Sök:

Sökresultat:

730 Uppsatser om Radio-och tv-företag - Sida 36 av 49

"Man vÀntar inte pÄ nÄgot lÀngre..."

Titel ?Man vĂ€ntar inte pĂ„ nĂ„got lĂ€ngre? ?I huvudet pĂ„ framtidens mediekonsumenter - hur tĂ€nker,kĂ€nner och agerar de?Författare Cornelia Andersson och Emma AskKurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vidInstitutionen för journalistik och masskommunikation,Göteborgs universitetTermin Höstterminen 2010Handledare Ingela WadbringUppdragsgivare Sveriges Radio. Kontaktperson: Ingrid Östlund, Chef Publik& OmvĂ€rld.Sidantal 52, inklusive bilagorAntal ord 15 346 st.Syfte Att analysera mediernas roll i unga vuxnas liv.Metod och material Samtalsintervjuer med Ă„tta unga vuxna inom Ă„lderspannet20-25 Ă„r gamla, som har flyttat frĂ„n förĂ€ldrahemmen.HuvudresultatStudiens huvudresultat var fem teman som visade sig ha betydelse för de unga vuxnasmedieanvĂ€ndning. Dessa var: tid, ekonomi, tillgĂ€nglighet, pĂ„verkan och status.Detta Ă€r sĂ„dana faktorer som i olika utstrĂ€ckning har inverkan pĂ„ respondenternas medieanvĂ€ndning. Dessa teman hittades inom ramen för de teoretiskautgĂ„ngspunkterna identitet, livsstil och sociala strukturer som studien utgĂ„tt ifrĂ„n.Studiens har visat att medier upptar en stor del utav unga vuxnas liv, och Ă€rbetydande för den personliga och sociala identiteten.

En unik butik ? en studie om Monki?s sÀtt att marknadsföra sig

Att vara en aktör inom detaljhandeln innebÀr hÄrd konkurrens. Det Àr av stor vikt att erbjuda nÄgot unikt och kunna skilja sig frÄn mÀngden, men Àven att synas. Marknadsföring i klassisk bemÀrkelse, TV-, radio-, tidnings- och Internetreklam, Àr huvudsakligen de sÀtt företag anvÀnder för att göra sig och sina produkter tillkÀnna. Att skilja sig frÄn mÀngden Àr nÄgot företaget Monki baserar hela sin affÀrsidé pÄ, och det gÀller Àven sÀttet de marknadsför sig. DÄ de inte anvÀnder nÄgon form av ?klassisk? marknadsföring stödjer det deras annorlunda och unika koncept.

HTML5 pÄ skrivbordet : En undersökning pÄ Ida Infront

Webbapplikationer har o?kat i antal och anva?ndning i synnerhet de senaste a?ren sen tillkomsten av HTML5 som simplifierat processen. Ma?nga desktopapplikationer idag a?r la?mplig fo?r en o?verga?ng till webb. Sa? a?r fallet hos Ida Infront, ett fo?retag med en produkt, iipax, utvecklad i Java som de har fo?r o?nskan att migrera till webbmiljo?.

Fyra vÀstsvenska mediers syn pÄ pressmeddelanden

Today most people are in agreement that the media industry is in crisis. Many newsrooms cut down on staff. At the same time the PR industry is growing. We wanted to research if this could affect the unbiased and independent news in our news media today. Today's newsrooms receive a lot of press releases every day.

#kritik : - En studie av SJ och SAS bemo?tande av kritik pa? Twitter

Syftet med uppsatsen a?r att underso?ka hur tva? resefo?retag i fo?rtroendekris bemo?ter kritik via Twitter samt vilka strategier inom den image reparerande diskursen de anva?nder sig av. Studien a?mnar a?ven ta fasta pa? om det finns ett mo?nster bakom bemo?tandet. Fo?r att uppfylla uppsatsens syfte har tva? fra?gesta?llningar formulerats:· Hur bemo?ter SJ och SAS kritik pa? Twitter? · Verkar fo?retagen vara medvetna om valda strategiers mo?jliga effekter?Fo?r att genomfo?ra denna underso?kning utfo?rdes fo?rst en fo?runderso?kning da?r antalet dialoger mellan fo?retagen och dess kunder sammansta?lldes samt dialogernas la?ngd och antalet akto?rer ra?knades.

ADS och Matlab för optimering av pre-distortion av effektförstÀrkare

This master?s thesis deals with integrating simulations using Agilents Electronic Design Automation tool ADS with customized Matlab scripts, for solving complex analog and digital radio architectures. In particular, it addresses predistortion, realized in the digital domain, of power amplifiers, modeled in the analog domain. The former is implemented in Matlab while the latter is implemented in ADS. Two versions of integrating the two systems have been tested: 1) Iterative approach on sample basis and 2) Scheduled batch solution by matrix inversion.

Unga musikkonsumenter : En studie av vad som pÄverkar unga konsumenters val av populÀrmusik

Den uppsats som i följande beskrivs har syftat till att ur ett konsumentperspektiv undersöka och förstÄ vad som gör att unga konsumenter vÀljer att lyssna pÄ den populÀrmusik de lyssnar pÄ. Detta för att förstÄ hur marknadsförare ska marknadsföra artister i den förÀndrade musikindustrin. För att uppnÄ detta syfte har tre stycken fokusgrupper genomförts med ungdomar i Äldrarna 16-18 Är frÄn Stockholm. De frÄgor vi formulerat till fokusgrupperna baserades pÄ hur unga konsumerar musik, hur de skaffar information om musik, vilken roll spelar andra ungdomars musikval, vad som skulle fÄ dem att betala för musik, hur de definierar sin personlighet, samt hur de visar grupptillhörighet. Svaren tolkades utifrÄn teorier inom konsumentbeteende och marknadskommunikation.

Ett klick ifrÄn ett varumÀrke? : En studie kring hur svenska mikroföretag bygger upp sina varumÀrken pÄ Internet.

Nya möjligheter leder till nya utmaningar. I takt med att privatpersoners anvÀndande av Internet ökat explosionsartat, har Àven företagens nÀrvaro ökat markant. Företagen ser möjligheter dÄ kostnaden för marknadsföring och varumÀrkesbyggande on-line ofta Àr lÀgre Àn att gÄ via de mer traditionella media kanaler. Internets natur gÀllande kommunikation ger företagen en möjlighet till att nÀrma sig konsumenterna och bygga en relation till dem.Studien Àmnar skapa förstÄelse för hur svenska mikroföretag inom mode anvÀnder nya mediekanaler för att bygga upp sina respektive varumÀrken. SÄledes utfördes ett förstÄelseinriktat arbete dÀr den empiriska basen bestÄr av fyra stycken semistrukturerade intervjuer med tre mikroföretag samt en med en PR- konsult.

Smakprov av Sverige : En undersökning av tvÄ brasilianska musikstudenters upplevelser och tankar kring lÀrandet av och mötet med svensk folkmusik.

Under 2014 sökte fler Àn 74 000 mÀnniskor asyl i Sverige för att komma undan bland annat krig och förföljelse. Det Àr Migrationsverkets uppdrag att ge mÀnniskorna bostÀder under asyltiden. Men antalet asylsökande har under de senaste Ären ökat och nÀr fler kommer rÀcker inte myndighetens boenden till. De fÄr dÄ hyra tillfÀlliga asylboenden av privata aktörer.Syftet med detta examensarbete har varit att undersöka hur öppnandet av ett privat asylboende har pÄverkat en mindre ort i Sverige och de mÀnniskor som bor och verkar dÀr. Ambitionen har varit att bidra till medierapporteringen med en bredare och nyanserad bild.

Hur social a?r den Sociala Ekonomin? : Sociala fo?retag och regionala innovationssystem

Authors: Kosovare Islami and Selma SumicDate: 2014-06-02Title: How social is the social economy? ? social businesses and their regional innovation system.Level: Bachelor thesis in Business AdministrationSupervisor: Bengt JohannissonExaminer: Frederic BillKey words: Social entrepreneurship, regional innovation system, business - to - businessThe purpose of this paper is to create a model of regional cooperation network for social enterprises as the base of an innovation. This model will be created through the empirical basis. The model proceeds from the three pillars that have been developed and include social entrepreneurship, business - to - business and regional innovation.Entrepreneurship has multiple definitions which treats such as innovative thinking, targeted and creative individuals. Social enterprise has attracted more widespread interest, while it is considered one potential solution for the development of a sustainable society.

Implementering av realtidsvideolÀnk med MPEG- och wavelet-teknik

At Saab Aerosystems, situated in Linköping Sweden, there is a presentation and manoeuvre simulator simulating the fighter jet JAS-39 Gripen. This flight simulator is called PMSIM. In this thesis we study how to transfer sensor images generated by PMSIM to other simulators or desktop computers. The transmission is band-limited so some kind of image coding must be used. Because of this the greater part of this thesis is concerned with image coding.

Dynamisk simulering med hjÀlp av RPS-berÀkningar för radiovÄgors utbredning i urban miljö

MilitÀra insatser i urban miljö kommer troligen att öka alltmer. Detta krÀver soldater till fots eftersom dessa lÀttare kan förflytta sig via och mellan byggnader. Varje deltagande soldat kommer att behöva egen radioutrustning. DÄ stadsmiljö Àr ett relativt outforskat omrÄde vad gÀller militÀr radiokommunikation Àr det viktigt att öka förstÄelsen för radiovÄgors utbredning i stadsmiljö. HÀrtill har institutionen för Informationsöverföring pÄ FOI köpt in programmet Radiowave Propagation Simulator (RPS).

Ledarskapets p?verkan p? h?llbarhetsarbete. En studie om ledarskapets p?verkan p? h?llbarhetsarbetet i svenska kommuner

I en v?rld som pr?glas av st?ndig f?r?ndring och oro ?ver klimatf?r?ndringar beh?vs ledare som uppmuntrar, engagerar och motiverar samh?llet och dess organisationer att anta ett mer h?llbart f?rh?llningss?tt. Idag l?gger m?nga olika intressenter vikt vid hur f?retag och offentliga organisationer prioriterar och planerar f?r att arbeta med klimatv?nliga val. Kommuners h?llbarhetsarbete styrs av lagar och ramverk som ledare m?ste anpassa sina organisationer till f?r att bedriva verksamhet.

Effektivitetseffekter vid Införande av RFID i ReturlÄdor : En studie av Svenska Retursystems ReturlÄdor inom Dagligvarubranschen.

Företag inom alla branscher arbetar aktivt med att minska sina kostnader genom ökad effektivitet i interna processer, sÄ Àr Àven fallet inom daglivarubranschen. Ett sökande efter ny teknik och nya sÀtt att utveckla branschen stÄr alltid pÄ dagordningen. Radio Frequency Identification (RFID) Àr nÀsta generations identifieringsteknik för dagligvaruhandeln, det Àr dÀrför viktigt att tekniken börjar implementeras och anvÀndas. Svenska Retursystem Àr ett företag som tillhandahÄller returlÄdor till den Svenska livsmedelsbranschens aktörer. För att effektivisera anvÀndandet av lÄdorna sÄ har de givit uppdrag om en undersökning om vilka effekter införandet av RFID i deras returlÄdor skulle ha pÄ anvÀndandet.

LÀrares uppfattningar om flerstÀmmighet och det vidgade textbegreppet

Syftet med denna uppsats Àr att undersöka hur olika texter, sÄsom bild, media, film och radio, fÄr plats i en flerstÀmmig miljö. Genom att intervjua ett antal lÀrare har jag undersökt hur och om de anvÀnder sig att olika slags texter och varför. Jag har ocksÄ undersökt hur de ser pÄ sin egen undervisning utifrÄn de tvÄ begreppen flerstÀmmighet och det vidgade textbegreppet. Olika texter finns runt omkring oss i samhÀllet dagligen och informationsflödet Àr stort. SamhÀllets informationskÀllor Àr idag inte enbart skrivna texter utan ter sig Àven i former som bilder, symboler, rörliga bilder och auditiva texter.

<- FöregÄende sida 36 NÀsta sida ->