
Sökresultat:
1260 Uppsatser om Visionär - Sida 40 av 84
Vision Tullkammarkajen - en studie i stadsförnyelse vid vatten
Tullkammarkajen Àr idag ett hamn- och industriomrÄde belÀget vid Än Nissan i
Halmstad. Det utmÀrkta lÀget i staden med nÀrhet till bÄde centrum,
jÀrnvÀgsstation och vatten gör omrÄdet synnerligen attraktivt. Men med dagens
markanvÀndning utnyttjas inte kvaliteterna fullt ut. Utmaningen bestÄr dÀrför i
att planera ett nytt bostadsomrÄde med en trivsam utemiljö och en kaj som Àr
öppen för allmÀnheten.
Den nya stadsdelen, Tullkammarkajen, fÄr ett blandat innehÄll men med en
dominans av bostÀder. Viss etablering av handel, kontor och service ökar
attraktiviteten och ger liv och rörelse i omrÄdet.
Vision och praktik : En studie om relationen mellan fyra förskollÀrares uttalade tankar och genomförda handlingar i bildskapandet tillsammans med barn i Äldrarna ett till tre Är.
UtifrÄn vÄr B-uppsats vi skrev vÄren 2010 och den verksamhetsförlagda utbildningen vi fÄtt under vÄra studier, har vi uppmÀrksammat en variation pÄ tillgÄngen av det bildskapande materialet ute pÄ de berörda förskolorna. Hur materialet Àr presenterat kan skilja sig genom att materialet stÄr i barnens höjd, pÄ öppna hyllor eller bakom lÄsta dörrar.Syftet med studien Àr att beskriva relationen mellan fyra förskollÀrares syn pÄ bildskapande (deras tankar) och den verksamhet som bedrivs (deras handlingar) med barn i Äldrarna ett till tre Är. Vi avser att jÀmföra relationen mellan respektive pedagogs uttryck och inte pedagogerna emellan.Vi valde att genomföra kvalitativa intervjuer och observationer i den bildskapande aktiviteten. Detta för att förstÄ relationen mellan pedagogernas uttalade tankar och genomförda handlingar i och om bildskapandet.Det rÄder inget tvivel om att det finns skillnader mellan pedagogernas uttalade tankar och genomförda handlingar utifrÄn det material vi samlat. Bland annat synliggörs detta i materialets tillgÀnglighet och pedagogernas delaktighet i den bildskapande aktiviteten..
Employer branding: positionering av varumĂ€rket gentemot nuvarande och framtida anstĂ€llda - en fallstudie av Ăhrlings PriceWaterhouseCoopers -
Vi Ă€mnar kartlĂ€gga arbetet kring varumĂ€rkesstrategier hos Ăâhrlings PriceWaterhouseCoopers, avsedda för att attrahera, behĂ„lla och utnyttja kompetent personal. VĂ„rt syfte blir sĂ„ledes att undersöka företagets ĂąâŹÂemployer brandĂąâŹÂ, samt hur det pĂ„verkar organisationens interna arbetsprocesser och positionering pĂ„ kompetensmarknaden. Uppsatsen Ă€r av kvalitativ och kartlĂ€ggande fallstudiekaraktĂ€r och vi har anvĂ€nt oss av en induktiv undersöknings ansats. PrimĂ€rdata utgörs av intervjuer med representanter frĂ„n fallföretaget samt en expertintervju. Ur studien gĂ„r att urskönja att investeringar görs i företagets employer brand.
Offentlighetens rum : En kvantitativ innehÄllsanalys av Jönköpings-Postens insÀndarsida 2008
Uppsatsen syftar till att beskriva och fĂ„ en ökad förstĂ„else för hur internkommunikationen pĂ„ Jönköpings LĂ€nstrafik AB ser ut, kopplat till kanaler och delaktighet. De frĂ„gestĂ€llningar som vi har valt att anvĂ€nda oss utav Ă€r: Vilka kanaler för internkommunikation finns? Vad anser de anstĂ€llda om kanalerna och deras informationsfunktion? Ăr de anstĂ€llda delaktiga inom företaget, dvs. fĂ„r de information, kan de uttala sig i frĂ„gor, kan de pĂ„verka beslut etc.?För att fĂ„ fram vĂ„ra resultat har vi anvĂ€nt oss utav en kvalitativ intervjumetod dĂ€r vi valt att intervjua nio anstĂ€llda pĂ„ olika nivĂ„er inom företaget.UtifrĂ„n det sammanstĂ€llda resultatet kan vi dra slutsatsen att Jönköpings LĂ€nstrafik AB Ă€r ett företag som bestĂ„r av tvĂ„ större avdelningar som i sin tur sitter pĂ„ tvĂ„ olika arbetsplatser.
IdentitetsförÀndring : Hur ett företag kan förÀndra sin identitet vid uppköp
I ett tjÀnsteföretag Àr det av stor vikt att alla medarbetare har samma bild av vad företaget stÄr för. Företagsledningen bygger upp en vision av hur denna bild, som jag benÀmner identitet, ska se ut. Det gÀller sedan att ledningen lyckas sprida bilden till alla medarbetare, sÄ att en gemensam identitet kan uppnÄs. I detta arbete anser jag kommunikation vara ett av de viktigaste verktygen. Syftet med uppsatsen Àr att undersöka hur ett företag kan anvÀnda kommunikation för att pÄverka företagets identitet i önskad riktning.
VarumÀrket som strategisk resurs : Fyra vÀrmlÀndska varumÀrken och deras koppling till regionen
The purpose of this essay is to investigate how four companies in VĂ€rmland, Sweden, are working strategically with their brands. This is a qualitative method in which we have used a combination of interviews and literature review in order to investigate the link between brands and the Karlstad region.Even though there is a huge interest in brands, there are only a few companies who can describe clearly what their own brand represents. This probably due to the fact that the brand is still regarded as a tactical tool, rather than as a strategic one. Because of this we find it very interesting to investigate how organizations in VĂ€rmland think about this issue. Are brands regarded as a strategic resource, and how strong is the link between their brands and the region?The result indicate that organizations are working strategically with their brands, but they can still get better.
Sociala rörelser i rörelse - En analys av de jordlösas rörelses verksamhet i civilsamhÀllet
This thesis analyses the rise and fall of social movements. Social movementsfunctions in the civil society, by contentious collective action they form identities,mobilize their forces and use repertoires of contentions to make new or previouslyunaccepted claims. They function in a limited timeframe, sooner or later they getinstitutionalized, marginalised or succumb into violence. The landless movementin Brazil is one of the most profound social movements in the world; their majorgoal is a land reform. Since the leftwing president Lula da Silva won the Brazilianelection in 2002 the president has been unable to live up to the expectations fromthe landless movement about implementing a land reform.
3D-avatarskaparen
This project report shows the work around a mockup to a three-dimensional avatar-making application. An avatar-making application is a computer-based software program in which it is possible to create your own personal virtual character. The possibility to use three-dimensional avatars can in the future be essential for adding extra personal information or characteristics to social communication over the internet or over mobile phones. The problem of transforming a physical form and reconstruct it to a virtual basis has been an important problem to solve for many companies and software developers in the, for instance, virtual worlds area. Methods and ideas over making this transformation is the key throughout this project.
Intern Marknadsföring : En fallstudie inom ett tillverkande företag
This thesis discusses taxation of benefits, which shareholders and company leaders can enjoy from close corporations. The Government said in the government bill lead- ing to the amendments regarding taxation of benefits, that it should be the possibility alone to enjoy benefits that should be the reason to impose taxes on company lead- ers. The Swedish tax agency (Skatteverket) has agreed to that statement. In other words, it isn?t necessary that someone actually enjoys the company?s assets for pri- vate use, it is enough that they have the right of disposal of them in order to be taxed.
Torsby kommun kommunicerar för en yngre befolkning : En kvalitativ undersökning av en av kommunens mÄlgrupper
AbstractThe purpose and vision for the municipality of Torsby are to connect with a younger population in the municipality by the year of 2012.This study is a qualitative survey of the target group ?the young ones? within the municipality of Torsby, which is the population between 17?35 years old.Because of the size and the different intrests between the individuals in this group it has been divided into three smaller groups.? High school students, 17-19 years old.? Returning seasonal workers, 20-26 years old.? People who has moved to Torsby and are now living in the municipality, 27-35 years old.The results of the study show that all the respondents believes that with the right communication channels a positive and strong communication between the municipality and the target groups can be reached. The message and the significance of the message are as important as the communication channels and all the target groups together would like to see a wider range of leisure pursuits that will suit the respective target group.The analysis and the results also show that the communication with the target groups should come about in different ways to be successful, both when it comes to fundemental reasons and choices of communication channels.The two youngest target groups has an adjacent and a similar need of well-founded and entertaining communication and information to rach a long-term result.The older group needs communication that will give them opportunity to reflect and concider the message, which means that the municipality of Torsby needs to adjust both the message and the communication channel for a quicker respons. This target group is also in need of further studies so the municipality of Torsby succesfully can plan a more detailed communication, this because the target group is a less homogeneous group than the two other target groups..
Den viktiga barnlitteraturen : Om förskollÀrares uppfattningar kring normkritisk barnlitteratur
The purpose of this study is to find out what preschool teachers think about antisocial children's literature. Based on five qualitative interviews with teachers at a preschool that works with a standard critical approach. In order to fulfill my purpose with this study, I focused on how these teachers felt that it was important to use the standard critical children's literature in preschool. I wanted to find out what the teachers' thoughts were on the concept of standard critical children's literature and how and whether they use it in their daily activities. When I analyzed the results of my interviews I used the queer theories that include standard critical pedagogy and literature in preschool.
Fackligt arbete med flexibelt arbete : - Om Unionens hantering av det flexibla arbetet
Denna uppsats syfte har varit att undersöka hur det flexibla arbetet upplevs och hanteras av fackförbund. Studiens huvudobjekt har varit tjÀnstemannaförbundet Unionen dÀr fyra kvalitativa intervjuer gjorts och en rad officiella dokument granskats. Utöver Unionen sÄ har tvÄ intervju gjorts med en deltagare var frÄn Vision och HandelsanstÀlldas förbund.Fackförbund möter idag nya typer av frÄgor. Det handlar om frÄgor som rör hur arbete idag organiseras och hur medlemmarnas instÀllning till fackens verksamhet förÀndrats. Det flexibla arbetet Àr en sÄdan frÄga.Flexibelt arbetet som fenomen framstÄr som nÄgot komplext för fackförbund.
Barns inflytande över material i förskolans inomhusmiljö
Sammanfattning
I Barns inflytande över material i förskolans inomhusmiljö, författad av EmeliĂ© Holmgren och Josefine Möller, studeras barns inflytande och delaktighet kring material i en förskolas inomhusmiljö. Ă
ldern pÄ barnen Àr tre-fem Är. Syftet med denna studie Àr att förstÄ arbetet med barns delaktighet och inflytande över förskolans material ur ett demokratiskt synsÀtt, samt att vi Àven Àr intresserade över hur pedagogerna ser pÄ detta. Intervjuer och observationer har legat till grund för denna studie. VÄra teoretiska begrepp Àr delaktighet, inflytande och makt.
Under arbetets gÄng har vi förstÄtt det som att man som pedagog kan ha en vision om hur man vill att arbetet kring verksamheten och barngruppen ska utföras men att det Àr mycket runt omkring som avgör hur arbetet utförs.
Vision och verklighet - En fallstudie av hur biblioteket pĂ„ LinnĂ©skolan i Ălmhult arbetar för att hjĂ€lpa eleverna nĂ„ upp till aktuella lĂ€randemĂ„l
The purpose of this master thesis is to investigate if and how the school library in LinnĂ©skolan in Ălmhult is working towards the learning goals that can be find in the different school documents that are represented by the municipality of Ălmhult. This includes goals for the school, for the school library and for the subject of social studies in the ninth grade. We also want to investigate if the school library helps the students to reach the learning goals and if there are any factors that can be improved in the school library. We have used an evidence based approach to define factors in the school library that can be improved. In the chapter that describes our theoretical approach, we have also discussed three different pedagogical theories; teacher-centered teaching, individual constructivism and social constructivism.
?Den dolda kraften? : En studie om internkommunikation, kultur och internt varumÀrkesbyggande vid Företaget X
AbstractTitle: Företag X? the hidden power? a study of internal communication, culture and internal branding. Företaget X has in real life a different name.Number of pages: 42 (49 with enclosures)Author: Charlotta Babington ThorszeliusCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Autumn 2007University: Uppsala University, SwedenPurpose/Aim: To analyze the internal communication, culture and internal branding of an insurance company and how they can improve these company tools can be improved.Material/Method: qualitative method using interviews, analysis of internal communication policies and observations.Main results: The policy documents do not match how the internal communication works in every day life. There is a structure that is working and the information flows through the different levels. The vision and goals are difficult to understand as they are written in a complicated way.