
Sökresultat:
1752 Uppsatser om Female managers - Sida 57 av 117
Uppsala kommun och offentlig säljverksamhet : En studie av Uppsala Konsert och Kongress
Syftet med denna uppsats är att studera företaget ÅF:s employer branding-arbete, närmare bestämt samverkan mellan ledningen, HR-avdelningen och marknadsavdelningen.Uppsatsen är av kvalitativ fallstudiekaraktär ochämnar utveckla teori genom en kombination av en deduktiv och induktiv undersökningsansats. Insamlad data är baserad på intervjuer medrepresentanter på ÅF.Sammanfattningsvis har vi kommit fram till att ÅF:s samverkan inom employer branding-arbetet i stort överensstämmer med den teoretiska modell som presenteras. Det finns en huvudsakligen god samordning av ledningens, HR- och marknadsavdelningens samt employer brandmanagers aktiviteter som syftar till att stärka arbetsgivarvarumärket. Dock finner vi en diskrepans mellan ÅF:s och litteraturens definition av begreppet samt en allt för stor fokus på de externa aktiviteterna som en följd av employer brand managers starka band till marknadsavdelningen..
?Det går inte att tänka jämställdhet under mattelektionerna? : - Lärares tankar kring jämställdhet samt hur och varför det ska främjas i skolan
The aim with this thesis is to investigate teachers view on gender equality and what this may be due to. Teachers are supposed to follow the curriculum where it is written that gender equality should be encouraged. After interviewing teachers it has come to light that depending of the teacher?s personal interest and the school?s management of the question, there is a difference between how teachers are working with gender equality. That is why we want to know why gender equality should be encouraged and how teachers should reach the aim from the curriculum about gender equality.
Att synliggöras eller hindras? : En intervjuundersökning om kvinnorepresentationen på högre chefsnivåer.
The purpose with this inquiry was to investigate why women do not advance to higher positions of leadership in a bank. I have interviewed five female employees in the company. The theoretical starting points I have used in this study are such as organization theory and leadership. There are four conceptions that obstructs women to develop for higher positions of leadership. There are conceptions that men ought to have better social network with other men than women.
Campus ? en dimmig verklighet : -
Alcohol consumption and student life have been connected through many years. Many people establish their drinking habits during their years as a student and drinking habits among students are therefore an extremely important topic. The aim of this study was to examine the drinking habits of students at Växjö University. The study included 98 respondents who answered a survey concerning sex, age, living status, social relations, social desirability and drinking habits. The result indicated that male students consumed more alcohol than female students.
Kvinnor njuter, män jagar -Myt eller sanning?
Idag riktar många butiker in sig på sina kvinnliga kunder. De är väl omtalat hur kvinnor handlar och att de ser shopping som ett nöje. Butikerna sätter upp erbjudande för att locka kvinnor att handla mer och göra dem tillfredsställda; då kommer de tillbaka igen. Det läggs inte ner lika mycket tid och engagemang på de manliga kunderna, då det finns olika teorier som säger att män inte tycker om att shoppa. Samtidigt som samhället har förändrats har också männen och kvinnorna förändras.
Svarar människor mer eller mindre socialt önskvärt beroende på hur de genomför ett personlighetstest?
A personality test is a useful tool in recruitment contexts. Studies have shown that participants distort their answers in a socially desirable manner. The purpose of this study was to investigate if people respond more or less socially desirable depending on how they rate themselves in a personality test, based on the "big five" personality dimensions.Eighty people, (40 women and 40 men), 19-42 years, (M= 24,1 SD= 3,76) rated themselves on a personality test. Group one, (20 women and 20 men) completed the test on paper. Group two, (20 women and 20 men) completed the test verbally.
Professionella samtal i specialpedagogens yrkesroll
AbstractIn this text the attitudes towards and using of blogs in teaching Swedish toteenagers will be explored. The results are based on a survey made amongst 17teachers and 58 students from all over Sweden. The end results show that theusage of blog still hasn?t found a permanent way into the classrooms, but has anappeal to and is being used by predominantly younger teachers both, male andfemale, with a positive response from students regardless of gender. Theconclusion is that using web tools like the blog is an easy first step for schools toconnect to the digital society of the 21stcentury and take advantage of the perksavailable in the digital classroom.Svensk titel:Blogg + Svenska =Sant? ? Bloggande i undervisningen i svenska.Engelsk titel:Blog + Swedish =True? ? Blogging in teaching Swedish.Ämnesord: Blog, Web 2.0, digitalt klassrum, svenska, undervisning,kompetensutveckling.
Medarbetares behov av kommunikation : Ett medarbetarperspektiv på kommunikation vid en organisationsförändring
Changes are occurring in most organizations today and due to the fact that changes often are harder to implement than they seem, it often takes much longer time to implement them than the management have planned. During an organizational change theorist claim that communication between managers and employees is one of the most important things to consider. Therefore, in this essay, our aim is to closer investigate which needs of information and communication co-workers have during a planned organizational change. To collect data, we interviewed five co-workers and one manager who works in an organization which has gone through a major change. Our theoretical framework comprises former research of organizational communication, employee?s needs of communication, change communication and theories of uncertainty during organizational change.
Syns du inte - finns du inte : En kvantitativ studie om inverkan av kön och andra sociala kategorier på människorssynlighet i Aktuellt och Rapport
Title: If you can not be seen - You do not exist: A quantitative study of how gender and other socialfactors affect the degree of visibility in the Swedish newscasts of Aktuellt and Rapport. (Syns duinte ? finns du inte: En kvantitativ studie om inverkan av kön och andra sociala aspekter påmänniskors synlighet i Aktuellt och Rapport).Number of pages: 46Author: Helena HuhtaTutor: Martin FredrikssonCourse: Media and Communication Science CPeriod: Autumn of 2009University: Division of Informatics and Media, Uppsala UniversityPurpose/Aim: The aim of this study has been to investigate to what degree women and menparticipate in the newscasts of Aktuellt and Rapport, broadcast on the Swedish public servicechannels of SVT 1 and SVT 2. Furthermore, I have also looked into how social identities, such asage and ethnicity, affect the degree of representation for each gender, respectively. Some of thebasic research questions comprise: 1.
Varumärkespersonlighetens betydelse i köpprocessen- En studie om hur konsumeter resonerar vid köp
ABSTRACTThe purpose of this essay is to investigate possible questions generated by theperformance/installation Har hon inget vettigare att göra? Du då. Har du inget annat att hitta på än att ståoch glo på henne? by the artist Elin Wikström. The Constructed Situation invites the spectator to be apart of a continuing process of thought.The subjective feeling makes an important insight to the work through methods of the aestheticsand the performative., mainly from Margaretha Rossholm Lagerlöf.
Rätt chef på rätt plats : Hur går rekryteringsprocessen till, vilka riktlinjer följs och vad krävs av en chef?
Syftet med studien är att undersöka hur rekryteringsprocessen vid anställning av chef går till samt vikten av organisatorisk och personlig matchning av chef och företag. Författarna är även intresserade av betydelsen av psykologiska kontrakt i rekryteringssammanhang. Studien är inriktad mot rekryteringsföretag specialiserade på chefsrekrytering som organisationsmässigt skiljer sig så mycket som möjligt från varandra för att få en bredare syn. Undersökningen har delats in i olika områden som består av rekryteringsprocessen, meriter och personlighet samt organisatorisk passform. Studien är utförd genom intervjuer på sju deltagande rekryteringsföretag belägna i Mälardalen.
Att döda en mansnorm : Att döda en mansnormJakten ur ett genusperspektiv -den kvinnliga jägaren i den manliga jaktkulturen
Hunting is considered as the most masculine activity in our society. Historically, man has been described as the provider for his family, this in the forms of hunting and gathering. Today hunting is still associated with a male hunter, but women have started to infiltrate the hunting culture. In this study hunting culture is analyzed with a gender perspective. In a modern society with gender and equality as a big subject of debate it is interesting to examine this impact on a culture so linked with masculinity.
Vasakronan: Det bästa av två världar
Mergers and acquisitions are common phenomenon in today´s society in order to increase shareholder value. Two years ago a fusion of Sweden´s two largest companies in the industry of real estate took place and even though three out of four mergers and acquisitions financially fail this certain case turned out highly successful. The aim of this thesis is to examine how the organizational structure and the management control have been designed and characterized the organizational performance and furthermore what are the success factors of the integration. By studying an acquisition and its potential effects on organizational structure and management control parallel to a model that describes the best practice guidelines for managers to successfully deliver value from their acquisitions, it can be shown that an acquisition has direct effects both on the acquirer and the acquired company and thus the new organizational structure. The main results, thus, is that through active leadership, increased specialization, and more decentralized and thus efficient management control a new organization has emerged consisting of the best features of two separate worlds..
Honan och ägget
Honlig reproduktion är ett brett och komplicerat ämne. I detta arbete analyseras läror och teorier om honan och hennes reproduktion i ett försök att se närmare på de detaljer som påverkar olika aspekter på att vara hona. Arbetet delas upp i olika avsnitt som fokuserar på de
olika faktorerna genetik, fysiologi och beteende. Även embryonal utveckling kommer att belysas, då tillväxten och omhändertagandet av avkomman påvisar tyngden av samverkan
mellan de ovan nämnda faktorerna. Trots att väldigt få konkreta svar existerar i nuläget är de många teorierna en utmärkt utgångspunkt för att förstå vikten av beteenden, strategier, fysiologi och genetik inom olika arter för deras framgång under utvecklingen..
Lönesättande samtal - samspelet mellan medarbetare och ledare
Bakgrunden till studien är mina egna tankar om hur de lönesättande samtalen
inom arbetslivet egentligen fungerar nu när de har blivit alltmer vanliga på
arbetsplatserna. Syftet med studien är dels att undersöka hur kommunikationen
hanteras och upplevs under ett lönesättande samtal av medarbetare respektive
ledare dels att utveckla kunskapen om vilken betydelse kommunikationens
påverkan har för samspelet under det lönesättande samtalet. Studiens
forskningsfråga har varit hur medarbetarna och ledarna upplever samspelet under
samtalet, varför den sociokulturella teorin har använts tillsammans med andra
kommunikativa begrepp och teorier. Studien har av den anledningen haft en
fenomenologisk ansats för att få fram respondenternas subjektiva upplevelser av
samspelet under det lönesättande samtalet. Som metod användes en öppen intervju
med en frågeguide som innehåll ett antal olika teman som de olika
respondenterna själva fick resonera kring.