
Sökresultat:
3850 Uppsatser om Servicekvalité pć Internet. - Sida 31 av 257
Interaktion i klassrummet
I den hÀr rapporten beskrivs hur elever mellan Ätta och tolv Är upplever
anvÀndningen av datorn och Internet i skolan. Genom att studera anvÀndningen av
Internet med hjÀlp av intervjuer, deltagande observationer och informella
samtal har författaren i den hÀr rapporten valt att utifrÄn elevernas
perspektiv beskriva deras situation. UtifrÄn den etnografiska studie och de
konstruktionistiska teorier författaren gjort utnyttjas sedan erfarenheter frÄn
utbildningstiden för att försökta skapa ett koncept om hur ett framtida
klassrum skulle kunna komma att se ut.
Undersökningar har gjorts om hur information, kunskaper och erfarenheter utbyts
i klassrummet och vilken betydelse det har för anvÀndningen av Internet. Men
Àven hur elevernas sjÀlva utvecklas och skapar sig ett kritiskt tÀnkande och
att lÀra sig sortera, för dem, relevant information. Jag har Àven studerat hur
lÀrarens roll förÀndras och hur det pÄverkar undervisningskulturen.
Internetlösning för smÄföretag
Sekretessbelagd.
"Man vill ju inte se helt knÀpp ut liksom"
Barthelsson, Marie & Zetterman, My (2009). ?Man vill ju inte se helt knÀpp ut liksom ? en kvalitativ studie av en grupp ungdomars relation till bilder pÄ internet. (You Don't Want to Look All Crazy ? a Qualitative Study of a Group of Young People and Their Relations to Pictures on the Internet).
DYSLEXI, INTERNET OCH STIGMA : en netnografisk studie av nÀtbaserad kommunikation hos personer med dyslexi
Titel: Dyslexi, internet och stigma ? en netnografisk studie av nĂ€tbaserad kommunikation hos personer med dyslexiFörfattare: Helena TaubnerHandledare: Ă
sa WengelinExaminator: Magnus TidemanMagisteruppsats (30 hp) i handikappvetenskap vid Högskolan i Halmstad, vÄren 2013Uppsatsen Àr skriven pÄ svenska.VÄr kommunikation förÀndras stÀndigt, och internet Àr en viktig faktor i den utvecklingen. Nya sÀtt att effektivisera skriften, som till exempel förkortningar och specialtecken, vÀxer fram. Vi blandar det skrivna sprÄket med foton, filmer, ljudklipp och lÀnkar. Normerna för vad som anses vara korrekt sprÄk förÀndras. NÀr omgivningens förvÀntningar pÄ oss inte motsvaras av vÄra förmÄgor uppstÄr ett stigma.
MVC-mönster i ASP-NET : Projektblogg bygghemma.se
I dagens samhÀlle har internet blivit en stor del av vÄrt dagliga liv. Nu utför man nÀstan alla sina Àrenden pÄ internet via olika webbplatser. Man handlar böcker, elektronik, utför bankÀrenden och lÀser nyheterna. MÄnga antar att dessa webbplatser Àr sÀkra, men de flesta Àr medvetna om nÄgon typ av hot pÄ internet. De vet att man inte ska öppna program eller filer man inte kÀnner igen, dock finns det fler faror.VÄrt projekt gÄr ut pÄ att skapa en automatiserad process som visar dessa faror.
Internet och skyddet för yttranden
Uppsatsen huvudsakliga syfte har varit att undersöka hur lagstiftningen Àr rustad för den tekniska utvecklingen. Arbetet har visat pÄ samspelet mellan grundlag och allmÀn lag som reglerar Internet som kommunikationsform och skyddet för de yttranden som framförs dÀr. Fokusen i arbetet har legat pÄ hur IT-brottslighet förebyggs och motverkas. Sedvanlig juridisk metod, med studier av lag, doktrin, praxis och förarbeten har anvÀnts. Arbetet fick Àven i viss mÄn ett EU- perspektiv dÄ EU-rÀttslig reglering med fokus pÄ informationsteknologin och IT-brott har implementerats i Sverige.
Staden som kunskapsverktyg
Samtidigt som relationsmarknadsföringen breder ut sig pÄ den fysiska marknaden, ökar handeln via Internet igen efter den stora IT-kraschen i början av 2000-talet. MÄnga butiker som finns pÄ den fysiska marknaden har etablerat sig pÄ Internet och med dessa Àven de medföljande kundklubbarna. Utöver dessa butiker Àr det en majoritet av de virtuella ÄterförsÀljarna som enbart kan nÄs via webben. Med unika möjligheter att samla in kunddata samt smidiga och billiga sÀtt att nÄ ut till konsumenterna, har dessa butiker alla förutsÀttningar för att med rÀtt kommunikationsmedel inleda och förstÀrka relationen till konsumenten. Detta innebÀr att webbutikerna har möjlighet att föra register över samtliga kunder (till skillnad frÄn de fysiska butikerna som enbart specifikt kan registrera kundklubbmedlemmarnas transaktioner) och dÀrmed har tillgÄng till samma informativa segmenteringsbas som en renodlad kundklubb bidrar med.
Motiv till spel om pengar pÄ internet och skillnader mellan problemspelare och icke-problemspelare. : en litteraturstudie
Bakgrund: Trots att spel har positiva effekter pÄ majoriteten av alla spelare har en till fem procent av befolkningen i varje land runtom i vÀrlden spelproblem. Detta folkhÀlsoproblem medför hÀlsomÀssiga, ekonomiska och/eller sociala negativa konsekvenser. I Sverige utgör frÀmst mÀn med lÄg utbildning och inkomst i Äldersgruppen 18-24 Är riskgruppen. Ett skÀl till varför problemspelandet ökat pÄ senare Är Àr att allt fler spelare vÀljer internet som spelplattform dÀr de flesta av problemspelarna befinner sig. Motiverande samtal och kognitiv beteendeterapi Àr tvÄ metoder som anvÀnts vid preventiva ÄtgÀrder mot spelproblem.
Mars och Venus i cyberspace ? genusmönster i bloggen
The purpose of this thesis is to find out if people have changed the way in which they write since the introduction of the internet. Men and women have been writing books, articles, letters, diaries and different types of literature for centuries. To give the reader some background about the weblog as a literary media, this thesis has a whole chapter on half-public literature that includes the history of letters and diaries. The weblog is a unique way for anyone to be whoever they want, whether it be a man or woman, old or young. The reader has no possible way of knowing if the script is true or not.
Alternativa röster pÄ nÀtet - En innehÄllsanalys av sociala rörelsers hemsidor
SammanfattningSyfte: Under de senaste Ären har medie- och kommunikationsforskare börjat tala om Internet som en revolutionerande kanal för de alternativa sociala rörelserna. Det finn's dock Àven forskare som varnar os's för att överdriva Internet's möjligheter att pÄverka attityder. Det Àr inte sjÀlvklart att Internet skulle öka intresset och deltagandet i demokratiska processer. Denna uppsat's syftar till att studera hur och i vilken utstrÀckning de olika kommunikativa funktionerna pÄ nÀtet anvÀnd's pÄ sex utvalda sociala rörelser's hemsidor. Dessutom diskutera's ifall det i dagen's nÀtverkssamhÀlle finn's en enhetlig rörelse som via Internet arbetar tillsamman's mot WTO och frihandel.Teori: Den teoretiska referensramen fungerar som vÀgledning till de centrala variablerna i informationssamhÀllet.
FĂRĂNDRAS KĂPMĂNSTRET PĂ INTERNET JĂMFĂRT MED BUTIK? : en studie av resebyrĂ„n Ticket
Denna uppsats undersöker köpmönster och lojalitetsnivÄer hos Tickets kunder pÄ InternetjÀmfört med butik och hur det har förÀndrats över tid. Resor Àr en av de mest frekventa produktersom sÀljs pÄ Internet i Sverige, dÀrför har vi valt att studera ett företag i resebranschen.I vÄr studie har vi delat upp befintliga aktiva kunder i Tickets kunddatabas i en egen modellför att kunna mÀta lojalitetsnivÄn samt se köpmönster. VÄrt resultat visar att det skett storaförÀndringar bara de tre senaste Ären. Fler kunder vÀljer oftare att köpa resor pÄ Internet ochInternet har den största lojalitetsnivÄn i dagslÀget. Butikskunderna dÀremot minskar i antaloch Àven Tickets totala kundstock, nÄgot som vi tycker visar en problematik hos Ticket.
VĂ€lvda gavlar vid ortdrivning
E-handelns implementerande i samhÀllet har minst sagt revolutionerat konsumenters sÀtt att köpa varor, och helt förÀndrat inköpsvanor. Internet möjliggör att konsumenter har tillgÄng till ett globalt utbud av varor, som levereras direkt till köparens adress, och allt utan att konsumenten ens behöver lÀmna det egna hemmet.Vi har valt att undersöka studenter i en mellanstor svensk stad som konsumentgrupp. Studenter Àr en för oss synnerligen intressant konsumentgrupp dÄ de har unika förutsÀttningar i deras konsumtion av varor. Ung Älder, en restriktiv mÄnadsbudget och förhÄllandevis goda internetkunskaper Àr egenskaper som de flesta studenter besitter och Àr av stor betydelse vid köpprocessen som sker pÄ internet. Med detta i Ätanke har vi formulerat ett syfte för denna uppsats:Syftet med denna studie Àr att utöka vÄr förstÄelse för studenters förberedelse inför köp pÄ internet, detta kommer vi genomföra genom att undersöka studenters köpbeteende.Den studie vi skall genomföra kommer ocksÄ syfta till att utöka e-handlarens kunskap om hur konsumenternas preferenser inom förberedelseprocessen inför köp pÄ internet ser ut.Resultatet kommer att belysa problemomrÄdet och kommer sÀttas i perspektiv mot hela köpprocessen.Teorin, vilken kommer ligga till grund för analysen av vÄr studie, har vi delvis tagit ifrÄn resultaten av tidigare genomförda studier inom forskningsomrÄden.
TrÄdlöst internet pÄ fartygsbryggan : En litteraturstudie om hur anvÀndandet av trÄdlös internetuppkoppling pÄ fartygsbryggan kan pÄverka individen som operatör och fartygets drift
Denna rapport Àr en sammanstÀllning av en litteraturstudie som undersöker trÄdlös nÀtverksuppkoppling (WLAN) ombord pÄ fartygsbryggor. SamhÀllet utvecklas hela tiden och anvÀndandet av enheter med tillgÄng till internet ökar stÀndigt. Arbetets syfte var att undersöka den trÄdlösa uppkopplingens positiva och negativa effekter samt för- respektive nackdelar. En litteratursökning genomfördes och baserades tillsammans med analysen pÄ en mindmap. Resultatet visar flera negativa effekter genom att vara uppkopplad pÄ fartygsbryggan.
Företagspresentation pÄ Internet
Hedvigs TrÀdgÄrd i GÀvle Àr en handelstrÀdgÄrd som specialiserar sig pÄ hÀlsa och trÀdgÄrd.Hedvigs TrÀdgÄrd har idag ingen webbsida som visar deras verksamhet. Genom att ha en företagspresentation pÄ Internet lockar de fler kunder och folk över hela vÀrlden kan se vilka de Àr och vad de gör. Brist pÄ tid och kunskap har stoppat dem frÄn att skapa en egen webbsida tidigare.Examensarbetet gÄr ut pÄ att skapa en enkel men innehÄllsrik webbplats Ät Hedvigs TrÀdgÄrd med ett tillhörande administrationsgrÀnssnitt för att lÀgga till meddelanden och nyheter samt att uppdatera information.Nyckelord: Webbsida, administrationsgrÀnssnitt, webbdesign, webb-programmering, HTML, Cascading Style Sheets, JavaScript, PHP, MySQL.
Mixi Print AB
Detta projekt Àr en hemsida för Mixi Print AB. Den ska fungera som en framsida
för företaget ur ett digitalt synsÀtt, en plats dÀr det gÄr att fÄ fram
information om företaget och dess produkter snabbt och enkelt. Jag har arbetat
med programmet flash eftersom det ger möjlighet till bra och enkel men ÀndÄ
frÀsch design. Till detta sÄ har jag kombinerat php och MySQL för att kunna
koppla det till en databas. Som en del i projektet sÄ har jag ocksÄ reflekterat
över grafiska bitar pÄ Internet jÀmfört med hur det var innan..