Sök:

Sökresultat:

393 Uppsatser om Tourism - Sida 12 av 27

Stockholmsarenan : En fallstudie av en ny evenemangsplats och hur den påverkar sin omgivning

Bakgrund: År 2030 ska Stockholm vara en storstad och en evenemangsstad i världsklass, detta i enlighet med Stockholms stads Vision 2030. Fram till dess ska bland annat mål för ökad företagsamhet och utveckling inom turismnäringen, ökad kvalitet inom utbildning och ett ökat samarbete mellan den privata och offentliga sektorn uppnås och förverkligas. Stockholmsarenan är en del av visionen, som en pusselbit i den infrastruktur som behövs, för att uppnå status som en evenemangsstad i världsklass.Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats är att erhålla ökad förståelse för hur de inblandade aktörerna i Stockholmsarenaprojektet tillsammans skapar en ny evenemangsdestination och göra den till en framgångsrik punktdestination. Vi ämnar belysa de utvalda faktorerna och hur de påverkar utvecklingen av Stockholmsarenan samt hur arenaprojektet påverkar sitt direkta närområde och Stockholm som destination.Frågeställning:Vilka förutsättningar inom faktorerna plats, marknadsföring, säkerhet och miljö samt ekonomiska resurser lägger grunden för en framgångsrik utveckling av Stockholmsarenan?Hur ser kommunikationen och samarbetet ut mellan de olika aktörerna i projektet med Stockholmsarenan?Hur påverkas området runtom Stockholmsarenan och staden i sig av en satsning som denna?Metod: Kvalitativa metoder har använts under arbetets gång genom djupintervjuer, litteraturstudier och kvalitativa dataanalyser av den insamlade empirin för att besvara problemformuleringarna.

Wetland development in the context of ecotourism : a conceptual design proposal for a wetland site in Lake Victoria, Kenya

The travelling sector is expanding worldwide, which puts all destinations under pressure to have a functioning social system and good resources to manage the problems and take advantage of the opportunities that the Tourism sector can offer a community. The area around Kisumu in Kenya, like much of Africa, Tourism can simultaneously ensure a stable financial future while it removes, as a result of a growing population, more and more of the scenery that many tourists want to experience. Responsible travel to natural areas that promotes conservation of the environment and improves the welfare of local people is what defines ecoTourism. A concept that implies a closed cycle, where visitor?s needs are met in balance with what can be given back, without risking creating imbalances in society. Along the coast of Lake Victoria, valuable papyrus wetlands provide Kisumu vital ecosystem services such as water purification, climate adaptation while it also serves as a reservoir for biodiversity.

Matlandet Sverige : Kopplingen mellan den svenska matkulturen och besöksnäringen

The purpose of this study is to examine how a particular niche in Tourism can attract international visitors to a certain destination. To do this, the Swedish food culture was used as a tool to find out how it is marketed to attract international visitors to Sweden. International visitors today wants to find destinations with a rich culture, authentications and traditions to get closer to the destinations identity. The study examines how three of the biggest companies, who works with the promotion of Sweden to an international audience, using the Swedish food culture as a marketing tool. We find that the visitor would like to get closer to the Swedish identity, which the Swedish food culture helps with..

Paketera mera : Kan researrangörer fortfarande skapa värde genom paketlösningar ?

This paper was written at the Baltic Business School in Kalmar. The purpose was to analyze and determine the importance of packaged holidays within the Tourism and travel sector and how value can be created for the customer. This have been done with a focus on the chosen parts; customer needs and how packaging can create value, how companies can work to give the customer increased value through packaging, last but not least how companies segment the market and if there are specific segments that prefer packaging. We have applied the qualitative method through conducting four face-to-face interviews and one phoneinterview. The purpose of this paper is not to generalize, but to show patterns in the chosen subject.

Tillsammans gör vi skillnad : En studie om hållbar turism från ett nordiskt, svenskt och regionalt perspektiv

Norden är i dagsläget en framstående del av världen när det kommer till hållbar utveckling och hållbar turism. Många satsningar görs för att förbättra de tre dimensionerna, ekonomiskt, socialt och ekologiskt som ingår i begreppet hållbarhet. Uppsatsen har syftet att undersöka hållbar turism och utveckling ur ett nordiskt, svenskt och regionalt perspektiv där Sigtuna kommun står i fokus på det regionala planet. I denna kvalitativa undersökning visas exempel på bra och mindre bra satsningar som görs på nämnda nivåer. Även hur hållbar turismutveckling kan tillämpas ur ett nätverksperspektiv är ett huvuddel.

Grönt resande : En studie om hur företag arbetar med klimatkompensation

Carbon offsetting means to offset those greenhouse gases that are caused by our actions. The purpose of this paper is to examine how companies are working with carbon offsetting. The focus of the research is how travel agencies and companies that provides carbon offsetting. The writers also highlight the problems carbon offsetting is facing. The study was performed with qualitative methods through interviews with three companies working with carbon offsetting.

Flyttfåglarnas resa mot Filippinerna : En kvalitativ studie om Filippinernas förutsättningar för svensk snowbirdturism

Syftet med denna studie är att studera fenomenet snowbird, undersöka Filippinernas förutsättningar för turism för att till sist beskriva Filippinernas förutsättningar för svensk snowbirdturism.Uppsatsen utgår från ett kvalitativt angreppssätt genom både kvalitativa intervjuer och en kvalitativ innehållsanalys. Studien bygger på tio semistrukturerade intervjuer som tillsammans med en innehållsanalys av internetbaserade källor leder fram till studiens resultat.Studien har visat att Filippinerna har förutsättningar för en utveckling av svensk snowbirdturism. Genom studien har det även kunnat konstaterats att en problematik råder vad det gäller avståndet mellan Sverige och Filippinerna..

Resemotiv hos kinesiska turister i Sverige : En undersökning av kinesiska turisters resemotiv till Sverige

Platser utvecklas, nya destinationer upptäcks ständigt. Människor finner varje år nya resmål att besöka av olika orsaker. Turismen är en viktig inkomstkälla för många länder och under 2008 fanns det 922 miljoner internationella turister. Turismen är den största och snabbast växande ekonomiska sektorn i världen. China Outbound Tourism Development påstår att världen kan räkna med upp till 54 miljoner kineser under detta år, 2010.

Volontärturism : -En studie om volontärers engagemang i Kenya

Denna uppsats uppmärksammar fenomenet volontärturism som anses vara mer utav en välgörande form av resa, där volontärer anmäler sig frivilligt att arbeta ideellt med olika projekt runt om i världen, en turismform som är ömsesidigt fördelaktig för båda parter. Volontärer reser själva eller med en organisation till olika länder för att erbjuda sin tid och hjälp i olika projekt, bland annat för att få erfarenhet och en upplevelse i retur.Syftet med denna studie är att begreppsliggöra vad volontärturism är och dess innebörd, samt undersöka hur en volontärturists vardag ser ut, innefattande deras arbetsuppgifter, förpliktelser och upplevelser i Kenya. Sedermera undersöker vi även volontärturisternas förväntningar kontra den faktiska upplevelsen på deras resa till värdnationen.  För att få svar på vårt syfte och frågeställningar har vi genomfört intervjuer med åtta volontärer, varav två skedde på plats i Nairobi, Kenya, samt sex intervjuer per mail. Vidare genomfördes intervjuer med två olika volontärorganisationer, nationella samt internationella. Organisationerna som intervjuades var ICYE och PeaceWorks.

Kunskap om marknaden : Besöksattraktioners vikt och dess relation till turistmålgrupp och resesyfte

The name of the study means ?The short arm - a study in diversity and arm?s length in the cultural collaboration model?. Right now there is a reform in the Swedish cultural administration where the responsibility for handing out state funds and grants to cultural organizations is changing from the state government to the local regional governments. The purpose of this study is to map the organisational changes caused by the reform and investigate how this affects the regional policies concerning cultural diversity and the arm?s length principle.

Sveriges Florida : Borgholms kommuns interna varumärkesarbete

In the field of municipal services there are a wide range of aspects a small community must consider, especially considering that the circumstances in which a municipality operate continuously are changing. The changes include, for example, migration, individual lifestyles, the political governance and environment. Especially the latter might have a big impact on a town based on Tourism such as Borgholm. We particularly have taken an interest for how this might affect the internal branding and internal brand communication of Borgholm municipality.Through our research we have found that Borgholm municipality in no particular extent is working with living the brand or any similar concepts. Also, we have found that the success of the internal branding of the organization in a great extent depend on the individuals of the different branches of the municipality?s work rather than on a coherent communication structure which reaches the whole organization..

Ett utbud av upplevelser - en fallstudie av Falkenbergs kulturella upplevelseutbud ur ett platsmarknadsföringsperspektiv

I denna studie har vi gjort en fallstudie av Falkenberg där vi kunnat se att de är framgångsrika inom kulturella upplevelser. Enligt teorier om platsmarknadsföring bör en plats framhålla sådant som skiljer dem från andra i sin marknadsföring för att skapa konkurrensfördelar. I analysen framgår det dock att Falkenbergs stad inte har tagit tillvara på de kulturella upplevelseutbuden i sin marknadsföring. Staden har trots detta lyckats förbättra sin turismnäring de senaste åren varpå vi kan dra slutsatsen att även andra faktorer bidrar till att skapa ett attraktivt besöksmål. Vi har till exempel sett att engagerade människor, positiva attityder samt ett samarbete mellan stadens aktörer i ett nätverkär viktiga för att skapa en positiv image av staden..

Lekkultur i förskoleklassen ur ett genus perspektiv : En observationstudie om flickor och pojkars lek

Purpose: The aim of this paper is to investigate whether there are differences between big cities and small cities in adventure Tourism. The cities that are studied are Stockholm and Visby.Methodology: The study is based on a qualitative method. We have done interviews and observation. We also used books and internet when collecting information.        Conclusions: The study has shown that differences exist between large and small cities. People seek out the opposite, whether you're from a big city or small town.

Klara färdiga gå : en gestaltning för ökad fysisk aktivitet i urbana rum

The title: ?Klara färdiga GÅ? can be translated as ?Ready steady GO?, and is ment as a request to start move. In this project I want to invite people to walk more by creating creative, demanding and playful walkways and paths, where the body can be allowed to work just a tiny bit harder.It?s because walking means exercise and fresh air, for free and without spetial equipment. Walking can also be fun, it allows people to stop, change direction and experience things.I think activity should be fun, inspired by children playground my project is a contribution to how adults might stay healthier in a city, where too often healthy activity is solely confined to the gym or sports fields.

Turistinformation på Internet Vi hade i alla fall tur med vädret

The Tourism industry in EU is one of the biggest sectors and employs about20 million people. A key factor of the industry is information, much oftourist information is today on the Internet. On Internet there is twoways information can flow, the information can either be pushed to aconsumer or the consumer of the Information can pull it from a source.In a feasibility study for the report the participants expressed thatthey thought the tourist information on the Internet was unpersonal anddidnt fill their informationneeds. The purpose of the report was to findout how push and pull of touristinformation can be balanced on Internet.The empirical data was collected with a feasibility study, a survey anda case. The survey was conducted at IT-University and School of Business,Economics and Law at Göteborg.

<- Föregående sida 12 Nästa sida ->