
Sökresultat:
199 Uppsatser om Svensson - Sida 7 av 14
Value stream mapping i praktiken : En fallstudie på Light My Fire
Titel: Value stream mapping in practice ? A case study at Light MyFireAuthors: David Rydman and Tomas ÖnnemarMentor: Veronica Ülgen SvenssonExaminer: Åsa GustafssonBackground: Companies push their prices in today's markets to be competitive, which means that companies need to find ways to reduce costs while maintaining profits. (Cudney, 2009) According to Bergman and Klefsjö 2007, the basic rule of quality improvement says "there is always a way to achieve higher quality at a lower cost". One way is to improve a company's processes to get a more efficient flow and improvements that may cut costs. (Bergman & Klefsjö, 2007) Why it's important to look at the processes are that they often contain waste that can be eliminated.
Går det urskilja skillnader i målkongruens med avseende på interaktiva ekonomistyrsystem?
Titel: Går det urskilja skillnader i målkongruens med avseende på interaktiva
ekonomistyrsystem?
Författare: Lina Lindgren och Viktoria Mandelberg
Handledare: Lars Svensson
Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola
Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 10 poäng
Syfte: Vi vill med denna uppsats undersöka om det blir en bättre målkongruens
hos företag med mer interaktivitet i sina ekonomistyrsystem. Vi vill också
undersöka om företag har samma grad av målkongruens, oberoende av vilken
situation företaget befinner sig i.
Metod: Vi har valt att genomföra vår studie med hjälp av en enkätundersökning
riktad till slumpvalda, tillverkande företag. Vi har kategoriserat våra frågor
efter den befintliga teori vi använt oss av.
Pedagogers bemötande av barn i behov av särskilt stöd i förskolan
Nilsson Ulrika & Svensson Therese (2010) Pedagogers bemötande av barn i behov av särskilt stöd i förskolan. Pedagogues response to children with special needs in pre-school.
Syftet med detta arbete är att undersöka hur några pedagoger bemöter barn i behov av särskilt stöd. Diskussion med pedagogerna angående vilka barn de anser är barn i behov av särskilt stöd är ytterligare något som kommer tas upp. Undersökningen kommer vidare att belysa vilket stöd och handledning pedagogerna har tillgång till för att möta och hjälpa dessa barn att utvecklas efter egna förutsättningar. De frågeställningar som undersökningen utgår ifrån är följande:
? Vilka barn anser pedagogerna är i behov av särskilt stöd?
? Hur bemöter pedagogerna barn i behov av särskilt stöd?
? Vilken handledning och vilket stöd behöver och får pedagogerna för att kunna möta och hjälpa ett barn i behov av särskilt stöd att utvecklas efter sina egna förutsättningar?
Undersökningen har ägt rum på två olika förskolor och fyra pedagoger, två rektorer och två specialpedagoger har blivit intervjuade.
Pianisten Hans Roland Orgenius: Först uppåtgående jazzstjärna sedan utkastad från jazzens finrum
Den unge blinde Hans Roland Orgenius hade fått en gedigen musikutbildning på Blindinstitutet Tomteboda när han vid 15 års ålder beslöt att prova på en karriär som jazzpianist. Efter skolan sökte han arbete på Sveriges Radio, där han fick anställning som pianist för att spela i flera radioprogram, ofta tillsammans med sin något äldre kamrat från Tomteboda, Reinhold Svensson. Han började också få spelningar i Stockholmstrakten och blev mycket populär framför allt för sitt sätt att spela boogie-woogie. På somrarna gjorde han turnéer på landsbygden bl a med sångaren Chris Dane. Hans framgångar gav honom skivkontrakt, först med Sonora och sedan Columbia, och han spelade in flera 78-varvsskivor under åren 1952-54.
Managers' perceptions of their leadership related to motivation in Skåne University
3
Sammandrag
Titel: ?Chefers uppfattningar av sitt ledarskap med anknytning till motivation inom Skånes universitetssjukhus? Nivå: Kandidatuppsats Författare: Magnus Svensson Utgivningsår: 2012 Handledare: Jonas Lundsten
Då tidigare forskning inte fokuserat så mycket på ledares uppfattningar av vad som motiverar medarbetarna, fann vi chansen att göra en studie om hur ledarna på Skånes universitetssjukhus (SUS) uppfattar hur de jobbar med motivationsfrågor inom den egna organisationen. Syftet med undersökningen är att, med utgångspunkt i ledarskapet som chefskap, undersöka hur anställda med chefsbefattning inom SUS uppfattar sitt ledarskap med anknytning till vad de tror motiverar medarbetarna inom den egna organisationen . Vi har med en kvalitativ forskningsansats och åtta stycken semi-strukturerade intervjuer identifierat fem teman; kommunikation, delaktighet, anpassning drivkraft och struktur, som cheferna anser vara viktiga motivationsaspekter, och dessutom funnit att dessa uppfattningar om ledarskapet följer ovanstående gemensamma mönster. Vår studie visar på att de uppfattar ledarskapet som att verka för och tillsammans med sina medarbetare mot de gemensamma verksamhetsmål som satts upp.
UNGDOMAR OCH DERAS UPPFATTNINGAR AV MODEVARUMÄRKEN : En studie av varumärkena Gucci, H&M och Canada Goose bland gymnasieelever i Stockholm.
ABSTRACTTitle: Teenagers and their perception of fashion brands (Ungdomar och deras uppfattningar om modevarumärken)Number of pages: 42Author: Louise KindblomTutor: Göran SvenssonCourse: Media and communication studies CPeriod: Autumn term 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala universityPurpose/Aim: To achieve a deeper level of knowledge and a better understanding of high school teenager`s perception of the three fashion brands Gucci. H&M and Canada Goose and too distinguish potential gender related differences in their perceptions.Material/Method: A questionnaire about fashion brands delivered to three schools in the Stockholm area.Main results: Teenagers perceptions of the three fashion brands Gucci, H&M and Canada Goose are more different than similar. This differences in teenagers perceptions are discernible in a comparison between the most usual and unusual associations that are related to each of the brands. Gucci is associated with success, wealth, excitement and uniqueness. H&M is for example seen as earth-bound and has in a comparison with the other brands reached the highest level of positive associations.
Bilden av Svenska kyrkan : ? Unga människors image av organisationen i jämförelse med organisationens profil
AbstractTitle: The picture of the Swedish church - Young peoples image of the organization in comparison with the organizations profile (Bilden av Svenska kyrkan ? Unga människors image av organisationen i jämförelse med organisationens profil)Number of pages: 55 (57 including enclosures)Author: Ebba GöranzonTutor: Göran SvenssonCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall 2006University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityAim: The aim of this essay is to study the external communication of the Swedish Church, and how they want young people (16-18 years old) to perceive them. Further I would like to compare that information with how young people actually perceive the Swedish church. Do the both pictures agree?Method/Material: Together with literature studies, a qualitive method has been used and four focus group interviews with a total of 16 informants have been conducted.
Vakande ögon : På gott eller ont?
AbstractTitle: Watching eyes ? for better or worse (Vakande ögon ? på gott eller ont?)Number of pages: 34 (41 including enclosures)Author: Josefine NybergTutor: Göran SvenssonCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Autumn term 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University.Purpose/Aim: The aim of this essay is partly to make a study about how people understand camera supervise, and partly discuss what their opinions are concering the subject.Key Questions: Which or what is the mainpurpose of camerasurveillance? What does the public think about the subject? When can there be an insult against the integrity while using the cameras? What is private and what is public? What is the posibilities and threats in the future?Material/Method: A qualitative method has been used. Four interviewes, one personale interview with a policeofficer from Uppsala and three focusgroupinterviwes with people from Stockholm, have been done. Then the results from the interviewes have been compared with earlier theories and reaserches. By reading publicdocuments, press releases and reports from the government, I have gather information for the essay.Main results: Even if the public are aware of the cameras and knows that they allmoust allways are whatched by the electronic eye, they don´t seem to care that much about the constant surveillance.
Revisionspliktens försvinnande : -en kvalitativ studie om bankernas kreditbedömning av småföretag
Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration,Mid Sweden University in ÖstersundSpring term 2008Title: Abolishment of statutory audit ? a qualitative research on banks attitude when credit rating small businessesAuthor: Rima Harouki, Carina HoffmannSupervisor: Anna-Maria JanssonBackground & problem: In Sweden the statutory audit has been mandatory for every corporation since 1983. With the membership in European Union it became possible to allow exception from statutory audit for small businesses, according to the fourth commission of EG. Today, in the European Union, there are few countries that still have statutory audit for smaller businesses, Sweden is one of them. There are discussions about whether Sweden should follow the trend of abolishment and an analysis management by the justice of the Supreme Court Bo Svensson was recently presented, which ended in the conclusion that statutory audit ought to be abolished.
Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden : En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin
Bokakademin i Östergötland AB möter framtiden ? En studie av studenters köpbeteende vad gäller kurslitteratur och ett förslag på marknadsföringsstrategi för Bokakademin (Bokakademin i Östergötland AB meets the future ? A study of students? purchasing behaviour regarding textbooks and a proposal for a marketing strategy for Bokakademin)Authors: Fabian Hamnqvist and Emma SvenssonBachelor?s thesis in business administration Linköping University, Department of Management and Engineering, 2013 Supervisor: Mehran NoghabaiAbstractThis paper examines the competition arising from online textbook retailers met by physical college bookstores. The paper examines the implications of college students' purchasing behaviour when buying textbooks, how a specific corporate clientele is composed and the purchasing habits of these customers to the specific company in question. The company used as a practical example is a bookstore located on a university campus of Linköping University in Sweden. Data have been collected using a paper and pen survey of 200 students from Linköping University as well as conducting interviews with eight students and the Managing Director of the company in question.
Fri lek i förskolan - villkor och förutsättningar
Sammanfattning
Arbetets titel Fri lek i förskolan ? villkor och förutsättningar
Arbetets art Examensarbetet inom samhällsorienterade ämnen och barns lärande.
Sidantal 56
Författare Janeta Hassoun och Sandra Ivanova
Handledare Lena Rubinstein Reich
Examinator Anna-Karin Svensson
Tidpunkt 2011-11-02
Syfte Syftet med studien är att undersöka vad fri lek innebär samt villkor och förutsättningar för den fria leken.
Frågeställning Huvudfråga;
På vems villkor och förutsättningar är leken fri?
Delfrågor;
Vad innebär fri lek? Vilka uppfattningar har pedagogerna på tre olika förskolor om fri lek? Vilka uppfattningar har pedagogerna om hinder för den fria leken?
Metod Vi har genomfört sju kvalitativa och kvantitativa observationer på tre förskolor. Vi har under observationerna användt oss av både strukturerade och ostrukturerade observationsscheman.
Elevers känslor och tankar kring matematik. En jämförelse mellan elever i skolår 3 och 6. Students feelings and thoughts about mathematics. A comparison between students i school year 3 and 6.
Ström, Anders och Svensson, Gustav (2007).Elevers känslor kring matematik. En jämförelse mellan elever i skolår 3 och 6. (Students feelings and thoughts about mathematics. A comparison between students in school year 3 and 6). Skolutveckling och ledarskap, Specialpedagogisk påbyggnadsutbildning, Lärarutbildningen, Malmö högskola.
The Instant Generation : - hur ser ungdomars attityder till fildelning ut?
Abstract:Title: Engelska (Svenska)Number of pages: 40 (47 including appendix)Author: Carl StrandTutor: Göran SvenssonCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall 2005University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/Aim: The purpose of this essay is to analyze how young people, in the ages 18 to 25, relate to the subject of file sharing, and what their attitudes to this phenomenon are. I aim to describe how they use file sharing, their knowledge about it, how their usage have changed due to the new copyright law, what their stands are on the question of resource control and management on the Internet, and what they think of the future of file sharing.Material/Method: The method being used is a qualitative focus group interview model, used to investigate how young people look at the subject of file sharing. The results of the interviews is then applied to a theoretical framework based on thoughts of Denis McQuail, Lawrence Lessig concerning creativity, copyright, resource management and file sharing on the InternetMain Results: My conclusion is that the widespread file sharing habits of young people is not only caused by the temptation of getting free stuff, but of the lack of commercial and legal alternatives. Youths are willing to pay for media if the distribution is superior to the illegal file sharing alternative. They are a generation of young people that has grown up in a society where the tendency in many fields has been to make everything faster and more effective.
Studenthälsans image : En fokusgruppundersökning om Uppsalastudenternas bild av organisationen och dess sätt att tilltala dem
AbstractTitle: The picture of Studenthälsan ? a focus group study of the image that students in Uppsala have of the organization and of how they look at the way the organization addresses them. Studenthälsans image - en fokusgruppundersökning omUppsalastudenternas bild av organisationen och dess sätt att tilltala demNumber of pages: 65 (73 including enclosures)Author: Sofie BackmanTutor: Göran SvenssonCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityAim: The aim of this essay is to study the image that students in Uppsala have of Studenthälsan and its excersice department. This includes how the students perceive the organization?s way of communicating with them, both in terms of the marketing and their reception at the facilities, and what they would like to be different regarding this in the future.Method/Material: Together with literature studies, a qualitive method has been used and three focus group interviews with a total of 15 informants have been conducted.
Värdering till verkligt värde : Påverkan på revisorers arbete
SammanfattningDatum 2012-05-30Nivå Magisteruppsats i Företagsekonomi, 15 hpFörfattare Oscar Fager, Linda SvenssonHandledare Esbjörn SegelodTitel Värdering till verkligt värde ? Påverkan på revisorers arbeteNyckelord Verkligt värde, IFRS, RevisorProblemformulering Hur har utvecklingen mot att värdering till verkligt värde används i fler värderingssituationer påverkat svenska revisorers arbete?Syfte Denna magisteruppsats syftar till att undersöka om värdering av tillgångar till verkligt värde påverkat svenska revisorers arbete. Om så är fallet ska uppsatsen även beskriva på vilket sätt revisorers arbete har förändrats.Metod För att uppnå studiens syfte samlades data in genom en litteraturstudie där tonvikt lades på den diskussion som förts kring värdering till verkligt värde. För att kunna besvara vår frågeställning intervjuades totalt sex revisorer från fyra olika revisionsbyråer i Sverige. Den information vi fick genom intervjuerna sammanställdes och ställdes i förhållande till vår referensram och utmynnade i studiens slutsatser.Resultat Värdering till verkligt värde har påverkat revisorernas arbete på så vis att specialister används i alltfler fall vid granskningen av de verkliga värdena.