
Sökresultat:
283 Uppsatser om Respondent - Sida 2 av 19
Markskadefri avverkning - från traktplanering till plantering
This study is made for Södra skog and is concerning how to minimize soil damage from planning to plantation. The purpose of the study is from the Respondent?s perspectives; their own ideas and approaches.
What emerged from the interviews is that the communication between the different organization levels can be improved.
It is also important to prevent damage on the soil and to have in mind that the process of planning tracks to plantation continues for a long time and because of that, the soil condition meanwhile will change..
Privat Tystnad ? Offentlig Transparens? ? Redaktionellt ansvarigas syn på journalisters privata aktivitet på sociala medier
Privat Tystnad ? Offentlig Transparens? ? Redaktionellt ansvarigas syn på journalisters privata aktivitet på sociala medierFörfattare: Sofi Engström och Thina GrotmarkUppdragsgivare:Dagspresskollegiet. Ett forskningsprogram på institutionen för Journalistik och Masskommunikation vid Göteborgs Universitet (JMG). Programmet genomför, sedan 1979, forskning om medieanvändning med fokus på dagstidningar och dess publikKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för Journalistik och Masskommunikation, Göteborgs universitet (JMG)Termin:Höstterminen 2009Handledare: Ulrika AnderssonSidantal: 46 exklusive bilagorSyfte: Att undersöka redaktionellt ansvarigas syn på journalisters privata aktivitet på sociala medierMetod: Kvalitativa intervjuerMaterial: Intervjuer med 6 stycken redaktionellt ansvarigaHuvudresultat: Resultatet visar att man bland våra Respondenter anser att den största påverkan av privat användning av sociala medier är att trovärdigheten och den journalistiska objektiviteten riskerar att ifrågasättas. Endast en Respondent menar att en sådan problematik inte existerar, då man på den specifika redaktionen endast använder sociala medier i yrkesmässigt syfte.Vi ser bland Respondenterna också en hög grad av medvetenhet om vilken betydelse de yrkesetiska reglerna har för det journalistiska arbetet och det förefaller vara av vikt att ständigt ta reglerna i beaktning när man i egenskap av privatperson rör sig på sociala medier.Resultatet visar också tendenser till att det existerar en gråzon mellan privat och offentligt och hur man som journalist bör förhålla sig till de olika sfärerna.
Förpackningshantering i det dolda : En studie om hur den interna hanteringen kan synliggöras och förbättras.
Handling materials and packaging, which is the focus of this study, requires efficient logistics, both internally and between companies. To achieve an efficient material flow, good information systems, whose role is to collect, store, process and distribute information, are required. The assumption that packagings are handled in an efficient manner is currently not a matter of course, when many companies do not prioritize the internal management of the package.The purpose of this report was to investigate how medium-sized businesses working with distribution and handling of spare parts packaging can improve their internal management of packaging. In order to answer the purpose, we have used an abductive process and a qualitative data collection. The study had Logistic Center Ljungby (LCL) at Electrolux Laundry Systems (ELS) as a case company and two other Respondents, Nibe in Markaryd and Enertech in Ljungby.
"Låt oss vara ifred nu, låt oss börja jobba" : - Grundskolelärares uppfattningar gällande administrativa förändringar i deras arbete
Många förändringar har skett i skolan sedan 2006 och debatten har på senare tid handlat väldigt mycket om grundskolelärares ökade administrativa belastning. Intresset väcktes därför att undersöka dessa förändringar genom att fånga grundskolelärares egna uppfattningar om deras möjlighet till delaktighet i förändringsprocesserna och deras uppfattningar om hur dessa förändringar har påverkat deras arbete. Studiens syfte är således att undersöka hur grundskolelärare uppfattar de förändringar som skett sedan 2006 gällande administrationen i deras arbete. Studien ämnar undersöka grundskolelärares uppfattningar gällande delaktighet i själva förändringsprocessen och hur de uppfattar att deras arbete har förändrats. Syftet leder fram till två frågeställningar; 1.
Företagsvärdering : ? Värdering av ett företag som verkar inom en turbulent bransch
Business valuation is something that has been more general and discussion around this subject is very common. The discussions often revolve the various principles and procedures that a business appraiser can apply when a valuation of a business should be done. When there are different evaluation methods there are also resulting in an assumption that there are not so easy to create a complete objective business value. The individual evaluator choice of method will determine the result of the business value. The global world for each business has been more uncertain and turbulent/changeable which have tended to exacerbate the work for the evaluator to determine a business value.
En studie av den gestaltande handlingen : att förstå upplevelsen av en egen gestaltningsidé
The action where form is given to inner thouhts and ideas is a creativ course of events which is difficult to grasp. The main purpose is to research how such an action can appear and function. The method which is used to research this purpose is the qualitative interview. The Respondent?s inner descriptions and thoughts about a particular phenomenon is what the qualitative interview aims to elicit.
Seniorer och identitet på Facebook : En studie om seniorers uppfattning och skapande av identitet på Facebook
The aim of our study was to increase understanding of older people?s views on social media?s and identity by asking the question: How do seniors perceive identity on Facebook? Based on a qualitative approach with written interviews conducted by e-mail, we contacted Respondents who had and used a Facebook account. In our study we used categories, such as seniors, identity, Facebook and networking to be able to answer our research question. The result of this study is shown as a description of nine Respondent?s testimony regarding identity on Facebook.
Missbruk är ingen bra affärsidé ? en studie om strategiskt CSR-arbete i ölbranschen
PURPOSE: To analyze how companies in the Swedish beer industry strategically workingwith CSR externally in order to increase their legitimacy.METHOD: Qualitative interviews and text analysis to enable data to stakeholder analysis.MATERIAL: Respondent interviews with key individuals, textual analysis of CSR-relateddocuments of the largest beer producers in Sweden.MAIN RESULTS: The study shows that it is possible to distinguish three main categories ofstakeholders to the beer producers. These have various high stakeholder values, wherecustomers are those with the highest value, then consumers and third critics. That these havevarious high values allows different strategic approach to the key issue of how preventivemeasures, that can be said to work against their own products, affects the beer producerslegitimacy among stakeholders..
Förebygga ohälsa ? Hur effektiv är lagen som verktyg mot ohälsa?
PURPOSE: To analyze how companies in the Swedish beer industry strategically workingwith CSR externally in order to increase their legitimacy.METHOD: Qualitative interviews and text analysis to enable data to stakeholder analysis.MATERIAL: Respondent interviews with key individuals, textual analysis of CSR-relateddocuments of the largest beer producers in Sweden.MAIN RESULTS: The study shows that it is possible to distinguish three main categories ofstakeholders to the beer producers. These have various high stakeholder values, wherecustomers are those with the highest value, then consumers and third critics. That these havevarious high values allows different strategic approach to the key issue of how preventivemeasures, that can be said to work against their own products, affects the beer producerslegitimacy among stakeholders..
"Jag gjorde det dom betala för" : En narrativ berättelse om en kvinnas liv och vägen ut ur prostitution och missbruk
This study aims to find out what happens with the roles that are seemingly left behind. Are there roles that are harder or easier to exercise? Available roles with us through life and affect our future decisions or we switched completely away from them and create new roles based on the situations we find ourselves in at the moment? The aim is also to see how the relationship looks like between closed roles and new roles in life. To try to find this out, I have used the narrative method. The study is based largely on Goffman's theories of roles, behind and above the front- and back stage.
Inte ensam : En studie om hur SiS integrerar det sociala nätverket i behandling
Syftet med denna studie var att belysa om avdelningarna inom SiS arbetar med klientens sociala nätverk i behandlingsarbetet och i så fall hur. Skillnader i hur det arbetas mellan särskilda ungdomshem och LVM-hem kom även att belysas. Studien omfattar 76 avdelningar, där en Respondent representerar en avdelning. Studiens tillvägagångssätt var en kvantitativ metod där webbaseradeenkäter och strukturerade intervjuer genomfördes för att samla in data. Resultatet visade att majoriteten arbetar med någon form av nätverksorienterat arbete tillsammans med sina klienter.
SMS-lån + Ungdomar = Sant? : En kvantitativ studie om SMS-lån, ungdomar och köpbeteende.
Mobiltelefonen är idag en självklar och ofta kritisk del i ungdomars liv. Men vid fel användning av telefonen kan ungdomarna lätt hamna i en skuldfälla. Antalet ärenden gällande SMS-lån ökar lavinartat hos kronofogden och oroväckande många av dessa fall involverar ungdomar.Det huvudsakliga syftet med vår studie är att identifiera faktorer som påverkar gymnasieelevers köpbeteende samt att undersöka om dessa faktorer påverkar i vilken grad eleverna kan tänka sig att ta ett SMS-lån. För att undersöka detta har vi valt att studera faktorer som påverkar konsumenternas val att ta SMS-lån, värdera beslutsprocessen, dess omfattning och könets betydelse för dess omfattning. Vi har även valt att beskriva ungdomars syn på marknadsföringen beträffande SMS-lån ur ett etiskt perspektiv.Vår undersökning är kvantitativ och baseras på 201 enkäter som besvarats av gymnasieelever från två gymnasier i Umeå, Dragonskolan samt Östra gymnasiet.
Hur säljare gör sitt val av fastighetsmäklare : en undersökning utförd i Stockholmsområdet
This essay puts its focus on examining vendors? underlying decision criterias when choosing an estate agent at the purpose of selling an apartment. The purpose is on one hand to expound the knowledge of the vendor?s decision process and on the other hand to evaluate how the choice of an estate agent is perceived to the vendor. By nine interviews we explored what reasons made vendors choose their agents and whether they were contented with their choice.
Information till närstående : Närståendes uppfattning om information gällande patientens egenvård inför hemkomst
Shorter hospital stays increases the need for well functioning post hospital aftercare. Persons close to the patient are often involved in the aftercare and need information about self-care. This need is frequently not satisfied. The aim of this study was to investigate if the next-of-kin of patients cared for at the thoracic clinic at Uppsala University hospital, have received information about self-care and how they perceive the information they have been given. METHOD: To investigate this, questionnaires were sent out by mail.
Tjänstekvalitet i bankbranschen: och dess inverkan på
kundnöjdheten
Banks find themselves at a highly competitive market where it is important to achieve high customer satisfaction if they want to attract customers and stay competitive. Some studies suggest that the gap between customer expectations and perception within the five quality dimensions influences the customer satisfaction. With SERVQUAL the authors of this thesis have investigated the suggested relationship and have discovered no indications of a relationship between the gap and customer satisfaction. Instead the results indicate that there is a relationship between perceived service and customer satisfaction. The thesis also indicates that the most important quality dimension for the bank customer is reliability.