Sök:

Sökresultat:

36 Uppsatser om Galleria - Sida 1 av 3

Köpcentrumsteori : Fallet Galleria Duvan

The demand for shopping centers has increased in recent time and more shopping centers have been built. To become competitive shopping centers has evolved to become more than just a place for shopping. In the recent past Galleria Duvan in Karlstad has been run by foreign owners who has not been involved or renovated the shopping center. During the spring of 2011 AlbérFastigheter bought Galleria Duvan and they are now renovating and negotiating new deals with the tenants. Our problem has led us to the following question: How can a centrally located shopping center, such as Galleria Duvan, develop a strategy to strengthen their position on the market.

nkpg : en galleria på Internet

Detta examensarbete är gjort för de tre företagen Hårdoktorn, Vegas och Repris. Tanken var att skapa en Galleria på Internet med information om varar och tjänster som företagen säljer samt att skapa en webbshop. Under arbetets gång användes många olika tekniker såsom HTML, Director, Flash och ASP.

Hur kan en attraktiv och trivsam offentlig miljö skapas i en centralt belägen galleria i en medelstor stad?

Vi utgick från att ställa oss frågan hur den offentliga miljön i en Galleria blir attraktiv och trivsam för besökare. Vi hade tidigare uppmärksammat att Gallerian i vår studiestad inte lämnade ett minnesvärt intryck och ville därför gå på djupet i detta ämne. Vi har i vår uppsats observerat fyra gallerior i syd- och mellansverige för att hitta framgångsreceptet för att en centralt belägen Galleria ska bli attraktiv och trivsam. Vi ställde oss då frågan: hur kan en attraktiv och trivsam offentlig miljö skapas i en centralt belägen Galleria i en medelstor stad? Syftet var att finna de faktorer som gör en Galleria attraktiv för besökarna, när det gäller de offentliga ytorna.

KVARTERSSTADENS ÅTERKOMST? : Visioner och rektioner på ett tätare Stockholm

Vi utgick från att ställa oss frågan hur den offentliga miljön i en Galleria blir attraktiv och trivsam för besökare. Vi hade tidigare uppmärksammat att Gallerian i vår studiestad inte lämnade ett minnesvärt intryck och ville därför gå på djupet i detta ämne. Vi har i vår uppsats observerat fyra gallerior i syd- och mellansverige för att hitta framgångsreceptet för att en centralt belägen Galleria ska bli attraktiv och trivsam. Vi ställde oss då frågan: hur kan en attraktiv och trivsam offentlig miljö skapas i en centralt belägen Galleria i en medelstor stad? Syftet var att finna de faktorer som gör en Galleria attraktiv för besökarna, när det gäller de offentliga ytorna.

Butiksmiljöer  : Hur påverkar den exteriöra, interiöra och psykosociala butiksmiljön konsumenternas val av livsmedelsbutik?

Vi utgick från att ställa oss frågan hur den offentliga miljön i en Galleria blir attraktiv och trivsam för besökare. Vi hade tidigare uppmärksammat att Gallerian i vår studiestad inte lämnade ett minnesvärt intryck och ville därför gå på djupet i detta ämne. Vi har i vår uppsats observerat fyra gallerior i syd- och mellansverige för att hitta framgångsreceptet för att en centralt belägen Galleria ska bli attraktiv och trivsam. Vi ställde oss då frågan: hur kan en attraktiv och trivsam offentlig miljö skapas i en centralt belägen Galleria i en medelstor stad? Syftet var att finna de faktorer som gör en Galleria attraktiv för besökarna, när det gäller de offentliga ytorna.

Solenergisystem i Kista Galleria

Solar energy is the one most talked about among energy sources due to its huge potential amongst renewable energy technologies. A greater use of the solar energy may be the solution to today's climate threats. Normally there are two different types of solar technologies, solar cells and solar thermal collectors. Solar cells convert solar energy in to electricity whilst solar thermal collectors convert solar energy into heat, which can be used to heat hot water for households. This goal of this study has been to investigate the possibility of implementing solar energy into the energy system of Kista Galleria, one of Sweden's foremost venues.

Butiklägets påverkan på lönsamhet och omsättning: en fallstudie av butiker i Piteå

Handel är inget nytt fenomen. Däremot har lokalisering av handel och sättet att handla på förändrats över tid. Butikerna kan välja att placera sin verksamhet på olika platser för att uppnå hög lönsamhet och omsättning. I dagens samhälle kan vi på många ställen se byggnader fyllda med affärer inuti: vi kallar dem gallerior. Det finns flera fördelar med att etablera en butik i en Galleria jämfört med andra affärslägen.

Säljarens val av villamäklare

Avsikten med studien är att beskriva vilka problemområden som kan uppstå vid skillnader mellan varumärkesidentitet och image hos ett köpcentrum. För att undersöka detta har vi valt att studera hur Galleria Duvan i Karlstad arbetar med sin varumärkesidentitet. Därefter har vi undersökt hur konsumenterna uppfattar denna identitet och vilken image denna organisation har hos dem.För att genomföra våra studier har vi använt oss av en kvalitativ metod där de intervjuer vi har utfört har varit djupintervjuer. En intervju på en representant från Galleria Duvans marknadsgrupp har genomförts samt tio stycken intervjuer på konsumenter. Resultatet av studien har gett indikationer på att det finns skillnader mellan köpcentrumets identitet och den image som konsumenterna upplever. Dessa skillnader ligger främst i kommunikationen av budskapet via sin marknadskommunikation.

Marknadsundersökning för företaget hp gällande deras nya koncept, Skylta.nu

Föreliggande rapport har som syfte att uttyda om det finns ett behov hos marknaden för företaget hp;s koncept, skylta.nu, som innebär att mindre butiker själva ska kunna framställa eget skyltmaterial. För att få underlag för rapporten har en undersökning om företaget hp och deras nya koncept gjorts samt en fördjupning i ämnet marknadsundersökning.Marknadsundersökningen utfördes i form av en enkät och djupgående intervjuer till målgruppen. Målgruppen är satt som mindre butiker i hela landet. För att marknadsundersökningen skall vara möjlig har målgruppen delats in i kluster, en Galleria i Stockholm och en Galleria i Borlänge.Enkäten är uppdelad i tre kategorier för att respondenten enkelt ska kunna förstå och fylla i den snabbt. Syftet med enkäten är att kunna se hur butiken får sitt skyltmaterial i dagsläget och om det finns behov av hp;s koncept.Antalet utdelade enkäter blev 130 stycken ( 80 i Stockholm och 50 i Borlänge) med ett bortfall på 26 stycken.

Ett köpcentrums dilemma : En studie om skillnader i varumärkesidentitet och image

Avsikten med studien är att beskriva vilka problemområden som kan uppstå vid skillnader mellan varumärkesidentitet och image hos ett köpcentrum. För att undersöka detta har vi valt att studera hur Galleria Duvan i Karlstad arbetar med sin varumärkesidentitet. Därefter har vi undersökt hur konsumenterna uppfattar denna identitet och vilken image denna organisation har hos dem.För att genomföra våra studier har vi använt oss av en kvalitativ metod där de intervjuer vi har utfört har varit djupintervjuer. En intervju på en representant från Galleria Duvans marknadsgrupp har genomförts samt tio stycken intervjuer på konsumenter. Resultatet av studien har gett indikationer på att det finns skillnader mellan köpcentrumets identitet och den image som konsumenterna upplever. Dessa skillnader ligger främst i kommunikationen av budskapet via sin marknadskommunikation.

Brommaplan Agora : En utveckling av ett förortscentrum

Brommaplan är en viktig trafiknod i Stockholm i stort behov av upprustning. I andra jämförbara förorter har Gallerian en dominerande position. Till skillnad mot innerstadens torg flankeras alla förorters (de av staden utnämda till s.k. "tyngdpunkter") torg av en Galleria. Alla.

Nöjescentrum : en fallstudie av upplevelsekonsumtion!

The society today, reflects a high welfare, where the human being has a better financial position than before. This has generate that more money is spend on pleasure and events. A result of that can be the development of a new line of business; The industry of experience.This kind of branch is fast growing in the Swedish labour market. The characteristics of this branch are, depending of trends, continuous variations and integrated education.A new phenomenon within this branch is ?Centre of experience?.

Torget flyttar in : en studie i att förbättra upplevelsen av offentlighet i S:t Per Gallerian

Syftet med uppsatsen är att undersöka hur upplevelsen av offentlighet kan för-bättras i en Galleria. Det offentliga rummet är viktigt för invånarna i ett samhälle och det är av betydelse att det uppfattas som offentligt, vilket påverkas starkt av dess utformning. För många är det offentliga livet idag starkt sammankopplat med konsumtion och Gallerian är en betydande del av det offentliga livet i staden. Många svenska gallerior har privata fastighetsägare och är på grund av vinstin-tresset utformade för det övergripande syftet konsumtion vilket inte alltid sam-spelar med det offentliga rummets syfte. Det ges få anledningar och kan vara svårt att uppehålla sig i Gallerian med ett annat syfte än att konsumera.

Kluster utan duster : En analys av kluster och dess effekter på butiksförsäljning

Denna uppsats visar, med en kvantitativ undersökningsmetod, hur försäljningen hos Telenor Sveriges butiker påverkades beroende på om butikerna var placerade i kluster eller inte, i gatuläge eller gallerior, samt med hänsyn till vilka konkurrenter som fanns i närheten. Studiens slutsats tyder överlag på att det, för försäljningen, var bäst att finnas i ett kluster, helst i kombination med en butiksplacering i en Galleria..

Upplevelseperspektiv i butiksmiljöer och galleria: En kvalitativ studie om upplevelsehandel och värdeskapande i Luleås galleria Smedjan

Uppsatsens syfte är att studera hur tre butikschefer och en centrumledare i Gallerian Smedjan, Luleå, ser på upplevelsehandel och värdeskapande i butiker. Denna studie är kvalitativ med hermeneutiskt förhållningssätt och abduktiv ansats. För att kunna besvara forskningsfrågan, uppfylla syftet och förstå den empiriska forskningen använde jag mig av en rad olika källor. Jag har intervjuat tre butikschefer i köpcentret Smedjan i Luleå centrum samt centrumledaren för Smedjan.Denna studie har visat att förutom professionellt bemötande från butikspersonal så har det lilla extra, det som kunder upplever är värdeskapande, blivit något som butikschefer också uppmärksammat. Det kan vara kläder som exponeras på nytänkande sätt, en medarbetare som bemött en kund med empati, kunskap och förståelse eller ett överraskningsmoment i butiken som väcker förtjusning hos kunden.

1 Nästa sida ->