Sök:

Sökresultat:

183 Uppsatser om Hotel Rwanda - Sida 10 av 13

Uteservering för Hotell & Restaurang Villa Anna : urban odling i uteserveringsmiljö med storytelling som gestaltningsverktyg

In this paper, I design a new concept for a patio at Hotel and Restaurant Villa Anna in Odinslund, Uppsala, Sweden. Through this design, I examine how urban farming can thrive in a restaurant-context. The purpose of the design is to give the visitor a sense of the core values of the cuisine and to strengthen the sense of place by storytelling. My methods are comprised of a literature study on urban farming and storytelling as well as a discussion with the res-taurateur Rafael Löfstedt. I create a story of the place by examining its historical background and connect it to the current philosophy of the Villa Anna restaurant.

Målöverensstämmelse i tjänsteföretag: fallstudie på Comfort Hotel Max

Tjänster är fundamentalt annorlunda än varor. Tjänster är immateriella, och kan inte lagras. Tjänster konsumeras och produceras samtidigt i sanningens ögonblick med kunden som medproducent. När den tekniska kvaliteten som erbjuds av tjänsteföretag är likvärdig mellan företag i samma bransch, får den funktionella kvaliteten större betydelse för kundens val av tjänsteutövare. Det här förhållandet är utmärkande för företag i hotellbranschen, där byggandet av kundlojalitet är viktigt.

Hur blir en stad konkurrenskraftig på den internationella kongressmarknaden? : En analys av Stockholm som mötesdestination

Background: The increasing globalization of business and research has led to an increased demand for international meetings. This is a market that a number of countries wish to access and the competition is fierce to get the chance to host major conferences. Stockholm has a pronounced good position in the international meeting market and this essay will examine what it takes to be a successful meeting destination for international congresses.Purpose: The purpose of this thesis is to examine the fundamental factors that must be met for a meeting destination to be successful in the international market for conventions.Question at issue: How can a city develop into a more attractive meeting destination for international congresses?Method: Persons with key positions in the Stockholm meeting industry have been approached by qualitative interviews by the authors.Theory: As a theoretical framework the authors used the value of the physical meeting, generally on the congresses, the planning process for site selection for the meeting, the meeting platform and image.Conclusion: The authors' findings are based on the empirical material gathered during the study interviews. The results from these interviews show the importance of facilities and hotels, availability, and the image..

Destinationsmarknadsföring : - en fallstudie kring Västerås och dess konkurrenter

Destination marketing looks different from that of traditional marketing, since the product, in this case the destination, consists of several different parts compared to a good. A destination is marketed as a process where the consumption takes place at the same time as the production. Destination marketing organizations, DMO?s, are responsible for the marketing of a destination. Since destinations consist of several parts such as the train trip to the destination, restaurant visits, shopping, hotel stays etc., it is difficult for the DMO?s to fully control how a tourist perceive the destination.

Kvinnans mänskliga rättigheter kontra heder : Kulturrelativismen versus Universalismen

Uppsatsen behandlar Afrikanska Unionen (AU) och dess arbete för bevarandet av mänskliga rättigheter i konflikter, ett arbete som AU till största del misslyckats med. Darfur i Sudan är det konfliktområde som huvudsakligen tas upp. År 2002 övergick Organization of African Unity (OAU) till AU och därmed blev fokuseringen på mänskliga rättigheter större. I sitt arbete med mänskliga rättigheter utgår AU från African Charter on Human and Peoples? Rights (ACHPR) och Kommissionen (African Commission on Human and Peoples? Rights) är den institution som enligt ACHPR har till uppdrag att verka för de mänskliga rättigheterna.

Har Afrikanska Unionen misslyckats med bevarandet av mänskliga rättigheter i Darfur, Sudan?

Uppsatsen behandlar Afrikanska Unionen (AU) och dess arbete för bevarandet av mänskliga rättigheter i konflikter, ett arbete som AU till största del misslyckats med. Darfur i Sudan är det konfliktområde som huvudsakligen tas upp. År 2002 övergick Organization of African Unity (OAU) till AU och därmed blev fokuseringen på mänskliga rättigheter större. I sitt arbete med mänskliga rättigheter utgår AU från African Charter on Human and Peoples? Rights (ACHPR) och Kommissionen (African Commission on Human and Peoples? Rights) är den institution som enligt ACHPR har till uppdrag att verka för de mänskliga rättigheterna.

Offer för sin egen oförsiktighet? : en studie i hur Dominique Strauss-Kahn-fallet skildrades i svensk morgon- och kva?llspress

On the 15th of May 2011 the former leader of the International Monetary Fund, Dominique Strauss-Kahn, was accused of sexually assaulting a maid in a hotel room in New York. Strauss-Kahn was cleared of all charges on the 23rd of August 2011 since it could not be proven that he had forced the maid to have sexual relations with him.The purpose of this study is to examine how the case was framed in two Swedish newspapers, Svenska Dagbladet and Aftonbladet. Svenska Dagbladet is a broadsheet newspaper and Aftonbladet is a tabloid newspaper. The purpose of this study is also to find differences and similarities in the framing of the case in broadsheet newspapers and tabloid newspapers.The study is primarily based on two different theories; the framing theory and the tabloidization theory. The method used is critical discourse analysis based on van Dijks theories and methods.

Glaset i Centrum : En fallstudie på New Wave Group

Seen in many trends and studies, consumers of today feel a growing desire to experience the uniqueness in products and services. This is forcing companies be more innovative and creative in their marketing, in order to distinguish and differentiate themselves and their products/services. We believe that creating a top-to-bottom experience strategy is one way that a company can succeed in this.The purpose of this thesis is to analyze and clarify how a business can reinforce their product experience through a complete experience strategy. In order to demonstrate this we have made a case-study research for the New Wave Group, advising them on how they can place blown glass art at the heart of the town of Kosta.The authors have used qualitative methods and an abductive approach. Four interviews have been completed with executives from the New Wave Group, including the project manager, hotel manager, head of the Kosta Boda smeltery and head of guides and visitors at Kosta museum.

Mekaniskt brandsläckningssystem

Electrolux Laundry Systems is the world leader in manufacturing professional laundry equipment.The machines are used in the hotel sector, elderly care, in multifamily houses, laundry bars, and incommercial and institutional laundries.If there is oil or grease left in the clothes after washing may the heat from the dryer cause a chemicalreaction. This reaction may, under certain circumstances cause a fire inside the drum. Competitors toElectrolux has developed its own systems that extinguishes fire inside a tumble dryer and customershave expressed desire to purchase a fire-extinguishing system. Therefore, the project team receivedthe task by Electrolux to develop a fire-extinguishing system that extinguishes a fire in a tumbledryer.The purpose of the project has been to develop a system that both detects and responds to fire in anindustrial tumble dryer to meet the competitors and to satisfy customers' requirements.The goal was to develop a fire-extinguishing system for Electrolux Laundry Systems and develop afully functioning prototype.The project began with information searches on a variety of methods to both detect and extinguish afire. Subsequently, a number of different methods were used to develop a final solution and make aprototype.The result of the project is a fire-extinguishing system that extinguishes a fire inside a dryer.

Om den goda badplatsen : beskrivning och analys över fem skånska badplatsers historia, nyttjande och gestaltning i kontexten av badkulturens allmänna utveckling i Skåne

The European history of bath has its roots in the Greek culture about 2500 years ago. In every Greek town was situated at least one center of culture, a gymnasium, that contained bath establishements, areas for physical training, restaurants, librarys and readingrooms. Already 400 B.C. Hippokrates, founder of the art of healing, spoke for the waters important qualities in medical treatements. After the Greeks the Romans overtook and maintained the polished manners of bathing, and thanks to them the culture spread to the north of Europe. During the middleages the art of swimming was well respected among soldiers and knights, and was frequently practised in tournament games and competitions. At the same time the bathhouses were developed in the towns of Europe.

"En kväll på hotell" Bilders betydelse för läsförståelsen hos vuxna andraspråksinlärare på Sfi. "One night at a hotel" Images and their contribution to reading comprehension when learning a secons language as an adult.

Mot bakgrund av dagens läroplaners betoning av att elever inom olika utbildningsnivåer och från olika kulturella kontexter ska kunna tillgodogöra sig information i text och bild inom olika ämnen, är syftet för denna uppsats att undersöka bilders betydelse för lärsförståelsen hos vuxna andraspråksinlärare i Sfi - svenskundervisning för invandrare. Metoden jag använt mig av är en kvalitativ metod med uppföljande individuella intervjuer. Informanterna delades upp i två grupper av vilka den ena gruppen fick läsa en text med tillhörande bilder samtidigt som den andra gruppen fick läsa motsvarande text men utan bilder. Efter läsningen fick samtliga informanter svara på ett antal övningsuppgifter till texten. Resultatet visade sig bli att de informanter som läst texten med bilder fick ett bättre utfall på övningsuppgifterna än de som läst texten utan bilder.

Välj rätt! En näringsjämförelse av färdigrätter till äldre

Äldre äter ofta tre mål om dagen varav ett som är varmt/tillagat. Detta ställer höga krav pånäringsinnehållet. Under en lunch/middag bör äldre få i sig 430 -540 kcal samt 25 ? 30 gram protein enligt svenska näringsrekommendationer. Äldre med hemtjänst kan få färdigrätter av märket Varsågod tillverkade av Elite hotel levererade hem till sig via hemtjänsten i kommunen.

Osmoreglera mera - Phaseolus vulgaris under torka. Genotypiska skillnader i osmoreglering som anpassning till torka hos vanlig b?na.

Torka ?r en av de st?rsta begr?nsande faktorerna f?r jordbruksproduktion globalt och med klimatf?r?ndringarna f?rv?ntas b?de f?rekomst och intensitet av torka ?ka. Detta utg?r ett v?xande hot mot livsmedelss?kerhet samtidigt som ?kade krav st?lls p? livsmedelsproduktionen i takt med jordens v?xande befolkning. Den vanliga b?nan (Phaseolus vulgaris) ?r en vidspridd n?ringsk?lla med m?nga olika varianter, som rankas som den mest konsumerade b?nan.

Syns man inte på nätet, då finns man inte!

Syfte: Uppsatsens syfte är att ta reda på likheter och skillnader mellan stora och små hotellkedjor i sättet hur dessa marknadsför sig via sociala medier.Till detta syfte har vi arbetat mot tre frågor:Hur använder sig hotellkedjor av sociala medier i sin marknadsföring?Hur ser interaktionerna ut mellan hotell och deras följare via sociala medier?Har storleken på hotellkedjor någon betydelse i sin marknadsföring via sociala medier?Metod: För att komma mer på djupet inom ämnet har vi valt att använda en kvalitativ forskningsmetod samt en observation. Det empiriska material vi samlat för arbetet är från fyra respondenter från fyra hotellkedjor som är insatta och har betydande roller i det vi valt att studera. Alla har vi intervjuat ansikte mot ansikte och observationen är genomförd i form av sammansatt matris.Slutsats: Vi har genom utförda intervjuer och analys identifierat hur små och stora hotell förhåller sig till sociala medier. Utifrån detta har vi även funnit likheter och skillnader mellan stora och små hotellkedjor i sättet hur dessa använder sig av dem sociala medierna som marknadsföringskanaler.

Kan arbetet motivera mera? - En studie av Hackman och Oldhams arbetskaraktärsmodell som analysverktyg i serviceföretag

Serviceyrket innebär att personal arbetar i nära samverkan med kunden. Om personalen på företaget är omotiverad kan det leda till att kunden får en sämre service och att företaget blir lidande. För att inte detta ska ske är det viktigt att motivera sin personal. Genom att arbeta med ett arbetes kärndimensioner ska det enligt arbetskaraktärsmodellen vara möjligt att förbättra motivationen bland de anställda. Fungerar modellen inom serviceföretag och om inte hur bör den förändras? Syftet är att undersöka om arbetskaraktärsmodellen kan fungera som ett verktyg för att analysera arbetens karaktär och därmed skapa bättre förutsättningar till att motivera personalen inom serviceföretag.

<- Föregående sida 10 Nästa sida ->