initiatives been successful?- Furthermore, to determine the success: To what extend does the intended image, created by the organizational leaders of Jyske bank, in relation to the rebranding, correlate with the identity held by the organizational members? Methodology: This thesis employs a mix of quantitative questionnaires and qualitative semi structured interviews.Theoretical perspectives: Corporate rebranding framework (Daly & Moloney, 2004) and a conceptualization of the employee branding process (Miles & Mangold, 2005)Empirical data: The empirical data was collected from in depth interviews with management and questionnaires from employees.

LÀrande om idrottsevenemang vid ideellt arbete : - om överföring och utveckling av kunskaper mellan förÀldrar i ett föreningssammanhang

Idrotten engagerar och bero?r ma?nniskor. La?gg da?rtill att ideellt arbete sysselsa?tter ma?nga fo?ra?ldrar. Detta a?r bakgrunden till uppsatsen.

Den etiska konsumenten inom klÀdesindustrin : En myt eller den framtida trenden?

Uppsatsens titel: Den etiska konsumenten inom klĂ€dindustrin: En myt eller den framtid trenden?Ämne/kurs: FEK C Kandidatuppsats, 10 PoĂ€ngFörfattare: Roosbeh OzlatiHandledare: Olivia KangFem nyckelord: CSR, Konsumentbeteende, Etiskt producerad, Etiskt mode, Etiskt konsument medvetenhet.Syfte: FörstĂ„ den etiska mode konsumtionen och om mode branschens arbete med CSR har en pĂ„verkan pĂ„ kundens köpbeteende.Problemformulering: Om konsumenten Ă€r redo att ger upp sin egen nytta för att handla etniskt accepterade produkter.Metod: Författaren har utgĂ„tt ifrĂ„n konsumentens perspektiv för att pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt kunna besvara pĂ„ uppsatsens problemformulering. En kvantitativt metod har anvĂ€nds för att undersöka den valda populationen.Slutsats: För att sammanfatta det hela kort sĂ„ tycker respondenterna att det Ă€r svĂ„rt att göra ett etiskt val nĂ€r det kommer till val av klĂ€der. VarumĂ€rken har en mindre betydelse och dĂ„ de vĂ€rderar etiskt producerade klĂ€der framför detta. Men pris och kvalitet var alla inte lika intresserade att ge upp för etiska förhĂ„llanden/etiskt producerade klĂ€der.

Att tÀnja ett varumÀrke - en studie av varumÀrkesutvidgning i bilbranschen

Titel: Att tÀnja ett varumÀrke ? en studie av varumÀrkesutvidgning i bilbranschen. Författare: Johan Hasselblad & Martin Nilsson Problem: Inom bilbranschen har man lÀnge anvÀnt sig av varumÀrkesutvidgningar som en strategi för affÀrsutveckling. Det Àr inom denna bransch nÀstan uteslutande vertikala utvidgningar som anvÀnds, det vill sÀga att varumÀrket anvÀnds ocksÄ pÄ de billigare/mindre eller dyrare/större bilmodeller som företaget vÀljer att introducera pÄ marknaden. Strategin att utvidga ett befintligt varumÀrke anses av mÄnga ha större framgÄngspotential Àn att introducera den nya modellen under ett eget mÀrke.

<- FöregÄende sida 43 NÀsta sida ->