Sök:

Sökresultat:

1175 Uppsatser om Organizational justice - Sida 15 av 79

Ett företags intentioner och nyanställdas upplevelser i samband med introduktion En kvalitativ intervjustudie om organisationssocialisation

This is a thesis based on a study about organizational socialization and concerns a company?s intentions as well as new employees? experiences during introduction. The study had four different purposes. First, it was to examine what Mölnlycke Health Care wished to achieve with its introduction as well as what they wished new employees should incorporate during introduction. Second, the purpose was to understand how new employees at the same company have perceived how the introduction has changed them.

Ethnicity and Politics of Exclusion in Nigeria : Employing Rawls'Theory of Justice in Plural Societies

With an estimated 250 ethnic groups, Nigeria, no doubt, has been grappling with the problem of pluralism of ethnic nationalities. It is not news in Nigeria that extreme ethnic consciousness of its citizens has led to the victimization of one ethnic group by another. This victimization has come in the form of exclusions in the distribution of both wealth and power in the country.Amidst all the exclusions, the unity of the country has been ironically regarded as sacrosanct, and should not be negotiated. It is often said that fate brought all the ethnic nationalities in order to form one great country. I subscribe to this belief that fate brought us together for the above purpose, especially now that several countries around the world are merging in one way or the other to form a formidable force to reckon with both politically and economically.

-Jag kan detta, vad kan du? : Ledares och medarbetares uppfattning om kunskaps- och informationsöverföring i ett produktionsföretag

Introduction: More and more companies have realized that keeping and using the knowledge in their companies is getting more important to get or keep a competitive advantage. The companies? organizational culture and knowledge management are essential to create knowledge transfer. Also that the employees and the leaders of the company knows how knowledge- and information transfer arknkoe done best for them. That is why we chose our purpose to be:The aim is to understand the differences between managers and employees perception about knowledge- and information transfer in a manufacturing company.

We shall bring them to justice : En diskursanalys av USAs självbild efter terrorattacken den 11 september 2001

Sammanfattning:We shall bring them to justice ? En diskursanalys av USAs självbild efter terrorattacken den 11 september 2001Syftet med denna uppsats är att undersöka hur USAs självbild ser ut efter terrorattacken den 11 september 2001. Detta intresse har uppkommit eftersom jag anser att man för att förstå hur internationella makter agerar måste förstå hur de minsta beståndsdelarna ? individer ? agerar. Det verkar finnas en kunskapslucka inom detta specifika område vilket har föranlett att den tidigare forskning som presenteras är av samhällsvetenskaplig natur.

4 organisationer och 825 chefer : En studie om chefslösa organisationer

This Bachelor?s thesis is about bossless organizations. We have observed that the hierarchical structure that the majority of organizations is structured by today is a remnant of a time long gone, and can be an obstacle for independent thinking and responsibility inside organizations. We want to question the accepted perception that an organization is best structured in a hierarchic form.The purpose of the thesis is to provide an understanding of how a bossless organization works and to give a concrete explanation of the consequences of this kind of organizational structure.The thesis is of a qualitative nature and is designed with an inductive approach at an organizational level. We conducted a case study on a bossless company and supplemented this with secondary sources from three other bossless organizations.It concludes that the bossless approach can work and that there are a number of advantages to benefit from it.

Innovativ rättsprocess vid våldtäkt (reparativ rättvisa) : En kritik mot den konventionella straffrättsprocessen som den enda rättsliga processen och en diskussion om vägar framåt

Arbetet använder sig av en rättspolitisk metod med fokus på rationalitet, empirism och pragmatism. Slutsatsen som dras i arbetet är att det finns ett tomrum mellan lagstiftarens mål bakom sexualbrotten och medlet för uppnå det genom den konventionella straffrättsprocessen. Tomrummet består dels av att straffrättsprocessen till fullo inte kan omfatta målet, dels att majoriteten av offer som anmäler våldtäkt idag nekas en rättsprocess, och slutligen att en friande våldtäktsdom ändå kan anses innebära att en konflikt återstår. Konflikten som återstår i majoriteten av fallen är mellan den misstänktes upplevelse av ömsesidigt samlag och offrets upplevelse av en kränkning av dennes sexuella självbestämmanderätt och integritet.I detta tomrum diskuteras möjligheten till en påbyggnad av det konventionella i form av innovativa rättsprocesser med större fokus på offret istället för förövaren. En process som söker att reparera offrets upplevda negativa konsekvenser samt tillfredsställa offrets behov av rättvisa, utan att hota straffrättsprocessens funktioner i form av straff, rättssäkerhet och brottsbekämpning.

Att mäta organisationsförändring : En studie om att mäta formella och informella element vid en organisationsförändring i offentlig sektor

Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur en organisationsförändring kan mätas med avseende på formella och informella element samt att presentera hur mätprocessen kan genomföras. Studien bygger på intervjuer och dokumenterade utvärderingar. Studien visar att de formella elementen mäts genom att kontrollera att målen som satts upp inför förändringen är uppfyllda. De informella elementen mäts genom medarbetarundersökningar dock utan någon koppling till förändringen som har genomförts. När de informella elementen mäts i en förändringsprocess görs detta genom så kallade attitydmätningar.

En socialpsykologisk studie om organisationsvisionens betydelse för sociala relationer i arbetsvardagen

In this study, we have considered the impact the organization`s implementation of its vision of the psychosocial work enviroment has been for the relations between the employees. We have primarily relied on a hermeneutic approach to understand our empirical data, and when we have interpreted and made a socialpsycological analysis on our collected empirical data. We have used Smith´s Institutional Ethnography, Sheff`s Social bonds and Asplund`s theory of Social responsivity. To collect the empirical data we have combined quantitative and qualtitative methods and a textanalysis at a visiondocument in the aim of capture both the depht and the breadth of our chosen fields of study. The results we have found shows that the psycosocial work environment within the organization can be seen as interplay between individual and enviroment and between individuals as well and that this interaction is influenced by the organizational culture that is created by the organization`s political vision.

Nätverkandets påverkan på organisationssammansättningen

Networking is an important part, for organizations, in the recruitment process. This since the emergence of Internet networking has become more common and the organizations finds that networking is applied more frequently in the recruitment process. Organizations have noticed that networking often is a more cost efficient option compared to traditional recruitment. Since networking in the recruitment process has increased, we intend to investigate if and how it affects the composition of organizations. This thesis aims to examine networking in the recruiting process, and aims to make no differences between networking offline and online.

Organisation är kommunikation. Kommunikation är organisation. : - en studie av kommunikationen mellan chef och medarbetare inom Rädda Barnen

AbstractTitle: Organization is communication. Communication is organization. - A case study of the communication between the management and the employees at Save the Children Sweden. (Organisation är kommunikation. Kommunikation är organisation.

Konsultyrket - en flexibel anställningsform : Om arbetssituation och organisationstillhörighet.

Konsultyrket är en modern anställningsform som har vuxit sig stark på den svenska arbetsmarknaden i takt med dess förändring och företagens ökade behov avflexibilitet. Då en konsult är anställd på ett konsultföretag men har uppdrag ute hos olika kundföretag, kan denne antas tillhöra flera organisationer samtidigt. Uppsatsen syftar till att få en ökad förståelse för konsulters arbetssituation, samt undersöka hur de uttrycker organisationstillhörighet och hur den upplevs påverka dem i deras arbete. Detta har gjorts genom en kvalitativ studie baserad på intervjuer med fem konsulter, vilka arbetar som managementkonsulter inom IT- branschen. Det teoretiska resonemang som ligger till grund för uppsatsen behandlar teorier och tidigare forskning som knyter an till både konsultens arbetsroll och känslan av tillhörighet med organisationer samt dess eventuella påverkan i arbetet.

Internkommunikation av CSR inom Max Hamburgarrestauranger AB : Hur de anställda tar del av information om företagets hållbarhetsarbete, hur det uppfattas och dess betydelse

In organizations today Corporate Social Responsibility (CSR) is becoming a common means to try to gain legitimacy and credibility for their business. A successful CSR strategy has the potential to generate positive outcomes for a company and reaching out to stakeholders about the corporation?s contribution in the field is an important part of the work. In this study I examine how the employees at Max Hamburgare receive the corporation?s efforts within sustainability, how it is perceived and what this means to the employees.

Organisering av komplexa organisationer - En studie av den svenska spårunderhållsorganisationen

To achieve a working collaboration in a big, complex organization where there are vast requirements on both quality and profitability is not always an easy task. An example of this is the organization that was created in the Swedish railway industry following a series of deregulations during the past 25 years. A partial market in this organization is the railway maintenance. In order to achieve a working collaboration between actors in this organization the so-called Purchaser-provider model (PPM) is presently used for the procurement of rail maintenance projects. Previous research has shown that this market-based instrument has clear positive effects regarding the cost-efficiency but hinders the collaboration.

Is the Black Box Grey or does it have Black Spots?

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..

Informell internkommunikation på en statlig myndighet ? En fallstudie vid Swedac

This thesis is a case study of the informal internal communication at a Swedish government agency called Swedac. The purpose of the study was to investigate how the employees perceive and use the informal internal communication, what communication media they utilize for it and how the informal internal communication correlates to certain aspects of the organizational structure. In order to achieve this, six qualitative interviews was carried out with employees in the organization. Since informal internal communication is not a well-defined concept I explained my view of the concept in the thesis. The results show that the informal internal communication is very important and fairly widespread at Swedac.

<- Föregående sida 15 Nästa sida ->