Sök:

Sökresultat:

2829 Uppsatser om Brand Image - Sida 50 av 189

Ordets tillblivelse : aspekter av Nietzsches tidiga språkfilosofi

The thesis examines the nineteenth century German philosopher and philologist Friedrich Nietzsche?s early notion of how a word is generated in the process of perception. It does so by looking at the ?metaphorical transitions? Nietzsche talks about in the essay ?Über Wahrheit und Lu?ge im außermoralischen Sinne? (?On Truth and Lie in an Extra-MoralSense?). According to the relevant passage in ?On Truth and Lie?? an image is first created as a metaphor for a stimulus and a word is then created as a metaphor for the image.

Att skapa en konceptdesign av en webbplats för ett evenemang : Att ta fram en design av en webbplats med en grafisk identitet ur ett marknadsperspektiv

Internet and social media have opened up new possibilities for companies and organisations tocommunicate their brand. It only takes a few seconds to communicate the message of a website to theuser. This indicates the importance of having the intended message of the website communicated clearlyin order to give the user a correct impression of the company or the organisation. When it comes to theconcept design of a website, it?s important that all different parts is presented uniformly.

Krisen kommer! - En analys av uttalanden för att förhindra att en förtroendekris uppstår

Syfte: Studiens syfte är att studera hur Göteborgs Stads och Staffanstorps kommuns kommunikation har sett ut för att förhindra att en förtroendekris uppstår i samband med Uppdrag gransknings avslöjanden om deras användningav skattepengar. Metod och Material: Textanalys med hjälp av dialogisk analys av transkriberingarna av två avsnitt av Uppdrag granskning och texter publicerade på kommunernas och inblandade bolags hemsidor. Teoretisk utgångspunkt i image repairtheory och situational crisis communication theory. Huvudresultat: Den vanligaste huvudstrategin i denna studie var att minska händelsens anstötlighet. Detta resultat överensstämmer inte med vad aktuell forskning inom området rekommenderar vid den typ av kris som är aktuell för denna studie. .

NK : En studie angående uppfattningar kring ett varumärke

Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera kommunikationen mellan ett varumärke som avsändare och dess kunder som mottagare för att se hur väl varumärkets identitet stämmer överens med dess image, samt om denna överensstämmelse påverkas av kunders olika egenskaper.Teori: Olika teorier kring begreppet varumärke med fokus på Kapferers identitetsprisma.Metod: En kvalitativ undersökningsmetod i form av individuella intervjuer med 26 stycken av NK:s kunder.Slutsatser: Efter att ha genomfört intervjuer med NK:s kunder kan vi dra slutsatsen att deras uppfattning om varumärket endast delvis stämmer överens med företagets avsedda identitet. Resultatet visar också att olika kundegenskaper har en stor betydelse för hur ett varumärke uppfattas och är även i det här fallet anledningen till gapet mellan identiteten och imagen..

Mortalitet och skottskjutningsförmåga hos ek (Quercus robur) efter brand :

In this study I analysed how burning affects sprouting ability and survival of oak (Quercus robur) during the first season after a burn in southern Sweden. The study consisted of two separate field tests; in the first, two 300 m2- plots in western oak dominated forest were burned to analyze the fire behavior and the immediate mortality of oak and beech seedlings defined as individuals (> 20cm of height). At the end of the season almost 50% of the oak seedlings had resprouted while the beech seedlings had 100% mortality. An attempt to investigate the effect of the burn of artificially sown acorns was totally ruined by wild boar grouting before any conclusive results could be seen. In the second test the resprouting ability of oaks of varying diameters (average BHD 7-9 cm, range 2-42 cm) was examined one season after a prescribed burn in southeastern Sweden.

Marknadsinriktad miljökommunikation på Internet : försäkringsbolaget Folksam

Many companies are presently investing in different types of environmental strategies, and it is varying to what level they channel their resources to environmental efforts. It is also diverging to what extent organizations effort to profile themselves as environmentally conscious. This can be due to difficulties in reaching out to customers and to finding the most efficient method of green marketing communication. The aim of this study is to analyse how an insurance company more actively can communicate environmental matters foremost in their contact with customers. One can in different mediums daily follow debates and discussions concerning the environment. Many insurance companies have also identified their role in performing green work.

Vem skyler vem? : En religionssociologisk studie om kön och kvinnlig muslimsk identitet i Dagens Nyheter 1951, 1989 & 2009

This is a sociological study of religion that examines how gender and female Muslim identity is expressed during the Muslim fasting month of Ramadan in the swedish paper Dagens Nyheter in the year 1951, 1989 and 2009. The aim is to see who creates the image of Islam and Muslims in general and in particular the image of the Muslim woman and whose Islam is given space in the article material. The picture has changed with the increase in immigration from Muslim countries and that we have gone from a modern to a late modern society in which other patterns shape our identity. The historical summary of the paper Dagens Nyheter illustrates how the Swedish society is formed in relation to Islam and Muslims. It provides a deeper understanding of the problems in the swedish multicultural society today..

Den gode läraren : en kvalitativ studie av fyra lågstadielärares syn på den gode läraren och den egna lärarrollen

The aim of this study was to examine how the interviewed primary teachers in two schools situated in the Stockholm area understand themselves as teachers in relation to their image of the good teacher. The research questions were: How do the informants discuss their image of the good teacher? How do the informants describe their own role as a teacher?A qualitative method, by interviews made with four primary teachers, was used to collect data for the examination. The results from the interviews were analyzed and discussed from the theories and earlier research concerning the role of the teacher and what they describe as the good teacher. The theoretical connection of this study was based on the theories of Vygotsky, Piaget, Bruner, Dewey, Dreikurs, Kounin and Glasser concerning the relationship between the role of the teacher and learning.

Ett dynamiskt varumärkesarbete : En fallstudie av Kalmar med ett invånarperspektiv

Bakgrund: Det är intressenterna som tillsammans samskapar platsvarumärket, dock har invånarnas betydelse i sammanhanget hittills inte uppmärksammats. Relationen mellan Kalmar kommun och invånarna påverkar platsens kultur, image och platsidentitet. Dessa element är sammanvävda och utgör platsvarumärket, vilket innebär att varumärkning bör ses som en dynamisk företeelse. Kalmar kommun saknar dock riktlinjer över hur de ska involvera invånarna i varumärkesarbetet, så att de tillsammans kan forma och förmedla ett attraktivt Kalmar. Syfte: Syftet med denna uppsats är dels att undersöka hur invånarna kan relateras till platsens kultur, platsidentitet och image, vilka utgör platsvarumärket. Dels att föreslå riktlinjer gällande hur Kalmar kommun ska involvera invånarna i kommunens varumärkesarbete. Metod: Studien bygger på fallstudie av Kalmar kommuns varumärkesarbete.

Grönare på andra sidan Mediebilden av cannabis i tre skandinaviska länder

Authors: Patrik Jäverbo & Jon LindheTitle: Greener on the other sideLevel: Bachelor of JournalismLocation: University of GothenburgLanguage: SwedishIn later years the strict laws and policies surrounding cannabis use have been questioned around the world by several influential leaders, among them US president Barack Obama and former UN secretary general Kofi Annan. It has been argued that the ?War on Drugs? has done more harm than good and in some American states and a number of European countries the drug have been legalized or decriminalized. Everybody does not agree however, that legalization is the best course of action and in Sweden the emotions have sometimes run high in the discussions taking place in television shows and newspapers.The purpose of this study is to examine the image media portrays of cannabis; based on the theory that mass media is an important influence on the individual and the way in which he or she views the world. To put the result into a context the Swedish media image will be compared with the one in Denmark and Norway.

Prestigens inverkan på vertikala brand extensions för högteknologiska varumärken

Det är idag vanligt med företag som använder sitt befintliga varumärke för att nå nya målgrupper för att öka sin lönsamhet. Ett sätt att göra detta är att introducera produkter i en ny prisklass, en så kallad vertikal brand extension. Problemet är det att det är oklart exakt hur detta påverkar konsumenternas uppfattning om varumärket och vilka faktorer som spelar roll. Denna uppsats behandlar prestigens påverkan på konsumenternas uppfattning av varumärket vid en vertikal brand extension för företag inom den högteknologiska sektorn.Anledningen bakom att vi har begränsat oss till den högteknologiska sektorn är att det saknas empiriska undersökningar som behandlat denna bransch. All föregående datainsamling och analysering har tidigare behandlat för många branscher samtidigt vilket lett till ett resultat som inte nödvändigtvis är rättvisande för den högteknologiska.

Varumärket Sverige : En fallstudie om hur VisitSweden arbetar med varumärket Sverige mot internationella turister

Syftet med denna fallstudie är att undersöka på vilket sätt VisitSweden arbetar med Sveriges varu­märke mot internationella turister och besökare, samt hur de samarbetar med besöksnäringen för att stärka varumärket Sverige. Metodmässigt har vi genomfört en fallstudie på VisitSweden vars uppdrag är att marknadsföra Sverige till internationella turister och besökare. Vi har genom­fört kvalitativa intervjuer med marknadschefen på VisitSweden och aktörer i besöksnäringen. Fallstudien visar att VisitSweden i samarbete med NSU (Nämnden för Sverigefrämjande i Utlandet) arbetar med en strategi för Nation branding. Detta för att stärka Sverigebilden.

Det avbrutna samtalet - reklamformatets betydelse i podcastmediet

Marketers are today confronted with new forms of media and tend to use different strategies to exploit these media. The podcast medium has emerged in a time of changes in terms of media planning. By using stimuli containing identical context with different forms of advertising, this thesis seeks to explore whether ads, sponsorships or product placements is more favourable for an advertiser to practice in the podcast medium. The purpose of this study is to investigate the differences in communication effects, such as attitude towards the brand and purchase intention, depending on the form of advertising. Testing if previous research, made on the same format but in different media, is applicable in the podcast medium carries out the study.

Platsmarknadsföringens roll för kommuner: en fallstudie av
Luleå, Skellefteå och Umeå kommuns arbete med
platsmarknadsföring.

The purpose of this thesis was to create a deeper comprehension for the role of place marketing within Swedish municipalities and how it is applied to attract visitors and residents. A case study was performed to obtain this purpose. Interviews with three northern municipalities were conducted in order to retrieve essential information. This was compared to previous studies of place marketing in order to find similarities and differences. The results of this study showed that municipalities emphasise on creating an attractive image, directed to the residents as well as to people outside.

?Spindeln utan nät? : En uppsats om möbeltillverkares strategiska faktorer för långsiktig överlevnad

Syftet med denna uppsats är att analysera och utvärdera vilken marknadsföringsstrategi möbeltillverkare använder sig av. Det problem vi avser att belysa i denna uppsats är vilka strategiska faktorer påverkar den långsiktiga överlevnadsförmågan hos underleverantörer i möbelindustrin?Möbelbranschens underleverantörer påverkades hårt av nätverkens upplösning och att många storkunder valde att lägga produktionen utomlands till ett billigare pris. Designens betydelse har blivit allt mer påtaglig och människor idag är designmedvetna. Företag har fått upp ögonen för vikten av design och att skapa värde genom att integrera design i organisationen.

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->