
Sökresultat:
801 Uppsatser om Employer and employee. - Sida 14 av 54
Employer branding i Kina : ? Vad ser kinesiska studenter som attraktivt vid val av arbetsplats?
Kurs/nivå: Kandidatuppsats, Enterprising and Business Development, C- nivå, 2EB00E, VT 2012Författare: Niklas Fridman & Jonas PerssonHandledare: Lena OlaisonExaminator: Richard NakamuraTitel: Employer Branding i Kina: Vad ser kinesiska studenter som attraktivt vid val av arbetsplats?Nyckelord: Employer Branding, Human resource management, Kinesisk management. Bakgrund: Allt fler företag etablerar sig i Kina och en förutsättning för att lyckas är att rätt personal driver företaget framåt. Västerländska företag upplever att kompetensen är svår att finna och behålla inom kunskapsbaserade tjänster (knowledgework) vilket skapat problem vid etableringar i landet. Employer Branding är ett vedertaget begrepp i västvärlden som hjälper företag att attrahera personal, forskningen är inte lika utbredd i Kina och det finns ett behov för att kunna attrahera och behålla kompetent personal på plats i landet.
"Man måste vara egoistisk för att kunna hjälpa andra" : -En studie om hanteringen av service recovery på Icehotel och Björkliden
Service recovery innebär företags försök att uppväga kunders negativa reaktioner på ett misslyckande vid leverans av en tjänst. Det här är ett relativt välutforskat ämne, men fokus är nästan uteslutande på kunden och hur den ska hanteras. Kundperspektivet är dock bara en av tre delar som ingår i service recovery. Förutom att göra kunderna nöjda, behöver företag arbeta aktivt med att förbättra processerna samt ge medarbetarna rätt förutsättningar för att hantera misslyckanden och därefter återhämta sig. Det sistnämnda, kallat employee recovery, upplever vi ha blivit bortprioriterat och nonchalerat i en majoritet av tidigare forskning inom service recovery.
Arbetstidsdireketivets påverkan av den svenska arbetstidslagen : I vilken utsträckning kan parterna på arbetsmarknaden stifta kollektivavtal?
Sweden became a member of the European Union in 1995. When Sweden entered the Union the government also agreed on implementing every law, regulation and directive the Union have and will have in force. One directive the Union wants every country to implement is the Directive (93/104/EG) concerning certain aspects of the organization of working time. This directive includes regulations concerning the relationship between employer and employees. The regulations in the directive must be in force before January 1 2007.One of the main points in the directive is the possibility for the parties on the labour market to reach agreements through collective agreements that deviate from the legislation concerning work hours.
Arbetsmiljöansvar vid uthyrning av personal
As the staffing agency business is rapidly growing and suffering from accidents resulting in higher sick leave than in other businesses, it is of great interest to analyze which responsibilities prevail between the customer companies and the staffing agencies, when it comes to working environment for hired staff.The purpose of this essay is to clarify the distribution of responsibilities between customer companies and staffing agencies, regarding working environment. I would also like to analyze which consequences this distribution of responsibilities may lead to.To be able to answer these questions, I have chosen to use the legal dogmatic method together with the sociology of law method. I have studied legal sources, literature and also interviewed three persons who are active within the staffing agency business; one person from the Swedish Work Environment Authority, one person from the employers? side and one person from the employees? side.The conclusion of my survey is that the SAM-responsibility is divided equally between staffing agencies and customer companies, since the customer company who hires staff is equated with an employer. The employer must also ensure that there is an organized work adaptation and rehabilitation function within the company.
Hur blir man en attraktiv arbetsgivare? : Karriären, vägen till framgång!
Syftet med studien var att undersöka om och hur löneform, möjlighet till avancemang samt företagets CSR-arbete påverkar potentiella arbetssökandes intentioner att söka en ledig tjänst. Studien genomfördes på studerande vid Högskolan i Gävle. 78 personer deltog i studien och genomfördes som enkätundersökning. Resultatet analyserades med multidimensionell skalning (MDS). Det analyserade resultatet visade på två dimensioner där samtliga tre faktorer tycks påverka attraktiviteten hos en arbetsgivare.
Sveriges Florida : Borgholms kommuns interna varumärkesarbete
In the field of municipal services there are a wide range of aspects a small community must consider, especially considering that the circumstances in which a municipality operate continuously are changing. The changes include, for example, migration, individual lifestyles, the political governance and environment. Especially the latter might have a big impact on a town based on tourism such as Borgholm. We particularly have taken an interest for how this might affect the internal branding and internal brand communication of Borgholm municipality.Through our research we have found that Borgholm municipality in no particular extent is working with living the brand or any similar concepts. Also, we have found that the success of the internal branding of the organization in a great extent depend on the individuals of the different branches of the municipality?s work rather than on a coherent communication structure which reaches the whole organization..
Kombinationen arbete-familj : I en kvalitativ studie ger Luftfartsverkets anställda sin syn
The purpose of this study was to obtain an understanding of how the employees at LFV Group Swedish Airports and Air Navigation Services (Luftfartsverket) manage to combine work and family, and put this in relation to the concepts of employer of choice and socially sustainable development. Qualitative interviews were carried out with 23 randomly selected participants at the three largest places of work within the organisation. The results showed that the combination of work and family mostly could be managed but that factors like high workload and feelings of stress affected the participants in a negative way. The main measures facilitating the combination of work and family were shorter working hours and support with domestic chores. LFV can partly be considered an employer of choice when it comes to family friendly benefits but changes could be made for further improvement.
Ledarens användning av feedback från medarbetaren, för teamutveckling : En studie om hur systembaserad feedback från medarbetaren kan hjälpa ledaren att utveckla högpresterande team i företagsvärlden
In today's changing society, companies need to work with continuous change and improvement to evolve with the market. It is therefore important for managers to learn how to manage teams because they are expected to streamline selected products or processes in the business. Employees and teams need to develop in line with the changing environment in this process feedback is a tool and an important pillar. Leaders must learn to manage and transform feedback into something useful.The purpose of this study was to create an understanding of how systems-based feedback in the form of employee surveys can be a support for the leader in team development. We wanted to identify relevant behaviors and actions of the leader that may increase the work with feedback.
Stor problematik på liten yta : Att skriva informationsmaterial för skattefinansierade verksamheter
The purpose of this thesis has been about processing an already existing folder for a tax funded organization which is also the employer for this mission ? Expectrum. The reason is that both Expectrum themselves and the recievers of the folder are unhappy with the existing material. The critic that has been directed to Expectrum is that the recievers have trouble understanding what Expectrum is and what they do. Based on qualitative methods such as interviews and text analysis I?ve been able to answer my questions for this thesis.
Employer branding ? Hur kan företag vinna kriget om talang?
Idag är varumärken några av de mest värdefulla resurser företag har, och dessa har utvecklatsfrån att särskilja likartade produkter till att även särskilja platser, människor och företag. Nuapplicerar även företag varumärkesaktiviteter för att särskilja sina egenskaper som arbetsplatsför att kunna attrahera de bästa medarbetarna samt att behålla sina befintliga; detta arbetekallas employer branding och är vad denna studie behandlar. Syftet med föreliggande studievar att undersöka hur företag genom fördjupad kunskap kring vad ekonomistudenterefterfrågar kan anpassa sina employer brands för att bli en employer of choice. För att kunnabesvara syftet har två undersökningar genomförts. I den första studien, som var av kvantitativkaraktär, har 206 ekonomistudenter besvarat en enkät bestående av 19 olika faktorer som devärderat; dessa faktorer var egenskaper och attribut som en arbetsgivare kan erbjuda.
Hur attraktiv är arbetsplatsen? : Ett mätverktyg för företagens arbetsgivarvarumärke
Employer branding, eller arbetsgivarvarumärke som det heter på svenska, handlar om att rätt människor ska attraheras, rekryteras och vilja stanna kvar i ett företag. Ett starkt employer brand är något som har blivit allt viktigare för företagen i kampen om värdefulla andelar på marknaden. Studier har visat att anställda som är engagerade och trivs på sitt arbete också presterar bättre, vilket leder till ökad produktion och lönsamhetsfördelar. Många företag är inte medvetna om eller uppdaterade vad gäller sitt arbetsgivarerbjudande, det vill säga den anledning som arbetsgivaren ger till nuvarande och potentiella anställda att arbeta för denne. Det kan vara svårt att fastställa vilka områden som behöver utvecklas i företaget och vilka målgrupper som bör prioriteras. Tillgängliga mätmetoder för att få klarhet gällande nuvarande employer brand saknas, vilket har bidragit till studiens syfte att skapa ett mätverktyg för att utvärdera ett företags arbetsgivarvarumärke gentemot nuvarande anställda.
Employer Attractiveness ? Att vinna kampen om framtidens ingenjörer
Syfte: Det förutspås en framtida brist på ingenjörer i Sverige och därmed kan en ökadkonkurrens om denna målgrupp förväntas. Syftet med denna studie var att identifieravad svenska ingenjörsstudenter anser viktigt i sitt val av framtida arbetsgivare, attundersöka om skillnader finns mellan män och kvinnor samt skillnader beroende påstudenternas skattning av sin akademiska prestationsnivå. Genom att tillföra kunskapkring vad ingenjörsstudenter söker hos en framtida arbetsgivare kan företag överträffasina konkurrenter i att attrahera, utveckla och behålla personer med önskvärda talanger.Ytterligare kunskaper kring skillnader mellan de olika grupperna kan möjliggörastrategier utformade utifrån vad den specifika målgruppen söker.Teori/Tidigare forskning: Utgångspunkt har tagits i teori kring EmployerAttractiveness, en arbetsgivares attraktionskraft, och vad som anses viktigt valet avarbetsgivare. Detta begrepp ställs vanligen i förhållande till Employer of Choice, enönskvärd arbetsgivare, och Employer Branding som innefattar aktiviteterna som företagtillämpar för att öka sin attraktionskraft. Tidigare studier har genomförts i olika ländermed syftet att undersöka vad studenter anser vara en attraktiv arbetsgivare, därexempelvis karriärmöjligheter, utmanande arbetsuppgifter, hög lön och godaarbetsrelationer visats vara viktiga faktorer.
Interna attraktiviteten hos säljtjänsten inom ABB Sverige
Title: The internal attractiveness of the sales position within ABB SwedenProblem: What is the cause of the low internal applicants for the sales position at ABB?Purpose: To identify why there are so few internal applicants for the sales position at ABB.Method: In order to achieve the purpose of the study, a survey was conducted amongst the employees of ABB. The target groups were sales managers, sellers and other employees. The result from the survey where then analyzed based on the theory chapter. Conclusion: A GAP-analysis showed a difference in the attitude towards the sales position at ABB.
Styrelsen och samhällsansvaret - En studie om hur styrelsesammansättningen påverkar CSR-prestation i svenska börsbolag
The composition of the board of directors and Corporate Social Responsibility (CSR) are two widely researched subject and discussed by the media. This study aims to examine the impact of the board of directors' composition on CSR performance among the largest companies listed on Nasdaq OMX stock exchange 2008 in Stockholm, Sweden. A linear regression analysis is applied to investigate the relationship and evidence is found that board attributes have an effect on CSR performance. Among these; the size of the board, outside directors and employee representatives all have a positive impact on environmental performance. Furthermore; female, outside directors and employee representatives have a positive impact on social performance.
Motivation i praktiken - En fallstudie om vad som skapar ho g motivation hos erfarna IT-konsulter
The purpose of this study is to examine what creates motivation in the workplace of a small company with a high employee satisfaction index. The case study consists of qualitative interviews that help explain what the most important motivational factors are for the experienced IT consultants in a company that was founded by a circle of friends. The study concludes that the unique and equal pay model implicates an economic risk to the individual consultant but results in liberties, synergies and benefits. These appeal more than either self-employment or work at a larger IT consultancy that several consultants have backgrounds in. An expansion is ongoing since two years back, which threatened the culture but implicated opportunities for the individual consultants.