
Sökresultat:
393 Uppsatser om Tourism - Sida 13 av 27
Kommunicerande kommuner : Så arbetar tio av Sveriges kommuner med sina turisthemsidor
Denna studie är en fortsättning på kandidatuppsatsen Sveriges kommuners turisthemsidor ? En studie om var Sveriges kommuner befinner sig i webbutvecklingen i relation till web 2.0 genomförd av Johansson och Winther som är två av författarna till denna studie. Syftet med denna studie är att ge en ökad förståelse för hur Sveriges kommuner arbetar med sina turisthemsidor samt sociala medier. Denna kandidatuppsats genomfördes genom en observation samt kvalitativa intervjuer med tio av Sveriges 290 kommuner. Resultatet visade att kommunerna använder sina turisthemsidor och sociala medier för att nå ut till önskade målgrupper.
Suitability analysis of a reintroduction of the great bustard (Otis tarda) to Sweden
The great bustard (Otis tarda) became extinct in Sweden during the mid-19th century. Globally, populations have suffered dramatic declines during the past two centuries. Recently, local populations have stabilized or increased after hunting bans and conservation efforts. Despite positive trends the species is still classified by IUCN as vulnerable (VU), mainly due to withdrawals in the distribution. The limited distribution emphasizes the need for finding ?new? areas suitable for a translocation or reintroduction.
Konsten att samarbeta med Groupon
Groupon is a popular group-buying website where they act as an intermediary between buyers and sellers. The company has grown rapidly and was established in Sweden in the year of 2010. The aim of this study is to investigate if businesses that have been marketed in Stockholm and that have been co-operating with Groupon have been affected in terms of customer loyalty and profitability. Furthermore the study also examines consumer?s opinions, purchase behavior and loyalty against Groupons business partners.
Dykning med vithajar ? Ett riskfyllt servicemöte? En fallstudie om risk, förväntningar och upplevelser inom organiserad äventyrsturism
Syftet med detta examensarbete är att vidareutveckla glasfiberbalkar så de kan användas som mellanbjälklag i småhus. Förebilden var ett ?Delta Deck? som utvecklats av Altakor Group och används i brokonstruktioner. Denna profil har vi sedan modifierat och optimerat för bruk i småhus. Den största skillnaden är att vi valt att inte använda den så kallade ?snap-fit?-tekniken.
Hållbar turismutveckling ur ett regionalt perspektiv : En komparativ studie av fyra regionala turismorganisationer
Hållbar turism är ett högaktuellt ämne som berör alla involverade aktörer inom turism. Konceptet kan tillämpas på alla geografiska nivåer och det grundläggande syftet är att minimera turismens negativa effekter samt att maximera dess positiva effekter. Sedan ?Brundtlandrapporten? har begreppen hållbar utveckling och hållbar turism behandlats i en stor mängd litteratur samt varit föremål för många diskussioner och debatter. Trots detta är båda begreppen och många av dess definitioner komplexa, otydliga och svåra att operationalisera.
En inventering av hälsoläget hos amerikansk bison (Bison bison bison) : i svenska besättningar
American bison (Bison bison bison) is a new species in Sweden and was
introduced in the year 2000. In this study the result of an interview and a field
investigation is presented. The aim was to investigate the health and parasite
status in Swedish bison herds. The most common reason to begin with bison
breeding was meat production and/or sale of breeding animals and Tourism. The
Swedish breeder?s experience of bison is that they in general are healthy.
Gemensamt värdeskapande mellan flygbolag och flygresenärer - en studie om frivilliga koldioxidkompensationssystem
I samband med klimatdebatten har flygbranschen blivit starkt kritiserad för utsläppen av koldioxid. Vissa flygbolag har infört frivilliga koldioxidkompensationssystem för sina flygresenärer, i syfte att hantera dessa utsläpp. Vårt syfte är att analysera flygresenärers attityder till frivilliga koldioxidkompensationssystem för att diskutera möjligheten till samverkan inom miljöområdet mellan flygbolag och flygresenärer. Uppsatsen baseras på en enkätundersäkning bland 300 flygresenärer och på tre intervjuer med chefer inom SAS Danmark. Analysen görs utifrån teorier om CSR och co-creation mellan företag och kunder.
Ett stort evenemang - En liten stad : Synen på Vätternrundan genom fem representanter
Vätternrundan is an annual sporting event that takes place in the Swedish town Motala since 1966. It is one of the world largest recreational bicycle rides and attracts over 20 000 participants each year. This study focuses on event effects and how an event can be of value within the principles of place marketing. Within this study five representatives were interviewed with semi-structured interviews.The results show that the representatives describe Vätternrundan as a positive event which mostly generates positive effects for the city itself and for the people living and working there. The effects consist of the events ability to create awareness of the place, the possibility to extend the Tourism season and several social effects like solidarity and interaction.The result also shows that Vätternrundan is a well-known brand and because of this it can be used as an advantage in place marketing.
Industrilandskapet i Norrköping : Synen på ett områdes förändring från ett industriområde till turistisk resurs
Industrilandskapet is an area in central Norrköping who has undergone major changes during the 1900s. The area has in recent decades gone from being an important industrial area into a place that today is focused on knowledge production and visit activities. This study focuses on how four selected businesses in Norrköping look at the change that Industrilandskapet has undergone. The four businesses all have in common that they use and care of Industrilandskapet in both marketing and as a working place. The businesses are in this study represented by four informants who were interviewed with semi-structured interviews.The results from the informants are analyzed by support of theoretical points.
Hållbara transporter i Hemavan Tärnaby och Åre : En innehållsanalys av 13 Svenska turistaktörers hemsidor
Transport is an important aspect to take account in efforts to achieve sustainable Tourism development. If we do not change our behavior regarding travel, the consequences will be significant for the environment. This study examines the various transport operators on the two Swedish ski resorts if their websites and marketing are different from each other in the mode selection. The destinations are Åre and Hemavan Tärnaby. They studied modes are two Swedish airlines, two train companies, three bus companies and three taxi companies.These corporate websites are studied with a content analysis in which the results of the keywords that have been developed are scored according to different categories.
Hur HR chefer inom turismföretag värderar högskoleutbildning i sin rekrytering
Turismutbildningar på högskolenivå har växt fram som ett resultat av att förstärka kompetensförsörjningen och konkurrenskraften inom turistbranschen. Studien undersöker hur HR chefer inom turismrelaterade företag värderar högskoleutbildning i sin rekryteringsprocess. Utifrån en hermeneutisk analysmetod är målet med studien även att få inblick i chefernas uppfattning kring utbildnings och kompetensbehovet i deras bransch idag.Uppsatsens empiriska resultat utgörs av fyra kvalitativa intervjuer med HR chefer från resebranschen respektive mötesbranschen. En femte intervju utfördes även med en forskare från Etour som ett viktigt kunskapsbidrag. Resultatet som styr värderingen av en akademisk examen i rekryteringsprocessen avgörs av tjänst och position.
Den interna marknadsföringens påverkan på tjänstekvaliteten: en fallstudie av två säsongsbaserade hotell
The purpose of this thesis was to study how internal marketing affects service quality in the Tourism industry. It was decided to conduct a case study on two hotels with summer seasonal employees. Pite Havsbad and Strand Hotell Borgholm were chosen as study objects. The case was based on interviews with the hotel manager at Pite Havsbad and the vice president at Strand Hotell Borgholm, who coordinates the internal marketing at the companies. The findings were that seasonal employees do not affect service quality much.
Sveriges kommuners turisthemsidor : En studie om var Sveriges kommuner befinner sig i webbutvecklingen i relation till web 2.0
This c-level essay examines Sweden?s municipalities? tourist sites in web development in relation to web 2.0. The study?s main purpose is to give a general overview of how Swedish municipalities use the web as a communication channel for their Tourism information. The study also examines differences between large and small municipalities, because smaller enterprises have different conditions than larger enterprisers.
"Långsamhetens lov". Platsmarknadsföring av Slow Cities i Italien.
Vårt syfte är att identifiera och analysera hur koncepten Slow Food och Slow City kan användas för att marknadsföra en plats och öka dess attraktivitet. Fokus kommer att ligga på de marknadsföringsstrategier som platserna använder idag samt de strategier som kan bli aktuella i framtiden. Vi har funnit att de italienska städer vi studerat har en genomtänkt strategi och har gjort tydliga avvägningar i arbetet med sin platsmarknadsföring. De har tänkt långsiktigt vid implementeringen av koncepten och fokuserat på att marknadsföra sig internt hos stadens invånare. Städerna har resurser som är väl knutna till koncepten Slow Food och Slow City, men använder inte själva begreppen i sin externa marknadsföring.
Varumärket Stockholm : En studie om imageutveckling
During my practical training I have seen what after-school offers children. Large groups of children and little staff, often results in that the children had to play freely until they go home. Few activities are offered to the children and the staff is busy looking after the children and ensures that they are not fighting.The purpose of this study is to find out how children feel about their leisure activities and if they think they are being offered a meaningful leisure. The main research questions were:How do children experience their leisure-time?Do after-school offers children a meaningful leisure and is it the children's interests and needs that govern the activities and the environment?How do the number of children in the leisure group affect the leisure time?The methods to collect data in the study are observations and interviews.