Sök:

Sökresultat:

281 Uppsatser om Respondent - Sida 1 av 19

?Oh shit, kan jag få skägg?? : -

The aim of this study was to explore transsexuals? identity formation and experiences related to cross-sex hormone treatment, as well as to become absorbed in the narrative approach. To be able to participate in transsexuals? identity formation, life stories were well suited as a theoretical approach. Life stories can be seen as socially situated actions according to Mishler, where individuals? identity formation can be seen as both identity performances and identity claims.

Olika kön - olika bedömningar? : En kvalitativ studie baserad på socialarbetares bedömningar kring ett enskilt fall

This qualitative study aims to highlight if there are any gender difference in social workers reasoning about a particular case. To achieve a deeper understanding we had to explain and understand our Respondent?s answers, primarily from a gender perspective, but also from a power perspective. Our questions were: how does social worker reasoning about a particular case? How can we understand the social workers answer from a gender- and power perspective? The method consisted of a construct case and of semi-structured interviews.

Hur en entreprenör kommunicerar sin vision : En kvalitativ studie genomförd inom privat förskoleverksamhet

The purpose of this thesis is to describe how an entrepreneur and leader, transmits a vision through communication. Furthermore what kind of feedback the leader finds that he/she acquire. We want to study how entrepreneurship and leadership appears at a private preschool and how the entrepreneur and leader use it to communicate his/her vision.This thesis is based on qualitative method using one in-depth interview with CEO at Helianthus AB, documents and one observation at a parental meeting. The theories of which this study is based on consist of entrepreneurship, transformational and transactional leadership, vision and communication. The theories used in this thesis regard entrepreneurship, transformational and transactional leadership, vision and communication.Our study strengthened the assumption that our Respondent is an entrepreneur and leader according to chosen theories.

Respondentgruppers inställning till IASBs förslag om förbud mot återföring av tidigare nedskriven goodwill

The purpose of this paper is to examine whether there is a difference between the Respondent groups preparers and non-preparers position in IASBs question if a reversal of previously impaired goodwill should be prohibited. The background is an exposure draft sent out by the IASB and we examine the answers, in form of comment letters, sent in by the Respondents to reach our purpose. Our method is positivistic in the sense that we study already existing theories when we create our hypothesis which gives our assumption about how the result of the Respondent?s answers will be. Our data, which we have collected from the comment letters, is qualitative secondary data.

Vet du vad du tittar på? - En receptionsstudie om undgdomars syn på public service och kommersiella kanaler

Syftet med studien var att ta reda på om ungdomar vet skillnaden mellan public service och kommersiella kanaler. Vi ville även ta reda på vad det är som skiljer public service och kommersiella kanaler åt i medvetandet hos ungdomarna, som speglas ireceptionen av olika typer av serier?I studien har vi tillämpat kvalitativ metod i form av receptionsforskning, där intervjuer och observationer har utförts.Resultatet av studien visar att 20 av 25 Respondenter tillhörde kategorierna: Respondent medveten samt Respondent något medveten. Resultaten visar att ungdomar är medvetna om vad skillnaden mellan public service och kommersiella kanaler är. De diskuterar ledigt och öppet kring de olika kanalernas programutbud.

Etik och moral - ett högaktuellt ämne

Detta arbete handlar om Etik och Moral och om hur helt vanliga människor agerar i för dem ovanliga situationer. I vardagligt tal används ofta etik och moral som synonyma begrepp men det handlar egentligen om olika saker. Man använder begreppet moral när man syftar på grundläggande åsikter ifråga om vad som är rätt eller fel. Moralen yttrar sig t.ex. i form av tal där man uttrycker vad man anser vara rätt eller fel i någon viss fråga.

Medarbetarsamtalet : Em studie av medarbetarsamtalets funktion och betydelse inom äldreomsorgen i Kalmar kommun.

Author: Nilsson LindaTitle: Appraisal talk- new ideals and new formsThe purpose of this study was to examine the concept of the appraisal talk. More specifically its aim was to find out more about the function and the meaning of the appraisal talk, for the organization, managers and co-workers point of view, and if there was any specific method applied. Two of the central questions were: How did the managers and co-workers describe the function and the meaning of appraisal talks? Were there any differences or similarities of the Respondent?s point of view, depended of their position in the organization? The method of analysis was qualitative with a critical reflective approach. The study was based on interviews with three managers and four co-workers, in the public service of elderly care in Kalmar municipality.

Medarbetarsamtalet : Nya ideal och nya former : Em studie av medarbetarsamtalets funktion och betydelse inom äldreomsorgen i Kalmar kommun.

Author: Nilsson LindaTitle: Appraisal talk- new ideals and new formsThe purpose of this study was to examine the concept of the appraisal talk. More specifically its aim was to find out more about the function and the meaning of the appraisal talk, for the organization, managers and co-workers point of view, and if there was any specific method applied. Two of the central questions were: How did the managers and co-workers describe the function and the meaning of appraisal talks? Were there any differences or similarities of the Respondent?s point of view, depended of their position in the organization? The method of analysis was qualitative with a critical reflective approach. The study was based on interviews with three managers and four co-workers, in the public service of elderly care in Kalmar municipality.

Skönhet kommer från Photoshop - En studie om effekter av retuscherade modeller i reklam

There are widespread discussions about the use of retouched models in media, ranging from bloggers to legal decision-makers. Research shows that there are negative psychological effects on especially females being exposed to idealized, retouched model images. The purpose of this paper is to explore the effects of using retouched models in advertising from a marketing perspective, based on attitudes, perceived quality and purchase intentions.Based on theories about attractiveness, halo-effects and social comparison, an experimental study was done, investigating the different responses on above mentioned parameters to advertisements showing either retouched model images or non-retouched model images. Initially it was also tested if the retouched models were seen as more attractive than the non-retouched models. The results showed almost no differences between the reactions to the advertisements with retouched models compared to the advertisements with non-retouched models, when all Respondent groups were analyzed together.

Svenska idrottsprofiler i reklam: älskar, älskar inte..Älskar!

The aim of this paper is to examine, by means of a quantitative method, whether using a Swedish athlete endorser in a sports advertisement will increase its effectiveness. We examine which characteristics an athlete endorser needs to be able to make people form a positive attitude towards the athlete endorser and thereby make him or her successful in advertising. We also look into whether an interest in sports can affect the advertisement effectiveness when using a Swedish athlete endorser. The results show that a well-liked Swedish athlete endorser generates highest ad effectiveness and that the most important characteristics that contribute to form a positive attitude towards an athlete endorser are trustworthy, physical attractiveness, success in sports and ?successful in Respondent?s mind?.

Äldres resande i vardagen - Möjligheter, begränsningar och inställning till hållbara stadsvisioner

Everyday life mobility of elderly people ? opportunities, restrictions and sustainable urban visions aim to examine and describe elderly people?s movement patterns, their opportunities and restrictions of reaching high mobility and accessibility, and their attitude towards various sustainable urban visions. This paper is based on an approach of time-space geography as it covers the topic of movements in time-space, explained and developed using the concepts of mobility and accessibility. To examine elderly people?s attitude towards sustainable urban visions, this paper also takes approach on theories such as New Urbanism, mixed-use and the compact city.The method used in the study is an interweaving of a time geographic diary and qualitative interviews, where the Respondents are six retired people between 68 and 77 years old living in Gothenburg city.

Topprestation

To achieve peak performance as a young elite athlete, there are many psychological andphysical factors that have impact on human?s performance. Factors that affect theperformance interplay and interact must work to maintain ability to perform at its peak.The purpose of this study is to examine the factors that contribute to peak performance.Data collection method of the study has been done with a questionnaire, addressed toyoung elite athletes on a secondary school. It was 87 Respondents who participated onvoluntary and anonymously conditions. The Respondents consisted of men and womenbetween 16 and 19 years old.

Produktplacering : Varumärkens väg till Tv-tittarna

 Produktplacering är ett fenomen som har dykt upp mer och mer i svenska Tv-serier. Det är en typ av marknadsföring  där man medvetet placerar ut produkter och varumärken för att skapa ett begär och en önskan hos betraktaren efter dessa produkter. Produktplacering är en form av "dold" reklam och skiljer sig från traditionell reklam i det avseende att den är indirekt och har inte för avsikt att förse tittaren med saklig information om specifika produkter. Man vill att publiken ska uppmärksamma produkter, men de ska ej kännas uppenbart utplacerade.Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur väl produktplacering i Tv-serier uppmärksammas av betraktarna. Genom studien vill vi skapa en förståelse för hur väl produktplacering uppmärksammas och     hur detta skiljer sig från Respondent till Respondent beroende på dennes bakomliggande faktorer.

Pang, du är död!

Abstract Titel: Pang, du är död! Författare: Emilia Franksson Undersökningen belyser olika aspekter gällande krigsleken och leksaksvapen i förskolan där pedagogernas resonemang tydliggörs. Syftet med studien är att belysa krigslekens komplexitet för att ge redskap vid bedömning av lekens tillåtande respektive inte tillåtande. Huvudfrågan i studien är vad pedagogerna anser om krigslekar och leksaksvapen. Huvudfrågan är formulerad i fyra mindre frågor som är följande: Vad definierar pedagogerna som krigslekar? Vilka positiva samt negativa egenskaper anser pedagogerna finns med krigsleken? Vad definierar pedagogerna som ett leksaksvapen? Vad anser pedagogerna om vuxnas närvaro i krigsleken? För att finna svar på frågorna fick sex verksamma pedagoger på en förskola besvara enkäter samt observerades 37 barn när de leker krigslekar. Tidigare forskning tar upp lekens betydelse angående utveckling och lärande.

Vilken betydelse har högläsningen för läs- och språkutveckling?

Abstract Titel: Pang, du är död! Författare: Emilia Franksson Undersökningen belyser olika aspekter gällande krigsleken och leksaksvapen i förskolan där pedagogernas resonemang tydliggörs. Syftet med studien är att belysa krigslekens komplexitet för att ge redskap vid bedömning av lekens tillåtande respektive inte tillåtande. Huvudfrågan i studien är vad pedagogerna anser om krigslekar och leksaksvapen. Huvudfrågan är formulerad i fyra mindre frågor som är följande: Vad definierar pedagogerna som krigslekar? Vilka positiva samt negativa egenskaper anser pedagogerna finns med krigsleken? Vad definierar pedagogerna som ett leksaksvapen? Vad anser pedagogerna om vuxnas närvaro i krigsleken? För att finna svar på frågorna fick sex verksamma pedagoger på en förskola besvara enkäter samt observerades 37 barn när de leker krigslekar. Tidigare forskning tar upp lekens betydelse angående utveckling och lärande.

1 Nästa sida ->