Sökresultat:
22066 Uppsatser om IKEA Case Study - Sida 6 av 1472
Globalisering och miljöarbete inom multinationella företag
The environment became an established issue on the international political agenda after World War 2. How to preserve natural resources became an issue that concerned several powerful participants, affected by changed conditions in the environmental legislation. This paper is a study of the growing environmental work within the multinational Swedish corporations Boliden, IKEA and SAS and how it was affected by the globalization. The material studied is environmentally related information produced by the companies and also interviews with the Environmental Managers. The information provided has been analyzed and compared with well-known opinions of globalization, trying to find out how the process of globalization has affected the handling of environmental work within the companies.
?En slags kompis som verkar bry sig och lyssnar och så? : Klienters beskrivning av case managern i relation till arbetsbeskrivningen
The main purpose of this qualitative study was to describe clients? descriptions of the professional role case manager and how it relates to the job description provided from a project in which both case managers and clients were participating. Both what case managers do and are expected to do were explored. The project involved case management in the purpose to strengthen and enhance the care and quality of life for clients who are dually diagnosed. Interviews were conducted with five clients and the result was analyzed with theoretical concepts from role theory.
Små vatten- och avloppssystem : Möjligheter till inskränkning av verksamhtesområden
This study is focused on small scale water and wastewater handling in Sweden. The study is divided into two major parts; the first describes common methods for water- and wastewater handling and the second part is a case study on three small and expensive systems in Gällivare municipality, in the north of Sweden. In the case study, abilitys for the local government to hand over unwanted systems to the water users is investigated and found to be a plausible solution to cut costs for two out of the three studied systems. In the third case, water and wastewater systems is not recommended to be handed over but other ways of cutting costs are suggested..
Utveckling av hanteringsmaskin för IKEA-påsar
Det här examensarbete handlar om att ta fram en ny maskin, en hanteringsmaskin, till TEXO Application i Älmhult. Syftet med maskinen är att den ska vika IKEAs kundpåsar, hanteringsmaskinen ska användas på samtliga IKEA varuhus världen över. Utvecklingen av hanteringsmaskinen går från enkla skisser av flera koncept till val av koncept och utveckling en denna till en fullständig ritning som det sedan byggs en prototyp utfrån. Effektiviseringen bland samtliga varuhus beräknas att öka då denna lösning ger de anställda mer tid till annat arbete..
Motstånd under implementeringsprocessen av automatlager : En fallstudie av IKEAs implementering av automatlager
Företag är idag verksamma i en global värld där teknikens snabba utveckling och kundernas alltmer differentierade behov sätter sin prägel på det rådande dynamiska konkurrensklimatet. För att svara mot den dynamiska marknaden använder sig företag av olika strategier. Strategi kan definieras som ett medvetet sökande efter handlingsplan som utvecklar och förstärker företagets konkurrensfördelar. Många företag väljer idag att investera i automatlager för att säkerställa sina konkurrensfördelar.Syftet är att beskriva implementeringsprocessen av ett nytt automatlager på IKEA Industry med fokus på att identifiera motståndet som kan uppstå bland medarbetarna i de olika faserna samt hur motståndet kan hanteras under projektets olika faser.Studien är en fallstudie som genomförts på IKEA Industry fabrik i Älmhult, ett företag verksamma inom möbelindustrin. Den största delen av datainsamlingen är hämtad ifrån intervjuer där respondenterna identifierades utifrån ett snöbollsurval.
Om man bara öppnar en dörr, finner man femton miljoner andra dörrar : En studie om hur chefer vid IKEA Jönköping uppfattar arbetsgivarvarumärket
I denna studie undersöks chefers uppfattning om vad som attraherar, behåller och utvecklar dem med deras arbete. Syftet är att analysera deras uppfattning av IKEA som arbetsgivarvarumärke samt se hur uppfattningen förändras under deras anställningstid. Bakgrunden till studien baseras på samspelet mellan individ och organisation samt forskning om begreppet arbetsgivarvarumärke. Studien genomförs med en kvalitativ metod och en konstruktionistisk ontologisk utgångspunkt. Empiri samlades in genom sex semistrukturerade intervjuer med chefer på IKEA Jönköping.
Vattnet har gått! : En fallstudie av Karlstads kommuns vattenläcka 2011
Crisis communication in today's society is an important element for organizations. Whether an organization makes it through a crisis, good or bad is largely based on their crisis communication work. Crisis communication is about how the organization works to repair or maintain the organization's external image, the image that society has about the organization. When a crisis occurs stakeholders lose confidence in the organization or change their mind about it.This case study is about exploring how a municipality handles crisis communication through the various phases of a crisis. The study is also to examine how the municipality communicates with its stakeholders in specific communication channels during a crisis.The case study makes use of theories circulating crisis communication, such as: theories of how crisis communication should be handled, how a crisis is recognized, the different phases of a crisis, the communication channels that can be used and who may be interested in an organization when a crisis reveals itself.
Stimulerad & observerad : En studie kring sensorisk stimuli och dess påverkan
The purpose of this thesis is to see how small differences in a store can affect the customer behavior. The changes consist of auditory and visual sensory cues. Since many companies today makes a lot of changes in their styling element, but without knowing how it really affects the customer behavior we thought it would be interesting to see by doing an experiment at IKEA. The study is therefore based on a quantitative research method, where theories have been described and from which hypotheses have been derived to test the theories. The experience took place at IKEA during two weeks where 5732 observations were made.The result from the experiment is that the sensory cue sight makes individuals spend more time in the environment but not creating attention.
Uppskjutningsstrategin i varuproducerande företag - En kvalitativ studie om IKEA
Uppsatsen är uppbyggd kring företaget IKEA. Fokus ligger på uppskjutningsstrategin kring företagets arbete med att få kunden att vara delaktig i processen att få varorna färdigställda. I arbetet ligger det även fokus kring företagets kundnöjdhet, kundanpassning och lönsamhet samt hur de jobbar med dessa segment.Att använda kunden som medproducent och därigenom låta dem göra en del av jobbet blir vanligare. Det är väldigt mycket för företag att tänka på i arbetet med att få kunden att agera medproducent och känna sig nöjd samtidigt som man ska lyckas med att maximera företagets lönsamhet. Marknadsföring för företagen har varit inriktad mer på företagets vara eller produkt de förmedlar eller säljer.
Ett företags internationaliseringsprocess : - i ett land kulturellt skilt från dess hemmamarknad
AbstractPurpose:The purpose of the study is to describe the internationalization process of one firm when in a country culturally diverse from the firm?s original market.Methodology/approach:The study is a single case study which examines one firm?s internationalization process when entering the Chinese market. The approach has been an empiric interaction between empirical and theoretical data.Findings:The theory of the Uppsala model was applied to the case-company to test the model?s completeness. The authors found weaknesses and added three more aspects to the model.
Casemetodik och geografi : En studie av elevers och lärares syn på casemetodik i geografiundervisningen
The case method is a relatively new pedagogical method in Sweden that is based on students exercising their skills in the analysis of complex situations and problems that are based in reality and that help students to see a broader perspective and context.The purpose of this study has been to investigate, through interviews with students and teachers, the advantages and disadvantages of the case method in teaching geography.The results of the study show that both teachers and students share almost the same opinion. The conclusion is that the case method is a didactic method that is well suited for teaching geography, as it is based on reality and develops the students? ability to analyze, argue and find solutions in several areas within the subject of geography. If a student is strong in these skill areas they can really benefit from the application of the case method in the teaching of geography, but for students who are weaker in these skills, the case method can be a disadvantage.
Undersökande journalistik : En analys av Uppdrag gransknings dokumentär om IKEA
This essay is about power in the classroom. It is about the power dimension of the student-teacher relationships that arise in that space. The overall aim has been to investigate which categories are fruitful in a power analysis of these relationships. My aim has therefore been to develop power categories and to use them to identify and to categorise cases of power interaction that take place between those particular actors in that particular setting.In order to gather material for my study I have both read literature that approaches the study of the student-teacher relationships from a power perspective and done a series of observations in a high school.My theoretical frame comprises a concept of power and a series of power categories. These categories include strength, authority, inducement, coercion, violence, resistance as well as to possess power, to have power, to exert power, the scope of power and the base of power.
Att öka värdet på varumärket i tjänsteföretag: en fallstudie
av Källan Hotell Spa Konferens AB
The purpose of this study has been to find out how service companies work to increase the value of their trademark. A case study with personal interviews was chosen as data collection method and as case study object a service company was chosen. The result of the study shows that service companies strategically work with increasing the value of their trademark. To achieve this, agreement between the company product and the image of the trademark is required..
Prestationsmätningssystem: Styrning, Planering och Uppföljning i tjänsteföretag : En utvärderingsstudie av IKEA Hemmas PMS
Examensarbete, Civilekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Controller, 4FE12E, VT 2014Författare: Madeleine Olsson och Julia HenrikssonExaminator och Handledare: Fredrik Karlsson Titel: Prestationsmätningssystem: Planering, Styrning och Uppföljning i tjänsteföretag ? en utvärdering av IKEA Hemmas PMS Nyckelord: Prestationsmätningssystem, KPI, nyckeltal, utvärdering, utvärderingsstudie, tjänsteföretag, informationsflöde Bakgrund: Det är vitalt att organisationer löpande förvaltar sitt prestationsmätningssystem (PMS) i syfte att säkerställa att rätt saker mäts. Om inte måtten följs upp kontinuerligt och utvärderas, kan prestationsmätning bli en kostsam process som inte leder till några förbättringar för organisationen. Önskemål från IKEA Hemma var att utvärdera deras PMS. Syfte: Syftet med denna studie är att utvärdera funktionaliteten i IKEA Hemmas prestationsmätningssystem. Systemets uppbyggnad samt effekterna av PMS:et analyseras för att identifiera prestationsmätningssystemets utvecklingsområden.
Att marknadsföra ett företag med hjälp av nationalitet : En studie i hur marknadsföring och varumärkesbyggande med fokus på nationalitet fungerar och uppfattas
AbstractTitle: To Market a Company with the Help of Nationality ? A study in how marketing and branding works and is being perceived when it focuses on nationalityAuthor: Frida HanssonSubject: Media and Communication Studies CPeriod: Fall semester 2010Length: 38 pagesTutor: Else NygrenAim: Companies and various corporations are always on the hunt for the next big thing in marketing. One idea to market themselves and give them a chance to separate themselves from the cluster of companies aspiring to take your costumers away could be to market themselves with nationality. To investigate why and how some company?s chose to market themselves with nationality, and also study how this kind of marketing is being perceived by customers and non ?costumers.