Sök:

Sökresultat:

547 Uppsatser om Axis Communications - Sida 28 av 37

att synas på internet - ett praktiskt företagsperspektiv

Today Internet is clogged up and packed with homepages and information from both private persons and commercial companies. This has led to a decreased availability for a company to be noticed. The most common tool for consumers to use while searching for products online is via search engines. But because of the nature of these, not all companies can have good placements. Our research question was, "How do small online-companies attract consumers to their website"? The purpose of this thesis is to identify how a company works through online-communications and how to attract consumers to their home page.

Torget som kommunikativ lärmiljö : En studie i användandet av torg ur ett språkutvecklande perspektiv i förskolan

I dagens samhälle byggs förskolor med moderna innemiljöer som är inspirerade av Reggio Emilias filosofi. Ett inslag i dessa är torget som ska vara ett hjärta i verksamheten som fungerar som gemenskapens kärna, en plats för möten och kommunikation. Syftet med detta arbete är att undersöka hur torget används för att barnen ska utvecklas språkligt. Fokus ligger på hur förskollärare ger barnen möjlighet att kommunicera och samspela för att utvecklas språkligt i denna miljö. Genom intervjuer fick förskollärare uttrycka sina tankar kring syftet med torget och hur de använder torget för att hjälpa barnen att utvecklas språkligt.

PR-konsulter och bloggare; en win-win situation? : En studie om PR-konsulters förändrade arbetssätt i och med modebloggarnas framväxt

Abstract Title: PR consultants and bloggers; a win-win situation? -  A study of PR consultants? new adaptations in the labour market due to the emergence of fashion bloggers. Authors: Cecilia Girell, Sandra Kjellstro?m Tutor: Ylva Ekstro?mPurpose: With the expansion of the Internet, fashion bloggers have gotten more power. A few companies have understood this powerful and reasonable cheap marketing channel. Despite this, most companies still feel powerless, but what has happened to the work of PR consultants in this constant changing media environment? The ones whos purpose is to act as intermediaries between companies and various media channels.

Projektlogistik vid bredbandsinstallation : Optimering av ledtider

Background: The development of the IT-industry, where new technologies and new services continually arise, has led to new players with different specializations. The increased degree of specialization means that these players need to cooperate with each other in different types of projects.Problem definition: What factors are important in a project to achieve the objectives as quickly as possible? More players should lead to cooperation difficulties, how can you coordinate in the best possible way? Today, it is desirable for all parties in the project to shorten down the lead time.Purpose: The main purpose is to explore the different factors that affects the project's lead time concerning broadband installation. The part purpose, is to analyze and assess the conditions for cooperation between different players in the project for broadband installation and to provide a recommendation.Method: In order to answer the problem definition, the paper is structured around a qualitative approach with interviews to obtain data. Mostly, the used data comes from primary sources with an extension of secondary sources.Theories: Theories that are used in the paper are: Communication Process, Communication Plan, Project Planning & Project Plan, Efficiency through collaboration, Communication in a network.Empiric: Empirical data consists of primary data collected through interviews.Analysis: The analysis is based on the variables from the theoretical frame of reference; Communications, Planning, Interaction & Information.

Dagens företag har ett bra skydd mot överbelastningsattacker

Dagen samhälle är sårbarare än man ibland kan ana. Överbelastningsattacker är attacker mot ett specifikt nätverk, och syftet är att göra dess tjänster otillgängliga för legitima användare. Detta är något som sker varje dag mot företag runtom i världen, och inte minst i Sverige. Media har på senare tid uppmärksammat problemet sedan det blivit allt vanligare och vanligare bland företagen. Syftet med detta arbete är dels att få bättre förståelse om överbelastningsattacker är något som prioriteras eller inte, men även att få företagen uppmärksammade på vilka olika skydd som finns att tillgå mot överbelastningsattacker, samt att vi vill få företagen att verkligen tänka på vilka hot som finns där ute. Vårt mål med denna uppsats är att ta reda på vilka befintliga skydd företag i Sverige använder sig utav för tillfället samt vilka skydd de kan och bör använda sig utav. För att nå detta mål har vi genomfört kvalitativa intervjuer med företag som bedriver en stor del av sin försäljning, eller tillhandahållande av tjänster, över Internet. Detta har gjort att vi kommit fram till att företagen visserligen visst har skydd mot överbelastningsattacker och använder sig utav dem, men bör också se till vilka andra skydd som finns tillgängliga för dem och kan fungera bättre för just dem. Det finns som sagt bra skydd mot överbelastningsattacker, men det gäller att veta hur de fungerar och att använda dem på rätt sätt för att kunna utnyttja dem ordentligt. Vi tror, och hoppas, att detta arbete kommer att kunna hjälpa företagen i framtiden att lättare kunna stå emot överbelastningsattacker, och det är våran förhoppning att denna uppsats kommer att komma till nytta och tjäna sitt syfte..

Kommunikation mellan företag - förutsättningar för bruket av sociala medier i en företag-till-företagskontext

The study examines how social media can be used in a business-to-business context. To understand the communication conditions, factors has been identified that affects the choice of communication channels for different types of information transferred between parts. Furthermore, the study investigates the underlying reasons for why certain communication channels are chosen before others, in different situations. The study results are based on qualitative semi-structured interviews with employees in a small engineering consulting company. The investigation has focused on employee communication and choice of communication tools primarily in relation to the business relationship.

Varumärkeskommunikation : En analys av Borkas och BayIcons kommunikativa arbete i relation till WJOS

AbstractTitle: Brand communication ? An analyze of Borka and BayIcons communicative labor in relations with WJOS. (Varumärkeskommunikation ? En analys av Borka och BayIcons kommunikativa arbete i relation till WJOS)Number of pages: 53 (55 including enclosures)Author: Johan LarssonTutor: Göran SvenssonCourse: Media and Communications Studies CPeriod: Second term / autumn 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/aim: The purpose of this essay is to study how two small Swedish clothing companies, Borka and BayIcon, manage their brand communication. Brand communication includes work with target groups, brands, media and finally communication in a bigger perspective.

Kunskapssystem - ett nytt sätt att betrakta företag

Title:Knowledge system - a new way of observe the company Authors:Malin Pärmborn och Susanne Gidlöf Tutor:Anders Nilsson Department:Department of Business and Management Blekinge Institute of Technology Problem:How can processes of problem solving in a project contribute to generation of organizational knowledge in a knowledge company? Course:Master thesis in Business Economy Purpose:By describe the processes of problem solving in two different projects of our two chosen knowledge companies, we will clarify whether problem solving contributes to the generation of organizational knowledge. The purpose of this research is to increase the management consciousness concerning everyday processes that will contribute to the creation and transfer of knowledge. This is a condition to transfer human capital to structure capital and thereby decrease the company?s vulnerability. Approach:We gathered the data we needed through conversations and interviews with people on the two knowledge companies.

Öl- & alkoläsksmarknadsföring ur genusperspektiv

Alkoholkonsumtionen i Sverige är högre än på mycket länge. Med nya överenskommelser,som öppnade möjligheter för alkoholbranschen att marknadsföra sina produkter, utsättskonsumenter för ökad påtryckning av önskad kommunikation från företagen. Företagenskommunikation riktar sig gärna till den yngre allmänheten som ofta formar sinauppfattningar och attityder genom inlärning och erfarenheter. Uppsatsen behandlarhuvudsakligen företagets kommunikation med hjälp av tre angreppssätt; medieval,förpackning och reklam. Beroende på förespråkarens kön uppfattas reklamens inriktning oftaolika.

GATA ELLER VÄG? FÖRSLAG PÅ UTVECKLING AV MÖLNDALSVÄGEN, SÖDRA VÄGEN OCH GÖTEBORGSVÄGEN

Jag har i mitt examensarbete undersöka om man kan skapa en trevligare gatumiljö längs en väg med mycket trafik. Planområdet jag valt att arbeta med sträcker sig mellan Göteborg och Mölndal. Dessa städer binds samman av flera olika vägar. Den första förbindelsen mellan dessa städer gick längsmed Mölndalsån där idag Södra vägen, Mölndalsvägen och Göteborgsvägen finns. Om man ska färdas mellan Göteborg och Mölndal väljer många fortfarande att röra sig längs denna sträckning då den är genast och för att spårvagnen färdas den sträckningen.

Det sociala verket

Internet har utvecklats till en ?Web 2.0? version, där nu användare är interaktiva med varandra. Nätverksajten Facebook, en av tjänsterna som ingår i begreppet sociala medier, har bara funnits på Internet i några år och har redan över 500 miljoner användare runt om i världen. Sociala medier är ett enkelt sätt för att skapa kontakt och tillgänglighet med sina vänner och kan bli ett verktyg för såväl privatpersoner, företag och organisationer att nå sina målgrupper. Även de statliga verksamheterna kan använda sociala medier för att kommunicera med sina kunder, intressenter och allmänheten.

Glappet mellan samhällets aktörer och individen - en fallstudie av hyrcykelsystemet Styr & Ställ

Detta kandidatarbete syftar till att studera glappet mellan samhällets aktörers mål och de yttre förutsättningar och attityder som individens färdmedelsval påverkas av. Fokus ligger på hur glappet mellan samhällets aktörer och individens färdmedelsval avseende cykling kan förminskas genom förändringar av ett befintligt hyrcykelsystem. Problematiken studeras utifrån en fallstudie av hyrcykelsystem Styr & Ställ, som Göteborgs Stad inrättat för att individen ska välja cykel i sitt färdmedelsval. Genom förbättringar på hyrcykelsystemet, med fokus på de yttre förutsättningar och attityder som individen har, kan andelen individer som väljer hyrcykel i deras färdmedelval öka och glappet mellan samhällets aktörers mål och individens färdmedelsval minska. En metodkombination av litteraturstudie, dokumentstudie och intervjuer har genomförts för att besvara examensarbetets frågeställningar och på så sätt belysa arbetets syfte. Utifrån studien kan flera utvecklingsmöjligheter av Styr & Ställ utläsas för att förminska glappet mellan samhällets aktörers mål och individens färdmedelsval.

Behovet alltid större än möjligheterna : En fallstudie av de drabbade kommunernas kriskommunikation i samband med branden i Västmanland

The tsunami in Thailand in 2004, 9/11 and hurricane Katrina in New Orleans 2005 are all reminders that no organization is immune to crises, which also means that all organizations should be prepared and know how to handle a crisis if one was to occur. A case study has been conducted, on a crisis regarding a fire that occurred on the 31st of July 2014 in Västmanland, Sweden. Through Qualitative interviews empirical data was gathered and then analyzed together with our theories and previous research. The purpose of the study is to analyze how the municipalities affected and the County Administrative Board of Sweden handled and communicated with/to the public during the fire that spread in Västmanland 2014. Our study shows that a risk analysis and analysis of surroundings is crucial in anticipating a crisis event and that it is essential for organizations to undergo training to prepare organization members on how to handle a crisis. Another conclusion is that the need for information is large during a crisis event and grows throughout the entire course of the crisis. The crisis that we studied had a lack of information, but at the same time the public?s need for information is a need that can?t be satisfied during a crisis.

Att konstruera identitet på Facebook.com : En kvalitativ etnografi

Title: Constructing identity on Facebook.com ? A qualitative ethnographyNumber of pages: 40 (34)Author: Clara LindholmTutor: Amelie HössjerCourse: Media and communications studies CPeriod: HT (Autumn) 2009University: Division of Media and Communication, Department of InformationScience, Uppsala University.Purpose/Aim: The purpose is to study how the social community Facebook.com canbe used in order to construct identity. The study follows three Facebook users in anobservation where they are able to document their thoughts and reflections in anprivate media diary. This study investigates their use of the medium and focuses onthe functions with which they are able to alter their profiles. The result consists of acombination of these reflections, interviews and a selection of literature relevant tothe subject of new media, the use of social internet communities and social sciencetheories.

Specialexponering är ett värdefullt verktyg, En studie om Specialexponerings påverkan på försäljningen av snus.

The current legislation on marketing of tobacco products creates problems for Swedish Match, and obstruct its marketing communications. The purpose of this paper is to investigate Swedish Match's marketing strategy of product category snuff, through a special exposure. In store placement has a great affects on customer buying behavior and studies have shown that 70-80 percent of all purchasing decisions are made in the store, which in turn provides great opportunity for retailers to use their marketing tools for influencing customer buying decisions.Our thesis study is to test a double exposure of snuff with the help of three special exposure. These three special exposures are fridge, fridge with a sign and sign. The purpose of the study is to test which of these three special exposures that have the greatest impact on sales.

<- Föregående sida 28 Nästa sida ->