
Sökresultat:
183 Uppsatser om Hotel Rwanda - Sida 9 av 13
Upplevelseskapande på livsstilshotell
Vi har funnit att First Hotel Skt. Petri skapar en upplevelse genom att medvetet påverka och använda sig av kombinationer av element i upplevelserummet, som exempelvis materiella objekt, design och atmosfär. Vi har sett att element så som materialitet och atmosfär är viktiga för att skapa en genomgående helhet på hotellet och förmedla en positiv upplevelse för gästen. Upplevelseekonomin har gett förutsättningar för nya konkurrensmetoder där verksamheter konkurrerar genom unika upplevelser. Vi anser att det är viktigt att vid skapandet av en hotellupplevelse noggrant se över designobjektens semiotiska värde och vad de förväntas kommunicera till gästen.
Black July: En etnisk majoritets attack på en etnisk minoritet
Vår avsikt är att i denna uppsats utifrån Donald L. Horowitzs teori om etniska konflikter, förklara varför etniska majoriteter attackerar etniska minoriteter. Vi utför en fallstudie av Sri Lanka och av händelserna innan juli 1983 dvs. det som ledde fram till upploppet, ?Black July?.
Implikationer av tjänsteföretagets utfästelser för kunders reaktioner i felsituationen
The characteristic of services as an effort carried out in a "moment of truth" implies a risk for failures. This study sheds new light on how alternative offerings that customers are initially exposed to can affect satisfaction and loyalty in the service failure and recovery context. More specifically, two aspects of the initial offering are studied: promised general service quality and the presence of a promise about a specific product attribute. Based on a presentation of the main theoretical perspectives, hypotheses are formulated and a scenario-based experiment in a hotel setting is designed to explore these. The results indicate that a higher level of promised service quality can result in more positive evaluations of satisfaction and stronger word-of-mouth intentions than for a lower level of promised service quality.
Sociala medier inom hotellbranschen : En studie i hur hotell i centrala Stockholm marknadsför sig genom Facebook, Twitter och Instagram
I denna uppsats undersöks hotell i Stockholms innerstad för att få en bild av hur hotell arbetar med sociala medier. Där fokus ligger både på hur arbetet är organiserat bakom och hur arbetet går till i praktiken med deras uppdateringar på sociala nätverk. Då sociala medier är ett relativt nytt fenomen ville vi undersöka hur hotellbranschen i Stockholm hanterar detta. För att få en inblick i detta genomförde vi kvalitativa intervjuer med de ansvariga för sociala medier på sex hotell i Stockholm och även kvantitativ datainsamling av deras aktivitet på sociala medier för att hjälpa till i analysen. Med hjälp av en teoretisk referensram utifrån tidigare forskning kunde vi påvisa ett antal brister hos hotellen där det främst handlade om att det är lågt prioriterat bland hotellen, det skulle behövas mer resurser och också tydligare riktlinjer och mål från ledningen hur arbetet ska gå till i praktiken..
Interaktion inom sociala medier : Hotellens hantering
Sociala medier är ett samlingsbegrepp för kommunikationskanaler där individer har möjlighet att integrera med varandra. Sociala medier utgår från en tvåvägskommunikation, vilket innebär att mottagaren har möjlighet att integrera med företag. Denna sorts marknadsföring har utvecklats och utgör en stor del av hotellens marknadsföring, via denna sorts kommunikation kan hotellet utveckla en starkare relation med gästen.Syftet med denna uppsats är att undersöka hur interaktionen via sociala medier kan stärka relationen mellan gäst och hotell. Uppsatsen är en litteraturstudie baserad på fem vetenskapliga artiklar, de valdes ut för att besvara uppsatsens syfte. Resultatet tar upp vikten av att vara medveten om möjligheter och risker med sociala medier för hotell. Sociala medier ger möjligheten till att förmedla sin vision till en bredare publik, och via detta stärka sitt varumärke.
Naturresursernas roll i konflikten i östra Demokratiska Republiken Kongo : en analys av primitiv ackumulation och ackumulation genom fråntagande
I Demokratiska Republiken Kongo (DRC) lever 71% (2006) av landets befolkning under fattigdomsgränsen, trots att landet är kapabelt att producera 80% av världens diamanter och besitter stora reserver av mineralerna coltan, kassiterit och koppar. Förklaringen till detta är delvis att landet sedan 1996 plågats av en utdragen konflikt som än idag pågår i östra DRC. Milisgrupper har finansierat sina uppror mot regeringen i huvudstaden Kinshasa genom att illegalt exploatera östra DRC:s gruvområden samt genom direkt assistans från DRC:s grannländer Uganda och Rwanda.
Uppsatsen bygger på en litteraturstudie där jag velat belysa vilken roll utvinningen av naturresuser haft i konflikten sedan 1996. Jag har avgränsat mig till östra DRC, dit konflikten och den illegala utvinningen begränsat sig till sedan 1999. Begrepp som varit centrala i uppsatsen är Marx primitiv ackumulation och David Harveys ackumulation genom fråntagande.
En av slutsatserna, att den illegala utvinningen av naturresuser framförallt fungerat som en ekonomisk källa för milisgrupper i regionen instämmer med Rwandas president Paul Kagame som sagt att ?konflikten finansierar sig själv?.
Ansvarsfull turism : Svenska researrangörers arbete med ansvarsfull turism
Because of the increasing numbers of international tourist arrivals each year it is essential that tourist operators are aware of the impacts that tourism generate. Tourism affects the world in an environmental, social and economic way, positive but also in a negative way. To travel responsible and sustainable is therefore important, and operators have a responsibility in this subject.Because of this I wanted to look at how Swedish tourist operators manage responsible tourism, together with what amount of information their customers receive about this. To be able to study how operators work with this I conducted three interviews via email. The tourist operators were of different sizes and specializations to receive a more extensive result.
Service i privat sektor ? En kvalitativ studie om servicearbetarens upplevelse av sitt jobb
The aim of this qualitative study of service work in the private sector is to examine how the service worker experiences his/her work. There are three dimensions of the service workers experience in focus, and they are the base of my formulation of questions. The first dimension refers to how the service worker experiences the emotional labor demands from the employer. The second dimension concerns the relation between service worker and customer, from the view of the service worker. The third dimension problematizes how service workers experience efficiency.I have interviewed three call center customer workers and two hotel receptionists, using semi-structured interview technique.
Fågel, fisk eller mittemellan. En kollektion flexibla dekorationsprodukter för väggar och tak
Mitt val av examensprojekt är baserat på minutbildning inom produktdesign och mina intressen förmönster och illustration.Tankarna kring tänkbart projekt fann fotfäste närjag upptäckte Hotel Fox i Köpenhamn. Ett hotell varsinredning tar sig oändliga dekorativa uttryck bortom deflesta konventioner. Utifrån dessa grunder hittade jagmotivation och inspiration till att applicera mina tvådimensionellaintressen i ett för mig nytt sammanhangmed produktdesign.Projektet har varit av undersökande och experimentellkaraktär, där jag bearbetat dekoration i förhållandetill rumsliga ytor, med tapeter och schabloner somproduktreferenser. Min ambition har varit att få framett personligt präglat produktkoncept som innehartapetens monteringstekniska egenskaper och schablonmålningenssolitära uttryck. Jag har även strävat efteratt formge produkterna så att de har så få monteringsmomentsom möjligt och ej heller lämnar permanentavtryck på befintlig interiör.
Lära för livet - matematik i skolan och i vardagen : Erfarenheter hos elever i gymnasiesärskolan.
Syftet med studien a?r att beskriva erfarenheter elever i gymnasiesa?rskolan har av a?mnet matematik. Den teoretiska ansatsen utga?r fra?n grunderna i konstruktionismen och Berger och Luckmann's (2008) kunskapssociologiska fo?rha?llningssa?tt. Jag analyserar mina resultat utifra?n Hacking (2000) och ett socialkonstruktionistiskt perspektiv.Studien a?r kvalitativ och gruppintervju anva?nds som metod.
Varför sker FN:s fredsframtvingande operationer? : En undersökning utifrån två fall, Bosnien samt Rwanda
Tjänsteexport är en växande sektor, samtidigt som det är ett relativt outforskat område. Problemet som uppstår vid export av tjänster är att de är så olika produkter att de klassiska internationaliseringsmodeller som finns idag inte går att applicera. Det är även stor skillnad på olika typer av tjänster. Dessa två problem bidrar till att det är svårt att identifiera de faktorer som påverkar internationaliseringsprocessen för tjänsteföretag.Forskningsfråga: Vilka faktorer påverkar internationaliseringsprocessen för ett svenskt tjänsteföretag och hur påverkar de processen?Syftet med denna studie är att analysera komplexiteten kring tjänsteexport genom att beskriva tjänsters egenskaper och identifiera hur dessa och andra faktorer påverkar tjänsteföretags internationaliseringsprocess.
Mänskliga rättigheter - kan de försvaras utifrån ett utilitaristiskt perspektiv?
Abstrakt
Denna uppsats handlar om mänskliga rättigheter och utilitarism. Vi vill utreda om man kan
förstå mänskliga rättigheter utifrån ett utilitaristiskt perspektiv. Vi har valt utilitarismen då
dess tanke om att den mest moraliska handlingen är den som maximera nyttan kan verka
självklar men dess följder motsätter sig ofta våra moraliska intuitioner. Det är intressant att
jämföra utilitarismen och mänskliga rättigheter då mänskliga rättigheter utgår från en tanke
om naturliga rättigheter som tillkommer människan endast i egenskap av att vara just
människa. Våra frågeställningar är om utilitarismen kan förklara iden om mänskliga
rättigheter och om FN:s resolutioner och konventioner kan förstås genom en utilitaristisk
teori.
Tillgänglighet i Stockholm : ett samhällsansvar och konkurrensmedel för turistiska aktörer
Tio procent av Sveriges befolkning har någon form av funktionsnedsättning. Var tionde person har alltså särskilda behov i sitt resande och är därmed beroende av att hela destinationens miljö är tillgänglig. Tillgänglighet är någonting som Stockholm Stad arbetar med då de har som mål att år 2010 vara världens mest tillgängliga huvudstad. Stockholm är en destination och en destination består av många olika aktörer, både kommersiella och icke kommersiella. Studien syftar därför dels till att undersöka om, och i så fall hur, en god tillgänglighet i Stockholm skulle påverka de enskilda turistiska aktörerna på destinationen.
NEDKYLNING HOS VANLIG B?NA, PHASEOLUS VULGARIS
Beans are a global source of plant-based protein, and in some countries, they constitute a primary source of protein intake. With ongoing climate change, including rising temperatures, it is necessary to adapt beans to ensure a reliable food supply. An important mechanism that many plants have, to cope with high temperatures, is cooling through transpiration. During transpiration, stomata open and release water vapor. Water molecules use heat energy from the leaf to convert into gas, thereby cooling the leaf.
Skyldigheten att skydda : Utvecklingen av R2P ur ett folkrättsligt perspektiv
The debate regarding the relationship between state sovereignty and the protection of the hu-man rights was at its peak during the 1990?s. Never again the world wanted to witness the atrocities committed in Rwanda, but at the same time some states argued in favor of a strict interpretation of the principle of state sovereignty and non-intervention. In 2001, ICISS was created ? a commission with the aim to find consensus in the question of how the world should respond to mass atrocities committed by a state against their own people.