Sök:

Sökresultat:

6143 Uppsatser om Computer science - networks and communications - Sida 10 av 410

Kunskapsöverföring, Utvärdering och Lönsamhet - tre perspektiv på utbildning - en fallstudie av Axis Communications'' Academy

Vår studie är inriktad på att finna en heltäckande modell för lönsamhetsberäkningar på utbildning mellan företag. Genom en fallstudie har vi studerat Axis Communications' Academy, där Axis Communications utbildar sina kunder inom nätverkskameror. Vi har fört samman avkastningsberäkningar (RoI) med kunskapsöverföring och utvärdering av utbildning till en modell vi kommit att kalla Modell för Kunskapsöverföring, Utvärdering och Lönsamhet, KUL-modellen. Modellen har sammanfört tidigare forskning inom Knowledge Transfer och Human Resource Development, för att komplettera RoI. I modellen framgår att det går att mäta kunskapsöverföringen i en utbildning genom faktorerna Erfarenhet, Avstånd, Relation, Motivation, Reaktion, Implicitet och Specificitet.

XML som informationsbärare för EDI

Information handling has been a key issue for different companies for a long time. Electronic Data Interchange (EDI) is used to transfer different business documents from one company to another. This is done in such way that the information itself is separated from how this information is stored and handled in the companies internal systems. As different companies have different systems there is a need for a standardised format for this exchange. There is a big difference between EDI-systems based on what kind of EDI-standard is used. The most common standard in Europe is EDIFACT, but with increased interest of using the Internet for business communication there is a need for a standard that is adjusted for use over the Internet.

Den Moderna Webben: Kan HTML5 konkurrera med traditionell programvara?

Vi ser en förändring i hur vi använder applikationer. Från att tidigare varit associerat till en dator och begränsat till ett par operativsystem finns de numera överallt. Fler plattformar innebär att man måste utveckla en applikation till var och en av dessa. Detta gör att utvecklingstiden och kostnaderna ökar och efterfrågan av crossplattformlösningar i form av webbapplikationer har därför ökat. Vi tittar närmare på hur det går att använda sig av HTML5, och övriga tekniker som en modern webbläsare har integrerat stöd för, för att utveckla webbaserade applikationer. Vi tar reda på om det finns några hinder eller begränsningar i detta och om det finns några fördelar i att använda webben som plattform. Resultatet indikerar att med de nya tekniker som är på ingång kan man utveckla webbbaserade applikationer med prestanda motsvarande Java eller C#.

"Det första jag gör när jag vaknar är att logga in på Facebook" : En studie om hur användare av de sociala nätverken upplever den användargenererade produktionen

AbstractTitle: The first thing I do when I wake up is to log on to Facebook. A study regarding how users of Social Networks experiences the User Generated production. (Det första jag gör när jag vaknar är att logga in på Facebook. En studie om hur användare av de sociala nätverken upplever den användargenererande produktionen.)Number of pages: 37 (39 including enclosures) Author: Per MagnussonTutor: Christian ChristensenCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall semester 2010University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityAim: The ambition with this essay is to examine how the online users of social networks experience the development of the Internet towards Web 2.0, and the enormous User Generated Content emerging from it. How do we receive User Generated Content from other people, and particularly what do we think about our own production.Material/Method: In order to obtain a deeper understanding of the attitudes and perceptions amongst people regarding this subject I used qualitative interviews with 9 people.

"Are You Gonna Go My Way?" - En empirisk studie av Västra Götalandsregionen lobbyverksamhet och nätverkan i EU

In this thesis we have examined Västra Götalandsregionens ways to lobby and network in the European Union. Our aim was to examine which kind of methods the region uses to lobby in a successful way in Brussels. We found that the region uses both formal and informal methods of lobbying to gain advantages in Brussels. We also wanted to locate various networks which the region is involved in to more easily have their interests satisfied. We found that they had a lot of different alliances and that it is necessary to be involved in different networks to have a chance to lobby the EU institutions.

Kvinnor, datorspel och identifikation : en genusanalys av två datorspel och två kvinnors datorspelande

This essay covers computer gaming as seen from a perspective of gender theory. The main purpose of the essay is to examine women?s relationship to computer games, and more specifically women?s attitudes to the games they play. The theoretical basis for this essay is sprung from a hermeneutic perspective. The empirical basis for analysis consists of two in depth interviews and game analysis of the two computer games Counter Strike and Final Fantasy XI.

NO-undervisning i klassrummet : En observationsstudie i hur undervisningen bedrivs av fem lärare på en skola

This essay is based on students' growing lack of interest in science at school. Both from a democratic and social perspective, this is a worrying factor for the future. Through observation, I investigated how five science teachers conduct their teaching. This is to get a better understanding of how teachers' behaviour in the classroom can affect students' interest in science. With a socio-cultural research approach, I have tried to highlight a few pieces of the puzzle that may explain students' declining interest in science.

Interaktion i klassrummet

I den här rapporten beskrivs hur elever mellan åtta och tolv år upplever användningen av datorn och Internet i skolan. Genom att studera användningen av Internet med hjälp av intervjuer, deltagande observationer och informella samtal har författaren i den här rapporten valt att utifrån elevernas perspektiv beskriva deras situation. Utifrån den etnografiska studie och de konstruktionistiska teorier författaren gjort utnyttjas sedan erfarenheter från utbildningstiden för att försökta skapa ett koncept om hur ett framtida klassrum skulle kunna komma att se ut. Undersökningar har gjorts om hur information, kunskaper och erfarenheter utbyts i klassrummet och vilken betydelse det har för användningen av Internet. Men även hur elevernas själva utvecklas och skapar sig ett kritiskt tänkande och att lära sig sortera, för dem, relevant information. Jag har även studerat hur lärarens roll förändras och hur det påverkar undervisningskulturen.

Alumninätverks fördelar och förutsättningar - en fallstudie om företags möjligheter att förvalta sina alumnirelationer

From a time where employees often remained at one company until retirement, globalization and changed employment patterns have created a more mobile labor market in the last years. In an effort to expand the connection between organization and employee a rising interest in corporate alumni networks has emerged. Previous research has shown that conditions for such networks are formed through employees social identification, perceived organizational support and organizational citizenship and can be shaped by company's HR practices.This paper aims to examine two case companies' perceived benefits through alumni relations as well as their HR prac-tices, in order to increase understanding surrounding the relationship between the two areas. Further the study intends to draw conclusions about the role of corporate alumni networks in the creation of the received benefits.The study indicates that HR practices, through the creation of an organizational citizenship behavior, can influence the conditions for beneficial alumni relations. Results show that some expected benefits of alumni relations can be re-ceived through strong citizenship.

Medicinering inom hemtjänsten

This work has been done by three development engineers and one computer engineer and in some cooperation with the company Phoniro. This report is written for computer science and is mainly oriented on the programming part in the project. The goal has been to develop a program that ensures the quality of the care that the home care organization delivers. The program is developed for cellphones and is supposed to be used in every visit. Several functions have been developed for the reason of reducing mistakes in patient visits, where the focus was on safe medication.

Hur förankras en policy? : En studie av Stockholms stads informationssäkerhet

Culture Management Cultural management administration producent KKE management.

En actionberättelse : en analys av de narrativa delarna i actiondatorspelet Halo

This essay is a narrative analyze of the computer game Halo. The purpose of the essay is to see what function the narrative elements have in a computer game of the action genre. The analyze is done with a neo-formalistic approach according to the theory of David Bordwell and Kristin Thompson. The choice of game was based on it's positive reviews mentioning the story. The essay tries to give a picture of research in the field and researchers views on narratives and computer games.

Digital kompetens - Äldreomsorgspersonals upplevelser av en digitaliserad arbetsplats

This study highlights the importance of computer technology and its impact on elder care staff's skills development in the public sector. The government presents the digital agenda within which information and communication technology today is considered to have a potential for sustainability, growth and development. According to the EU Commission, there are several important elements that should be improved to digitize the workplace. Among these are digital literacy, collaboration between agencies and increased investments in research, education and innovation. New technology can be understood in different ways by individuals, some see the computer as something positive and exciting, while others may find it hard to see the opportunities for learning and development.

Brandväggar ur hemanvändarens perspektiv

Det huvudsakliga syftet med denna rapport var att undersöka några av marknadens brandväggsprogram som kunde tänkas vara lämpliga för vår målgrupp, det vill säga en hemanvändare. Detta eftersom det idag inte finns någon lättillgänglig information inom detta område. I sökandet av brandväggsprogram fann vi en uppsjö av olika typer av brandväggar och därför har denna undersökning avgränsats till endast fyra brandväggsprogram, nämligen Norton Personal Firewall, Sygate Personal Firewall, Tiny Personal Firewall samt Zone Alarm. Denna avgränsning gjordes genom att välja ut de som experter inom området utvärderat och har ansett vara de som är säkerhetsmässigt bäst på marknaden. Undersökningsgruppen bestod av 28 testare som passade in i vår definition av en hemanvändare. Tyngdpunkten i vår rapport har lagts på brandväggsprogrammens användarvänlighet, eftersom vår hemanvändare oftast inte besitter de tekniska kunskaper som i allmänhet krävs.

Programmering till webben : Vad du ska utveckla din webbplats i för programmeringsspråk och varför?

This work is done to try to solve a scientific computer problem and its basis derived from the web, as there are a variety of ways to program to it. The most common languages used by developers, both private and corporate are PHP, .NET and Ruby. But why do companies or a private developer choose a specific programming language? Is it because it is better and has more features than the others, or because they are forced? This essay uses a questionnaire and through tests sees which is best and which one is the most popular/used. To illustrate the problem, a survey is conducted and sent to several companies and asked them to answer the questions regarding the issue.

<- Föregående sida 10 Nästa sida ->