Sök:

Sökresultat:

3847 Uppsatser om Service innovation - Sida 2 av 257

Mätning och utvärdering av innovation : "What gets measured gets done"

This Master of Science Thesis was a complement project to the PIEp study MENTOL, carried out at a Swedish midsize medical device company.. PIEp nationally works for a long-term increase of the innovation capability of people and organizations. The purpose of this study was to find measuring parameters of innovation that fit medium-sized technological companies and organizations, Another purpose was to evaluate an innovation investment at the company, consisting of external consultant?s education of key personnel in innovation, and a two day innovation seminar with all personnel at the company participating. The methods used during this Master of Science Thesis were: feasibility and literature studies about innovation and innovation measurements, quantitative and qualitative interviews, surveys and workshops.For an accurate measure of innovation it is crucial to a have full understanding of what innovation is, and clarity of the purpose of the measurement itself.

Innovera eller stagnera! : Öppen innovation inom tillverkande små och medelstora företag i Småland

Titel: Innovate or Stagnate! ? Open innovation in manufacturing small and medium-sized businesses in Småland.The purpose of the study is that, from a leadership perspective (innovationmanagement), create a better understanding of open innovation in manufacturing small and medium-sized enterprises. The study therefore intends to contribute to the understanding of how open innovation processes leads to greater innovation in manufacturing small and medium sized businesses.We have used a qualitative research method and adopted an abductiveapproach. We made interpretations and created meaning based on our research results.Our theoretical framework is based primarily on Chesbroughs (2003) research on open innovation. Based on this model, we have selected a number of other theories, which we perceived as prerequisites for small andmedium sized companies in open innovation processes.

Nätverk på nätet: Innovativt värdeskapande genom samarbete

A constantly increasing number of magazines are using the Internet as a business channel. One of these is Allt om Mat (All about Food). Together with expressen.se, Allt om Mat developed a food website, alltommat.se, which was introduced at the beginning of 2008. In this essay we investigate how alltommat.se developed its service concept. Further, we look at how this development has influenced and been influenced by relations among the three actors and the users.

Hotell i förändring  : Om vikten av att ständigt arbeta innovativt

This paper examines how themed hotel companies work with innovation and innovation processes to meet the demands of todays market.. To get a deeper understanding the paper is focused on three separate hotel companies in Sweden. The paper is based on a qualitative method. The paper starts with a methodology chapter, followed by an explanation for a number of concepts that are central in the paper. Here, the reader will also read about the concept of innovation, and innovation processes. This is followed by a number of innovation processes in tourism.

Business Intelligence. Software as a Service

Bakgrund: Ett antal nya idéer har blivit introducerade i ekonomistyrningen på senare tid och mycket har skett inom Business Intelligence (BI). BI har dock mest funnits som del av ett större system eller eget system som implementeras till företag på plats. Konceptet att istället hyra olika IT-lösningar, så kallade SaaS-lösningar (software as a service), blir allt mer populärt inom affärsvärlden och kan minska företagens börda när det gäller installation, konfigurering, underhåll och andra inneboende projektriskfaktorer.Frågeställning: Vad innebär fenomenet SaaS BI och hur ser spridningen ut?Syfte: Syftet är att beskriva Business Intelligence som hyrtjänst, samt studera hur detta sprids och anammas av marknaden i Sverige.Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ undersökningsmetod för att samla in djupgående data till studien.Resultat och slutsatser: Studien visar att SaaS BI är en innovation. Spridningen av SaaS BI på den svenska marknaden är begränsad och spridningen sker i dagsläget främst från utbudssidan, alltså förespråkare av innovationen.

Inrutad Innovation.

Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen iKulturvård, Trädgårdens hantverk och design22,5 hp, 2014.

En studie om kunskapso?verfo?ring vid o?ppen innovation genom crowdsourcing

Organizations that want to maintain a good innovation capability can seek knowledge both within and outside its boundaries. Opening up innovation processes, through so-called open innovation, allows organizations to combine internal and external knowledge sources in order to include previously excluded perspectives to the innovation process. This study examines how knowledge is created and transferred when conducting open innovation through crowdsourcing. It is done based on Nonaka?s (1991; 1994) theory of how knowledge is created through conversion processes, where implicit knowledge can be converted into explicit knowledge and vice versa.

The Effects of Technology-Based Self-Service on Grocery Retail : A Swedish Case

Technology based self-service (TBSS) used in supermarket self-scanning checkouts is a relatively new phenomenon in Sweden. Studies on TBSS as a self- checkout device have been formerly carried out but with focus on the customer perspective. The authors therefore saw a challenge in covering the self-scan checkout concept, from a company perspective. The purpose of this research paper is to investigate, through a management perspective, the changes brought about by implementing an innovative TBSS system in Swedish supermarkets, and its effect on the competitiveness of the company. This is done by presenting and linking the theoretical framework and empirical study in the research.

Innovation genom motiverade team

Motivation främjar innovation, men innovationsprocesser måste samtidigt ta hänsyn till organisationens förutsättningar. Det krävs en jämvikt mellan flexibilitet och struktur i organisationen där team är ett optimalt sätt att skapa en sådan balans. Resultatet presenteras även i analysverktyget ITM med praktiska tillämpningsområden..

Innovation genom Improvisation : Improvisation som ett verktyg för att skapa en organisationskultur som främjar innovation.

För att en organisation ska kunna överleva i en tid som präglas av förändring och hård konkurrens, krävs en organisationskultur som främjar innovation. Många av de komponenter som litteratur inom innovationsområdet beskrivs som essentiella för just en sådan här kultur, återfinns också i improvisationsteater. Den här studien binder samman dessa två områden, både ur ett teoretiskt perspektiv och genom en praktisk, undersökande studie. Studiens hypotes var: ?Improvisationsteaterworkshops kan, av ett arbetslag, upplevas som ett fungerande verktyg till att på längre sikt kunna skapa en organisationskultur som främjar innovation.? För att kunna verifiera eller falsifiera hypotesen, genomfördes tre improvisationsteaterworkshops på ett företag där åtta deltagare på ett lekfullt och prestigelöst sätt fick ta del av hur improvisationsteater kan relateras till arbetslivet på olika sätt.

Öppen och kollaborativ innovation : - Erfarenheter från sex företag -

This master of science thesis intends to examine how the established innovation theoriesinteracts with the social and cultural phenomena arising from the reduction in communicationcosts as a result of the development of the internet.The aim is to present a knowledge inventory of attitudes to and experiences of an openapproach, with emphasis on collaborative innovation, in product and service developmentdriven companies in different fields. The studied theories and the empirical results forms thebasis for an analysis of how companies can benefit from the diversified knowledge that existsoutside their borders as well as an exploration of the potential for this kind of knowledgeexchange to act as a catalyst for innovation.The theoretical part of the study is based essentially on two tracks: (1) innovation theories witha focus onopen innovation and user innovation, and (2) a broad review of how theories ofdiversified knowledgeand collective intelligence has become possible to apply in an innovationcontext. The empirical part of the study is based on material obtained from semi-structuredinterviews with respondents from six companies.The results show that companies have implemented unstructured innovation initiatives withoutany formal links to the structured product development processes, which are part of thecompanies core activities. The main conclusions include the following insights: There is a needfor structured links between the unstructured initiatives and the core activities, which makes itpossible to take promising ideas to market. The companies also have to lose some control of theunstructured initiatives; consequently it is impossible to pinpoint what the outcome will be.

Sverige år 2020 - en ouppnåelig innovationsdröm? : En upplevelsebaserad provokation mot den svenska innovationsstragegin N2012.27

En innovation handlar i grund och botten om en förståelse och inkorporation av den komplexa kreativiteten i en innovationsprocess. I denna studie har sex centrala kärnvärden kring den upplevda kreativiteten tagits fram med hjälp av semistrukturerade intervjuer från tio respondenter. Utifrån en fenomenologisk ansats har dessa kärnvärden utvecklats från begreppen kreativitet och innovation. Inom kreativitet var ? relatera, förändra och kommunicera ? centrala begrepp för respondenterna.

Bankers information om innovationsarbete : Hur fem finansiella institutioner kommunicerar sitt arbete med innovation till investerare

Syftet med uppsatsen var att studera den information finansiella institutioner förmedlar gällande företagens arbete med innovation. Fem stycken globala banker inom området global custody valdes att studeras. Med utgångspunkt i tidigare teorier om företags arbete med innovation och genomlysbarhet studerades företagens information gällande innovation. De teorier som användes gällde företags genomlysbarhet samt tidigare forskning om hur banker arbetar med innovation. Källorna var företagens årsredovisningar för år 2007 samt företagens hemsidor.

Förutsättningar och hinder för innovation inom den gröna näringen : en fallstudie utifrån sex fall

Syftet med detta arbete är att beskriva hur innovationsprocessen ser ut bland företag inom den gröna näringen. Vidare att ta reda på är hur idéer sprids mellan företag och organisationer samt vilka hinder som finns för att en idé skall bli en innovation..

Innovationsgradens betydelse när man organiserar för innovation

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->