Sök:

Sökresultat:

18402 Uppsatser om Customer information - Sida 56 av 1227

Diabetessköterskors information och undervisning till patienter med diabetes

The purpose of this study was to describe how nurses, working in primary health care and responsible for diabetes care, reflected on patient information and education, its? content and experiences of providing it. The study had a descriptive design and seven nurses from seven health care units in the middle of Sweden participated in the study. Data were analyzed with qualitative content analysis. The results are presented in two main categories; ?The information? and ?The procedure?.

Patientens upplevelse av information ingör gynekologiska ingrepp och undersökningar

Syftet med denna litteraturstudie var att beskriva hur patienter upplever information inför gynekologiska ingrepp och undersökningar. Metoden som användes för att belysa syftet var beskrivande litteraturstudie. Data insamlades via två databaser, Medline och Cinahl. Andra sökstrategier var manuell sökning i valda källor. 15 vetenskapliga artiklar inkluderades i resultatet, dessa kvalitetsgranskades, analyserades och sammanställdes.

Kan talspråk integreras inom kunskapsorganisation? Problematiken med talspråk som bibliografiskt språk

Writing has been the most important tool in knowledge organization KO. In our modern society we can use our speech as a technical tool to seek information. Can we apply speech as a tool to organize information? The aim of this masters thesis is to problemize speech aspects in the field of knowledge organization KO. The investigation has two main parts and I use a hermeneutic approach.

Lagring av flisade skogsbränslen : - med avseende på att minska energi- och kvalitetsförändringar

Computer based information systems play an important role in modern military combat vehicles. The crew needs to be able to quickly get information about both the vehicle and its outer surroundings in order to quickly make the correct decisions. In this report, we describe the development of a prototype new information system for the BvS10 vehicle, manufactured by BAE System Hägglunds AB in Örnsköldsvik.An important aspect of the system is the time it takes from the point that the information is generated by the vehicle sensors until it is presented to the user. The system must be able to ensure that it never displays information that is out of date. Thus, it is important to create a layer and component based architecture for the solution, making it possible to control, in detail, the information?s age as it moves through the system.

Anhörigstöd : en studie om kommuners webinformation

AbstraktSyfte: Att beskriva den information om anhörigstöd som presenteras på hemsidor ikommuner i norra Sverige.Bakgrund: Äldre personer bor kvar hemma längre och behöver i större utsträckninghjälp av sina anhöriga. Anhöriga behöver ofta stöd för att klara denna uppgift.Kommunerna har en skyldighet att erbjuda anhörigstöd, men kan ha svårt att nå ut medsin information om vilket stöd de har att erbjuda.Metod: En dokumentanalys med kvalitativ och kvantitativ ansats. Information omanhörigstöd inhämtades från alla Norrlands 54 kommuners hemsidor. Innehålletanalyserades genom manifest kvalitativ analys och kvantitativ analys för jämförelsermellan kommunerna.Resultat: Studien visade att 96 % av kommunerna har information om anhörigstöd påsina hemsidor. Informationen varierade mellan kommunerna.

Skriva lätt och förklara rätt : Om att anpassa webbtexter för nyanlända invandrare med måttliga kunskaper i svenska

In this degree project I have studied how an anti-discrimination bureau can adapttheir online information to the target group ? immigrants who only have modestunderstanding of the Swedish language. This group is often subject of discriminationmatters, and therefore it?s important that they can take part of the information.To find answers to my questions I have studied different relevant theories, performeda readability analysis on the online information and have had qualitativeinterviews with representatives from the target group. I have also tested my rewrittentexts on both representatives and other readers.The result from my studies has shown that it is words that are the most difficult inthe current online information, while length and structure of the sentences are alsoof importance when it comes to the readability.

Kommunicera mera!? En studie med fokus på intern ekonomisk information

Syftet med uppsatsen är att identifiera vilken ekonomisk information som en företagsledning i ett större tillverkande företag förmedlar, samt verifiera om detta stämmer överens med vad produktionspersonalen har vetskap om. Vi ämnar även undersöka vad som inverkar på produktionspersonalens vetskap om denna information. Slutsatser: Vad ledningen vill föra ut för ekonomisk information och vad produktionspersonalen har vetskap om stämmer generellt inte överens. De respondenter som har störst vetskap om den ekonomiska informationen är mer engagerade, känner större samhörighet i gruppen och är mer insatta i företagets ekonomiska situation. Gemensamt för dessa är att de alla har kontinuerliga och täta möten med roterande ansvar för att hålla i dessa samt tillgång till väl uppdaterade anslagstavlor..

Hur tron finner ankarfäste. Pastorers informationssökande i sin andliga tjänst

This Master?s thesis concerns the information behaviour of pastors in nonconformist churches (especially new evangelical and Baptist church communions) in Sweden in their spiritual service to the local parish. The thesis also looks into how the information flow functions in the pastors? context and why the information need appears as it does. The theory used in this study is contextual analysis based on Buckland?s, Weber?s and Patrick Wilson?s theories on authority and power structures.

Sökstilar och känslor ? en studie om informationssökningsprocessen i skolan

The aim of this master?s thesis is in part to investigate how pupils act and experience their information seeking in connection with a school task, and in part to identify which factors influence the information process. The essay?s theoretical framework is based upon Carol C. Kuhlthau?s model of the process of information seeking where actions, thoughts and feelings are regarded as integrated parts.

Projektanalys vid Stora Enso Packaging Concept i Torsvik

In a global economy it is important to understand what project management is and how it functions in a contemporary company. This report includes an empirical case study of a project flow, which was conducted in the department Packaging Concept (PC) which is a part of Stora Enso. As all of PC´s customer enquiries are unique and must be considered an individual project, PC continuously works in projects. An analysis of the project flow was conducted based on interviews at and visits to PC as well as relevant documents distributed by the department. The report gives an understanding and analysis of how PC works in projects.

Sjuksköterskors uppfattningar av hur patienter erfarit given information

Information till patienten är en betydelsefull del av sjuksköterskans omvårdnadsarbete. En viktig uppgift är att hos patienter identifiera hindrande och främjande faktorer för möjligheten att ta till sig information. Studiens syfte var att beskriva sjuksköterskors uppfattningar av hur patienter har erfarit given information samt sjuksköterskors uppfattningar av vad som påverkar patienter i informationssituationen. Tio sjuksköterskor intervjuades och materialet analyserades utifrån en fenomenografisk ansats. I resultatet framkom beskrivningskategorierna tar till sig, tar inte till sig och uppfattar inte.

Informationsförsörjning för nya högskolor : En modell för Helsingborgs högskolefilial

In this work we study how the information provision should be organised in a new smaller size Swedish university college in a town without previous academic traditions. Specifically, our aim is to propose a possible model for information provision in Campus Helsingborg which is currently under construction. The study consists of two parts: literature review and empirical investigation. In the literature review we summarise a selection of articles about traditional and untraditional practically realised ways of information provision in nineties. The empirical investigation consists of 19 interviews with students, teachers and librarians from Kalmar, Halmstad and Helsingborg.

Nyhetsbrev för e-handeln : Vad man bör veta när man designar nyhetsbrev för modebranschen

This thesis gives the reader an understanding for newsletters within e-commerce, and how to work with them as a channel for marketing. Furthermore it explains the technical and graphical demands, and how to ensure that the newsletter reaches the intended receivers.A successful newsletter can entice people to shop, but can also help to strengthen a brand and the relationship between the customer and the company. During the writing of the thesis, it has emerged that the most important part of a newsletter (which also determine whether or not the receiver reads the letter) are the subject heading, sender, layout, headlines,images and the deregistration link.A part from working with the different parts of the letter, the sender should also be aware of the technical and graphical demands. Since the E-mail clients are looking out forimages, fonts that are not embedded in the computer, and for questionable words there?s a big risk for ending up in a spam filter when not considering the demands.

Ger systematiskt kvalitetsarbete bättre resultat i årskurs 9? : En studie av två skolor som fått kvalitetsutmärkelsen Bättre Skola

The management of information is a significant competitiveness in companies. Companies stored and save information every day, and it is very common to save de information in different sources. This makes de management of information complex. To mange, monitor and analyze the information, companies can use a system called Business Intelligence. BI system is an analytical system that extracts and converts data into useful information that helps employees to make informed decisions.

Patienters upplevelser av information inför en koloskopiundersökning

Patientinformation är en viktig del i sjuksköterskans dagliga arbete. Det är av betydelse att ge lämplig och förståelig information inför en undersökning, allt för att få en lugn och förberedd patient. Det är viktigt att kunna anpassa informationen till varje patients behov. Syftet var att lyfta fram patienters upplevelser av information av vårdpersonal inför en koloskopiundersökning. Frågeställningar; Hur upplever patienten informationen som ges innan en koloskopiundersökning? Vad önskar patienten att få för information innan en koloskopiundersökning? Metoden utgick ifrån analys av materialet med en fenomenografisk ansats för att ta reda på skilda upplevelser av ett fenomen.

<- Föregående sida 56 Nästa sida ->