Sök:

Sökresultat:

1139 Uppsatser om Tradition möter samtid - Sida 53 av 76

Att na? fram till fritt flo?de i improvisation : En sja?lvstudie i eget la?rande

Detta arbete a?r en sja?lvstudie i att utveckla improvisation pa? saxofon. Syftet a?r att utforska hur det a?r mo?jligt att uppna? en niva? av frihet i det improviserade spelet. En grundtanke som presenteras i inledningen a?r att all musik egentligen kommer ur improvisation.

Individuell lönesÀttning : RÀtt vÀg för jÀmstÀllda löner?

Today there is still irrelevant pay differential in society. In Sweden in 2010, the average pay differential was 15,4 percent between the sexes. Only 0,8 percent better than EU:s average.In Sweden the individual salaries increasingly have begun to characterize the Swedish labor market. Based on this, the aim of this study is to highlight the issue of equal pay between men and women from the perspective of individual salary. This would also been doing with a background in the regulatory environment of equal pay.When it comes to equality between women and men it is the area of labor law in EU who is the most developed and in Sweden this is the area who is most affected by EU law.

KÀrnvÀrde, kundorientering och konsistens? : Repositionering av ett varumÀrke med kapitalet intakt, med Chevrolet som fallstudie.

De klassiska konkurrensmedlen sÄsom pris eller produktattribut har förbytts till mer immateriella vÀrden för kunden i beslutsprocessen kring ett köp och den klassiska positioneringstanken av ett varumÀrke har mjukats upp samt berikats med fler dimensioner Àn blott kategoriledarskap. Mycket tyder pÄ att det Àr varumÀrkeskapitalet, med dess vÀrdeskapande egenskaper för sÄvÀl konsument som mÀrkesinnehavare, som bidrar med denna svÄrmÀtta men betydelsefulla komplettering till klassiska positionerings- och konkurrensstrategier. Enligt tradition bör ett företag ta en position och dÀrefter hÄlla den, men trots denna tes sker det stÀndigt repositioneringar av starka varumÀrken till för mÀrket helt nya produktpositioner. Denna uppsats har till syfte att beskriva hur ett varumÀrkes styrkor och kapital kan hÄllas intakta genom en repositionering.Teorin innefattar i huvudsak varumÀrkesteori, positionering och varumÀrkeskapital, och uppsatsen Àr gjord med en kvalitativ ansats dÀr intervjuer gjorts med fem personer som var och en har ett eget perspektiv pÄ varumÀrket Chevrolet och dess repositionering under 2005. Slutsatsen visar att den stora omstÀllning i faktisk produkt och marknadssegment som skedde under detta Är lÀmnade det vÀrdefulla varumÀrkeskapitalet kvar i företaget som unik konkurrensfördel genom tre faktorer; kÀrnvÀrde, kundorientering och konsistens.

AnmÀlningsplikt : Hur ser fyra revisorer pÄ anmÀlningsplikten idag och hur stÀller de sig till anmÀlningsplikten i förhÄllande till tystnadsplikten?

Title:Cash is King ? or is it?Level:Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor:Caroline Eng and Jessica HillbergSupervisor:Jonas KÄgströmDate:2011- 06Aim:There is a long tradition of trading the currency and the first coins can be traced back to Persia already 500 BC. With the modernization of society and the technological advances we have made in recent years, we are now using electronic payments more and more. We pay by card, Internet banking and mobile phone in addition to cash. The purpose of this paper is to follow Swedbank project "cash smart" and have it as a basis when we examine if we are heading for a cash-free society and what obstacles and opportunities there is for a cash-free society.Method:We have used a qualitative method to conduct interviews with two individuals involved in the project "cash smart" at Swedbank in GÀvle.

Vetenskapsteoretiska och metodologiska perspektiv pÄ tidsgeografiska visualiseringsmodeller. -En fallstudie i samhÀllsvetenskaplig visualisering

In the history of scientific visualization techniques there is a lack of social science practices and methodologies. The advent of modern computer graphics brought the use of visualizations into a whole new era, but even though the tools by which such modern visualizations are created become easier to access and use, the lack of social science researchers harvesting the benefits of such tools still remain. This ease of use, increase in power and accessibility plus the ever growing need within the natural sciences to augment the human senses has further complicated the relationship between scientific methodologies, validity, reliability and the use of visualization techniques. This relationship must be explored, demystified and understood in order to fully grasp the impact of visualization practices when incorporated into any given scientific method. Within the social sciences there is one example of a tradition that has since its conception carried within it a graphical notion and a visualization practice.

Titelskyddets mÄngsidighet : Vad kan en nÀringsikdare göra för att skydda en titel?

Ordre public-förbehÄllet innebÀr att svensk domstol har rÀtt att avstÄ frÄn att tillÀmpa enutlÀndsk rÀttsordning, erkÀnna eller verkstÀlla en utlÀndsk dom, om det skulle leda tillett resultat som Àr uppenbart oförenligt med grunderna för rÀttsordningen i Sverige. Vilkakonsekvenser som Àr uppenbart oförenliga med grunderna för rÀttsordningen har intepreciserats av lagstiftaren. FrÄgan har i stÀllet lÀmnats Ät rÀttstillÀmpningen, frÀmstdomstolen, att avgöra. I förslaget frÄn Europeiska kommissionen om domstols behörighet,tillÀmplig lag samt erkÀnnande och verkstÀllighet i mÄl om makars förmögenhetsförhÄllandenÄterfinns ett ordre public-förbehÄll. Den lag som anvisas enligt lagvalsreglernai förslaget ska tillÀmpas Àven om det inte Àr frÄga om lagen i en medlemsstat.

Svensk ordre public : MÄl om makars förmögenhetsförhÄllanden

Ordre public-förbehÄllet innebÀr att svensk domstol har rÀtt att avstÄ frÄn att tillÀmpa enutlÀndsk rÀttsordning, erkÀnna eller verkstÀlla en utlÀndsk dom, om det skulle leda tillett resultat som Àr uppenbart oförenligt med grunderna för rÀttsordningen i Sverige. Vilkakonsekvenser som Àr uppenbart oförenliga med grunderna för rÀttsordningen har intepreciserats av lagstiftaren. FrÄgan har i stÀllet lÀmnats Ät rÀttstillÀmpningen, frÀmstdomstolen, att avgöra. I förslaget frÄn Europeiska kommissionen om domstols behörighet,tillÀmplig lag samt erkÀnnande och verkstÀllighet i mÄl om makars förmögenhetsförhÄllandenÄterfinns ett ordre public-förbehÄll. Den lag som anvisas enligt lagvalsreglernai förslaget ska tillÀmpas Àven om det inte Àr frÄga om lagen i en medlemsstat.

Boendemiljo? i nationens skyltfo?nster : Internationell orientering i Svenska institutets material om stadsbyggnad 1945-1976

This thesis scrutinises the material on post World War II Swedish architecture produced by the Swedish Public diplomacy organisation "Svenska institutet" ("The Swedish Institute") during the period of 1945 through 1976. The outset is the dilemma encountered by every such organisation: how can the projected narrative of the own nation relate to as many countries as possible, without becoming too general? And how can the organisation address specific countries, without excluding others?By employing a two-sided model of interpreting the material, where it on the one hand is interpreted from the universal properties projected on the narrated architecture, and on the other hand from the particular ideological notions related to the same, the thesis suggests that the Swedish Institute continously relates the architecture to a West-European and American context by consistently connecting its universal properties to particular ideological notions orientated towards the West.The results underline the malleability in regard to ideological notions connected to modernist architecture. Earlier research in the Swedish context has focussed on how modernist architecture in Sweden, under the local tag "funktionalism", was established in regard to a Swedish audience as a particular Swedish architecture by relating it to a alleged continuos Swedish tradition, as well as to notions of a a progressive welfare state. By studying a similar material, though aimed towards a foreign audience, the thesis suggests that these allegations constitue an elucidatory example of how national and ideological narratives can form within the framework of technological-ideological dynamics of modernist architecture.

Kreditbedömning ? en rationell vÀrdering eller en godtycklig granskning? : -En jÀmförande studie mellan traditionella storbanker och moderna kreditinstitut

Problem:Kreditgivning bygger pÄ en gammal tradition och Àr en förutsÀttning för enfungerande samhÀllsekonomi. Avregleringen av kreditmarknaden Är 1985 medförde att fleraktörer trÀdde in pÄ marknaden och traditionella storbankerna fick konkurrens av mermoderna kreditinstitut. HushÄllens skuldsÀttningsgrad ligger idag pÄ en generellt hög nivÄ dÄdet Àr allt fler som vÀljer att skuldsÀtta sig bÄde gÀllande blanco- och hypotekslÄn. DÄ antaletaktörer har ökat markant stÀller vi oss frÄgan om konsument kreditbedömningen ur ettkreditgivarperspektiv skiljer sig Ät mellan storbanker och kreditinstitut med avseende pÄ bÄdeblanco- och hypotekslÄn.Syfte:Syftet med denna uppsats Àr att undersöka och identifiera eventuella skillnader ikreditunderlag mellan traditionella storbanker och moderna kreditinstitut. Fokus kommer attligga pÄ att analysera kreditgivarnas skillnader i bedömningsfaktorer ur ettkonsumentperspektiv.Metod:Denna uppsats har en hermeneutiskt kunskapsteoretisk stÄndpunkt och syftet medstudien uppfylls med hjÀlp av en kvalitativ arbetsmetod samt en abduktiv forskningsansats.Empiriskt material har genererats med hjÀlp av semistrukturerade intervjuer frÄn trestorbanker och tre kreditinstitut.Slutsats:Traditionella storbanker och moderna kreditinstitut skiljer sig Ät med avseende bÄdegÀllande informationsunderlag samt kreditbedömningsfaktorer.

Livsmedelsföretagens arbete med CSR och dess pÄverkan pÄ konsumenters köp av ekologiska produkter

Title: Food companies' work with CSR and its impact on consumer purchases of organic productsLevel: Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor: Maria Nilsson and Mikaela JaredalSupervisor: Agneta SundströmDate: June 2015Aim: The study aims to understand and describe how food chains affect consumer choice to buy organic food and how it affects their buying behaviour.Method: Firstly a qualitative study was conducted. It consisted of six semi-structured interviews with store managers and employees on Willys and Coop in Sala and in Nyköping. Secondly a quantitative study was performed in the form of a questionnaire with 80 consumers in Willys and Coop stores located in Sala and Nyköping.Result & Conclusions: We have seen that price is important when consumers decide whether to buy organic food or not. This has been noticed by the food chains who work actively with being able to offer organic food at lower prices. Other factors that affect the consumers choice to buy organic products are offers, displaying and advertising.

Standardiserad diskurs : En undersökning av kontextuella faktorers effekt pÄ diskursen i en standard frÄn SIS

I denna studie undersöks kontextuella faktorers inverkan pÄ diskursen i en standard, SS 624070, framtagen av det svenska standardiseringsorganet SIS, Swedish Standards Institute. Undersökningen gÄr igenom vilka premisser och faktorer som gör att diskursen i standarden ser ut som den gör. Undersökningen omfattar Àven hur aktörerna ser pÄ denna diskurs, och hur anvÀndandet av standarden ser ut. Materialet bestÄr av intervjuer och texter som har analyserats utifrÄn diskursanalytiska begrepp. Med hjÀlp av intertextualitet och tematisering försöker undersökningen ge svar pÄ hur kontextuella faktorer pÄverkar bÄde hur denna diskurs skapas och hur den förstÄs.

Examensarbete

This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers? eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. The family business Brunneby Musteri (Brunneby) was founded in 1941 and is located nearby Göta Kanal in the county of Östergötland. Brunneby produce products such as lemonade, jam, jelly, marmelade, cider and vinegar.

Examensarbete

This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers? eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. The family business Brunneby Musteri (Brunneby) was founded in 1941 and is located nearby Göta Kanal in the county of Östergötland. Brunneby produce products such as lemonade, jam, jelly, marmelade, cider and vinegar.

Examensarbete

This report aims to examine how Brunneby Musteri is to update the brand attention for Brunneby Musteri at retail stores. Brunneby wish to assure their brand will catch the customers? eye in the store and therefore get assistance to discover what to improve. The family business Brunneby Musteri (Brunneby) was founded in 1941 and is located nearby Göta Kanal in the county of Östergötland. Brunneby produce products such as lemonade, jam, jelly, marmelade, cider and vinegar.

En fordonsförares upplevelse av accelerationer som grund för en effektiv simuleringsmodell

Saab Aerosystems has a long tradition and a lot of competence in the field of flight simulation. Their ambition to broaden the market horizon has led to a discussion about also selling vehicle simulation solutions, both for military and civilian use.The aim of this thesis is to investigate the driver?s experiences of the accelerations he or she is exposed to whilst driving in rough terrain. The results may be used as a basis for future decisions and can act as a platform for the construction of an effective simulation model.To investigate the driver?s exposure of acceleration, some kind of dynamic simulation is needed.

<- FöregÄende sida 53 NÀsta sida ->