
Sökresultat:
495 Uppsatser om Voice and loyalty - Sida 12 av 33
KUNDRELATIONER : - En fallstudie på Nyby Torshälla Ridklubb
Abstract ? ?Customer relationships ? A case study on Nyby Torshälla Riding Club?Date: December 20th 2011Level: Bachelor thesis, 15 ECTSInstitution: School of Sustainable development of society and technology, Mälardalen UniversityAuthors: Linn Ericsson, Elenor Flodin, Emma Jakobsson22nd June 1987 24th April 1987 24th May 1989Title: Customer relationships ? A case study about Nyby Torshälla Riding ClubTutor: Daniel TolstoyKeywords: Relationship marketing, customer relationships, customer loyalty.Purpose: The purpose of this thesis is to analyze how Nyby Torshälla Riding Club maintains their customer relationships. This is to get a deeper insight into how small service companies, in a business to consumer market on a local basis, strategically can work with their customer care.Method: The study was qualitative in its nature and was based on an inductive approach. The primary data has been collected through personal interviews and since the respondents were selected strategically, this means that a non-probability sampling was used. The secondary data that has been used for this thesis was based largely on literature, articles and the Nyby Torshälla Riding Club website.Conclusion: This study indicates how small size service companies can benefit from nurturing their customer relationships.
Barnsa?nger ? sa?nger fo?r barn? : En kartla?ggning av de musikla?romedel som anva?nds i fo?rskolan och dess anpassning till barnro?sten
Syftet med min underso?kning har varit att o?ka fo?rsta?elsen och kunskapen kring barnro?sten och dess begra?nsade ro?stomfa?ng genom att kartla?gga de la?romedel, besta?ende av utgivna barnmusikmaterial, som anva?nds pa? ett urval fo?rskolor. Utifra?n barnro?stens fo?rutsa?ttningar har jag ba?de o?versiktligt och mer inga?ende studerat musikexempel fra?n barnskivor och dess anpassning till barnens eget ro?stla?ge. Fo?rskolor har via webbenka?t medverkat och angivit de skivor som de sja?lva anva?nder sig av.
Lojalitet ? Är det möjligt att bibehålla vid en outsourcing?
Titel Lojalitet ? Är det möjligt att bibehålla vid en outsourcing? Författare Joacim Carlsson och Fredrik Thanche Handledare Marie Aurell Institution Managementhögskolan vid Blekinge tekniska högskola Kurs Kandidatuppsats i företagsekonomi, 10p Syfte Vi avser i vår uppsats att undersöka vad som påverkar lojaliteten vid en outsourcingprocess. Utifrån hur företagets agerande påverkar personalen avser vi också att ge förslag på vad man ska tänka på som outsourcande företag och hur man kan arbeta med att bibehålla lojalitet vid en outsourcing. Metod Undersökningen har ett kvalitativt upplägg. Vi har undersökt två företag som outsourcat någon del av företaget för två till tre år sedan.
Effekten av talarformanten och F0's styrka på otränade röstbedömare
Tal och röst styrs av komplicerade processer, där vitt skilda funktioner används i dess produktion och perception. Hur tal och röst uppfattas skiljer sig på flera sätt från den objektiva mätbara akustiska talsignalen. Grundtonens, F0?s, styrka och det man kallar talarformanten är två parametrar som påverkar hur rösten låter. Studien hade som syfte att undersöka om grundtonens styrka och med eller utan talarformant påverkar vilka stimuli otränade röstbedömare tycker bäst om.
Logopeders bedömarreliabilitet vid perceptuell röstanalys av utvalda röstexempel : en början till ett referensröstmaterial
Vid användning av audio-perceptuell röstanalys för framtagning av referensröster är begreppet reliabilitet av central betydelse. Syftet med denna uppsats var att undersöka reliabiliteten mellan erfarna röstlogopeders perceptuella röstanalys av ett antal utvalda röstexempel. Förhoppningen var att utifrån detta kunna sammanställa en början till ett referensröstmaterial bestående av manliga och kvinnliga referensröster representativa för olika parametrar i SVEA-protokollet. De specifika frågeställningarna var: Hur samstämmiga i perceptuell röstanalys är bedömarna kring de valda röstexemplens olika parametrar? Är någon eller några av de parametrar som bedömarna är överens om extra framträdande i någon röst så att denna röst kan användas som referensröst? Utifrån en databas med 65 röstinspelningar valdes 15 röstexempel ut av författarna att skattas av sju erfarna logopeder med SVEA-protokollet.
Att läsa Lispector med Cixous : Écriture féminine och Stjärnans ögonblick
The essence of literature ? it?s voice, it?s meaning? has always been scrutinized of interest to readers and theorists. The language in itself has the power to revolt against and undermine current and dominant hierarchies. This language can also be of a passive nature, accepting existing norms and dichotomies. This paper has the ambition to examine the language, the voice, of Clarice Lispector in her novel A Hora da Estrela (The Hour of the Star).The theoretical horizon from which I will read The Hour of the Star is that of Hélène Cixous, which can be expressed through the term écriture féminine.
En fallstudie om en fotbollsklubbs varumärke : ?Kall hjärna, varmt hjärta och rena händer?
Authors: Tobias Nilsson & Vedad LjeljakSwedish title: A case of a football club?s brand. En fallstudie om en fotbollsklubbs varumärke, ?Kall hjärna, varmt hjärta och rena händer?AbstractPurposeThe purpose of our study is to understand brand building of a Swedish professional football club. MethodThe method that has being used in the essay is a qualitative study where we have used semi constructed interviews to create a deeper understanding for brand building in a football club.
Den konfessionslösa skolan - en teoretisk realitet men praktisk omöjlighet? : En kvalitativ studie av normerande företeelser i svenskt religionsundervisningsmaterial
Vocal technique and interpretation are the key elements of voice training. Thepurpose of this article is to investigate what vocal technique and interpretation meanto teachers and students and how they would describe the relationship between thetwo. The questions at issue, intended to be answered in this article, are the following:What is the relationship between vocal technique and interpretation? How should theteaching be structured for the students to experience progress on the musical plane?What role does the teacher have in the musical development of the student?This is a qualitative survey and the methods of investigation are semi-structuredinterviews and classroom observations. Presented in the article are a number ofresearchers and writers whose thoughts on the subjects have gained great importanceto vocal teachers and students, as well as leading the research on the voice and itsfunctions forward to higher grounds.
Kundlojalitet inom lojalitetsprogram
Bakgrund Som en följd av ett hårdare marknadsklimat har allt fler företag antagit en mer kundorienterad inriktning med kundrelationer i fokus (Xie & Chen 2013). Lojala kunder är en värdefull tillgång för företag, och allt fler forskare framhåller vikten av att behålla och vårda de befintliga kunderna (Bahaedin 2012). Ett verktyg för att erhålla och behålla lojala kunder är lojalitetsprogram (Lui & Yang 2009) men inom forskningen råder det delade meningar kring lojalitetsprogrammens effekt och huruvida man erhåller lojala kunder. Motsättningarna kring programmens effekter tyder på att mer forskning krävs för att få en djupare förståelse för kundlojalitet i relation till lojalitetsprogram.Syfte Studiens syfte är att beskriva hur lojalitetsprogram och dess förmåner kan påverka medlemmars lojalitet samt påvisa hur fördelningen av förmåner ser ut hos lojalitetsprogram inom detalj- och dagligvaruhandeln på den svenska marknaden.MetodI studien har en kvalitativ ansats tillämpats i form av fokusgrupp, individuella intervjuer och en innehållsanalys. Fokusgruppen och de enskilda intervjuerna tillämpades för att erhålla en djupare förståelse för medlemmars erfarenhet av och attityder gentemot lojalitetsprogram.
Lojalitet ? Är det möjligt att bibehålla vid en outsourcing?
Titel
Lojalitet ? Är det möjligt att bibehålla vid en outsourcing?
Författare
Joacim Carlsson och Fredrik Thanche
Handledare
Marie Aurell
Institution
Managementhögskolan vid Blekinge tekniska högskola
Kurs
Kandidatuppsats i företagsekonomi, 10p
Syfte
Vi avser i vår uppsats att undersöka vad som påverkar lojaliteten vid en
outsourcingprocess. Utifrån hur företagets agerande påverkar personalen avser
vi också att ge förslag på vad man ska tänka på som outsourcande företag och
hur man kan arbeta med att bibehålla lojalitet vid en outsourcing.
Metod
Undersökningen har ett kvalitativt upplägg. Vi har undersökt två företag som
outsourcat någon del av företaget för två till tre år sedan.
Den spruckna metallen : En psykoanalytisk läsning av Karin Boyes roman Kris
Karin Boyes Crisis (Kris) was published in 1934 as a contribution to the contemporary ideas of moral issues, challenging the dominating traditionalism within the literature critisism.With different kinds of stylistic procedures is Crises expressing a self which seeks to relieve itself from the repressing experience of Language. The text shows an attempt to create meaning beyond the conventional system of linguistic signs, beyond the tradition of literature.The focus in the essay is the self; the self is the basic structure and the theme of the text. Crisis shows it?s self-assuredness and points out a dialogue with the nietzschean philosophy. Nietzsche claims that the truth is a rhetorical creation, something which the language produces in the will of power.
?Berättelsen om Hedvig och hennes son? : en narratologisk analys av en berättelse i Lars Ahlins Natt i marknadstältet
Natt i marknadstältet is considered as one of Lars Ahlin?s most significant works of fiction. The novel is complex in structure and meaning, containing numerous stories and characters entangled with the main story. One of these stories is the subject of this essay:?Berättelsen om Hedvig och hennes son?.
Rörfonation eller traditionell svensk röstbehandling? : En jämförande studie mellan två olika metoder för röstbehandling
Rörfonation och traditionell svensk röstbehandling är två av de vanligaste behandlingsalternativen inom svensk röstlogopedi idag. Som forskare är det viktigt att kontinuerligt utvärdera de behandlingar som erbjuds för att göra vården mer kvalitativ och kostnadseffektiv. Finns det skillnader i behandlingseffekt mellan dessa två röstbehandlingar? Är skillnaderna så tydliga att det går att fastslå att den ena behandlingen är att föredra framför den andra?Med analyser av ett patientmaterial, före och efter behandling, i form av akustisk analys, perceptuella bedömningar av en grupp erfarna logopeder samt patienternas självskattningar syftar föreliggande uppsats till att besvara vad behandlingsformerna har för effekt inom dessa områden.Patientmaterialet bestod av totalt 28 patienter varav 23 fullföljde behandling. Tolv av dessa erhöll behandling med rörfonation medan resterande elva patienter erhöll traditionell svensk röstbehandling..
Oriktade klagomål : En studie av konsumenters klagomålsbeteende online
Syftet med denna uppsats har varit att undersöka fenomenet med oriktade klagomål på Internet och då främst på bloggar. I förgrunden för vårt arbete står en missnöjd konsument. Som konsument har man ett antal tänkbara tillvägagångssätt för att få upprättelse från företaget. Traditionellt har dessa strategier varit att antingen lämna företaget (exit) eller att på något sätt ge uttryck för missnöjet (voice). Internetutvecklingen bidragit till att ge fler möjligheter att använda voice som strategi då man vill kanalisera detta missnöje.
En karneval går inte att stoppa! : En designpedagogisk undersökning om barn och normer
A carnival can not be stopped! A design pedagogical study of children and norms In Basel, the only Protestant carnival in Europe takes place. The carnival is called Fasnacht. For three days, there is a wild and uninhibited play with tradition, crossing borders and social criticism.The aim of this thesis is to expand the understanding of the concept of the carnival, and how to use it for an educational purpose. Three children from Basel have been involved in an workshop where they designed and talked about norms and power structures through the carnivalesque principle. The study is based on the questions: How can you use the carnival as a starting point for designing and talking about norms and power structures together with children? And; How can the design process support such a project? To spot this, I made arrangements for a design educational project.