
Sökresultat:
3862 Uppsatser om Service innovation - Sida 55 av 258
Mångfalden och den innovativa företagskulturen
Vi har funnit att mångfalden påverkar innovationen positivt, och den är en del av större koncept som vi kallar för den innovativa företagskulturen. För att företag ska lyckas med att vara innovativt måste ledningen implementera en innovativ företagskultur. Den innovativa företagskulturen har stor påverkan på innovationen och vi har funnit att i Sony-Ericssons fall består den av mångfald, rekrytering, lärandet, belönings och incitamentsystemet, nätverket och den coachande ledarstilen..
Diffusion av intellektuellt kapital i allmän svensk press
Det Intellektuella kapitalet (IC) är en viktig innovation som presenterats inom ekonomistyrningsområdet och består av ett företags human- och strukturkapital, även kallat immateriella tillgångar. Genombrottet kring IC kom 1995 då Skandia och Leif Edvinsson, direktör hos Skandia av det intellektuella kapitalet, för första gången i världen redovisade IC som ett tillägg i sin årsredovisning. Diffusion av innovationer som IC nås ut till samhället via olika kanaler. Även fast IC anses vara en potentiell stark metod kan det diskuteras att det endast handlar om ett fashion eller fad inom ekonomistyrningen, det vill säga en relativt övergående innovation. Syftet med denna uppsats är att beskriva och förklara diffusionen av intellektuellt kapital inom allmän svensk press.
En ny modell för att stärka kommunikation och samverkan mellan universitet och näringsliv
As a result of today`s competitive situation, the demand on the rapid development of research has increased. Both universities and companies are realizing the importance of a functioning and well-developed cooperation. A close collaboration and communication between universities and the business community has in many studies been shown to be very important for business development and knowledge transfer. The purose was to examine how communication and collaboration between universities and industry can be developed and strenghthen on the basis of innovative thinking. In order to initially identify the perceived problems the authors studied how communication and cooperation manifests itslelf today between the two parties, what does not work and how the existing tools for communication and collaboration look like today.
Totalkostnadsmodell för distributionsnätverk med internationella containertransporter
Purpose ? The purpose of this thesis is to develop a total cost model for container transports and create a tool that calculates a suitable transport quantity from an economic view, which fulfills the demands on delivery service. To achieve this purpose the following questions will be answered:Which costs are affected by the decision between the two transport alternatives LCL and FCL? How does the decision of sending product LCL or FCL influence the delivery service? How can a tool be constructed to simplify the decision-making process regarding the choice of sending products LCL or FCL? Method ? A total cost model was developed. This model is supported from existing literature.
Underlag till marknadsplan för Fico Store
Syfte: Syftet med denna uppsats är att utveckla ett underlag till en marknadsplan för klädbutiken Fico Store som ska ligga till grund för ett försök att öka konsumtionsnivån hos de befintliga kunderna, som infattas av både stamkunder och sällankunder.Metod: Vi har valt att använda oss av både en kvalitativ metod i form av en intervju samt en kvantitativ metod i form av en enkät. De har tillsammans redovisats i empirikapitlet i form av text och diagram efter att materialet kodats och bearbetats. Analyser har gjorts löpande i empirikapitlet och i strategikapitlet där empiri har ställts emot teori.Resultat & slutsats: Tydlig positionering och arbete med kundrelationer är av största vikt för en mindre fristående butik. Vår studie visar också att det är svårt att rikta sig mot en viss kundgrupp då samma kläder kan falla många i smaken oavsett ålder. Val av sortiment påverkar i hög grad hur butikens positionering uppfattas.
Paketering av digital musik: Intervjuer med nyckelpersoner inom digital musik i Sverige
This exploratory thesis uses qualitative research to investigate how digital music is beeing packaged. The main study consists of 11 deep interviews with key representatives of the digital music industry in Sweden. These are (record companies) EMI, SonyBMG, Universal, Warner, (DSP) InProdicon, (mobile operators) 3, TeliaSonera and (cell phone producer) SonyEricsson. Packaging is a concept of marketing that has specific implications depending on which good or service that is being packaged. Packaging occurs at different levels in the production chain.
Hur värderar människor utemiljön och dess funktioner? : två fallstudier - Tarapoto, Peru, och Uppsala, Sverige
This essay discusses people's perception of what is important for their well-being where they live. The main aim has been to find out what factors in the outdoor environments of the city are appreciated and why they are valued positively. A comparison has been made between Uppsala in Sweden and Tarapoto in Peru to see if, and in that case what, differences can be found in the values of people.
I chose to carry out a survey study that got a response rate of 57 persons in Tarapoto and 63 in Uppsala.
The results show that there are some common basic values, but on the whole the outdoor environments are valued differently in the two cities. In short, the Peruvians value functionality, cleanliness, small distances to family and service, while the Swedes value a central location and short distances to friends apart from functionality and good service opportunities. Conceivable reasons for this might be for example different cultural prerequisits, material standard and climate.
.
Kundlojalitet : En studie om hur långsiktiga kundrelationer skapas på en tjänstemarknad
Purpose: The study aims to, from a companys point of view, describe how strategic work with customer loyalty is done.Conclusion: Another possible way to try to create loyalty is to exceed the expectations whether the customer is a member of the loyalty program or not. A strong brand with a good reputation can also contribute to a stronger loyalty. Reward systems gradually reward the customers since they first need to collect points, or in this case miles, to be able to use them later on. The staff is often educated in service to be able to interact with the customer in a professional manner. One way to interact with the members of the loyalty program is through profiles on the internet.
Barnbibliotek på Internet en studie av tre svenska barnbibliotek på Internet
The aim of this master thesis was to find out about librarians opinions of childrens libraries on the Internet, if it is a resource to reach children. Qualitative interviews were conducted with three librarians who had participated in the construction and development of childrens libraries on the Internet. IT and the Internet play an important role in childrens lives and children are using it to a greater extent. Libraries have begun to integrate IT and Internet into their services and are offering service on the Internet. The public library websites are usually for grown-ups and very few are directed to children.
I medborgarnas tjänst?:En studie om avregleringens effekter på ansvarsfördelningen mellan offentliga och privata aktörer inom tre samhällsviktiga serviceområden i samband med orkanen Gudrun
The essay's aim is to explain how responsibility distribution between private and public bodies, primarily within three important service areas, can be visualised in light of the fact that they have experienced different forms of readjustment. We have chosen to study this by looking at the restoration work taking place after the hurricane Gudrun swept across southern Sweden on January 8-9, 2005; and we have chosen to concentrate on the service areas of electricity- and telephone supply, and public transport. The responsibility distribution has been depicted by carrying out qualitative interviews with employees within both private and public bodies included in the restoration work. The conclusion produced is that there were obscurities in the formal responsibility distribution between private and public actors taking place in conjunction with the hurricane restoration work.In a deeper analysis, the result can be explained by a ?several hands? problem arising since the number of actors has increased as the public sphere has adopted leadership forms influenced by the private business sector.
Arbetsförmedlarens arbetssituation i förändring - en studie av ett pilotprojekt om förbättrad service
This study has been executed at the Public Employment Office, an institution that has beensubject for much debate during the last couple of years. The government has instructed theLabour Market Board to change the Public Employment Office toward a more effectiveorganization. This study examines one of the Public Employment Offices that are included in apilot project that aims to improve and develop work methods with the objective to become amore service minded organization. From this starting point we have investigated which effect thisorganizational change has had on the employee within this organization and within the pilotproject. In addition we investigate whether attitudes of the unemployed has an effect on thestaff´s work situation.
Industriellt köpbeteende av utlandsresetjänster
The purpose of this thesis is to examine the organizational buying behaviour in the purchase of travels abroad. We have conducted a case study of two companies, one medium sized and one larger. Our empirical studies have shown that the companies? buying process is divided into two types, the process of recruit a new travel supplier and the process of a straight rebuy of a regular travel service. In the recruiting process we found that the evaluation process of the purchase is an ongoing process that contradicts estab-lished theories.
Kommunikation i öppna innovationsprojekt : Riktlinjer för en god kommunikation mellan ledare och projektgrupp
Problem Företag och organisationer tvingas idag att öppna upp sina innovationsprocesser för att kunna konkurrera med andra företag och växa till en stark aktör på marknaden. I de öppna innovationsprocesserna samarbetar organisationerna med externa parter inom olika ämnesområden, detta är en process med nya arbetssätt där nytänkande och kreativitet har stor betydelse. I en sådan innovationsprocess ställs det höga krav på en god kommunikation mellan ledare och övriga deltagare. Vi har därför valt att studera öppna innovationsprojekt där vi särskilt tittat på kommunikationen mellan ledare och projektgrupp.Syfte Syftet med denna studie är att ge en bild av kommunikationssätt som har betydelse mellan ledare och projektgrupp. Detta ligger till grund för att skapa riktlinjer för en god kommunikation inom öppna innovationsprojekt.Metod I denna studie används en kvalitativ metod där empirin har samlats in via intervjuer samt enkäter.Slutsats Studien visar bland annat på att det är viktigt att ledaren fungerar mer som en administrativ person än att den besitter en teknisk kompetens samt att den kan hålla många bollar i luften och kan vara kontaktskapande då det gäller att ledaren kan hålla ihop sin projektgrupp. Gemensamma mål är viktiga för projektgruppen för att alla ska ha nytta av varandra i nätverket.
Självbetjäningens påverkan på biblioteksassistenternas yrkeskvalifikationer
The aim of this thesis is to study the effects of self-service on professional qualifications of library assistants in three public libraries in Sweden. The research questions are: - How do the library assistants experience that their professional qualifications have changed since self-service was introduced at the library? - Does the view on library assistants? professional qualifications and future differ between library managers and library assistants? - Does the view on library assistants? professional qualifications and future differ between the three different libraries? The method used is qualitative interviews with six library assistants and three head of libraries from three different public libraries. The theoretical framework for this study is constructed by theoretical ideas about professional qualifications and technology's impact on professionalism. The results indicate that the cognitive qualifications of library assistants have increased and social qualifications both increased and decreased.
Hjälpmedel som underlättar öppnandet av skruvkorkar : - ett produktutvecklingsprojekt
Varje dag stöter vi på förpackningar av olika slag. För många personer är öppnandet av dessa förpackningar ett svårt moment, då det krävs en viss grad av handstyrka för att klara av det. Nedsatt handstyrka kan bero på skador eller sjukdomar, som exempelvis Parkinsons sjukdom, fingerledsartros och ledgångsreumatism. Åldrandet har också en negativ påverkan på handens styrka och funktion. Ett exempel på svåröppnade förpackningar är de med skruvkork av plast.