
Sökresultat:
2126 Uppsatser om User innovation - Sida 21 av 142
Utveckling av en webbaserad donationstjänst för företag som involverar medarbetarna i processen
In recent years, employees at large companies have started to demand that their employer should work more for good causes. The money the company wants to donate to charity is distributed mostly through a vote to decide where the money will be remitted. The purpose of this design case is to develop a design concept for a web-based donation service that involves all employees at a company. Furthermore, the authors of this study intends to explore how the motivation for employees of a company can be affected by participation in this service. In this design case, the service function, quality and concept was tested and evaluated.
Förändringsarbete i sjukvården En kvalitativ studie av införandet av en avancerad specialistsköterska
Denna fallstudie utreder hur ett företag expanderar via ett innovativt projekt. Genom observationer, intervjuer och återberättelser har studien en etnografisk ansats för att skapa en bild av hur ett sådant projekt kan gå till och hur dess olika processer ser ut. Syftet med studien är att utifrån begreppen: innovation, projekt, projektledning och kunskapsöverföring analysera hur företaget Josephssons genomfört lanseringen av Josephssons Webshop och på vilket sätt det pågående innovativa projektet e?handel genomförs. Författarna har genom en litterär fördjupning av de olika begreppen skaffat sig en teoretisk referensram som sedan använts för att analysera det empiriska materialet.
User Experience utvärderingar med stöd av Repertory Grid Technique
Studiens syfte var att undersöka möjligheterna att använda intervjutekniken Repertory Grid Technique (RGT) som utvärderingsteknik för att utvärdera User Experience (UX) på distans. Detta gjordes genom att de föreställningar som en handledarstödd utvärdering resulterade i jämfördes med det resultat som uppnåddes genom en webbaserad variant av samma utvärdering. Studiens resultat visade på en svårighet för respondenterna i den webbaserade utvärderingen att formulera föreställningar som går att använda för analys av en produkts UX. Diskussionen pekar på en tänkbar lösning i form av förstudier som utförs med en mindre grupp av respondenter för att på detta sätt hjälpa utvärderarna att skapa sig en referensram att använda vid tolkningen av de föreställningar som sedan kan samlas in under en webbaserad utvärdering. Studien syftade även till att jämföra vilka aspekter kopplade till UX som utvärderingarna genererade, samtliga av dessa kopplades till subjektiva eller produktrelaterade aspekter..
Innovation och kreativitet i en hierarkisk miljö ? Malmö högskola - Medieteknik
Medieteknik är en avdelning på Malmö högskola som dagligen handskas med att vara en innovativ och utvecklande del i en större organisation. Något som skapar möjligheter, men även begränsningar. Högskolans krav, resulterar tillsammans med omvärldens föränderlighet i att avdelningen måste växla mellan struktur, planering, genomförande ? och ? utveckling, innovation av innehåll, utbud, pedagogik.
Syftet med rapporten är att undersöka hur en innovativ och kreativ utvecklingsmiljö skapas och bevaras i en organisation/myndighet. Genom en enkätundersökning skapas det empiriska material som, tillsammans med studiet av högskolans villkor, samt förankring i den teoretiska referensramen besvarar den aktuella frågeställningen: Vilka förutsättningar kan påverka en avdelning att arbeta och agera innovativt inom ramen för den större organisationens styrning och krav?
Slutsatsen är att Malmö högskola ställs inför en rad motstridiga krav som kräver jämvikt inom organisationen, för att arbetet på avdelningsnivå ska fungera.
Från en sluten butikskedja till öppet torg ? en studie om Open Innovation tillämpad på Designtorget
På lång sikt är en ekonomisk tillväxt driven av teknologiska förändringar samt innovationer. Teknologin har gett oss möjligheten att bli innovativa genom helt andra vägar, där fler samarbeten sker över gränser. Open Innovation är ett fenomen som bygger på öppet samarbete mellan organisationer och externa aktörer. Mer transparens och öppenhet för externa kunskaper kan generera nya värden och bidra till den interna utvecklingen. Förekommande exempel på detta sorts samarbete är många, där syftet kan vara att tillsammans skapa nya produkter och eller utveckla nya marknadsföringsvägar.
Lärande med Teknik : Användning (och Icke-användning) av IT i Skolan
For a long period of time there have been discussions about the need to modernize, to keep up with the changes in our society. The schools as a result have to keep up and adapt in order for the education to be up-to-date. This includes the technological developments. Many steps have been taken and mighty sums have been invested in order to keep up the pace ? but are there any consequences from these kinds of investments? In this report I?m going to take a closer look on a recent addition to this phenomenon that were installed by means of a top-down approach and study the teachers and how they have adapted and view the change in their environment ? namely the newly installed interactive writing-boards.The questions I will study include how the teachers express their view about the installation of the interactive writing-boards.
Crescendo Online: en programsvit för kollaborativ musikproduktion
Collaborative music making on the Internet is not a new phenomenon, but no applications have yet caught on with the vast number of laptop and bedroom studio musicians active today. This is strange considering the inherent social and interactive nature of music, especially amongst trends like Web 2.0 where collaboration and user-generated data is key. In this paper I study the problems these applications face, and why they do not have a greater appeal to musicians. With the results I develop and evaluate my own framework, known as Crescendo Online: a multi-user sequencing and modular synthesis environment, intended to pave the way for a new type of online music creation platform..
Kreativitet i skolan : funktion och förtjänst
This dissertation examines how creativity can be of benefit for the school. It discusses if there is a need or demand for it and how the present situation is in Swedish schools. Defining creativity accurately is difficult but it is relevant to look at the environments that use creativity. There is a vast amount of literature that uses creativity and it varies to some extent. Creativity originates from meetings and combinations, both within and outside of the individual.
Dokumentationsskyldighet : Anpassning av dokumentationsskyldigheten i svensk rätt utifrån Base Erosion and Profit Shifting
Purpose: This study`s purpose is to investigate the role of a business incubator in the strategic decision situations during the process of a new venture startup. It also aims to explore the methods and instruments the incubator and its advisers applies during the process.Methodology: This study is built on the basis of a hermeneutic approach with qualitative method and abductive design. The empirical material collected consist of interviews from two case studies and secondary data collection from different related sources.Theoretical perspective: The theory in the study consists of the elements of previous research on innovation processes and entrepreneurship. To analyze the data, models and theories related to decision making, incubation, process theories and organizational theories.Empirical foundation: The empirical material consists of interviews and data from two completed case studies. Additionally consist a relatively large part of the empirical data out of a comprehensive information retrieval from various secondary sources such as internet, newsletters and annual reports.Conclusion: The assay was able to detect not just one, but a variety of roles that the incubator occupies at different stages of the innovation process.
Instruktionsfilm på smartphones : En studie kring upplevelsen av video via smartphones som inlärningsverktyg för praktiska färdigheter
This study examined how users interact with a smartphone while in a learning situation based on videos via smartphones as a learning tool, and how this interaction and phenomena is experienced. The five test subject were separately given the same task that they were to solve using video instructions that were picked out and given to them. After finishing the task the subjects were observed while they demonstrated how they completed the task. After the observation the subject were interviewed using semi-structured interviews. The results show that the user experience of this phenomena is based on more pragmatic values than we could find in earlier studies, i.e.
Slumpmässigt genererade nivåer
When a videogame is being played it is rarely a static experience. A videogame can consist of various systems that affect each other in an unpredictable manner which makes the player experience unique for every player.Throughout the years developers of games have used random chance in a games programming to affect the user experience. Sometimes it even goes so far as to having entire games based around the idea of the game itself randomly generating content for a player to experience.This paper will examine randomly generated content in videogames. It will take examples from existing ones and describe how they use it, and reason regarding the benefits and drawbacks of having random chance affect the user experience.The paper will step-by-step examine the purpose of various commonly occurring objects and features of a typical dungeon in an adventure videogame. It will reason around their purpose, and figure out ways to use them in a structured manner so that we can guarantee that there will be no deadlocks that the player can't overcome.This will range from the environments in rooms, the shape of them, to the objects and creatures that inhabit them, such as locked doors, keys, and bosses.
Från verklighet till "verklighet"
Examensarbetet har gjorts inom temat innovation. Syftet var att utifrån teorin se hur en innovationsprocess kan gå till inom en offentlig sektor och jämföra denna med hur Svenska institutet gick tillväga för att skapa Second House of Sweden. Frågor vi ställde oss var hur processen gick tilll och vilka konsekvenserna blev av den färdiga ambassaden. Efter en kvalitativ undersökning och en analys av det insamlade materialet kom vi fram till att en innovationsprocess inte behöver ha någon konkret början och slut. En innovation kan uppstå i ett samspel av adoptering- och genereringsprocessen.
Ambidexterity genom organisatoriska IT-förmågor
Det har länge påvisats fördelar med innovation och effektivisering av verksamheter. Med konceptetambidexterity har ett senare forskningsparadigm försökt förklara hur organisationer lyckas uppnåbåde innovation och effektivisering samtidigt genom att balansera strategiska initiativ.Denna litteraturstudie ämnar att visa vad existerande forskning ger för svar på hur organisationerkan uppnå ambidexterity ur ett IT-management perspektiv. Genom att kombinera litteratur omambidexterity med litteratur om IT-förmågor (IT-baserade organisationsförmågor för att möjliggörastrategi och initiativ) ger denna studie en bild av vad existerande litteratur kan ge svar på och vadsom saknas.Studien påvisar många likheter mellan de förutsättningar som beskrivs för att uppnå ambidexterityoch IT-management som organisationsförmåga. Däremot existerar en avsaknad av djupareförklaringar vad gäller de komponenter som IT-management som organisationsförmåga innefattar..
Utvärdering av mjukvara inom processindustrin
This study is an evaluation of the runtime watch function in a OEE software, knownas ProTAK. OEE stands for Overall Equipment Effectiveness, it?s a way to measurethe factories process efficiency. The runtimewatch function allows the user to setup and monitor certain critical objects that are of importance for the pulp and paper process at the mill. The data from the runtimewatch can be correlated towards the suppliers specification for the components.
Ska vi byta väder? -Väderderivat som riskhanteringsinstrument
Background: As a result of the financial markets ever ongoing product innovation a new derivative was introduced in the USA in 1997. A derivative that derived it's value, not from the price of an underlying asset, but instead from a climate factor. It's been known for a long time that revenue in certain industries are affected by weather conditions. The suppliers of weather derivatives claim that these weather sensitive businesses can user weather derivatives in order to lessen weather risk. Purpose: To do a critical evaluation of how weather derivatives can be used by companies as a risk management tool.