Sökresultat:
18402 Uppsatser om Customer information - Sida 57 av 1227
Betydande faktorer för effektiva specialtransporter
För att vara konkurrenskraftig på marknaden behöver företag hitta och använda möjliga resurser för förbättringar. En grund för ett kostnadseffektivt och kundtillgängligt logistiksystem är transporter. Det är viktigt att ha fokus på både interna och externa transporter när processer ska optimeras och via detta erhålla lägre kostnader. Den enskilt största logistikkostnaden i många företag är transportkostnaden. Studien har utförts på ett företag som är verksamma inom industrin. Fallstudieföretaget har ett fokusområde inom transporter, där syftet är att utveckla verksamheten inom specialtransporter.
Information Audit inom Svenskt Näringsliv : en fallstudie av hur organisationen Svenskt Näringsliv hanterar sina informationsresurser
Today every organization is committed to some kind of environmental scanning in order to get necessary knowledge of the world around them. The acquisition, organization and storage of information in combination with a strategic use, is today an important factor for a successful organisation in any sector of our society.In this Master thesis I have studied how an organisation such as The Confederation of Swedish Enterprise (Svenskt Näringsliv) handles its information resources. I have also looked at the flow of information within the organization. The Confederation of Swedish Enterprise is Sweden?s largest business federation representing 50 member organizations and 55 000 member companies.
Depressiva symptom, skolprestationer och betyg-Påverkas ungomars psykiska välmående av skolrelaterade faktorer?
Title: Hälsa i sociala medier - En kvalitativ studie om hur hälsoinformatörer upplever och påverkas av hälsobudskap i sociala medier.Title: Health in social media - A qualitative study of how health communicators perceive and are affected by health messages in social media.Author: Anna HedströmInstitute: Karlstad University. Faculty of health, nature and engineering sciences.Tutor: Owe StråhlmanDate: 150615Number of pages: 34Keywords: eHealth literacy, health communication, health informers, health literacy, health messages, media literacy, social media Background: With an increased interest in diet and exercise, also health and fitness messages have increased in both traditional and social media. The general guidelines on physical activity and diet are forgotten as training tips increase in the media. Research shows that it is common for individuals to retrieve information from the media when it comes to their own health. In doing so media literacy, health literacy and eHealth literacy becomes increasingly important for health communicators and for those who receive health information. Objectives: The aim of this study was to examine health communicators? experiences of health messages in social media, and how they are affected by them. Method: Qualitative interviews were chosen as a method to collect data.
CRM fördelar i olika faser - sett ur ett företagsperspektiv
Titel: Internationella relationer i innovativa miljöer ? en fallstudie av Mjärdevi Science Parks internationella arbeteFörfattare: Sergio QuiñonesAdress: Skrinnarvägen 7, 633 59 Eskilstuna | sergio.quinones@gmx.comKurs: Kandidatuppsats i marknadsföring, EFO 225Handledare: Angelina SundströmProblem: Hur kan svenska Science Parks genom internationella relationer utveckla sina processer och tjänster för att bättre stödja kunskapsutbyte och kommersialisering av innovationer?Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva Mjärdevi Science Parks internationella arbete ur ett marknadsföringsperspektiv.Metod: Kvalitativ fallstudie.Slutsatser: Mjärdevi Science Park arbetar internationellt för att främja regional tillväxt. Genom regional tillväxt bidrar man även till att öka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Parkens motor och drivkraft är entreprenörerna och företagarna. Mjärdevi samarbetar och är engagerad i den globala organisationen IASP, Science Parks i andra länder, Exportrådet, företag och ambassader.
Varumärkesbyggande - konsten att skapa & bygga ett starkt varumärke för ett nystartat företag
This project is a collaboration with Ett Klick för Skogen, a foundation that buys and preserves endangered forests in Sweden. There are several ways of helping the foundation, e.g. buy a tree and for this the buyer obtains a symbolic diploma. Many organisations uses this method to collect money and for me the lack of a thorough expressions are consistent. The objective with this project has been to renew these diplomas for Ett Klick för Skogen and in the long run increase the collections and preservation of endangered forests in Sweden.The idea has been to vivify hardwood trees in a new and rather poetic than pedagogic manner.
Aktörer, nätverk & information : Om informationsförmedling i det akademiska biblioteket
This study focuses on the encounter between the academic librarian and the academic library user with a specific need for information. The aim of the study is to examine the process of mediation of information and to uncover any inherent problems or systemic inertia that may occur within that process.Special attention has been given to information-seeking behaviour in the digital age and the possibility of viewing information literacy as a meta-literacy. The difference between the surface web and the academic invis- ible web is also investigated. Empirical data was collected by the use of ethnographic fieldwork at the Karolin- ska Institutet University Library over a period of five weeks. The data is analysed using actor-network theory as a point of departure.
Framtagning av hjälpmedel för informationshantering för sjuksköterskor inom barnintensivvård
Detta examensarbete har utförts under våren 2013 på Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Arbetet syftar till att skapa en produkt som underlättar hanteringen av information för sjuksköterskorna på barnintensivvårdsavdelningen (BIVA) på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna. På en barnintensivvårdsavdelning vårdas barn med mycket allvarligt tillstånd som kräver övervakning dygnet runt. Arbetsmiljön är stressig och ombytlig och kräver hantering av ett omfattande informationsflöde. De metoder och hjälpmedel som redan används inom vården är inte tillräckliga för att undvika att misstag sker på grund av fel och brister i informationshanteringen.Arbetet är uppdelat i två delar; en research-del och en produktutvecklingsdel.
Konstruktion av småsäckstömmare
Scania CV is one of the world's largest truck manufacturer. It is not only the directproduction of vehicles and methods that are important for Scania but also the servicemarket handling spare parts, repairs and workshops. The department Vehicle ServiceInformation construct standard times through work measurement for particularworks in the workshops. The software application STAM is used in the servicemarket to create and store standard times which then are exported to theworkshops' own systems.The purpose of this master thesis is to analyse and evaluate the internal workmeasurement system that includes standard times and the software STAM. Also,based on external analysis and benchmarking of other systems suggest appropriatefuture development within the area for Scania Vehicle Service Information.In order to perform the investigation, interviews and studies have been doneinternally at the departments that are involved in work measurement as well asexternally at Scania workshops.
Att organisera kunskap på ett företag : en fallstudie vid Ecophon AB:s utvecklingsavdelningar
Organising knowledge in a corporate environment : a case study at the development departments of Ecophon ABThe purpose of this master's thesis is to investigate how three development departments of a technical firm could organise their collection of documents and information resources to improve their management of information. Three sets of questions have been posed: 1) How does the target group of engineers deal with information, and what problems can be identified in this process? 2) What does their collection of resources consist of, how is it organised, and what problems are apparent? 3) How can principles of knowledge organisation be applied in a corporate environment?The investigation has been carried out as a case study. Three main methods of collecting empirical data have been used: surveys, unstructured interviews and collection observations. The results of the study have highlighted three major problem areas: the collection's lack of structure and searchability, the absence of policy regarding how employers should deal with information, and the inadequate knowledge among staff on how to search for, use and disseminate information.By looking at previous research on knowledge organisation, we have been able to draw conclusions regarding how the target group could organise and manage its information and knowledge in order to achieve greater efficiency in dealing with information and carrying out work tasks.
Personalens upplevelse av informationsspridning inom en organisation
Ett problem för dagens organisationer är hur information sprids och vem som tar del av denna information. Detta informationsöverflöd innebär att den information som sprids inom en organisation måste ha mening, syfte och vara av relevans för personalen och för att kunna begränsa informationsmängden måste personalens upplevelse av informationen tas i beaktande. Studien har genomförts med teorier om informationsspridning och kunskapsutbyte. Inriktningen på arbetet har varit mellan ansvarig chef och anställda inom en organisation. Den informationsspridning som sker inom den undersökta organisationen är i grupp, individuella träffar samt virtuella forum.
Informationskompetens: En undersökning om högstadielärares och skolbibliotekariers uppfattningar
The aim of this study is to examine how teachers and school librarians view the concept of information literacy in relation to their students, and to find factors that affect their undertakings to make their students information literate. In order to accomplish this, qualitative interviews have been carried out with teachers and school librarians at four Swedish junior high schools. The theoretical framework of this study is the seven faces of information literacy developed by Christine Bruce. The empirical material has been analysed firstly by finding themes that are of importance for the work with information literacy, and secondly by placing the interviewees? commentaries on information literacy in Bruce´s seven faces of information literacy.
Individanpassad information till patienter med typ 2 diabetes : En litteraturstudie om patienters erfarenheter av information från sjukvården
SammanfattningBakgrund: Diabetes typ 2 är en av de stora folksjukdomarna i västvärlden och numer även i utvecklingsländerna. Då patienterna är i behov av korrekt information för att lära sig att hantera och leva med sjukdomen är det viktigt att sjuksköterskor har kunskap om hur patienterna upplever information från vården. Syfte: Syftet var att utforska vad för erfarenheter patienter med diabetes typ två har av information från vården. Metod: En litteraturstudie som är baserad på tidigare forskning om diabetes typ två och information. Tolv vetenskapliga artiklar med kvalitativ ansats har analyserats med textanalys. Resultat: Resultatet i denna uppsats visar att patienterna efterlyser information som är anpassad till dem som unika individer och som är lätt att förstå och hantera, då de behöver verktyg för sin egenvård. Fyra teman som framkom: Svårigheter att ta emot och anpassa sig efter information, Information anpassad till att klara av dagligt liv, Skillnader på information från läkaren och sjuksköterskan och Anpassad information. Diskussion: Resultatet diskuteras bl a i förhållande till Orems teori kring egenvård. Då patienterna ofta har svårt att anpassa till sin sjukdom behöver de stöd i form av information för att klara av att leva ett så normalt liv som möjligt.
Miljöinformation i förvaltningsberättelsen :
The first of May 2005 changes were made in the Annual Accounts Act. The 2006 Annual Report of companies with more than ten employees or assets over 24 million SEK must include environmental information in the directors' report if it affects the company's development, result or position. A survey made by KPMG 2007 investigating the environmental information of companies listed on Large Cap Segment of the OMX Stockholm exchange showed that only a third of the companies, included in the survey, complied with the new law requirements.
I have examined how the environmental information in the directors' report is formulated and why the information is formulated in that fashion. I have examined seven companies listed on the Large Cap Segment of the OMX Stockholm exchange. Four companies from the materials sector and three banks from the financials sector were included in the survey.
Hur patienter med typ-2 diabetes reflekterar kring egenvård och information kring egenvård gällande fotsår
AbstractThe aim of this study was to find out how patients with type-2 diabetes reflected on self-care and the information about selfcareactivites regarding diabetic footulcers.The study has a descriptive design with a qualitative approach. The study included fourteen patients with type-2 diabetes and they had footulcers related to their disease. They were recruited from different health centres in two cities in the Middle Sweden. The patients were interviewed and the interviewes were transcribed and worked up with qualitative content analysis. The authors recived seven subcategories which were sorted into two categories; reflection regarding information about self-care and reflection regarding self-care.
Mystery Shopping : anonyma iakttagelser ur ett kundperspektiv
Companies need to receive feedback in order to understand how they should adjust to shifting demands in the market. This study focuses on the Mystery Shopping process and the information it provides. Through qualitative interviews information was gathered which identifies Mystery Shopping as an approach where companies actively seek information withthe help of anonymous ?shoppers?. This method is compared to other research methods in order to identify the characteristics of Mystery Shopping.