
Sökresultat:
2482 Uppsatser om Word of mouth marketing - Sida 20 av 166
Intern marknadsföring i tjänsteproducerande företag
This thesis discusses how companies work with internal marketing to increase personnel motivation and comfort, and how internal marketing and employee rewards are valued by companies? management. Issues addressed include: the link between employee satisfaction and the success of companies: how to work successfully with internal marketing: the value of different kinds of rewards for personnel: the importance of communication and information. By studying literature and theories about these issues and also interviewing personnel managers in two different companies we have learnt that companies use internal marketing with awareness and thought. We also learnt that company leaders value employee rewards very high, although there is a different in what sort of rewards they value the most..
Låt oss underhålla kunderna tillsammans! : Hur företag kan utnyttja partnership i sitt arbete medexperience marketing.
Titel: Låt oss underhålla kunderna tillsammans! ? Hur företag kan utnyttja partnerships i sittarbete med experience marketingFörfattare: Axel Bergström och Johan MalmstenHandledare: Christine TidåsenNivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp. VT 2011Nyckelord: Experience marketing, partnership, upplevelsemarknadsföring, brand advocateProblemformulering: Hur kan företag utnyttja partnership för att få ut mer av sitt arbete medexperience marketing?Syfte: Syftet med uppsatsen var att förtydliga hur partnership kan utnyttjas i företags arbetemed experience marketing. Analysen kom fram till hur experience marketing kan utnyttjas påett mer fördelaktigt sätt med hjälp av partnership.
Förutsättningar för intern marknadsföring inom grundskolan 2010 : 1 + 1 = 3 Nya insikter om förhållandet mellan tal, lärare och ledning
I och med friskolereformen i början på 1990-talet har förutsättningarna för skolor förändrats och konkurrensen hårdnat. Marknadsföring av skolor har blivit allt vanligare och vilket anseende skolan har är avgörande. Tidigare forskning har visat att nöjda anställda leder till att kunder blir tillfredställda och lojala, de som tar hand om sina anställda och agerar på deras idéer visar ett bättre resultat. Därför kan intern marknadsföring ses som ett verktyg för att hantera denna konkurrens.Syftet med denna uppsats är att utifrån ledningens perspektiv få förståelse för och beskriva vilka faktorer inom skolbranschen som påverkar den interna kommunikationen och vilka förutsättningar dessa faktorer ger för intern marknadsföring. Studien har intagit ett Grounded Theory-inspirerat tillvägagångsätt och tillämpar intervjuer för att svara på syftet.
Blogga vårt varumärke! : Hur PR-utövare bör bemöta bloggare utifrånbloggarnas perspektiv.
Web 2.0 har möjliggjort och öppnat upp för en ny typ av mellanmänsklig kommunikation. Numera kan vem som helst starta sin egen offentliga och lättillgängliga webbplattform där digitala dialoger frodas och med det skapas attraktiva marknadsplatser för företag. Enligt forskningsluckan vi har identifierat anser vi att det saknas insikter om hur företag på bästa sätt ska arbeta med bloggare utifrån bloggarnas perspektiv. Bloggar är inte bara en attraktiv marknadsplats för företag utan också för bloggarna själva som skapar sitt personliga varumärke genom att bygga upp den digitala identitet som presenteras i bloggen. Således är syftet med vår uppsats att bidra till ökad förståelse för bloggares preferenser i relationen med företag och varumärken, samt hur de väljer varumärken att beröra i sin blogg utifrån sin digitalt konstruerade identitet.För att genomföra vår studie har vi valt en kvalitativ metod med en abduktiv ansats där vi har genomfört semistrukturerade intervjuer med sju populära bloggare i Sverige.
Dialogens betydelse för företag : Hur företag bör agera och uppträda när de marknadsför sig i sociala medier
The purpose of my study is to give a good picture of what social media really is and how companies can make use of it, in their marketing strategy. It gets more important for every day that companies fully understand how social media works and how to act in the new digital channels. To be an updated marketer today, you need to fully understand social media and how it can be implemented in the company marketing strategy. This study gives you a snapshot over todays situation in the area of social media marketing.I have interviewed four different persons, who I believe have a great competence and are highly qualified for this kind of study. All of the interviewed persons work with social media marketing at a daily basis.
Marknadsföring av bibliotek via sociala medier ? Hur ser bibliotekarier på det?
The aim of this thesis is to investigate how librarians view marketing of the library using social media and how this can be used in a marketing strategy. The theoretical framework for this thesis is based on the 7 Ps of the marketing mix, SWOT-analysis and SWOT/TOWS Matrix. The theory is based on planned elements that make up a product or service offered the market. We have used our own interpretation of the theories to analyse our material. Our main method has been a web-based questionnaire, the questionnaire was sent to 523 librarians active at ten large public libraries and its related branches.
Ambassadörskap i upplevelseindustrin: befolkningen som marknadsförare av en destination
Turismen är en stor industri i Sverige och globalt där den destination som är framgångsrik har mycket att tjäna. Förutom de intäkter som går till företagen inom upplevelseindustrin, som hotell eller restauranger så finns det dessutom fördelar som kommer hela samhället till nytta, via skatteintäkter och ökad sysselsättning. För att skapa förutsättningar för en hållbar destination pratar man om organiserad destinationsutveckling, där utveckling och marknadsföring sker gemensamt på destinationen. Organisk destinationsutveckling är då utvecklingen sker naturligt på destinationen, utan avsiktlig påverkan. Man talar också om organiserad och organisk image.
Kund- och marknadsundersökning för ?Rent Hus? : en studie om behov, attityder, förväntningar, tjänstekvalitet samt köpprocess
Människor utsätts idag för så mycket information och intryck att de tvingas vara selektiva i vad de uppmärksammar och påverkas av i det eviga mediebruset. Därför måste företags marknadsföring utmärka sig gentemot konkurrenterna. På tjänstemarknaden idag finns många alternativ av tjänster att välja mellan som alla påstås tillfredställa samma kundbehov. En bransch där detta gäller är lokalvårdsbranschen där alla aktörer erbjuder liknande tjänster. Av denna anledning är kvalitet en viktig del.
Employee Referral Vad driver ansta?llda att rekommendera potentiella medarbetare till en tja?nst? : - Fo?r fo?retag med rekryteringsbehov.
Problem: Fo?r att skapa ett starkt employer brand ska arbetsgivaren inneha positiva associationer hos potentiella medarbetare, vilket bidrar till att mindre resurser kra?vs fo?r att finna den efterfra?gade kompetensen. Da? en rekommendation handlar om att yttra sig fo?rma?nligt blir betydelsen av medarbetares rekommendationer viktig fo?r fo?retagets employer brand. Resultaten av att anva?nda sig av medarbetares rekommendationer i rekryteringsprocessen a?r ka?nt inom forskningen.
Facebook ? en plats för en ilsken mobb med ett meddelande att sprida : en textanalytisk undersökning av hur ett företag bemöter negativ kritik på Facebook
Sociala medier innebär både stora hot och möjligheter för de företag som väljer att använda detta som en kommunikationskanal. Sociala medier skapar en plats och ett tillfälle för företag att komma närmare kunderna och genom att göra detta kan företagens intäkter ökas, kostnaderna kan minska och kundkontakten kan bli mer effektiv. Idag blir företags snedsteg, dåliga service och fadäser offentliga på några minuter i de sociala medierna. I form av arga inlägg på företagens vägg på Facebook ackompanjerade av kommentarer från andra som håller med trådskaparen kan en lynchning av företaget som gjort något fel eller retat upp kunder startas. Mot bakgrund av det här resonemanget är syftet med denna uppsats att undersöka hur 3, en av Nordens största mobiloperatörer, bemöter kritik samt hur de väljer att skapa sin identitet på sin Facebook-sida.Den teoretiska referensramen i denna uppsats behandlar systemisk funktionell textanalys, identitetsskapande på internet, intimisering, word-of-mouth samt word-of-mouse och service recovery-teorier.Analysen bygger på en ideationell samt en interpersonell textanalys av fem svar på fem negativa inlägg skrivna av upprörda kunder på 3:s Facebook-sida.
Intern Marknadsföring - Kommunicera Mera, Kommunicera med Flera : Inom den Svenska Sjukvården
The aim with the study is to find key factors relating to internal marketing and to improve the process between the operating organization and its customers. A qualitative study is carried out within an organization active in the Swedish healthcare. The qualitative approach is carried out by collecting empirical data through observations, personal interviews and group interviews.The Physiotherapy Clinic at the Karolinska University Hospital is in the focus of the empirical study. The study locates existing differences in perceptions and comes up with recommendations for actions to improve the process of organisations within the Swedish healthcare and their customers. The study's results are that internal marketing can bring a lot to service-selling organizations and that the organizations internal conditions are as important as the external ones.Communication appears to be a key factor for an organization that has applied internal marketing.
Sinnesmarknadsföring : Ett effektivt verktyg för folkbibliotek?
Sensory marketingAn effective instrument for libraries? We are living in a world of constant communication and information and because of that, marketing in general seem to have no distinctive effect. Consumers become overwhelmed by all the advertising messages. Due to this, it is clear that organizations like libraries must create a deeper and more personal connection to increase user satisfaction and foster the use of services, among both users and potential users. One way to achieve this is to make use of all the emotional elements of a product or a service.
Att bygga konkurrenskraft : en fallstudie på tre små- och medelstora byggföretag
This essay is about children in grief. This subject is very wide, therefore I have chosen to focus on childrens questions in relation to losing someone close to them. I got the idée for this study in 2004 when the tsunami hit south Asia.The result in this study reflects three different pedagogues experiences about how they have experienced childrens questions when they have lost a person near to them. During this study I have reached the knowledge that as an adult you should answer childrens questions straight and honestly. It is important that children get information about what has happened, they must get a chance to participate.
Företag på Facebook : Hur de sprider information och interagerar med sina medlemmar
Social media on the Web has become more common over the last decade and in recent years it has grown immensely. The social media with the highest amount of members is Facebook, where not only private persons are found - companies started to establish their profiles on the network in 2006. However, little is known about how these companies succeed and reach their audience with information dissemination and interact with them. The aim of this study is to contribute with information to local companies on how they can manage to maintain their activity with different approaches and strategies. This study examines how three different local companies chooses to spread information and maintain relationships with their members on Facebook.
Marknadsföring av en god sak : Marknadsföringens karaktär inom insamlingsbranschen
This study will focus on the fund raising market and what characteristics that can be found in marketing in this market. The donations to fund raising organizations has increased lately and therefore we found it interesting to study how their marketing has developed over time and what risks that can be found. When talking about marketing in fund raising organizations it?s difficult to not include the donors. Therefore have we also studied what value creates for the donors and how the organizations work to gain their trust.