
Sökresultat:
2829 Uppsatser om Brand Image - Sida 49 av 189
Kriminalideologier i svensk politik.
Authors: Patrik Jäverbo & Jon LindheTitle: Greener on the other sideLevel: Bachelor of JournalismLocation: University of GothenburgLanguage: SwedishIn later years the strict laws and policies surrounding cannabis use have been questioned around the world by several influential leaders, among them US president Barack Obama and former UN secretary general Kofi Annan. It has been argued that the ?War on Drugs? has done more harm than good and in some American states and a number of European countries the drug have been legalized or decriminalized. Everybody does not agree however, that legalization is the best course of action and in Sweden the emotions have sometimes run high in the discussions taking place in television shows and newspapers.The purpose of this study is to examine the image media portrays of cannabis; based on the theory that mass media is an important influence on the individual and the way in which he or she views the world. To put the result into a context the Swedish media image will be compared with the one in Denmark and Norway.
Undersökning av skalväggs egenskaper utan igjutning med betong
Skalväggar består vanligtvis av två betongskivor 45-75 mm tjocka med en luftspalt emellan. Skalen i väggen hålls ihop med armeringsstegar. Luftspaltens bredd beror på väggens totala tjocklek och gjuts i på plats. Målet med detta arbete är att undersöka skalväggens egenskaper då luftspalten inte ingjutits med betong. Om skalväggen visar sig ha god hållfasthet och bärförmåga kan den börja användas istället för massivväggar.Beräkningarna för bärförmågan utförs delvis med FEM program (Finita Elementmetod program) och delvis med kompletterande handberäkningar.
Artisten och innebörden av det personliga varumärket
The purpose of this study is to understand and get increased knowledge about what it means to see artists as brands. What are the typical assets and what kind of advantages and disadvantages are distinctive when it comes to applying a brand perspective on artists. Brands are an important part of our lives today, and the benefit of seeing a company as a brand has made that not only big companies are interested in building brands. Beyond companies even persons now want to become brands. The new perspective in seeing persons as brands is interesting and something that made us curious to investigate.
Attraktivare förortskommun : Är interkulturella kompetenser givande varumärkesattribut när mångkulturella förortskommuner vill dra till sig fler företag?
The competition between the Swedish municipalities has increased as the world has become more globalized, which means that they need to become more attractive for sustaining sound finances and not to find themselves to have a downward trend. One possibility to show the attractiveness of a place is by using place marketing and therewith attaining a stronger brand position. There are 20 suburban municipalities in the county of Stockholm, of which six are multicultural or are having a minimum of 20 percent immigrants among the residents. These immigrant areas are segregated based on class, income and culture. Problems associated with these areas have historical aspects that dates further back than modern immigration does.
Den enes död, den andres bröd : En fallstudie i Fonus kriskommunikation
Denna studie undersöker hur begravningsbyrån Fonus valde att bemöta en kritisk artikel, publicerad i Aftonbladet, med ett pressmeddelande som lades upp på den egna hemsidan. Uppsatsen undersöker först vilka retoriska verktyg som har använts i skapandet av detta meddelande, och sett från Benoits teori om Image Repair, vilka strategier som använts och hur användningen av dessa har sett ut.Därefter söker studien att praktiskt undersöka detta budskap genom att låta en utvald grupp respondenter ta del av materialet samtidigt som de i personliga intervjuer får svara på frågor om det de läst. Här utsätts respondenterna först för negativa påståenden riktade mot Fonus för att färga deras åsikt om företaget innan de får ta del av pressmeddelandet. Syftet är att undersöka om Fonus textbaserade kriskommunikation kan påverka respondenterna och deras attityd mot företaget i en positiv riktning.Undersökningens slutsats är att ett budskap som utformats med en väl balanserad retorik och ett väl avvägt bruk av Benoits strategier, utgör ett fruktbart sätt att påverka mottagaren i den önskade riktningen..
Marknadsföring i maktens korridorer : En studie om sociala mediers funktion i riksdagsvalet 2010
The current election is causing a debate in the Swedish media. The parties are trying to convince voters by spreading interesting and informative messages through different kind of media. Social media has emerged as a new way of reaching voters. All the current parliamentary parties have implemented this communication channel into their marketing strategy. People have both admired and judged the channel´s applicability in election campaigns.
Ett företag i det socialt oacceptabla
Den svenska MMA marknaden är idag under hård kritik. Många människor menar att det endast är kriminella som håller på med kamsport och att de tävlingar som arrangeras är ren brutalitet. Trots det här så har vi idag väldigt stora aktörer på den svenska marknaden som inte bara klarar sig utan även växer. Men organisationerna har fortfarande den allmänna opinionen emot sig. Företagen försöker att framstå som så sportsliga och godartade som möjligt och de menar att MMA inte är våld utan en idrott.
Kirunafestivalen: En omvärldsanalys- och upplevelseproduktionsbaserad konceptutveckling
Festivalnäringen är en stor turismverksamhet i Sverige, som lockar tusentals besökare till städer runt om i Sverige varje år. Men för att kunna sticka ut i den ständigt växande branschen, krävs det en image och något unikt som lockar besökare. Kirunafestivalen ville ha hjälp att stärka sin position för att kunna sticka ut på Sveriges festivalmarknad. Därför har vi genom teorier från upplevelseproduktion samt en omvärldsanalys tagit fram ett koncept för att stärka Kirunafestivalens position och image. Till uppsatsen valde vi att arbeta positivistiskt med en deduktiv ansats.
Förtätning av film till stillbild
During this project a photographer and an illustrator have explored if a single image can communicate a bigger whole, in this case a movie. By analysing five motion pictures with visual communication theories, semiotics and colour symbolism as tools, ten images was created. These images do not only consist of symbols, but also communicate the overall feeling and colour scheme of the movie.These images have been tested in interviews with six individuals, who, except for one, work with visual communication of some kind. They have studied the communication skills of the images from their own experiences.The result of the interviews showed that all images could not communicate a movie. One reason for this was that only a few of the test persons had seen two of the selected movies.
Gerillareklam - överraskande effektivt: En jämförelse mellan gerillareklam och traditionell reklam
The consumer of today is bombarded by an increasing number of commercial messages, which makes it harder and harder for brands to cut through the clutter. Because of this, new methods are developed and introduced to the market every day. One of the most widely discussed of these methods is guerrilla advertising. Even though the method has received numerous praises there are not any academic proofs supporting these arguments. The authors, of this thesis, have examined if guerrilla advertising is more or less effective compared to traditional advertising and what the reasons for the result are.
Kvinnors upplevelser av förändrad kroppsuppfatting och sexualitet efter mastektomi : En litteraturstudie
Breast cancer is the most common form of cancer affecting women. The treatment of breast cancer may lead to forcing the woman to remove her breast. The breast is a symbol of femininity and sexuality for many women. The purpose of this literature-based study is to describe women's experiences of altered body image and sexuality after mastectomy. This may provide a better understanding of the nurse in responding to these breast cancer patients.
Deco Retro : Designprocessen för att skapa ett varumärke
Denna rapport redogör för skapandet av varumärket Deco Retro. Samt den tillhörandedesignprocessen för att skapa en visuell identitet och profil för varumärket. VarumärketDeco Retro togs fram som ett undervarumärke till Kitsch Sweden AB som behövde ettvarumärke som passade deras nuvarande och framtida produkter. Deco Retro ska bidra meden stärkt identitet och värde för de produkter som ska säljas under varumärket. Designarbetetkring varumärket strävade framförallt efter att kommunicera den idé, identitet och de värdensom under projektet tagits fram för varumärket, samtidigt som det ska ha bidragit med enestetiskt tilltalande grafisk design.
Att konsumera, bidra eller skapa : En studie om deltagande i varumärkesrelaterade aktiviteter på Facebook
This study has researched different motivations for user participation in brand related activities on social media. The study used three types of participation to evaluate motivations for user participation. These types were the following: consuming content, contributing to existing content and creating new content. An online questionnaire was distributed on brand Facebook pages and was used as a foundation for two focus group interviews that were then held. The goal of the study was to see what motivates user participation, in order to aid companies and organizations in understanding users.
Industriellt varumärkesarbete - fluga eller framtid?: - en fallstudie av fyra industriföretag
The purpose of this thesis is to investigate industrial branding, which as a relatively new concept, both for practioners as well as academia, comprises a less explored application of the brand concept. The theoretical background of the study consists of marketing theory concerning the brand concept, and theory concerning industrial marketing. The empirical foundation consists of case studies of four industrial companies, based on interviews with representatives from the companies. All four companies have engaged in activities which they themselves see as industrial branding. Initially, the study sets out to determine the occurence of industrial branding, according to this study?s definition, and continues to tentatively explore the implications of branding in an industrial context.
Att bygga ett framgångsrikt varumärke : En fallstudie av H&M
Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett starkt varumärke byggs upp. För att få svar på denna fråga har författarna valt att undersöka H&M, då de har byggt upp ett så starkt och känt varumärke. Vilka egenskaper är de främsta? Vidare vill författarna även granska vilken bild som H&M förmedlar till omvärlden och se om den överensstämmer med kundernas uppfattningar.Uppsatsen är baserad på en enkätundersökning av 120 personer i varierande ålder, från ca 20-40 års ålder. Respondenterna är av olika kön dock är majoriteten kvinnor.